نمای خیره‌کنندهٔ کوئنیگ‌زگ جسکو در تصاویر جدید
نمای خیره‌کنندهٔ کوئنیگ‌زگ جسکو در تصاویر جدید

نمای خیره‌کنندهٔ کوئنیگ‌زگ جسکو در تصاویر جدید

شرکت سوئدی کوئنیگ‌زگ چندی پیش در نمایشگاه ژنو هایپرکار جدید خود را با نام جسکو رونمایی کرد. این خودرو جایگزین مدل قدیمی آگرا شده و نام آن از «جسکو فون کوئنیگ‌زگ»، پدر مؤسس شرکت یعنی «کریستین فون کوئنیگ‌زگ» گرفته شده است. با توجه به اینکه جسکو خودرویی تولید محدود است، ممکن است بسیاری از مردم موفق به دیدن آن در دنیای واقعی نشوند اما حتی اگر 99 درصد از مردم توانایی خرید این هایپرکار را نداشته باشند، بازهم علاقهٔ زیادی به دیدن آن دارند.

به همین دلیل حالا سازندهٔ سوئدی تصاویر جدیدی از جسکو را منتشر گرفته که در اطراف شهر زیبای لوسِرن در سوئیس گرفته شده‌اند. در این تصاویر جدید بهتر می‌توان ظاهر خارق‌العاده و خیرهٔ کنندهٔ هایپرکار جدید کوئنیگ‌زگ را مشاهده کرده و به جذابیت‌های آن پی برد. در سینهٔ این هیولای سوئدی نسخهٔ بروز شدهٔ همان نیروگاه 5 لیتری V8 توئین توربوی کوئنیگ‌زگ جای گرفته که با استفاده از بنزین معمولی 1280 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این قدرت به رقم فوق‌العادهٔ 1600 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. به‌منظور جلوگیری از تأخیر توربو، این موتور به سیستم تزریق هوایی مجهز شده که توسط کوئنیگ‌زگ اختراع شده و می‌تواند هوایی با فشار 20 بار را داخل توربوشارژرها بفرستد.

علاوه بر این، جسکو به گیربکس چندکلاچهٔ منحصربه‌فردی هم مجهز شده است. این گیربکس که از نوع نُه سرعتهٔ اتوماتیک است، برخلاف اکثر گیربکس‌های دوکلاچه که نیاز به تغییر تک‌تک دنده‌ها دارند، می‌تواند از روی دنده‌هایی که ضروری نیستند پرش کند. به‌عنوان‌مثال، گیربکس می‌تواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دنده‌های شش و هفت را درگیر کند.

کوئنیگ‌زگ تنها 125 دستگاه از جسکو تولید می‌کند که پیش از رونمایی آن در نمایشگاه ژنو، تعداد 83 دستگاه آن پیش‌فروش شده بود اما با گذشت چند هفته از نمایشگاه ژنو، سازندهٔ سوئدی سفارش خرید برای 42 دستگاه باقیمانده را هم دریافت کرده است. علاوه بر نسخهٔ معمولی جسکو، نسخهٔ حتی سریع‌تری از آن‌هم در راه است. گفته شده این مدل می‌تواند به سرعتی بیش از 300 مایل بر ساعت (480 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند و به همین دلیل جسکو 300 نام دارد.


 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. Jdm
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    انقدی که این زیبای سوئدی کشته گرفته،*** ازمون نگرفت

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (932 دیدگاه) ,

      آخ آخ که چقدر دلبری میکنه
      به قول شاعر دلبریتو یکم کمترش کن 😂

      پاسخ
  2. hami
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    من خودم به این ماشین علاقه ندارم.
    ولی …
    این ماشین بی نهایت زیباست و نمیشه از این زیبایی گذشت

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (932 دیدگاه) ,

      بیشتر شبیه هواپیماشت تا ماشین
      هم قوس شیشه جلو مثل شیشه کابین خلبانه
      هم کایت عقب شبیه بالهای هواپیما از نماهای مختلف دراومده
      کاش این سبک شیشه بیشتر همه گیر میشد
      و همینطور بازشو درها

      پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1098 دیدگاه) ,

    اوج شکوه و زیبایی که آدم نمیتونه ازش چشم برداره

    پاسخ
  4. s.h
    سوابق: (526 دیدگاه) ,

    با اختلاف رو دستش نیست حالا هی شما بگید بوگاتی کوه علم و … نمیدونم این یه بار مصرفه و از این حرفا

    پاسخ
  5. جسکو
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اختراع اختراع اختراع
    بازم اختراع

    سیستم سوختش رو نپسندیدن رفتن یه نو اختراع کردن
    تو نظرسنجیهام اول شد
    چرا اول نشه؟

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    بیشترین چیزی که از زمان معرفی این خودرو من رو شیفته خودش کرد گیربکسش بود،حتی اگه این خودرو هیچ چیز خاصی نسبت به سایر هایپر کارها از نظر بعضی از دوستان نداشته باشه ولی گیربکسش انقلابی در دنیای خودرو بوده، البته سیستم جلوگیری از تاخیر توربو شو من نمی تونم درک کنم برای همین خیلی پی به عظمتش نمی تونم ببرم.ولی گیربکسی که ساخته فقط باید یه خورده اطلاعات داشته باشین که بفهمین دست به چه کار خارق العاده ای زده.

    پاسخ
  7. Hemichan
    سوابق: (612 دیدگاه) ,

    جالبه یه زمانی ۳۰۰ مثلا نماد حجم موتور ۳ لیتری بود بعد شد موتورهای ۳۰۰ اسبی حالا هم‌ سرعت ۳۰۰ مایلی ..
    احتمالا بعد ها نماد ۳۰۰ مایل ارتفاع از زمین و ۳۰۰ میلیون مایل در اعماق فضا و ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه باشه ..
    ۳۰۰ سیاهچاله مرکز کهکشانهای اطراف
    البته برای هزاره های بعدی ..
    جسکو پیشتاز حرکت به سوی فردا

    پاسخ
  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2635 دیدگاه) ,

    مورد داریم هر چیزی که باب میلش نیست رو از اول اختراع میکنه، اما چون سمت موتور شونزده سیلندر چهار توربو نمیره، کارشناسان وطنی برچسب خدای مهندسی رو روی پیشونی رقیبش میچسبونن.

    پاسخ
  9. امیر
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    تک تک مالک های کونیگزگ توی اینستاگرامشون ازش تعریف و تمجید کردن اونایی که میگن یه بار مصرفه برن پیج اونا رو ببینن .
    این ماشین و اگرا ار اس که رکوردار رسمی سرعت فوق العاده هستن.

    پاسخ
  10. Ahmad
    سوابق: (1043 دیدگاه) ,

    کریستین ون کونیگزگ هم اسم باباش رو گذاشته رو ماشین هم قیمت خون باباش رو قیمت گذاشته رو ماشین(شوخی بود)
    واقعا کونیگزگ رو دوست دارم مخصوصا آگرا آر رو

    پاسخ
  11. Abbas
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    (گیربکس می‌تواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دنده‌های شش و هفت را درگیر کند.)
    فقط همین کافیه که به عظمت این ماشین پی ببری

    پاسخ
  12. iman
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    بعد از لا فراری فکر نمیکردم دیگه ماشینی آنقدر به دلم بیشینه و دلبری کنه ولی کونیگزگ نظرم تغییر داد

    پاسخ
  13. Majidsh
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    دوستان کسی خبر داره مدل رگرا چی شد
    اصلا وارد بازار شد یا در حد یه کانسپت موند

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (526 دیدگاه) ,

      اون تازه از امسال به مشتری ها داره تحویل داده میشه
      کلا 80 تا ساخته میشه و همشونم همون موقع معرفی فروش رفت

      پاسخ
  14. Behrouz. anzali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در مقابل بوگاتی هیچی نیست . فقط فرم شیشه ها ی جلو و بغل و سقف رو ببینید از 2005 همین قیافه هست . برید ببینید بعد نظر بدید

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (232 دیدگاه) ,

      ترو به انواع مقدسات اینجوری نظر نده دیگه! هیچی نیست؟؟؟ جلو بوگاتی هیچی نییییییست؟ ای خدا..

      پاسخ
  15. peyman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یک میتونه این متن رو بیشتر توضیح بده :
    گیربکس می‌تواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دنده‌های شش و هفت را درگیر کند.
    چون برای هر تعویض دنده به دور موتور احتیاج داریم
    کاش حداقل اقای امیر دهقان بیشتر درمورد گیربکس توضیح میداد

    پاسخ
  16. zabih
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    هرگز به تو دستم نرسد ماه بلندم، اندوه بزرگیست چه باشی چه نباشی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.