احتمال حضور کونیگ زگ در کلاس هایپرکارهای لمانز

کریستن ون کونیگ زگ اعلام کرد این شرکت سوئدی به حضور در کلاس هایپرکارهای مسابقات لمانز علاقه مند است.


ون کونیگ زگ که پس از انتشار بیانیه‌ی فیا در ایجاد کلاس جدید هایپرکارها برای مسابقات لمانز با رود اند تراک سخن می‌گفت اعلام کرد این شرکت به مسابقات یاد شده علاقه دارد اما باید قوانین مسابقات را بیش از این‌ها بررسی کند.


او گفته است:

قوانین قبلی واقعاً احتمال شرکت ما در مسابقات را از بین برده بود؛ اما قوانین جدیدی که هفته‌ی پیش اعلام شده‌اند به ظاهر دست‌یافتنی‌تر هستند اما ما هنوز به‌طور کامل آن‌ها را بررسی نکرده‌ایم. به این مسابقات علاقه‌مند هستیم اما فعلاً هیچ برنامه و بیانیه‌ای نداریم.


کونیگ زگ قبلاً نیز علاقه‌ی خود به این مسابقات را اظهار داشته بود. مؤسس این برند خاص دنیای خودرو گفته چند سال پیش رقابت در مسابقات استقامتی توجیه‌پذیر نبود چراکه قوانین عملکردی در نظر گرفته شده به نفع برخی تیم‌ها بوده‌اند.


اما با قوانین جدید در نظر گرفته شده، هم پروتوتایپ های خاص و خودروهای شکل گرفته بر پایه‌ی مدل‌های جاده‌ای می‌توانند در شرایط خاصی باهم مسابقه دهند. البته باید حداقل 20 دستگاه از خودروها در دوره‌ای 2 ساله تولید شده باشند. حداقل وزن این خودروها باید 1100 کیلوگرم و قدرت آن‌ها نیز 750 اسب بخار باشد. این کلاس از فصل 2020/2021 آغاز بکار خواهد کرد و استون مارتین، تویوتا و اسکودریا کامرون گلیکنهاوس قبلاً حضور خود در آن را اعلام کرده‌اند.


اگر کونیگ زگ تصمیم به حضور در این کلاس بگیرد احتمالاً این کار را با هایپرکار جسکو انجام خواهد داد اما باید قدرت پیشرانه‌ی آن را از 1600 به 750 اسب بخار برساند. گفته شده این خودروساز قبلاً رندرهایی از نسخه‌ی مسابقه‌ای شکل گرفته بر مبنای جسکو را منتشر ساخته و این موضوع امیدها به حضور شرکت در لمانز را بیشتر می‌کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. Abbas
    سوابق: (483 دیدگاه) ,

    چه شود!!!جسکو با اختلاف زیاد مورد علاقه ترین هایپرکار واس منه،ولی یه سوال ۷۵۰ اسب برا کلاس هایپرکارا کم نیس؟؟

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      خوب اینم در نظر بگیرید که وزن اون ماشینا اندازه یه پرایده و قدرتشون در حد و اندازه یه اونتادور که یعنی کم نیست
      اما کونیک زگ داره میرسه به جایی که قدرت و گشتاور ماشیناش دو به یک میشه !!!
      سال 2012-2013 رسیده بود به قدرت وگشتاوریک به یک!!

      پاسخ
      1. Abbas
        سوابق: (483 دیدگاه) ,

        خب آقا S.h عزیز،اینم در نظر بگیرین که اون لاستیکا و آیرودینامیک و اون همه مهندسی رو حتی پراید تو خوابم نمیبینه،پرایدی با ۶۰ اسبشم داره راننده رو به کشتن میده،در ضمن این ماشین فقط ۲۲۰ کیلوگرم وزنش باید کم که شه که اصلا در مقیسه با کاهش قدرت ۸۵۰ اسبی به چشمم نمیاد

        پاسخ
        1. s.h
          سوابق: (594 دیدگاه) ,

          دوست عزیز من جواب سوال رو دادم فکر کن یه همچین ماشینی که گفتم میشه و البته 750 قانون کردند چون فکر نکنم هر کمپانی بتونه انقدر قدرت بگیر از یه موتور فکر کنم خیلی بیشتر از 2 تا توربو و بوست و… این چیزا باشه حالا باز دوستان بهتر میدونند و شما در پایین گفتید همین جسکو بره تو پیست فکر کنم کم بیار به عنوان یه دنبال کننده اخبار این برند ؛ این حرف رو خود کونیک زگ گفته بود که این ماشین برای پیست ساخته نشده پس احتمالا واسه لمانز تغیراتی داره

    2. Alireza
      سوابق: (299 دیدگاه) ,

      اره منم تعجب کردم این قدرت در حال حاضر واسه سوپراسپرت هاست
      حتما به خاطر مسائل ایمنیه

      پاسخ
      1. Abbas
        سوابق: (483 دیدگاه) ,

        دقیقا،ولی جالبیش به این بود که یه سری هایپرکار گردن کلفت با قدرتای فضایی با هم در بیفتن،مثلا همین جسکو رو با قدرت ۱۶۰۰ اسب بنداختی تو پیست،چی میشد

        پاسخ
      2. بهزاد
        سوابق: (1216 دیدگاه) ,

        دوست گرامی رکورد کونیگ زگ وان مثلا در پیست spa بلژیک با اون قدرت 2:32 بوده یا مکلارن p1 نیز حدود 2:38 و یک خودروی GT مسابقه ای مثل فراری 488 با 490 اسب بخار 2:14 هست.
        این کلاس جدید مسابقات با این قدرت تایم لپی خواهند زد که نمونه های جاده ای حتی با دو برابر قدرت هم نزدیکش نخواهند بود و کلا داستان خودروی مسابقه ای متفاوته.

        پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (1427 دیدگاه) ,

      دقیقا!!!
      بعد از طرف دیگه،
      همه دنبال راهکاری واسه افزایش قدرت هستن
      کوئنیگ‌زگ باید دنبال راهکاری واسه کاهش قدرت باشه 😂👌💪

      پاسخ
    4. porschesport
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      عباس جان , وزن به قدرت این خودروها میشه 1.46 برای مثال برای لافراری که یه هایپرکاره میشه 1.66 یا واسه 918 میشه 1.84 پس صدق میکنه . اگه قدرت رو بیشتر در نظر بگیرن اونوقت دیگه از محدوده ی هایپرکارا خارج میشه و همینطور مهم ترین فاکتور های خودروهای مسابقه ای ایرودینامیک و تایر ها و میزان چسبندگیه , نه که قدرت مهم نباشه ولی در درجه های بعدی اهمیت قرار میگیره

      پاسخ
      1. Abbas
        سوابق: (483 دیدگاه) ,

        مرسی از پورشه اسپورت عزیز و بقیه ی دوستان که منو آگاه کردین،قطعا همین طوره که شما عرض کردین❤

        پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1720 دیدگاه) ,

    به نظرم این کلاس مسابقات بیشتر برای برند هایی مثل پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن مناسب تره
    تا بوگاتی ، پاگانی و کوئنیگزگ

    پاسخ
  3. Ehsan gt3
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    باسلام
    در مورد ماشین های پیست همه چیز به قدرت نیست به دانفورس هم مربوط میشه به طور مثال لامبورگینی هوراکان پرفورمنته کمتر از ۷۰۰ اسب رکورد نوربرگرینگ رو زد کاری که امثال کونیگ زگ و بوگاتی با قدرت های دوبرابر نتونستن بکنن و شرکت کونیگ زگ سابقه موتور اسپورت خاصی نداره ولی تیم هایی مثل فراری و لامبورگینی و پورشه و استون مارتین و برندای ریشه دار دیگه کلی افتخارات تو موتور اسپورت دارن در ضمن کلاس هایپر اسپرت های لمانز با کمک هیبرید اجازه ۱۰۰۰ اسب رودارن

    پاسخ
  4. مانی
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    گذاشتن محدودیت قدرت اصلا جالب نیست
    قدرت باید با روش های دیگه محدود بشه
    مثلا میگفتن موتور ها باید 8 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی باشه
    با فلان قدر وزن و مصرف بنزین
    و مثلا حد اکثر دور مجاز 12000 دور باشه

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    اینو باید گذاشت تو گوشه اتاق خواب فقط نگاش کنی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.