سایر خودروهای اروپایی

آرینرا هوساریا، نسخه GT مسابقه‌ای

خودروی زیبایی که می بینید حاصل دسترنج کمپانی Arrinera  است، شرکتی لهستانی که Hussarya را به عنوان اولین جنگنده‌اش در کلاس GT برگزیده. در زیر پوسته پرنقش و نگار هوساریا، یک مورد موتور ۶٫۳ لیتری V8 مابین محورهای جلو و عقب جا خوش کرده  که با اشاره‌ای روی پدال نیروی ۴۳۰ اسب تنومند را از طریق جعبه دنده‌ای شش سرعتِ و ترتیبی به چرخ‌های عقب می‌فرستد. گفتنی است که آرینرا فرزندش را از داشتن پدل شیفتر محروم نکرده است.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer
برای نگه داشتن این ماشین لهستانی تبار که در کلاس GT4 جای می‌گیرد سازندگان دست به دامن سیستم ترمز آلکان (Alcon) برده‌اند تا با کالیپر ترمز شش پیستونی و دیسک‌های ترمزی با ۳۸۰ میلی‌متر قطر، شتاب این غول بی شاخ و دم را مغلوب سازد. اما بر و بچه‌های آرینرا به این هم راضی نشده و برای کنترل حتی بیشتر از این روی ترمزها، کیت ABS  بوش موتور اسپرت را نیز به خدمت گرفته‌اند.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer
آرینرا هوساریا از یک شاسی space-frame  ساخته شده از لوله‌های فولادی بهره می‌برد که نشان استاندارد فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی را بر سینه دارد. به لطف مواد با کیفیتی همچون فیبرکربن و کولار که در ساختمان آن استفاده شده، هوساریا تنها ۱٬۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. همان‌گونه که از یک خودروی مسابقه‌ای انتظار می‌رود، این خودرو نیز مجهز به سیستم تعلیق دو جناغی با کمک فنر و دامپر های Ohlins است که تنها به همین منظور ساخته شده اند.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer
آن‌گونه که خودرو ساز می‌گوید طراحی ساخته‌شان از اصول آئرودینامیکی تأثیر پذیرفته و تعدادی از مشخصه‌های آن همچون دریچه ورودی هوای روی سقف، اسپویلر بزرگ عقب و دیفیوزر عظیم‌الجثه نیز از صنعت هوانوردی الهام گرفته شده اند.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer
درون آن اما مجهز به صفحه رنگی هوشمند کازورث شده تا آمار حیاتی خودرو را به صورت زنده به نمایش در آورد و از آنجا که تنها رسالت ماشین لهستانی مسابقه دادن است، به جز این در کابین ساخته آرینرا چیزی  جز صندلی‌های ساخته Corbeau و ” تنها سویچ‌های مورد نیاز ”  نمی‌یابید.

تا پایان سال تنها دو یا سه مورد از این مسابقه‌ای کلاس GT4 ساخته خواهد شد اما انتظار می‌رود که نسخه‌ای جاده‌ای از آن که “بسیار شبیه” به نسخه مسابقه‌ای است، راهش را به نمایشگاه های خودروی آنور آب ها باز کند. اما هنوز تمام نشده؛ آنگونه که از شواهد امر پیداست کمپانی مادر در صدد است تا نسخه‌ای ویژه از آن را با نام هوساریا ۳۳ عرضه کند.

اما داشتن همچین خودروی چقدر برای رانندگان  بی باک آب می خورد؟ خدمتتان عارضیم که آرینرا هوساریا جی تی در بازه قیمتی ۱۸۶-۲۰۰ هزار دلار قرار می‌گیرد و دیری نخواهد پایید که عملیات تست آن در بریتانیا آغازشود.

برچسب ها

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. Carbonado Aventador

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3860 ديدگاه)

    چرا انقدر از نمای جلو و عقب شبیه هوراکان GT3 هست!!!!
    عکس پست رو که دیدیم اولش فکر کردم هوراکانه!!!!

    1. king 918

      ۲۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2457 ديدگاه)

      هم شبیه هوراکانه هم مکلارن mp4 c12

  2. احسان آرسنالی

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    اولش فکر کردم یه تیونر گم نامه که هوراکان رو تیون کرده.

  3. moein

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (865 ديدگاه)

    از نمای پشت و قوص عقب شبیه بوگاتیه

  4. GT500

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خوب نمی شود باهاش ارتباط برقرار کرد. ازش خوشم نیومد.

  5. 11A11

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی زیباست این ماشین مخصوصأ نسخه خیابانی اش پارسال این ماشینو شناختم

  6. احمد باقری

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    به قول دوستان، از چند مدل الگوبرداری شده و ظاهر و استایل خاصی نداره.

  7. sajad

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن