سایر خودروهای اروپایی

ریورسیمپل راسا؛ هیدروژنیِ نوظهور

شروع به کار یک کمپانی موفق خودروسازی، هیچ‌گاه آسان نبوده است، ولی شرکت ولزی «ریور سیمپل» امیدوار است تا با ارائه یک مدل پیشرفته کامپکت، بتواند در صنعت خودرو رسوخ کند. مدل ۲ سرنشینه «راسا» که به صورت نمونه اولیه معرفی شده، منحصراً با استفاده از پیشرانه هیدروژنی حرکت می‌کند و صلاحیت یک تست ۱۲ ماهه را در اروپا پیدا کرده است. این دوره تست، از ماه‌های آینده سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
ریور سیمپل راسا دارای یک شاسی کمپوزیت فیبر کربنی است و به لطف استفاده از دیگر از قطعات سبک‌وزن، به وزن خارق‌العاده ۵۸۰ کیلوگرم رسیده است. پیشرانه این خودرو از یک پیل سوختی ۸/۵ کیلوواتی تأمین می‌شود که قدرتی معادل ۱۱ اسب‌بخار برای هر کدام از چهار موتور مورد استفاده در داخل چهار چرخ، در اختیار قرار می‌دهد. به‌علاوه، این سیستم پیشرانه از یک سری ابرخازن استفاده می‌کند که می‌توانند از طریق ترمز‌گیری، انرژی دریافت کنند و آن را به صورت الکتریسیته در اختیار موتورهای الکتریکی بگذارند.

Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
Riversimple Rasa Interior
Riversimple Rasa Interior
گفته می‌شود که مدل تولیدی راسا با استفاده از ۱/۵ کیلوگرم هیدروژن، می‌توانند دامنه مسافتی برابر ۴۸۲ کیلومتر داشته باشد. این عملکرد نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد، ولی موضوع زیرساخت‌های خودروهای هیدروژنی را نیز باید درنظر گرفت. در همین حال، کمپانی ریور سیمپل، کمک‌هزینه‌ای به ارزش ۲ میلیون پوند از دولت ولز دریافت می‌کند. ۲۰ نمونه اولیه از این خودرو برای انجام تست‌ها و کسب‌ مجوّز‌های قانونی سیستم‌ها ساخته خواهند داشت. اولین مدل تولیدی راسا نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازار بیاید. هیهو اسپاورز (Huho Spowers)، مؤسس «ریور سیمپل» در مورد این خودرو می‌گوید:

مهندسی نمونه اولیه راسا، نقطه عطف دیگری در ارائه یک مدل هیدروژنی مقرون‌به‌صرفه و با راندمان بالا به بازار است. ما همه‌چیز را از صفر و یک کاغذ سفید شروع کرده‌ایم. در نتیجه، فرصتی برای ما فراهم شد تا به مشتریانمان مفهومی مناسب‌تر از حمل‌ونقل و سبکی خودرو معرفی کنیم که هزینه سنگینی را نه به جیب مالک خودرو و نه به محیط زیست، تحمیل نخواهد کرد. راسا، خودرویی ساده، سبک و از هر نظر، جالب و هیجان‌انگیز است.

Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car
Riversimple Rasa Hydrogen-Powered Road Car

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    چرا ماشین سازای نسل جدید اصرار به احمقانه بودن قیافه ماشین دارن؟ حتی ماشین اپل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tv

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دوست عزیز با این که خودم با این ماشین شوخی کردم، ولی این ماشین سیستم پیل سوختی با مزیت مکانیکی بالا داره … که اگه مشکل تولید هیدروژن حل بشه و بشه به آسونی اونو بدست اورد ، برای مثال میشه کل باتریای لیتیومی تسلا رو برداری جاش یه پیل سوختی با یک ششم وزن اون جایگذاری کنی و از هر ماشین بنزین سوزی مسافت بالاتری طی کنی و شتاب و سرعت بیشتری داشته باشی… مهم موتورش نیست مهم فناوری ساخت این پیل سوختیه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. tv

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    فیس لیفت ژیانه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    چرا ماشین سازای جدید انقدر اصرار به زشت بودن قیافه ماشین دارن؟؟؟؟ حتی ماشین اپل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    وات د فاز؟این دیگه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فکر کنم با همکاریه برادران سایپا تولید شده باشه …..
    مگرنه چه دلیلی داره ماشین اینقد زشت باشه ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واقعا چرا اینقد زشته صد رحمت به پراید خودمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعا ریسک بزرگیه تولید تنها خودرو هیدروژنی،چون هزینه زیادی داره و از طرفی ناشناخته هس و محبوبیت و طرفدار خاصی نداره،ای کاش خودرو عادی هم تولید کنه وگرنه ضررمیکنه مث تسلا البته تسلا دیگه بحرانو پشت سرگذاشته و بامدل شاسی بلند و سدان کوچیک جدیدش حتما سود خوبی میکنه،بخشی از این عدم محبوبیت میتونه ب خاطر شکل متفاوت و عجیب این دست از خودرو ها و همچنین خودرو های هیبریدی و برقی باشه،ب نظرم با ی قیافه متعادل تر و عامه پسندتر میتونه بهتر جایگاهشو بدست بیاره،مث تسلا ک در کنار تکنولوژی پیشرفته و استفاده از برق چهره زیبایی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. moein

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طراحیش عام پسند نیست ولی نوع سوخت هیدروژنیش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قیافه اش جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. shz

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من احساس میکنم طراحش یه آدم قدیمیه فسیل شده دهه 50میلادیه
    خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان)

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    شبیه ماشین 3 چرخ فیلم های مستربینه که تو هر قسمت چپ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ASA

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بدم میاد از فیسش
    هرچی خودرو نوین میسازن، چهرش مسخره و افتضاح میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آق جبات

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فک کنم نتیجه ازدواج فامیلی بوده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا