سایر خودروهای اروپایی

اعلام نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی TVR گریفیت

شرکت TVR سال‌های سختی را تجربه کرده است. سپتامبر ۲۰۲۱ چهارمین سالی است که این برند بازگشت خود را جشن می‌گیرد. این شرکت در آن زمان از گریفیت جدید با پیشرانه ۸ سیلندر و توزیع وزن بسیار خوب رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده اما یک‌چیز همچنان ثابت مانده و آن‌هم نبود گریفیت تولیدی برای خریداری کردن است! در واقع از سال ۲۰۱۷ تاکنون تنها خبر معرفی گریفیت را شنیده‌ایم و خبری از تولید آن نبوده است.

ظاهراً TVR هنوز هم با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند که اصلی‌ترین آن‌ها سرمایه و تأسیسات تولید است. این شرکت به خاطر برنامه‌های حمایت از شرکت‌ها در زمان همه‌گیری کرونا وامی ۲ میلیون پوندی دریافت کرد اما طبق گفته اتواکسپرس، این شرکت به دنبال جمع سرمایه ۲۵ میلیون پوندی بوده و بدون وجود این مبلغ فاز توسعه و تولید گریفیت تکمیل نخواهد شد.

اتواکسپرس همچنین می‌گوید گریفیت برای استفاده از قوای محرکه هیبریدی و تمام الکتریکی هم طراحی شده است. ظاهراً این را TVR می‌گوید اما فعلاً جزئیات بیشتری در دست نیست. آیا گریفیت با در نظر گرفتن قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است؟ آیا استفاده از این قوای محرکه بخشی از نیازهای توسعه‌ای برای تولید خودرو است؟ ما سری به اخبار رونمایی گریفیت در سال ۲۰۱۷ زدیم تا ببینیم آیا اشاره‌ای به نسخه هیبریدی یا الکتریکی این خودرو شده است یا خیر و خب چیزی پیدا نکردیم. البته قرار بود تولید این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع شود که چنین چیزی هرگز رخ نداده است.

در ژانویه ۲۰۲۱ گفته شد TVR سفارش خریدی به ارزش ۴۰ میلیون پوند برای گریفیت دریافت کرده اما فعلاً وضعیت این سفارش‌ها مشخص نیست ولی با توجه به گذشت چهار سال از رونمایی این خودرو به جرات می‌توان گفت وضعیت مالی شرکت کاملاً تغییر کرده است. گریفیت لانچ ادیشن قرار بود قیمت ۹۰ هزار پوندی داشته باشد.

ما نمی‌دانیم چه آینده‌ای در انتظار TVR است اما ظاهراً کار روی کارخانه این شرکت در جنوب ولز از اواخر این ماه شروع خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (618 ديدگاه)

    یادش بخیر TVR CERBERA LM با اون طراحی خیره کننده که با ۹۰۰ کیلو وزن و ۵۸۰ اسب قدرت روزی رکورد نسبت قدرت به وزن رو در اختیار داشت
    امروزه کم کم متوجه میشیم که اوائل دهه ۹۰ دوران طلایی بود واسه خودش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      مالی نیست ، نوچ ؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مازیار

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (618 ديدگاه)

        خوب این واکنش شما کاملا طبیعیه دوست من
        در دنیای خودرو محصولات کم تیراژ انگلیسی دقیقا دقیقا در نقطه مقابل محصولات پرتیراژ ژاپنی قرار دارن یعنی به جای توجه و تمرکز روی دوام و صرفه اقتصادی ، روی جذابیت هیجان و خاص بودن تکیه میکنن
        به عبارت ساده ژاپنی ها اونها رو ندارن و انگلیسی ها اینها رو

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (6028 ديدگاه)

          نمیدانم !
          چه بگویم !
          شاید آری !
          شاید نه !

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Mf1

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (54 ديدگاه)

        شما بهتره نظرات تاریخیت نگه داری تا بخوای الکی یه نظر بدهی درباره شرکتی یه زمانی cerbera افسانه ای تولیده کرده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. محمد امین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    جلو ماشین خود sls هست ، فقط یکمی همش زدن
    عقبش هم شباهت زیادی به سوپرا جدید داره ، و اون رو هم باز همش زدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. نوید محمد

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (87 ديدگاه)

      قیافه این بیشتر به شیطان میخوره تا فولکس پست بعدی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        برعکس این شبیه عروسک گریون میمونه!😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. مسعود بهروان

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    کی حاضره ۹۰ هزار چوب بده اینو بخره وقتی گزینه های خیلی زیادی داره واسه خرید …

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Reza Waffen SS

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2740 ديدگاه)

      ارزش نداره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. ارشیاsvj

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      من حاضرم.
      ادم هرچی نگاش میکنه سیر نمیشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. GT

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (367 ديدگاه)

    طراحی بیرونی زیاد جالب نیست ولی کابین زیبایی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (460 ديدگاه)

    ماشین قشنگی هست طراحی داخلی خوبی داره. ولی فکر نمی کنم ارزش خرید چندانی
    داشته باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    داستان این tvr و شرکتش چیه؟ ممنون میشم یکی توضیح بده…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. مهردادکمال

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    یه زمانی عاشق تی وی ار و وایزمن بودم چقد این دو موجود عجیب با روح و روان بازی میکردند مخصوصا تی وی ار با رنگهای منحصر به فرد و چراغ های خاصش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Hamid

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    ماشین جالبیه و بنظرم ارزش خرید داره … میشه ی جایی گوشه گاراژ براش در نظر گرفت … ماشین خاصیه!
    در ضمن … داخلش هیچ چیز اضافی قرار داده نشده … راندن و راندن و راندن… برای همین ساخته شده …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا