سایر خودروهای اروپایی

زنوس E10 برای 2015

انصار علی (Ansar Ali) ریاست سابق کمپانی انگلیسی کاترهام، این روزها بر صندلی مدیریت کمپانی جدیدی تکیه زده؛ Zenos Cars نام این کمپانی تازه وارد است . . .

Zenos E10
Zenos E10

نخستین محصول زنوس با نام E10 یک خودروی ۲ نفره روبازی است که از ابتدای ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار ایالات متحده می شود. E10 که از کربن و آلومینیوم ساخته شده، تنها ۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد به همین دلیل وقتی انجین ۲.۰ لیتری فورد با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر روی آن قرار گیرد، می تواند در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز حدود ۲۱۷ کیلومتر برساعت است.

سیستم محرکه E10 از نوع دیفرانسیل عقب است، گیربکس آن نیز بصورت استاندارد ۶ سرعته دستی (اتومات سفارشی) خواهد بود. زنوس قیمت پایه E10 را ۲۴,۹۹۵ پوند (معادل تقریبی ۴۱,۰۰۰ دلار) اعلام کرده است.

در قیمت این خودرو نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه در فاز اول تولید قرارست تنها ۷۵ دستگاه از E10 با پسوند Launch Edition تحویل مشتریان شود که همگی ۲۸,۹۹۵ پوند (معادل تقریبی ۴۸,۰۰۰ دلار) قیمت دارند. این اضافه قیمت بدلیل وجود پکیج سفارشی شامل رینگهای OZ، دیفرانسیل ضد لغزش و فرمان جدا شونده ای است که مشتریان چه بخواهند و چه نخواهند باید آنها را داشته باشند! البته این پکیج سفارشی در حالت عادی ۵,۷۵۵ پوند قیمت دارد اما در سری اول تولید E10 کمپانی آنرا با مبلغ ۴,۰۰۰ پوند به مشتریان می دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    برای تصادف با تریلی خوب چیزیه چون اگر شاخ به شاخ بشه از زیرش رد میشه وهمگی سالم وسلامت در میاند عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. خاوری مزراتی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    مشخصات خوب و دقیق ازش نذاشتی پدال جان…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. e.scamp

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    همیشه عاشق کاترهام هستم ولی اخیرا KTM هم داره از اینا میزنه باید صبر کرد دید محصول کدومشون بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    چرا این انگلیسی ها خودشون نمیتونن کمپانیهاشونو مدیریت کنن؟؟؟؟؟؟
    ماشین خوبیه قیمتشم مناسبه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا