سایر خودروهای اروپایی

قهرمان اسکاندیناوی ؛ زنوو ST1 [ویدئو]

اختصاصی ژنو ۲۰۱۴ : سرانجام پس از گذشت نزدیک به ۶ سال شاهد حضور نسخه نهایی زنوو ST1 در ژنو بودیم .

[jwplayer mediaid=”64739″]

این خودرو که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد ، در طی این سال ها به صورت تدریجی تکمیل یافت تا سرانجام از نسخه نهایی آن در ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شد . دانمارکی ها البته توجهی که به محصولشان در ژنو شد را تا حدودی مدیون برنامه تاپ گیر هستند . موتور ۶.۸ لیتری V8 این جنگجو ، به یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر مجهز شده است . این ترکیب قدرت ۱۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳۰ نیوتن متر را برای زنوو ST1 به ارمغان آورده است . جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را بر عهده دارد .

2014 Zenvo ST1
۲۰۱۴ Zenvo ST1

این پیشرانه قدرتمند شتاب صفر تا صد ۲.۶۹ ثانیه ای و حداکثر سرعت محدود شده ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می دهد . بنا به گفته مسئولین شرکت ، ۳ نسخه ویژه از زنوو ST1 با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار روانه بازار آمریکا خواهد شد .

Christian Brandt و Jesper Hermann به طور مشترک مسئولیت طراحی این سوپراسپرت دانمارکی را بر عهده داشته اند . از نظر طول هم اندازه کونیگ زگ آگرا R و عرض آن مشابه پاگانی هوآیرا می باشد اما ارتفاعش از هردوی آن ها بلند تر است . همچنین نسبت به دو رقیب جدی اش وزن بیش تری دارد . مهمترین نقطه ضعف زنوو در مقایسه با رقبای اصلی اش کابین آن بود ، به همین علت از سال ۲۰۰۸ تا کنون تزیینات و طراحی کابین بارها مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه سرانجام ترکیبی از آلکانترا و چرم برای پوشش قسمت های مختلف برگزیده شد.

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. GTR-50

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (487 ديدگاه)

    شتابش عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. محسن

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    آدم اینا رو می بینه داغ دلش تازه می شه…
    تو روحت ایران خودرو!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zonda R

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1832 ديدگاه)

      F.A
      ساختنه
      سوپر اسپرت واقعا مشکله
      و به تحقیقات زیادی نیاز داره
      جرمی حرفش درست بوده
      ولی دانمارکی ها اوله راهن
      و
      قابل تحسینه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. رضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1694 ديدگاه)

    هرکاریش کنن فایده نداره
    جرمی بدجور تو تاپ گیر آبروشو برد
    واقعا از چشم افتاد(هرچند که اغراق میکرد!)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. SALAR

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    واقعا قیافه خوفی داره .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SALAR

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      ۱۱۰۴ یا ۱۲۵۰ اسب بخار کم چیزی نیست خیلی از خودرو سازان تو کف این اعداد ارقامن . . . . . . . . . . . . . همین که وجود داشتن یه همچین شاهکاری درست کردن خودش خیلی .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. خاوری مزراتی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    مخوف مثل گردباد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. خاوری مزراتی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    به همه دوستان خواننده پدال
    به نظرتون تو قالب یه درخواست از پدال نخوایم که یه گیراساسی بده به مدیران خودرسازای داخلی یا وزیر صنعت که تو یه تایم مشخص بیان و پاسخگوی سوالات باشن؟ این ایده میتونه بهتربشه اگه باهم همکاری کنیم و هم پدال کمک کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zonda R

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1832 ديدگاه)

      F.A
      اونوقت دیگه پدالی وجود نخواهد داشت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. خاوری مزراتی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    دوستان به این خبرخوب دنیای اقتصاد توجه کنید … اگه بشه چی میشه

    براساس طرح کارگروه بررسی تعرفه واردات خودرو، تعرفه واردات برای خودروهای با حجم موتور هزار سی سی ۴۰ درصد تعیین شده و به ازای هر ۵۰۰ سی سی افزایش حجم موتور خودرو، تعرفه واردات ۱۰ درصد افزایش می یابد. بنابراین تعرفه واردات خودرو با تصویب پیشنهادهای این کارگروه برای خودروهای با حجم موتور هزار سی سی ۴۰ درصد، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی ۵۰ درصد، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی ۶۰ درصد، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی ۷۰ درصد، ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی سی ۸۰ درصد و ۳۰۰۰ سی سی به بالا۹۰ درصد خواهد بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mohammad XX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (203 ديدگاه)

      همیشه برام سوال بوده چرا اینا ماشینا رو بر اساس حجم موتور طبقه بندی می کنن؟!
      اگه بر اساس مصرف سوخت یا کربن دی اکسید تولیدی طبقه بندی کنن خیلی منطقی تره.
      راستی یادمه گفته بودن تعرفه ماشینای هیبریدی هم نصف میشه یعنی ۲۰٪ .
      ولی بازم تعرفه ها بالا هستن. تازه دلال های همیشه در صحنه رو هم در نظر بگیرید. 🙁

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (648 ديدگاه)

      چرا فکر میکنی این خبر خوبیه ؟ واقعا فک میکنی مثلا وقتی ماشین ۱۰۰هزار دلاری میاد ایران میشه ۱.۳ میلیارد تعرفه ها این شکلی شه چیزی عوض میشه ؟ قدرتمندها حاضرن به قیمت واقعی بفروشن؟؟ اصلا همین الان بگو تعرفه صفر درصد ، حاضرن به قیمت واقعی عرضه کنن ؟ ده تا بهونه میارن که بتونن به پر کردن جیب خودشون ادامه بدن ، نهایتا اون ۱۰۰ هزار دلاری که ۱ میلیارده میشه ۱.۲۵ میلیارد ، این خیلی خبر خوبیه از دید شما ؟؟؟ ماشین های پایین تر هم همینه داستانشون.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. امیر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (332 ديدگاه)

    ۱۱۰۴ اسب بخار ؟ 😮

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Reza CR7

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    البته قهرمان اصلی اسکاندیناوی گونیخزگه.خصوصا مدل وان که همه رو له میکنه حتی بوگاتی و هنسی ونوم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. محمودرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    طرح فرمانشو از پراید خودمون برداشتن””!!
    خخخخخخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. km

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (681 ديدگاه)

    این ماشین فقط برای اون عربهاییه که میخوان به کلکسیون ماشینای خاصشون یه چیزی اضافه کنن، وگرنه هیج آدم عاقلی نمیره با ۱ میلیون دلار یه محصول شرکت ناشناخته رو بخره و اونو به خیلی از هایپرکار های هم قیمتش ترجیح بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    هنوز اوله راهه باید جا بیفته این سوپر اسپرت خوبه طراحیشو دوست دارم شتاب و سرعتشم که خوبه بازم جا داره بهتر بشه که میشه
    خدارو شکر مدیرانشون مثل مدیران سایپا و ایرانخودرو بی مصرف نیستن
    که حتی روز به روز کیفیت مونتاژ خودشونو میارن پایین تر خاک بر سر سایپا و ایرانخودرو و مدیراش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    عشقشم هر چی که باشه سلطان هایرکار های خاص زتوو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. رامتین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2157 ديدگاه)

    والا من نمیدونم چرا ما همش محصولات تاپی مثه این اتومبیل یا سوپراسپورتهای برتر را با ایران خودرو و … مقایسه میکنیم. بابا شرایط اقتصادی، فرهنگی و همه چیز اونها فرق داره. بعد چرا متوجه نیستید که دغدغه کشور، خودرو نیست و تا آخر عمرتون همینه.. ضمنا دیدن این سوپرکارها چرا باید داغ دلتون را تازه کنه؟ فرضا هم داخل بازار ایران باشه، شما مگه پولشو داری که بخری؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من!حالا با سوپر اسپورتای شاخ هم مقایسه نکنیم فرض کن
      ما اینقدر بدبختیم که نمیتونیم یه چیزی مث ماشینای هیوندای یا کیا موتورز تولید کنیم!
      اینو کجای دلم بذارم که داریم پراید سی سال پیش کره ایا رو سوار میشیم؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. مصطفی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    اگه یکی از اینا تو ایران بیاد،اسممو میزام خرسو.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. parham

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    رنگش زیاد به دل ادم نمی چسبه ولی شتاب و سرعتش عالیه.مخصوصا انکه دانمارکی هم هست!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا