ایستگاهزامیادسایر خودروهای داخلی

پادرا، جانشین وانت نیسان آبی می‌شود

زامیاد می‌خواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی به‌روزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد،‌ در نشستی با رسانه‌ها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغه‌های تولید،‌ تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سال‌های اخیر استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یک‌سو اجرای این طرح‌ها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
مهندس حمیدی افزود: ۴۲ سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حمل‌ونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول به‌شرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سال‌های آینده را دارا است.

وانت نیسان جونیور زامیاد Z24
وانت نیسان جونیور زامیاد Z24
وی افزود: توان باربری این محصول معادل ۳ وانت است و این در حالی است که محصولی که یک‌سوم این خودرو بار حمل می‌کند در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که نیسان آبی زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر سه برابر بار حمل می‌کند و تنها ۱۲ الی ۱۳.۲ لیتر مصرف سوخت دارد.
مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت ۱۸ لیتری وانت‌های نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید می‌شد، اظهار داشت: کاهش مصرف ۱ لیتر بنزین بسیار سخت و هزینه‌بر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود ۵.۵ لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفه‌جویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دست‌ساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس ۶ دنده مجهز شده است و تاکنون ۱۱۰ الی ۱۲۰ دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگان‌ها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به ۵۰ دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدل‌های انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث می‌شود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالی‌که طی بررسی‌های انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار ۱۱.۷ لیتر و نیمه بار ۱۲.۹ لیتر و تمام بار ۱۴.۶۲ لیتر و ترکیبی ۱۳.۱۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.
وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار ۸.۴۸ لیتر و تمام بار ۱۰.۰۵ لیتر و ترکیبی ۹.۳۵ لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانه‌سوز، دیزل و بنزینی بوده که از ۳۸ هزار دستگاه خودرو فروخته شده ۳۶ هزار دستگاه دوگانه‌سوز و دیزل می‌باشد.
وی افزود: در سال جاری، ۳۲ هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها ۱۴۰۰ دستگاه آن مدل بنزین سوز است.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
وی در ادامه به پروژه‌های در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که می‌توان به پروژه‌های پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژه‌هایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که می‌توان به ارتقا موتور به یورو ۶ دیزل، گیربکس جدید ۶ دنده و بهینه‌سازی شاسی اشاره کرد.
مهندس درویش در ادامه به پروژه‌های محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو ۵ و دو ایربگ می‌باشد در محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان و شمار ۲ هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی به‌صورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.

مطالب مشابه

‫۱۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Ha

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط نیسان دیزل.۱۰۰حدودا ۱۱ الی ۱۲ مصرف با بار.واقعا عالی.کسی که نیسان دیزل داره معنی پول درآوردن رو میفهمه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش دمت گرم معلومه اینکاره ای خودمم نیسان دارم ولی دوگانه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. هیمن احمدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان فقط دیزل واقعا ۱۵۰ تا با باربند باهاش رفته ام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. محمد

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه کسی به فکر مردم نیست این خودروهای تولیدی داخل علاوه بر کیفیت پایینی که دارند از مصرف سوخت بالایی بهره میبرند چه اجباری هست خودرهایی تولید شود که تکنلوژی ۵۰ سال پیش را دارد اینکه پیری را بزک کنی که هنر نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه مثل مثل ماشین شوگا نباشه خوبه امتحانش میخواین بکنیین چندتا شو بدین دست کشاورزای بختیاری دزفول

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودمم میتونم براتون امتحانش کنم فکر نکنم از نیسان آبی بهتر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسن

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان دیزلی میگن سوزنا پمپش سریع خراب میشه درست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنشرم اکه میخواین یه ماشینیو‌جایگزین کنین به فکر وضع مالی مردمم باشین ک‌قدرت خرید پادرا داشته‌باشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. رهگذر

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظاهرش که خوبه مونده فنی چی باشه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معلومه که دیزل بهتره هم مصرفش پایین هست و هم سوختش ارزونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا