معرفی فوتون ساوانا، محصول گران قیمت عظیم خودرو
معرفی فوتون ساوانا، محصول گران قیمت عظیم خودرو

معرفی فوتون ساوانا، محصول گران قیمت عظیم خودرو

عظیم خودرو اولین تجربه خود در تولید خودرو در کشور را با شاسی‌بلند چینی فوتون ساوانا در مجموعه تولیدی این شرکت در بروجرد کلید زده است. خودرویی که به واسطه شاسی مجزا و ظرفیت 7 سرنشین و موتور پرقدرت همراه با انتقال نیروی 4X4 ویژگی‌های متمایزی نسبت به شاسی‌بلندهای دیگر مونتاژی کشور دارد.


ساوانا در سال 2015 معرفی شده اما طراحی آن چندان امروزی نیست و به نسل قبل‌تر خودروهای شاسی‌بلند شباهت دارد. شاسی و پلتفرم این خودرو با پیک آپ تونلند نیز یکسان است. پوزه خودرو با چراغ‌های خربزه‌ای تناسب چندانی را به نمایش نمی‌گذارد. نمای عقب نیز با چراغ‌های نامتوازن‌تری همراه شده و از مد افتادگی خود را جار می‌زند. تنها نمای جانبی ساوانا با توجه به خط شانه بالا و خطوط برجسته کناری و شباهت با مدل‌های X ب‌ام‌و قابل قبول به نظر می‌رسد. هرچند فوتون به دنبال کپی‌برداری از تویوتا فورچونر بوده اما ظاهراً محصول به فورد اورست قدیمی شباهت بیشتری دارد!


پیشرانه فوتون ساوانا یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو است که قدرت قابل توجه 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید می‌نماید. برای انتقال نیرو هم از گیربکس‌های 5 سرعته دستی یا شش سرعته خودکار ساخت ZF استفاده می‌شود که نیرو را به هر چهار چرخ و یا تنها یک دیفرانسیل منتقل می‌نماید. انتقال نیرو در این خودرو به جای 4WD با سیستم AWD ATTESA E-TS برگرفته از تکنولوژیِ نیسان که در سال 1989 معرفی شده می‌باشد. البته این سیستم تا 50 درصد گشتاور را به محور جلو منتقل می‌کند و می‌تواند رفتاری چون یک سیستم 4X4 واقعی را ارائه کند.


سیستم‌های کمکی رانندگی آفرود مانند کنترل حرکت در سرازیری، کنترل ثبات الکترونیکی و دستیار شروع حرکت در سربالایی همراه با امکان شناوری در عمق 60 سانتی‌متری آب باعث می‌شوند تا بتوانید به‌خوبی روی قابلیت‌های خارج از جاده ساوانا حساب باز کنید. ظرفیت بکسل این خودرو هم به 3000 کیلوگرم می‌رسد.


با ورود به داخل کابین با فضایی بزرگ و جادار و طراحی نسبتاً قدیمی داشبورد مواجه می‌شویم. ارگونومی با نقص همراه است و انتظار از یک خودروی شاسی بلند گران قیمت را برآورده نمی‌کند و بیشتر به نظر می‌رسد که درون یک پیک‌آپ قرار گرفته‌اید. فوتون ساوانا مجهز به تجهیزاتی چون سانروف، تودوزی چرم، سنسور نور، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان، هرزگردی، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب،GPS، آینه حساس به نور، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، هفت صندلی، کیسه هوای پرده‌ایی، کیسه هوای راننده و سرنشین و… می‌باشد.


عظیم خودرو برای ساوانا قیمت 374 میلیون تومانی درنظر گرفته که به‌عنوان یک خودروی مونتاژی، بیش از حد انتظار است. باید دید خاص بودن این خودرو و ویژگی‌های آفرود آن می‌توانند کمکی به فروش آن در بازار راکد و کم‌رمق کشور بنمایند یا سایر محصولات آتی عظیم خودرو نظیر هن تنگ جور آن را خواهند کشید.

[دانلود ویدئو]

مطالب مرتبط

31 دیدگاه

  1. mahdy
    سوابق: (2024 دیدگاه) ,

    جانم ؟374 میلیون تومننننن!!!
    داشتم تعجب میکردم که اینا یه خودروی خیلی آشغال بیرون ندادن در حد شغاله ولی نه خیلی
    به نسب قیمتش خییییییلی هم آشغاله

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1128 دیدگاه) ,

      ۳۷۴ میلیون
      توش کلا پلاستیک با صندلی‌‌ها و روکش فرمون چرم مصنوعی(پلاستیک بزک شده)

      پاسخ
    2. امیر شایان
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      تو قیمت بازار وقتی هایما اشغال 210میلیون یا تیگو7 280میلیون این ماشین با این مشخصات و فیلم های تست آفرود می ارزد الان با370 بهتون پرادو 2007اشغالی 150000کارکرد میدن

      پاسخ
      1. Mopar or No Car
        سوابق: (1143 دیدگاه) ,

        پرادو آشغالی؟!!!؟؟!!✋️✋️✋️
        150 هزارتا برای تویوتا معادل 75 هزارتا برای سایر ماشینهاست.
        شما همون چینی رو سوار شو دوست عزیز فقط سعی کن زیاد ازش استفاده نکنی و فکر فروش هم به سرت نزنه که باید قید حداقل نصف پولی که پرداخت کردی رو بزنی.

        پاسخ
      2. تاجیک
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        اقای امیر شایان تویوتا اشغال؟ خخخخخخخخ داداش من کل این ماشین رو جمع کنی اندازه یه پرادو ۲۰۰۵ نمیشه تازشم ماشین ژاپنی بعد از ۲۰۰ هزار کیلومتر تازه اب بندی میشه یه سر به ماشین های فرودگاه بزنید تا کیفیت تویوتا رو ببینید

        پاسخ
        1. amin
          سوابق: (1059 دیدگاه) ,

          کیش که من کار میکنم کمری و کرولاهای تاکسی بعد از 500 یا 700 هزار کیلومتر هنوز موتور و گیربکسشون آچار نخورده

    3. مزدا
      سوابق: (1110 دیدگاه) ,

      خدایش طراحیش خیلی خیلی قدیمی هست داخل کابین هم هیچ جذابیتی نداره .
      ۳۷۴ میلیون قیمت برا این باید خون گریه کرد یه زمانی با این پول لکسوس خریده میشد
      خدایش اعصاب ادم خورد میشه از این همه حقارت

      پاسخ
  2. AMANTE
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    به احتمال زیاد این کامنتم تایید نمیشه ولی بازم میگم.
    حتمی شما باب اسفنجی و پاتریک رو میشناسید که کلا از نظر مغزی رو حالت خلاص بودن، با احترام به خریداران این فوتون ساوانا ولی شما دقیقا مثل همون دو نفر مغزتون خلاصه یا حتی بدتر. 😐

    پاسخ
  3. مهراب
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    با400 م پرادو دست دووم میخرم
    یا مورانو 2012

    پاسخ
  4. Elmiraj
    سوابق: (663 دیدگاه) ,

    من اگر بخوام یک آفرودر واقعی در بازار امروز ایران بخرم می رم با چهل میلیون تمیزترین لندکروز Fj-62 بازار و میخرم و یک موتور 4.5 سری هفتاد که ۲۰۵ اسب بخار قدرت داره و دست دوم تمیزش نهایتاً ۱۵ میلیون قیمت داره هم می زارم روش ….
    .
    قطعا از این لگن بسیار زیبا ، قدرتمند و توانا تره و ۳۲۰ میلیون هم برام می مونه .

    پاسخ
  5. Alireza
    سوابق: (455 دیدگاه) ,

    من نمیدونم این عظیم خودرو مال کیه لامصب هر حرکتی زده با شکست مواجه شده آخه کی میخوان قواعد مدیریت رو یادبگیرن مدیران ما

    پاسخ
  6. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1804 دیدگاه) ,

    قیمتو===😐💩💩💩💩
    دم اونا گرم که اینو میخرن ، واقعاً چی تو فکرشون میگذره ، دلشون خوشه که صفر کیلومترِ ، ولی چه صفر کیلومتری آخه .
    بابا جون من ، مثلا مثلا مثلا تویوتا پرادو مدل ۲۰۰۵ با کارکرد ۵۰۰/۰۰۰km هم پیدا کنی ، شرف داره به کل شرکت این و نهایت یه دستی هم به روی سر و وضع موتوری و بدنش هم بکشی ، شاید ۱۲ میلیون هزینش نمیشه ((زیروبند ، شمعها ، روغن گیریبکس و فیلترها و روغن موتور و ریزه کاریهاش )) راحت اگر آفرود و خر کاری باهاش نکنی و درست استفاده کنی ، بدون هیچ هزینه ای راحت تا ۱/۰۰۰/۰۰۰km کار میده و به قول ژاپنی بازها ، تازه موتور آب بندی شده و آماده استفاده میشه .
    پرادو نخواستی ، برو موهاوی بخر ، نخواستی برو مدلهای مختلف سانگ یانگ رو بخر که اتفاقاً در آفرود هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند ، نخواستی باز برو یه وراکروز تمیز و رنگ فابریک ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ بخر ، نخواستی برو رونیز بخر که تمیزش حتی نصف قیمت این هم نمیشه و معرکه در آفرود و سگ جونی .
    اما نخر ، تو رو به دینتون برای این تو همین شرایط خراب و بی ارزش ریال هم برای این ، اینقدر پول ندید .

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (1160 دیدگاه) ,

    تعهد کتبی میدم
    هر جایی رو بخواید امضا میکنم
    که امکان نداره با این قیمت و برند و قیافه موفق بشه
    .
    اما
    توی بازاری که اصطلاحا قبضه ۲ مونتاژکار شبه دولتی داخلیه،
    حضور شرکتی خصوصی رو میشه به فال نیک گرفت
    اگه قراره تواین بازار با موانع موجودش پیشرفت کنیم،
    راهش یکی خصوصی واقعی شدن ۲مونتاژکارمونه در حدی که وزیر صنعت نتونه مدیرعامل رو عزل و نصب کنه و واقعا خصوصی باشن
    و اینکه سرمایه‌گذار خصوصی به تعداد جذب بشه که رقابت حداقل داخلی شکل بگیره
    .
    تو همین چین تیگو ۵ رو بعد ۲ سال فیس لیفت کردن ۲.۰۰۰ دلار هم ارزونترش کردن
    چرا؟؟؟
    چون رقیب چینیش بهتر میفروشه
    بهش تسهیلات هم بدن مثل تسهیلات هزار میلیاردی به ایرانخودرو و سایپا ۲ سال پیش که مردم خرید رو تحریم کردن
    .
    اما اگه خودروساز خصوصی بخواد رقیب ۲ شرکت انحصاری ما بشه به قصد قیمت گذاری فضایی و نه شکستن قیمت و کیفیت اون ۲تا،
    نه خودش پیشرفت میکنه
    نه بقیه خودروسازا
    نه فروش خوبی میکنه
    هم برای خودش ضرره هم مردم
    ته این راه ورشکستگیه خودروسازهای کم توان خصوصیه و بدهی انباشه خودروسازان عمومیه که با وامهای کلان دولت سرپا هستن
    شما حداقل راه اونا رونرید
    .
    اینا رو میگم که اگه این رپرتاژ آگهیه و اگه ۱٪ مسولان عظیم خودرو این نظرات رو میخونن واسه بازاریابی محصولشون،
    با توجه به علاقه عظیم خودرو به مونتاژ شاسی بلندها،
    بهتره شاسی بلندهای به قیمت تر و معقول تر همین چین رو انتخاب کنن
    هم خودشون پیشرفت کنن
    هم به مردم انتخاب خوبی بدن
    حداقل شما مثل ۲ مونتاژکار بزرگمون بازیگر بازار انحصاریمون نباشید
    .
    اگه بازاریابهاشون هم میخوان همین راه شاسی بلند فروشی ۴۰۰ میلیونی چینی با این برندها و کیفیتها رو ادامه بدن که مطمئن باشن با همین دست فرمون خودشون ته دره هستن
    دیگه عزیزان عظیم خودرو خود دانند

    پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (1552 دیدگاه) ,

    حتی 0.01 درصد هم فکر نکنید بتونه بفروشه..
    کاملا شکست میخوره و نابود میشه. شرکت عظیم خودرو، ***خودرو هم نیست.

    پاسخ
  9. Sajjad
    سوابق: (1508 دیدگاه) ,

    فردا روزی را خواهیم دید که مردمان کشور ما این اشغال را خریداری کردند و آن را با بزرگانی چون پرادو و جی کلاس مقایسه خواهند کرد و آن را برتر میدانند
    میگید نه
    چند ماه دیگه ببینید این اشغال با این قیمت چقدر تو خیابون مشاهده میشه

    پاسخ
  10. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    فوتون ساوانا بر مبنای نسل اول تویوتا فورچیونر (FORTUNER ) تکوین و توسعه یافته است.نسخه دیزلی این خودرو در سال جاری به بازارهای استرالیا و نیوزلند و آفریقای جنوبی هم صادر شده است و قیمت آن در بازار استرالیا طبق مندرجات سایت DRIVE معادل 44,084 دلار استرالیاست.در سایت یوتیوب فیلم های متعددی از آفرودینگ این خودرو منتشر شده است که دوستان را به تماشای آن دعو ت می کنم.
    فوتون ساوانا یک خودروی آفرودی نسبتا مناسب است که بنا به مطالعات و فیلم های موجود از عملکرد قابل توجهی هم در جاده های ناهموار برخوردار است اما این ماشین چند مشکل برای عرضه در بازار ایران دارد :
    1)گمنامی نام برند فوتون در بازار ایران و جهان حتی در قیاس با هموطنان خود(مثلا چری،جک و جیلی و…)
    2)قیمت فوق العاده گران و تند (کی حاضر است تویوتا پرادو و یا لندکروز دست دوم را ول کند و سراغ این ماشین گمنام چینی بیاید؟ ).
    3) عملکرد نامطلوب عظیم خودرو در سال های پیش و عدم اطمینان کافی خریدار به این شرکت وطنی (شاید اگر پارس خودرو و یا مثلا شرکت بهمن این خودرو را عرضه می کرد مشتری راغب تر به خرید آن بود).
    4)آینده نامعلوم تولید این خودرو در ایران (در صورت شکست محتمل وضعیت تولید آن چه خواهد شد).
    5)وفور انواع گزینه های سدان و کراس اوور های کوچک صفر کیلومتر و یا کم کارکرد کره ای و اروپایی در بازار (شخصا خرید سانگ یانگ تیوولی صفر را به این ماشین ترجیح می دهم).

    پاسخ
  11. Divergence
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    این قیمت گذاری کذایی دو حالت داره:
    1 . یا اینقدر این ها مردم را احمق فرض کرده اند
    2 . یا واقعا مردم اینقدر … هستن که در این حالت وای بر ما که دیگه هیچ امیدی به اصلاح وجود ندارد

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1128 دیدگاه) ,

      البته یک چیزی رو هم باید در نظر گرفت
      قیمته ماشین ۱۵۰۰۰ دلاری تو ایران میشه حدود ۳۵۰میلیون تومن!!!!
      بیرون کشور با ۱۵۰۰۰ دلار یه سدان کوچیک اقتصادی(البته با برند خوب)میدن

      پاسخ
    1. Mopar or No Car
      سوابق: (1143 دیدگاه) ,

      😂😂😂
      دوستان چینی سوار چرا دیسلاک می دهید؟
      مگه چینی سوارحرف بدیه؟ مثلا اگه کسی به من بگه فرانسوی سوار (توضیحا با توجه به تولید ماشین قبل از اعمال تحریمها در سال 1390، در ساخت آن از قطعات فرانسوی استفاده شده نه چینی.) من باید ناراحت بشم؟

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قدرت قابل توجه ای بابا دیگه خسته شدیم نمیدونم چی بگم فقط اینو بگم که ما هنوز تو دوره ای هستیم که کارشناس بررسی ساوانا به قدرت ۲۱۵ میگه قدرت قابل توجه با قیمت ۳۷۴ میلیون انگار میلیون فضله الاغه

    پاسخ
  13. حسین وی
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    یکی از دوستان بنده از این شرکت اسفند 95 یک اپتیما ثبت نامی به ارزش 180 میلیون خرید قرار بود شهریور 96 تحویلش بدن که تاحالا ندادن
    همین چند وقت پیش 200 زدن به حسابش :))))
    بعضیا خدارو رسما فراموش کردن

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1998 دیدگاه) ,

      اصن به یاد داشتن ؛
      که فراموشش کرده باشن ؟!!؟!؟

      پاسخ
  14. amin
    سوابق: (1059 دیدگاه) ,

    خارج از شوخی خیلی دوست دارم با یکی از خریداران این خودرو صحبت کنم ببینم هدف و ملاکشون از خرید این خودرو چی بوده.واقعا برام به شدت علامت سواله.یه مدت تو پاساژ ارگ تجریش این خودرو را روی یک سری سنگ گذاشته بودند .همون موقع هم ازش خوشم نیومد

    پاسخ
  15. Fk
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    اگه اشتباه نکنم کلا عظیم از سالهای دور تو زمینه فرش کار میکرد
    یکم جستجو کنیم میتونیم بفهمیم
    اینکه حالا. داره. خودرو میزنه !!!!!!

    پاسخ
  16. پيمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همکارم اخیراً رفته چین و میگه تو خیابوناشون فقط بیوک و فولکس واگن و گاهاً تویوتا رد میشه… والله از رو آمار هم مشخصه که مردم خود چین ترجیح میدن از بهترینو مطرح ترین خودروسازایه جهان مثل جنرال موتورز و فولکس واگن استفاده کنن تا ماشینایه ساخت خودشون … این ماشینایه چینی بیشتر تو ایران و بعضی کشورایه آفریقایی خریدار دارن…

    پاسخ
  17. ali a
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    یعنی میلیاردرم بودم با انتخاب های دیگه ای که تو بازاره طرف این ماشین نمیرفتم…طراحی بیرونش هم مزحکه… هر کی رفته خریده باید به خیلی چیزاش شک کرد !!..خلاصه باید به حال مملکت گریست که به قول جناب ظریف مردم خودشون انتخاب کردن اینجوری زندگی کنن…

    پاسخ
  18. هادی 8 سیلندر
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    کسی که 300 به این میده قطعا 900 هم کنن میخره باز اینجا ایرانه مهد مردمان همه چی دان و روشن فکر

    پاسخ
  19. H
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    فوتون تونلندش چه گلی به سرمون زده که این بخواد بزنه

    پاسخ
  20. Genius
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    صنایع خودروسازی زاگرس که این روزها دوباره با نام صنایع عظیم خودرو احیاء شده حتی نسبت به گذشته خودش که روزگاری پروتون مونتاژ میکرد و حالا فوتون هم افت کرده دیگه وای بحال مقایسش در مقیاس جهانی!!مصیبت اصلی هم خودروی چینی و کره ای و ژاپنی نیست بلکه درد اصلی بی ارزش شدن مطلق وجه رایج مملکتی ماست!!3/760/000/000 ریال برای خرید فوتون ساوانا؛حالا برید ببینید با 3/760/000/000 یوان چین چه چیزها که نمیشه خرید!!!

    پاسخ
  21. حمیدرضا
    سوابق: (2272 دیدگاه) ,

    خیلی گرونه هم قیمت یه سیلورادو یا کلرادو شده واقعیت کشور ما همون طور که بعضی از دوستان درست اشاره کردن بی ارزش شدن پول ملی هست که اون هم دلایلش کاملا مشخصه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.