کرمان موتور بالاخره تصمیم گرفت تا کراساوور خود را دوباره به خط تولید برگرداند و این بار با کمی آرایش جدید، شانس آن را در بازار نیز بالاتر ببرد. پیشینه جک S5 که از همان ابتدای ورود یکی از خودروهای نسبتاً محبوب در بازار ایران بود و در سهگانه رقابت با تیگو ۵ و هایما S7 قرار میگرفت به سال ۲۰۱۲ میرسد. خودرویی که قرار نیست به این زودیها تحولی اساسی را پذیرا باشد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
معرفی جک S5 فیس لیفت جدید
جک S5 فیسلیفت برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. چهره توسانی مدلهای قبل از فیسلیفت بهواسطه یک جلوپنجره بزرگ، تغییر محسوسی را نشان میداد درحالیکه چه در نمای پهلو و چه در نمای پشتی و حتی در کابین، تغییر خاصی دیده نمیشد.
تغییرات سپر، جلوپنجره و مه شکنها، نمایی همچون دهان باز ماهی به جلوی خودرو دادهاند که شاید به علت نداشتن تناسب، چندان هم مورد پسند خیلیها قرار نگیرد و سبک جلوپنجره قبلی بیشتر پسندیده شود.
مشخصات فنی جک S5 فیسلیفت
درحالیکه پیش از این موتور ۲ لیتری توربو روی جک S5 قرار داشت اما ظاهراً کرمان موتور میخواهد از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی مشترک با مدل جدید KMC K7 خود برای این خودرو نیز استفاده کند. پیشرانهای که ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۵۱ نیوتنمتر گشتاور دارد. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتومات به چرخهای جلو صورت میگیرد. این موتور نسبت به پیشرانه قبلی از چابکی بهتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار بوده و احتمالاً شتاب بهتری را نیز ارائه نماید.
قیمت و بازار
قیمت جک S5 در بازار چین از ۸۹۵۰۰ یوان برای مدل پایه شروع تا ۱۳۹۵۰۰ یوان برای گرانترین مدل ادامه مییابد. این یعنی قیمت بالاترین نسخه جک S5 با نرخ آزاد فعلی باید حدود ۵۲۰ میلیون تومان باشد. اما با توجه به قیمتگذاری غیرمنطقی و فضایی مونتاژ کنندگان در ایران، احتمالاً قیمتی بالای ۸۰۰ میلیون تومان برای این نسخه از جک S5 در ایران اعلام خواهد شد.
کرمان موتور هنوز اطلاعات رسمی این خودرو را منتشر نکرده است.
Reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۹یعنی این فیس لیفته ؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۹متاسفانه ، بله ، فیسلیفته !
نمیدونم چجور ماشینیه ولی اکثر نظرها در مورد این خودرو مثبت هست ، حداقل نسبت به محصولات چری ، لیفان و هایما !
اما بحث اینجاست که هرچی میخواهیم به گذشته فکر نکنیم نمیشه و واقعاً هنوز با این وضعیت پولی و گرانی کنار نیومدیم ، خودرویی که تا ۳سال پیش با اِلتماس بِهِتون میفروختن شرایطی قسطی بدون بهره حدود ۸۰ میلیون ، حالا باید دست به دامن دعا بشیم تا مبادا یک میلیارد نباشه و حدود ۸۰۰ قیمت بخوره !
چقدر مردم ایران و بخصوص نسل جوان ایرانی بدبخت و داغون شده ، جداً عزت نفسی نمانده ، البته که همین هم برای ثروتمندان دستنیافتنی هست ، مَگه شوخیه ۸۰۰ میلیون برای خودرویی که تا سه سال پیش لکسوس Lx570 مدل ۲۰۱۳ صفر پیدا میکردی و میخریدی یا پورشه ۹۱۱ صفر کیلومتر با ۸۰۰ میلیون ? !!!
چی به سرمون اومد ، وای خدا
MR.JD
۱۳ بهمن ۱۳۹۹در ایران فیس لیفت = با سیاه کردن وسط سپر و اضافه کردن پسوندی چون پلاس نیووو !!!
Me
۱۳ بهمن ۱۳۹۹واقعا چه جالب و چه نادر که تو یه چیزی رو نمیدونی
خیلی هم با تواضع گفتی نمیدونم این زیاد اتفاق نمیفته
آره این این اشغال ماشغالای چینی مینی رو تو نمیشناسی
ولی آلفا جولیا رو از نزدیک بررسی کردی و به کیفیت پایینش پی بردی
امیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۹خیلی وقت البته پنج سال پیش نه الان
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۹چرا پنج سال ؟!!
الان در سال ۹۹ هستیم ، تا اوایل پائیز سال ۹۷ قیمتها تکون نخورده بود و سپس یکباره مثل بمب خوشهای روزانه رفت بالا بالا بالااااااا .
Hadi
۱۳ بهمن ۱۳۹۹از معدود چینی های قابل قبوله……
SS
۱۳ بهمن ۱۳۹۹بیشتر فیس دراپ هست تا لیفت!
قیافه قبلیش جزو معدود طراحی های متناسب چینی بود (بدون در نظر گرفتن کپی کاری)
میثم
۱۳ بهمن ۱۳۹۹مضخرف به تمام معنا بود
با اون موتور 2 لیتری صدی 13 میسوزوند
موتور 1.5 لیتری جدیده هم برای جابجایی این اتاق قطعا فشار بیشتری رو باید تحمل کنه
این یعنی استهلاک بالا
اصلا ماشینی برای نگهداری نیست فقط برای کوتاه مدت
مهرداد كمال
۱۳ بهمن ۱۳۹۹کاملا درسته فرمایش شما من هم از مصرف سرسام اور جک خیلی شنیدم
Enzo
۱۳ بهمن ۱۳۹۹این الان کجاش فیس لیفت شد؟؟!!
Alireza
۱۳ بهمن ۱۳۹۹این که زشت تر شد که
میثم
۱۳ بهمن ۱۳۹۹تو ایران این فیس لیفته
فیس لیفتهای اونور آب اینجا حکم یه مدل کاملا جدیده
مدلهای کاملا جدید اونجا هم هیچوقت اینجا نمیاد اگه هم بیاد یه نسل عقبترشو میارن مثل ساندرو
فیس لیفت می خوای نسل جدید LEXUS IS انگار یه مدل جدید داده بیرون
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۹مدل فیس لیف اگر به سقف شیشه ای و قابلیت حرکت با دو دف مجهز بشه ، فروش بهتری خواهد داشت!
البته بنظرم در کنار مدل فیس لیف ، فیس قبلی را همچنان عرضه کنند! چون هم قشنگ تر هست و هم موتور 2 لیتری در ایران محبوب تر!
مهرداد كمال
۱۳ بهمن ۱۳۹۹هایما رو به این ترجیح میدم شکل تخم مرغی این ماشین رو کلا دوست ندارم جالیه که فیس لیفتش بدترش هم کرده
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ولی مثل اینکه هایماها در بحث گیربکس و توربو فوقعلاده مشکلات زیادی دارند و میگن جک بهتر هست اما با این حال چینیهای عرصه شده در ایران هیچکدومشون خوب نیستن و مشکلات عجیب زیاد گیربکسی و همینطور قطعات گرانی دارند که به شخصه داشتن خودروی مونتاژی یا وارداتی رنو را به همشون ترجیح میدم که هم سواری بهتری دارند هم خدمات بهتر و هم پرستیژ بالاتر به همراه اطمینان ۱۰۰٪ بهتر !
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۰والا من هایما اس۷ توربو دارم گیربکس که از عالی هم بهتره، مصرف شهری ۹/۵ تا ۱۰ و جاده 8 تا ۸/۵
بنزینم دائم یورو۴ میزنم حتی یکبارم ناک نداشتم، از چالاکی که نگم برات و کیفیت متریال داخلی خوبه و مشکلی نداشم..توی شرایط تحت فشار مثل سربالایی واقعا عالیه و بحث تیپترونیک هم لذت خاص خودشو ذاره.قبل این سانتافه داشتم که فقط باید بگم «سوهان عمر» و جاروبرقی جیب و پول
جک اس۵ توربو ۲۰۰۰ هم یکماهی داشتم و ماشین خوبیه به جز مصرف خیلی زیادش و مشکل گیربکس دوکلاچهش که داغ میکنه و برای جلوگیری از صدمه دور موتورای تعویض دنده رو میاره پایین و عملا راه نمیره.خصوصا گردنهها که دیوانه میشی باید بزنی کنار تا خنک بشه.البته در مورد فیسلیفتش نظری ندارم چون سوارش نشدم ولی میگن مشکل گیربکسش بدترم شده ولی مصرفش پایین اومده
تیگو۷ هم همین مشکل گیربکسش هست
ضمنا درسته در تکنولوژی جدید موتورها، حجم موتور پایینه و درعین حال گشتاور بالا و قابل قبولی در اختیار راننده هست اما دقت کنیم چون موتور حجم کمتری داره واسه رسیدن به گشتاور بالا مجبوره دور موتورو بالا ببره و عملا دائم موتور تحت فشاره و بدتر از اون گیربکسم الزاما دائم تحت فشاره و مشکلاتی که در مورد جک گفتم پیش میاد اما درعین حال مثلا در تیگو۷ تا حدودی با هوشمندسازی گیربکس و ایجاد دنده مجازی کمی مشکلو کم کرده اما هنوزم داغ کردن گیربکس در دورهای بالا مشکلسازه.مثلا سربالاییها یا با شتاب رانندگی کردن که واقعا آزاردهندهست.
دوستان دقت کنید اینکه آمار و اطلاعات منتشر شده از کمپانی سازنده مدنظرتن باشه اشتباهه چون اونا این پارامترها رو در شرایط تک سرنشین و ماشین خالی و سطح کاملا مسطح بررسی میکنن در صورتیکه در واقعیت این نیست.
در مورد مصرف سوخت شهری و برون شهری هم داستان همینه. مثلا تیگو۷ در جاده و با سرنشین کامل اگه بخاین بالای ۱۱۰ برونید دور موتور ۳ و بالاتر میاد و بمراتب مصرف سوخت بالا میره ولی در شرایط رانندگی آرام که عموما هم همین حالت رانندگی میکنیم مصرف پایینی داره ولی در جک و هایما که حجم موتور بالاتری دارن شما با فول سرنشین و سرعت ۱۱۰ دور موتورتون ۲ هستش و حتی پایینتر….
بنظر من که هرسه ماشین چینی هایما اس۷ و جک اس۵ و تیگو۷ و در کرهای و ژاپنیها، هیوندا و تویوتا رو داشتم بنظرم ماشینای چینی واقعا پیشرفت خوبی کردن و در برابر بعضی کرهایها واقعا سرتر هستن و در بازار دست دوم هم که بنظرم مقایسه ماشین صفر و ماشین ده سال ساخت غلطه
اما واسه موتور و حجم بالاتر یا پایینتر بنظرم خریدار باید مدل و سبک روندن و راننگیش با ماشینو درنظر بگیره و الزاما موتور مدنظرش نباشه بلکه پک «موتور گیربکس» و هماهنگیش مدنظرش باشه
مصلا من شخصا هر ماشینی اگه گیربکس cvt داشته باشه پسند نمیکنم و میترسم چون خرابیش زیاده و خیلی هنگ میکنه و تنبله.البته شاید اونایی ک من برخورد داشتم اینطور بوده ولی درکل منظورم اینه گیربکسم در کنار موتور درنظر بگیریم.
مثل ماشینی بنام دیگنیتی یا فجایعی در هیوندا که دوستان میدونن و گاری جلوشون پورشهست
norton
۱۶ آذر ۱۴۰۰سلام به همه نمیدونم واقعا چرا دوستان هر ماشینی که دارند ازش تعریف میکنن و رو ماشینهای دیگران عیب میذارن برخی دوستان هم از روی حدس و گمان نظر میدن و موجب اشتباه دیگران میشن بنده از سال 95 s5 دارم مصرف متوسط 9.5 هست و اکثر خودروهای اتومات همین مصرف رو دارن حتی مزدا 3 که سالها داشتم متوسط مصرفش از 8.5 کمتر نشد گریبکس از نوع دوکلاچه هست و تعویض دنده بسیار نرمه وبرنامه گریبکس برا کاهش مصرف دنده رو زود تعویض میکنه البته حالت s هم هست که خودرو کمی آماده تر عمل میکنه گریبکس هیچوقت داغ نمیکنه ممکنه تو حالت سرد یا گرم بودن کمی شتاب خودرو در حد چند دهم ثانیه تغیر کنه اما به هیچ وجه محسوس نیست بنده در ایام تابستان با کولر روشن هر هفته تا دیزین رفتم و برگشتم و هیچ وقت دچار افت توان و مشکل گریبکس نشدم گریبکس تقریبا بدون تقه هست و بدون شک از تمام گریبکسهای at نرمتره مخصوصا درمدلهای بالاتر از 97 به بعد با اصلاح نرم افزار نرمی و صدا گریبکس بسیار بهبود یافته (بنده یه مدل 95 داشتم و یه مدل 97)تمام آپشنها با کیفیت و مناسبه چرم صندلیها چروک نمیشه شاید ایرادی که بتونم بگیرم سیستم تهویه مطبوع باشه که در زمستان رضایت منو جلب نکرده یعنی تو حالت اتو و دمای 26 باد گرم تحویل نمیده و باید دما رو روی (های) بزاری و در این صورت بسیار داغ میشه بنابراین باید دستی دما رو تنظیم کنی و قلق داره بنده در کنار این ماشین تویوتا پریوس دارم و با تمام احترامی که برای صنعت ژاپن قائل هستم این خودرو چینی رو دوست دارم و کاملا بهش اطمینان دارم امیدوارم نظرم به دیگران کمک کرده باشه
STAN
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ماشین چینی=سرطان
ولی حیف که واردات ماشین ممنوعه و مردم ما باید برای همین سرطان ها کلی پول بدن در حالی که خارج از کشور میشه با همون پول یه ماشین کارکرده ژاپنی یا آمریکایی با اصالت خرید…روزی که واردات خودرو آزاد بشه همه این قوطی حلبی های چینی باید برگردن تو غار
Benz
۱۳ بهمن ۱۳۹۹میدونستید کارمانیا EK1 یا سودا روی سازه سوزوکی SX4 ساخته شده؟ اینم کپی هست از توسان و یا بهتره بگیم به قول چینی های پدال ازش الهام گرفته .
Ali
۱۳ بهمن ۱۳۹۹از ماست که بر ماست
Reza Hosseini
۱۳ بهمن ۱۳۹۹این موتور جدید بر خلاف نظر دوستان بهتره به نظرم
یکی از دلایل مصرف سوخت بالای این ماشین به خاظر این بود که موتور دو لیتری، ماکسیموم گشتاور رو از دور ۲۰۰۰ بیرون میداد و چون این ماشین از دور ۱۵۰۰ بیرون میده و تا ۴۵۰۰ برخلاف ۴۰۰۰ موتور دو لیتری، بهتره
فقط آیندش به خاطر بوست توربو چجوریه رو نمیدونم و سیستم GDi
بعید هم نیست کرمان موتور بیاد این ماشین رو به قیمت قبل بده که بگه ببینید ما چیکار کردیم و افزایش ندادیم و برخلاف سایر محصولاتش که کاهش داد با اضافه کردن چهارتا آپشن قیمت رو ثابت نگه داره که مشتری هم فکر کنه ماه رو شکافتن
اگر به نقل از رسانه hp دو دیفرانسیل بیرون بیاد، ارزش خریدش به نسبت بقیه چینی ها خیلی بالاتر میره
Sina
۱۳ بهمن ۱۳۹۹تو دنیا ماشبنو فیس لیفت میکنن که بروز تر بشه قیافش
کرمان موتور اومده قیافش رو قدیمی تر کرده
انگار این نسخه اصلی و بوده و نسخه قبلیش فیس لیفت بوده?
حالا نسخه قرمز رنگش خوبه اما نسخه سفیدش ، به شدت افتضاحه و اون رنگ مشکی که وسط جلوپنجره گذاشتن تا مثلا جلوپنجره رو بزرگتر کنن واقعا زشت میشه ، یکی از بدترین فیس لیفت هایی که دیدم?
تنها بخش طراحی بیرونیش که خوبه ، پشتشه ،که کپی یه ماشین دیگه بوده ??
Ramin
۱۳ بهمن ۱۳۹۹دارم فیس لیفت اینو (جک s5 ) با فیس لیفت cs35 مقایسه میکنم….
جک فقط جلوشو عوض میکنه اونم نامحسوس….
ولی changan ماشینو میکوبه… رو همون پلتفرم خلقش میکنه…..
جک فقط جلوشو عوض میکنه… ????
( جالب اینجاس cs35 فیس لیفت برای سال 2014 هست….. !!! که 2015 وارد بازار شد )
الان مثلا این جک هه جدیده…. ???????
وقتی میگم هم تو طراحی هم تو امکانات سرور چین فقط changan زیادم دروغ نگفتم…
هرچند nio و byd بهتر از changan هست.
ایران
۱۳ بهمن ۱۳۹۹یواز پاتریوت کم بود اینم اضافه شد با این پول میشه یه هایلوکس ۲۰۰۷ گرفت که قابلیت حمل بار هم داره یا یه لندکروز سری ۱۰۰ که هردو دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک هستند با سه چهارتا آپشن بیشتر ۳۰۰ میلیون ماشین گرونتر کردند نمیارزه
Arena
۱۳ بهمن ۱۳۹۹واقعا خیلی عوض شده
با این همه تغییر حد اقل باید ۴۰ درصد بکشن روی قیمت !!
ツSAMURAIツ
۱۳ بهمن ۱۳۹۹قیافش احمقانس
?Ali Hossein?
۱۳ بهمن ۱۳۹۹اونایی که موافقن 206 بهتره ??لایک??
اخه این اشاغال چینی(جک) چی بود که به قول خودشون فیس لیفتشو دادن! اههههههههه??
انقدر بدم میاد
اونایی که موافقن 206 بهتره لایک??
Amirreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اگه این اشغاله ۲۰۶ اصلا قابل توصیف نیست
حامد
۲۲ شهریور ۱۴۰۰سلام خسته نباشید ببخشید من برای جک اس فایو موتور جدید ثبت نام کردم متاسفانه اکنون که سایت رو چک می کنم میبینم که قیمت ۷۴۹ میلیون اعلامی شرکت به ۷۷۹ میلیون تغییر پیدا کرده من و خیلی از همکاران دیگر که برای این ماشین ثبت نام کردیم قصد انصراف داریم ولی وقتی به نمایندگی کرمان موتور مراجعه می کنیم میگن که دو ماه طول میکشه تا پول شما را به شما برگردانیم و سودی هم به شما برای این دو ماه نمیدهیم خواستم بپرسم چرا این کار را انجام می دهید و این کار کاملا غیر قانونی هست اول که چرا قیمت آن را افزایش دادید برای ما همین هزینه هم کمرشکن هست دوم اینکه وقتی کسی میخواهد انصراف بدهد پولش رو پس نمی دید و سود در این دو ماه اگر به این صورت ما تعداد زیادی هستیم که قصد شکایت از کرمان موتور را داریم
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۰حامدجان بیخیال انصراف بشو و اضافه رو بده.توی بازار قیمت بالاتراز این حرفاست و احتمالا تا آبان افزایش قیمت شدید داریم
تردید نکن
norton
۱۶ آذر ۱۴۰۰نمیدونم چه قصدی دارین ولی این نظر رو توتمام صفحات مربوط به s5 گذاشتین واقعا عجیبه