رنوسایر خودروهای داخلی

معرفی مدلهای جدید داچیا و رنو در ایران

رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.

رنو ساندرو
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)

logan-faceliftl90-facelifttondar-facelift
در‌نقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.

dacia-logan-dashboard
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.

تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ ۸۰۰ کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!

dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up

رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت ۴۰ میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با ۴۰ میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!

dacia-duster
Dacia duster
renault duster europa
Renault duster europa
renault duster europa interior
Renault duster interior

رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن ۲ لیتری و با قدرت ۱۳۶ اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸ لیتر اعلام شده است.

رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو ۲۰۶ را پر کند. حالا که قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
ساندرو از همان موتور و قوای حرکتی و پلتفرم تندر استفاده می کند. این خودرو در دو مدل استاندارد هاچ بک و استپ وی (Stepway) با ظاهری اسپورت تر و مشابه شاسی بلند یا مینی SUVارائه خواهد شد. احتمالا ساندروها میهمان پارس خودرو خواهند شد.
renault sandero stepway suv
sandero stepway suv
Dacia Sandero Stepway rear
Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway

تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت ۵ یا ۷ نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.

Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van

پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است ۴۰۰ هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری ۵ ساله دارند.

مطالب مشابه

‫۱۵۷ دیدگاه

  1. Farshid

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بله دوست عزیز خوشا به حال شما l90 سوار بده ما هم یه عکس باهاش بگیریم!!!
    حالا ایران خودرو ماله فامیلاتونه یا پارس خودرو که این طوری بال بال میزنید؟؟؟!!!
    این قانع بودن شما هاست که باعث شده ما ایرانی ها هر اشغالی با هر قیمتی بدند سوار بشیم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر حسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      حالا صحبت از کیفیت شد خوب نگاه کنین اقا فرشید اقا امیر من میگم کیفیت ال۹۰ بالاست شکا میگین نه خوب نگاه کنین:

      http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/16-0211412540.jpg
      حالا اینم نگاه کنین:

      http://www.acopart.org/upload/ACO-756/Capture112122019.JPG

      حالا اینم نگاه کنین:

      http://www.acopart.org/upload/ACO-756/Capture112122019.JPG

      حالا اینم نگاه کین:

      http://www.donya-e-eqtesad.com/News/2614/16-02.jpg
      حالا اینم نگاه کنین:
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1390-9.png
      حالا اینم بخونین:

      نگاه کنین اقا فرشاد اقا امیر خبری از کیفیت پژو پارس ۴۰۵ و۲۰۶ نیست بهترین کیفیتو ال۹۰ دارم و سلام

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیر حسین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        کیفیت یعنی ال۹۰ نه پژو پارس دقیقآ تو جدول رو نگاه کنین اون وقت میفهمین کیفیت یعنی چی؟ یعنی ال۹۰ یا همون تندر۹۰

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. امیر حسین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        بعدش مگه نمیگین امکانات مگه۲۰۶، پژو پارس، ۴۰۵ کامپیوتر سفری داره؟ مگه گودیه کمر داره گیر باکس قوی داره فقط ال۹۰ شکل ظاهریه توش مناسب نیست ولی امکاناتش خوبه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. ابوالفضل

        ۳ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست عزیز اون رده بندی ای که شما به ما نشون دادی قدیمی میباشد.

        لطفا” اینو ببین:
        http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%82%d9%87/%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c/

        این رو هم ببین

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/mordad-91-500×281.gif

        شک نکن ۲۰۶ با موتور ۱۶۰۰ خیلی خیلی سرتر از L90
        من امتحان کردم سربالایی و سینه کش ۲۰۶ بهتر میره
        شتاب اولیه و مخصوصا دند یک و دو بسیار سرتره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. امیر حسین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دوست عزیز شما به این میگین اشغال داداش الان مدل فول تندر در بازار خارج از ایران ۱۱.۲۰۰ یورو فروخته میشه(فول) حالا شما به این ماشین ۱۱.۲۰۰یورویی میگین اشغال البته در مدل فولش مدرک میخواین اینم مدرک لینک:
    http://translate.google.com/translate?hl=fa&ie=UTF8&u=http://www.webcarcenter.com/renault/logan.html
    این سایت فرانسوی بود با گوگل ترنسلیت براتون ترجمش کردم امید وارم که قانع شده باشین ***خدانگهدار ***

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کامیار

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا فرداد اگر دقت کنید ۲۰۶ توی تست ۴ ستاره را گرفته و اگر به قدرت موتور ها هم نگاه کنید می بینید ۲۰۶ (تیپ ۵و۶) از موتور تندر بالاتر است و این یعنی ۲۰۶ > تندر۹۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Pooya

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        من الان ۲۰۶ تیپ ۵ دارم
        از همه جاش صدا میاد!
        کلافه شدم!
        اینو میگی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. fardad

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اقا کامیار اون ۲۰۶ فرانسه هست که ۴ ستاره گرفته همجنین دوویست و ششی که تو شرکت euroncap تست شد دو در بود که این امر تو ایمنی خودرو تاثیر گذاره.از لحاظ توان موتور هم تقریبا l90 و ۲۰۶ تیپ ۵ با هم برابرند ولی ۲۰۶ به دلیل وزن کمتر شتابش ۰.۶ ثانیه از تندر بهتره. البته می دونیم که کمپانی پژو هیچ نظارتی به تولید محصولاتش در ایران نداره و می دونی که این یعنی چی .من خودم ۲۰۶ رو دوست دارم وکلا از استیلش خوشم میاد ولی به خاطر فضای کمش یه جورایی به درد دور زدن می خوره وما که خانوادمون ۴نفریه ۲۰۶ فضای کافی برای وسایل سفرمون رو نداره…
        ضمنا دوست عزیز این ماشینایی که در موردشون بحث می کنیم همشون ماشینای سطح پایینی هستن…انصافا حق ما خیلی بیشتر از اینهاست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. محمدعلی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    خدا رحم کنه فکر کنم تا ۱۰۰ قرن بعد فقط خانواده ال ۹۰ سوار بشیم مثل ۴۰۵

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ÄLI

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ای بابا بیییخیال هر چی شما میگی خوووبه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مهدی ف

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من چند وقت پیش درحال جستجو در سایتهای مختلف به فیس لیفت ایران خودرو برخوردم مدل ۲۰۰۸ داچیا خیلی به خودشون زحمت دادن همان را اوردن به جای فیس لیفت امیدوارم حداقل از امکاناتش نزنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. الیار

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    … بر سر ما که هنوزم که هنوزه آشغال های چین و فرانسرو وارد می کنیم. خدا می دونه تا سال ۲۰۱۴ که فراره اینا تولید شن رنو ۱۰ بار فیس لیف داده واسه اینا اونم فیس لیفت نه از نوع ایرانخودرویی…
    آخه تا کی باید ماشین های از کار افتاده و فرسوده اونوریارو به قیمت های نجومی بخریم یعنی بهترین ها واسه ما ایرانیا همیناست یا مثلا پرایدای ۳۰ سال پیش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر حسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش به فرانسه میگی اشغال بعدش ال۹۰ الان تو بازا روز اوپا جا داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. aslan

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قرارداد لوگان ایران با رنو ننگین تر از عهد نامه ی ترکمنچای هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Farshid

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام آقا اصلان…میشه متن عهد نامه ی ترکمن چای را بنویسید؟؟!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیر حسین خان که میگین این ماشی اشغال نیست . من مزدا ۳.پژو پارس .۲۰۶.۴۰۵.داشتم.تندر ۹۰ را ۱ماه هست که خریدم واقعا اشغاله .همه ی ماشین های قبلیم بهتر از این بود تا وقتی سوار نشی متوجه نمیشی که چه اشغالیه. .الان پشیمونم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Farshid

      ۱۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      بله امیر آقا این کلاه سر خیلی ها رفته من خاله ام یه L90 همون اول که اومد خرید خداییش خوب بود قیمتشم مناسب بود ولی چند وقت پیش یه آشنا ها خرید یه هفته دستش بود و فروخت!!! ماشین که خوب در اومد اینقدر ازش دزدی میکنند که اشغال بشه!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیر حسین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        اقا فرشید خواهشآ افسانه درست نکن داداش میدنم ۲۰۶ داری میخوای ال۹۰ رو تخریب کنی ولی داداش یه چرخ این ال۹۰ صد تا ۲۰۶ رو می ارزه تازه اینم بگم ال۹۰ ۹۱ واقعآ کیفیتش در حد ۸۶ هست واقعآ بی نظیره مخصوصآ کامپیوتر سفریش خیلی قشنگ شده .اها فکر کنم اون ماشین خالت پراید بودهاینم اینم میخوای حرف از کیفیت ماشینی بزنی اول برو جدول کیفیتشو نگاه کن تا اینجا شرمنده نشی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. امیر حسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ***جالبه تا سوار نشی نمی فهمی ما ۵ سال هست که ال۹۰ داریم*** داداش این ال۹۰ من صفر هستش ۹۱ تازه شمع وایر شمع فیلتر هوا رو دستکاری کردم برایه اینکه قدرت موتور زیاد بشه در حدود ۳۵۰ تومن خرجش شده. تازه فرورین ۹۱ هستش تا الان به غیر از تقویت موتورش ۱ هزار تومانی خرجش نشده بعد شما ۲۰۶ ۴۰۵.پژو پارس رو میخوای با ال۹۰ مقایسه کنی داداش اینم بگم مال حدود۵ سال هست که ال۹۰ داریم که متاسفانه در اثر تصادف خواهرم که رانندگیش خوب نبود شاسیش رفت و مجبور شدیم بریم یه دونه صفر(۹۱) بخریم حالا بگو به من کجاش اشغاله که ما ۵ ساله داریم نمیدونیم. اینم بگم ولی با مزدا ۳ قابل مقایسه نیست***ولی یه چرخ ال۹۰ صد تا پژو پارس ،۲۰۶، ۴۰۵ رو می ارزه***

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. دانیال

      ۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جناب اقای امیر من یک هفته از مسافرت امدم ۱۹۵ تا باش در اوردم توی سربالایا بادور موتور ۶.۵ بالا میرفتم اون هم توی ۲۹۰۰ کیلومتر فقط ۱۷۰ لیتر مصرف کرد l90(پازس)درسورتی که باپجو پارس تا اصفهان ۲۴۵ لیتر مصرف کردقضاوت با شما

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. فاطمه

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه من ۵ساله دارم ازش راضیم. ما خانوادگی ال ۹۰ سوار میشیم الان هم میخوام بفروشم صفرشو بخرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر حسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      خوب منم همینو میگم اگه به خاطر کیفیتش نبود مردم نمی یومدن ال۹۰ بخرن من که از سال۸۶ تا اواخر ۹۰ داشتیم ماشین بی نظیری بود که متاسفانه خواهر زد داغونش کرد گواهینامه گرفت فکر کرد استاده به جایه اینکه ترمز بگیره گاز داداش و زد ماشینمون رو داغون کرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیر حسین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        حالا ۹۱ رو داریم اونم واقعآ عالیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. ابی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا تندر هر چقدر هم بی کیفیت باشه باز هم نسبت به بقیه ماشینهای تولید داخل با کیفیت تره چون تحت نظارت رنو کار میکنه و برای ما کارمنده ا بعد چندین سال کار که حداکثر بتونیم ماشین زیر ۲۰ میلیونی با ۱۰۰۰ تا بدبختی بخریم خوبه.چاره نیست. تا وقتی تعرفه واردات ۹۰ % باشه دست ما به ماشینهای خوب نمیرسه و مجبوریم با اینا حال کنیم. به نظر من طرح رنو ایران خودرو خیلی قشنگ تره و اصیل تر . پارس تندر اصلان اصالت نداره .چراغ طرح bmw x3 با مه شکن طرح ۲۰۶!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر حسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش به خدا قسم من تندر۹۰ دارم مدل۹۱ به خدا قسم میخورم از خودش با کیفیت تر در رده ۳۰ ملیون نیست حالا شما میگین بی کیفیت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. saeid

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام آقای فرشید من قسمتی از متن عهدنامه ترکمانچای رو براتون میزارم :
    بسم الله الرحمن الرحیم‬

    ‫چون اعلیحضرت قضا قدرت، پادشاه اعظم والاجاه، امپراطور اکرم شوکت دستگاه، مالک بالاستحقاق کل ممالک روسیه و اعلیحضرت کیوان رفعت خورشید رایت، خسرو نامدار پادشاه اعظم با اقتدار ممالک ایران، چون هر دو علی السویه اراده و تمنای صادقانه دارند که به نوایب و مکاره جنگی که بالکلیه منافی رأی والای ایشان است نهایتی بگذارند و سنتهای قدیم حسن مجاورت و مودت را ما بین این دو دولت بواسطه صلحی که متضمن دوام باشد و بواعث خلاف و نفاق آتیه را دور کنند در بنای مستحکم استقرار دهند، لهذا برای تقدیم این کار خجسته آثار اعلیحضرت امپراطور کل ممالک روسیه جناب ژان پاسکویچ‌‌‌‍‌‌، جنرال آنفاندری، سردار عسکر جداگانه قفقاز، ناظم امورات ملکیه گرجستان و ولایات قفقاز و حاجی ترخان، مدیر سفاین حربیه بحر خزر، صاحب حمایلات الکسندر نویسکی مقدس مرصع به الماس، به آن مقدس مرتبه اول مرصع به الماس، ولادیمیر مقدس مرتبه اول و گیورگی مقدس مرتبه دویم و صاحب دو شمشیر افتخار یکی طلا موسوم «برای شجاعت» و دیگری مرصع به الماس و صاحب حمایلات دول خارجه مرتبه اولین عقاب سرخ‌پیکر پروسیه، هلال دولت عثمانی و نشان‌های دیگر و جناب «الکسندر اوبرو سکوف» صاحب حمایلات مقدسه ثالث ولادیمیر، مرتبه ثانی سن استانیسلاس لهستان، مرتبه دوم سن ژان بیت، و از طرف اعلیحضرت قویشوکت پادشاه ممالک ایران نواب مستطاب والا شاهزاده نامدار عباس میرزا را وکلای مختار خود تعیین کردند و ایشان بعد از آن که در ترکمنچای مجتمع شدند و اختیار نامه خود را مبادله کرده و موافق قاعده و شایسته دیدند، فصول آتیه را تعیین و قرارداد کردند‬.
    (در فصل سوم نخجوان ایروان را به باد فنا دادند )
    ..فصل اول : بعد الیوم ما بین اعلیحضرت امپراطور کل ممالک روسیه و اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران و ولیعهدان و اخلاف و ممالک و رعایای ایشان مصالحه و مودت و وفاق کاملی إلی یوم الأبد واقع خواهد بود‬.

    فصل دویم :چون جدال و نزاعی که فیما بین عهدکنندگان رفیع الارکان واقع شد و امروز بسعادت منقطع گردید، عهود و شروطی را که بموجب عهدنامه گلستان، بر ذمت ایشان لازم بود موقوف و متروک می‌دارد، لهذا اعلیحضرت کل ممالک روسیه و اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران چنین لایق دیدند که به جای عهدنامه مزبوره گلستان، عهدنامه دیگر به این شروط و عهود و قیود قرار دهند که ما بین دو دولت روس و ایران بیشتر از پیشتر موجب استقرار و انتظام روابط آتیه صلح و مودت گردد‬.

    فصل سیم :اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران از جانب خود و از جانب ولیعهدان و جانشینان به دولت روسیه واگذار می‌کند تمامی الکای نخجوان و ایروان را – خواه این طرف روس باشد یا آن طرف. و نظر به تفویض، اعلیحضرت ممالک ایران تعهد می‌کند که بعد از امضاء این عهدنامه، در مدت شش ماه، همه دفتر و دستورالعمل متعلق به اداره این دو دولت مذکوره باشد به تصرف امرای روسیه بدهند‬.
    (وفصول زیبای دیگر این قرارداد )
    فصل پنجم [ویرایش]‫اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران برای اثبات دوستی خالصانه که نسبت به اعلیحضرت امپراطور کل ممالک روسیه دارد به این فصل از خود و از عوض اخلاف و ولیعهدان سریر سلطنت ایران تمامی الکا و اراضی و جزایری را که در میانه خط حدود معینه در فصل مذکوره فوق و قلل برف دار کوه قفقاز و دریای خزر است و کذا جمیع قبایل را چه خیمه‌نشین چه خانه‌دار، که از اهالی و ولایات مذکوره هستند واضحاً و علناً الی الابد مخصوص و متعلق به دولت روسیه می‌داند‬.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. shila

      ۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعاعالی بود آقاسعید
      هرچه میکشیم ازبی لیاقتی وطمع ورزی حکام خودمون در
      گذشته هست.عهدنامه ننگین ترکمنجای-قتل امیرکبیروانحلال دارالفنون و….ایکاش ازتارخ خودمان درس بگیریم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. نيما

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بطورکلی ، مدتها است چوب حمایت از تولیدات ملی ( مشخصاً صنایع خودرو ) در کمر مصرف کننده ایرانی ، فرود می آید . وقتی میتوان در کشور امارات ، یکدستگاه خودرو سراتو را با قیمت تقریبی ۱۷ میلیون تومان خریداری کرد و آنگاه ، همان خودرو در ایران تا مرز ۶۰ میلیون تومان به فروش میرسد ، انصافاً مایه تأسف است . در این شرایط ، مصرف کننده ایرانی ، می بایست با عنایت به بودجه ناچیز خود ، به خرید خودروهای بی کیفیتی ، چون ؛ پژو ۴۰۵ ویا پژو پارس ، سمند و امثال آن بسنده نماید . خودروهائی که پس از پیشرفتهای بسیار ! اینک ، امکانات بدیهی و اولیه ای نظیر ایربگ ، ترمز ABS و مانند آن را بعنوان گزینه های سفارشی ، ارائه میکنند . کیفیت بسیار اندک قطعات خودروهای یاد شده ، گاهاً آدمی را از هرآنچه خودرو مینامند ، بیزار میکند . در این میان ، وعده های رنگارنگ سازندگان داخلی هم یا در حد یک شعار باقی می ماند ویا درصورت احقاق ، بر قیمت خودرو می افزاید . من نمی دانم این تولیدات داخلی و ملی ، چه زمان قرار است با محصولات خارجی ، رقابت کند ؟ البته منظور از محصولات خارجی ، هرگز ، محصولاتی نظیر بنز . BMW ، پورشه ، فراری ، شورلت و . . . نیست . هرگز . تأسف بار تر از همه آنکه ، از سال ۱۳۴۶ که تکنولوژی خودرو پیکان از سوی کمپانی تالبوت انگلستان به ایران خودرو ( ایران ناسیونال سابق ) واگذار شد ، بطور همزمان ، تکنولوژی خودرو هیلمن نیز ، به کشور کره انتقال یافت . حال خود قضاوت کنید ؛ پس از گذشت ۴۵ سال ، خودروسازی کشور کره به کجا رسیده است و خودروسازی ایران به کجا ؟ بعنوان مثال ، مدل ۲۰۱۰ خودرو اپتیما با مدل ۲۰۱۱ آن به مثابه قیاس مع الفارق است ، حال آنکه شرکت ایران خودرو پس از گذشت ۱۵ سال ، با تغییر فرم چراغ و غربیلک فرمان خودرو پژو ۴۰۵ آن را با نام پژو SLX ارائه مینماید . آیا این تفاوت های فاحش ، تأمل برانگیز نیستند ؟ ؟ ویا هر روز خبر آتش سوزی یک خودرو بدلیل نقص فنی در صفحه حوادث روزنامه ها درج میشود . یعنی ما هنوز نتوانسته ایم پس از ۴۵ سال تمام ، یک خودرو با امکانات بسیار ناچیز ، ظاهر بسیار معمولی و ایمنی بسیار متوسط را با کیفیت و استانداردهای قابل قبول عرضه نمائیم . یک کارمند بیچاره ، پس از اخذ چند وام و تسهیلات بانکی و قرض و بدهکاری های فراوان ، تازه مستحق خرید یکدستگاه خودرو پراید است . خودروئی که همان ۱۷ سال پیش ، در کشور کره ، اجازه خروج از شهرها را نداشت و اساساً یک خودرو کوچک درون شهری محسوب میشود .
    در جاده ها وقتی با خوشحالی فراوان و اعتماد به نفس بسیار ، درحال رانندگی با خودروی پژو پارس اتوماتیک ۲۴ میلیونی خود هستید ، یک خودروی مزدا۳ ویا سوناتا و امثال آن از شما سبقت میگیرد ، ناگهان اعتماد به نفس و غرورتان رنگ می بازد و حتی درمقابل همسر و فرزندتان احساس خجالت میکنید . این تأثر و تأسف ، هنگامی به اوج خود میرسد که میفهمید ارزش واقعی خودروی لوکسی که از شما سبقت گرفت ، دقیقاً معادل قیمت خودروئی است که صاحب آن هستید . ظاهراً مدت زمان ۴۵ سال برای حمایت از صنعت خودروسازی کشور ، مدت زمان ناچیزی بوده است تا بتواند ، خود را با استانداردهای روز دنیا هماهنگ کند . شاید ۴۵ سال دیگر ، زمان نیاز باشد تا ملت ایران نیز ، مانند سایرین ، شایسته برخورداری از یک رفاه نسبی ، تشخیص داده شوند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (123 ديدگاه)

      از ماست که بر ماست 😀

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. sunmartin

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    زین پس بجای واژه غریب و نا معلوم “خودرو” در زمانه ما (کهعمرمون به فنا رفنت با ساخته های این ۲ شرکت باج گیر) بگویییییییید: “خودرو نما” (یعنی وسیلهای جهت برطرف کردن نیازهای رفت و آمد و نه در برگیرنده خصوصیات واقعی یک خودرو) خوب همه رو سرکار گزاشتن با “دنا” یه مقاله ۳ صفحه ای تحت عنوان “دنا از ابتدا :چه بود و چه شد” آخه اینم شد خودرو پلت فرم پژو طراحی داخلی سراتوو کیفیت و قطعات کشور دوست و همسایه دور دست چین کمونیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. یاسین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نود مزخرف ترین ماشینیه که تا حالا دیدم خصوصا از لحاظ ظاهری ولی از نظر موتوری ماشین خوبیه . من خودم مگان ۲۰۰۰ فول اوتومات مدل ۹۱ دارم . قبلا هم ۲۰۶ وی ۸ داشتم هر دو اینها یک چرخشون می ارزه به صد تا ال نود . در ضمن جهت اطلاع بعضی افراد که هی دم از اروپا میزنند باید عرض کنم والا من چند تا سفر رفتم ترکیه و المان و مجارستان و یکبار هم دبی و مالزی. توی همشون تک و توک ال نود و ۲۰۶ هاچ بک و ۲۰۶ پلاس همون ۲۰۷ خودمون رو به چشم دیدم . ولی نکته قابل توجه این بود که ال نود ها همه با مارک داچیا رومانی بودند ولی مگان و ۲۰۶ همون مارک خودشون . البته توی مالزی ۲۰۶ را با مارک نازکا دارند مونتاژ میکنند که خودم دیدم. رنو چند وقته امتیاز لوگان را داده به رومانی و بیشتر توی روسیه هم دیده میشه . اما مگان رو ترکیه مونتاز میکنه و توی ترکیه به وفور یافت میشه . دوستان عزیز بیخود سر این چیزا بحث نکنید این ماشین هایی که من اونجاها مشاهده کردم همگی جز ماشین های مدل های تقریبا به درد نخور بودند . اینقدر ماشین درست حسابی تو دنیا وجود داره که بحث سر اینچیزا کودکانه و بی معنیه . فقط تاسف میخورم واسه مردم و مملکت خودمون . فقط همین .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. an

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فرانسویها به جای طراحی خودرو برن زنای سارکوزی رو بشمرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. l

      ۲۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشینای فرانسوی تقریبا” خوبن بد نیستن. اماعزیز فقط آشغالاشون میدن بما.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. farshad

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه .. من فرشاد حیدری هستم حدود ۶ ساله تو مسابقاته سرعت هستم ماشینه خودم جنسیسه . ماشینی که مسابقه میدم ۲۰۶ هستش اما خوب موتورش یه چیز دیگس … من یه سوال از همه داشتم ایا اگه با ۱۴۰ تا سرعت تسادف کنی با ل۹۰ زنده میمونی …ای ال۹۰ که انقد شماها ازش حرف میزنید تو کدوم از مسابقات ماشین بوده.ایا هندرینگ ل۹۰ انقد قوی هستش که با ۲۰۶ یا ۴۰۵ بخواد مقایسه بشه ..اینا به کنار اما یه اتو خواستی بزنی با ل۹۰ کسی سواره ماشینت نمیشه ببخشیدا … دوستانه عزیز نسبت به قیمت ماشینا مقایسه نکنید چون همه چیزارو زیر سوال میبرید>>> التماس دعا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. كيان

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان خواهشاً بحث ها رو متعصبانه پیگیری نکنید با توجه به مشکلاتی که خودروهای زیر ۲۰ میلیون ایران هر کدوم به نوعی دارن که البته رنو لوگان یا ال۹۰ خودمون هم از اون مستثنی نیست .اگر شما معیارهایی چون ایمنی – کیفیت فنی – مصرف سوخت تکنولوژی موتور – قیمت جاداری ، راحتی و .. رو انتخاب کنید و به هر کدوم وزن و اولویت بدین مطمئناً اگه منطقی وزن دهی کرده باشین اولین گزینه برای انتخاب همون رنو لوگان یا ال۹۰ میشه پس زیاد افکار بقیه رو به هم نریزید و مغلطه نفرمائید. بنده تو خانودمون خوروهای ۴۰۵ ، ۲۰۶ v8 و ال۹۰ رو داریم و وجداناً ال ۹۰ از همشون یه سر و گردن سرتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خودم ۲۰۷ اتوماتیکه مدل ۹۱ و ماشین خواهرم ال ۹۰ E2 SLX مدل ۸۸ هستش. وقتی از ماشین خودم سوییچ میکنم به ماشین خواهرم انگار سوار ژیان شدم. همه چیزش نرمه و چیزی اذیتت نمیکنه. تازه فرمونش از ماشین خودم نرم تره! ولی حسی که موقع سوار شدنش دارم اصلاً قابل مقایسه با ماشین خودم نیست. دقیقاً انگار ژیان سوار شدم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. روژین

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم این بخاطر اینه که یه ماشینت عادت کردی .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. fardad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که لوگان از نظر طراحی یه مشکاتی داره ولی اگه بخوای با ماشینهای هم قیمتش مقایسه کنی برتری های زیادی داره.مثلا موتورش که قابلیت بالایی داره و میتونی تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه گاز بدی بدون اینکه کوچکترین اسیبی ببینه. من خودم با تندر ۹۰ داییم دنده یک رو ۶۰ کیلومتر-ودنده دو رو ۱۱۰ تا کشیدم.ولی وقتی میخواستم اینکارو با سمندLx وپرشیا انجام بدم مطمئن بودم که باگیر بکس قدیمی و موتور ۹۰ اسب بخاری پژو ۴۰۵ که ماله ۳۵ سال پیشه که با به روزرسانی های تخصصی ایرانخودرو سرانجام به ۹۵ اسب بخار رسیده نمیشه نتیجه رضایت بخشی گرفت و همینطور طور هم شد.همچنین لوگان در تست تصادف اروپا ۳ ستاره دریافت کرد.قابل توجه که زانتیا خودروی محبوب بازار ایران ۱ ستاره دریافت کرد ومسلما هیچ کدام از خودروهای تولید داخل نمی تونن چنین نتایجی بگیرن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نیما

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من میگم یبارم با ریو تست میکردی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. fardad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی ها فقط به قیافه ماشین دقت میکنن و عوامل مهمتر نظیر موتور-ایمنی وگیربکس رو در نظر نمیگیرن و از واقعیت ها چشم پوشی میکنند چون این مسلمه که لوگان از نظر موتوری همه ی هم قیمتاشو میگیره همچنین تو تست تصادف اروپا ۳ ستاره دریافت کردو زانتیا فقط ۱ ستاره گرفت و مسلمه که هیچ کدوم از خودرو های ساخت داخل از ایمنی کافی برخوردار نیستن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. arsalan

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چی میگی عزیز
      زانتیا کجا ال۹۰ کجا تو تسادفات زیادی دیدم که زانتیا سر تره همه چیه زانتیا سرتره
      نظر کسی که ال۹۰ نداره مهمه چون اونایی که دارن دارن ازش ترفداری می کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. fardad

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        عزیزم طرفداری رو با (ط) دسته دار مینویسن -انصافا طرفداری از یه خودروی فرانسوی برای من چه سودی داره؟ اگه شک داری میتونی (تست تصادف خودروهای داخلی) رو تو گوگل سرچ کنی. حتما این کارو بکن.فیلماموش هم تو aparat هست…زانتیا یادت نره…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. صالح

        ۱۱ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مجید جان تصادف درسته

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  21. کیهان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    بابا یکی این دیوانه ها رو جدا کنه الان بیخودی کتک کاری میکنن..!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. علی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ما که فقط ال۹۰ رو دیدیم تو ایران اون بقیه که تو ایران نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. hossein

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان .
    واقعا تا زمانی که ما بخوایم اینجور از یه چیز بدون اطلاعات کامل جانب داری کنیم ,حقمون همینه ,مملکتمونم از این بدتر میشه که بهتر نمیشه.
    شمایی که اینقدر از گیریبکس ال۹۰ تعریف میکنید هیچ میدونید چرا اینطوره به خاطر اینکه گیریبکس این ۴چرخ روی دسته موتور سواره و برای تعمیرش باید تغریبا نصف موتور پیاده شه.

    دوستانی که این ماشینو دارند یه پیشنهاد دارم ۲تا لوله ۴به پشت سپر عقب وصل کنید اون موقع میتونید به انوان فرقون ازش استفا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. جلیل

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا واقعا تندر استیشن mcv هم میاد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. روانه

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عزیز من ما که داریم پول الکی میدیم حالا چرا سوار صندوق گوجه بشیم(L90)بنظر شما ظاهر مهم نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. روانه

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خداییش تا حالا به صدای بعد از باز و بسته کردن صندوق و درب ها توجه کردین؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. روانه

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خداییش چششششش مگه پراید چشه؟نظر نمیدین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. روانه

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ممنون لالک دادید ثواب داشت دوباره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. روانه

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    راستی پراید بهتره یا L90-من میگم پراید بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. reza

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پراید تو موزه ی شهر سئوله l90 تو اروپا داره تولید میشه .عقلت بهت چی میگه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  30. نوید

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم قبلا ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم الان ۲ ساله l90 گرفتم خداییش راحت شدم چون من پرگاز رانندگی می کنم ۲۰۶ همش برام خرج می اورد هر بار یه جاییش صدا میداد ولی برای l90 تابه حال پولی برای تعمیر ندادم ولی ۲۰۶ طراحی داخلیش دلنشین تره…البته لیاقت ما ایرانی ها خیلی بیشتر از اینهاست و شاید تقصیر خودمونه که الان مجبوریم با این وضعیت زندگی کنیم…
    حرف برای گفتن زیاده ولی…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا