زامیاد

رونمایی وانت زامیاد دیزلی

همزمان با میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) و افتتاح خط تولید نخستین خودروی سبک دیزلی کشور توسط وزیر صنایع و معادن، تولید انبوه این خودرو تجاری در شرکت خودروسازی زامیاد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این خودروی وانت سبک دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو ۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر گازوئیل مصرف می کند.
با انجام اصلاحات مورد نیاز بر روی سیستم ترمز، سیستم اکسل عقب و شاسی کارایی این وانت دیزلی نسبت به نوع بنزینی آن ۲۰ درصد افزایش یافته است.
شرکت زامیاد اعلام کرده است تا پایان سال جاری چهار هزار دستگاه و تا پایان سال آینده ۲۰ هزار دستگاه از این وانت دیزلی را تولید خواهد کرد.
قیمت این وانت ۱۴۷ میلیون ریال تعیین شده و در مجموع شرکت خودروسازی زامیاد طی سال جاری و سال ۸۹ در مجموع ۲۴ هزار دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.
در این مراسم مدیرعامل سایپا، استاندار تهران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی حضور داشتند.

مشخصات وانت دیزلی زامیاد:

نوع موتور     دیزل
تعداد سیلندر     ۴ سیلندر خطی
حجم موتور     ۲۷۷۱ CC
ماکزیمم قدرت بنزین و گاز     ۷۰ KW @ 3600 r.p.m
ماکزیمم گشتاور بنزین و گاز     ۲۲۰ Nm @ 2000 r.p.m
استاندارد آلایندگی     EUROIII / EUROII
مصرف سوخت     ۲۱۸ gr/kwh
تعداد دنده ها     ۵+۱ دنده
مدل کلاج     فشاری، تک صفحه ای خشک با تنظیم کنندگی هیدرولیکی
سیستم ترمز
جلو     کاسه ای
عقب     کاسه ای
ترمز دستی     مکانیکی عمل کننده روی گاردان
مشخصات ابعادی
فاصله مرکز محور جلو تا مرکز محور عقب     ۲۸۶۵ mm
طول کلی خودرو     ۴۶۹۰ mm
اندازه تایر     جلو ۷.۰۰R16 عقب ۷.۵۰R16
ظرفیت مخزن سوخت     ۴۰ lit
تعداد ولتاژ باتری     ۱۲ V/1
قدرت دینام     ۱۲/۶۰ V/A

وزن خالص     ۱۷۵۰ kg
وزن ناخالص(G.V.W)     ۳۸۰۰ kg
حداکثر بار روی محور جلو     ۱۵۰۰ kg
حداکثر بار روی محور عقب     ۲۳۰۰ kg
سیستم فرمان
نوع سیستم فرمان     ساچمه ای برگشت پذیر
قطر غربیلک فرمان     ۳۲۰ mm
اکسل ها :
جلو     مستقل، جناقی دوبل
عقب     صلب، چرخدنده هیبوئیدی با ضریب انتقال نهایی ۵.۵۷۱:۱
سیستم تعلیق:
جلو     کمک فنر هیدرولی تلسکوپی دوکاره + میله موج گیر
عقب     کمک فنر هیدرولی تلسکوپی دوکاره + فنر شمش

قیمت: ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا بهبودی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باعرض سلام خدمت همکاران ۱۴ساله بانیسان کار میکنم ی پیشنهاد دارم این که نیسان فقط دوگانه خوبه با توجه ب اینکه سوخت ارزان و فراوان مناسب برای بار ۲تن برای تمام جاده های ایران ک من ازش استفاده کردم و بازار مناسب خریدو فروش در هر شرایطی بهتر اینکه هر۲سال یک بار بفروشیش یک صفر بخری اینطوری میشه از نیسان ب عنوان یک مغازه نام برد نیازی ب عوض کردن قطعات نداره مگر یکلا فنر عقب اضافه کنی باد چرخ های عقبم ۷۰ تا باشه بهتر باتشکر.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Ahmad

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اخه عزیز*یا راننده نیستیدیا ای ۱۴ سال مسیر بالای ۵کیلومتر نرفتی چطور باد لاستیک عقب باید ۷۰‌ باشه اونم با ۲تن؟؟
      ما باد ۱۱۰‌ میزنیم بازم کم میاره
      مرسی با ای پیشنهادت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. عرفان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام من خودم ۳ ساله که هست دارم و خیلی هم باهاش کار میکنم ولی نمیدونم دوستان چرا نظرمنفی دارند وانت ایرانی تنها وانت هست یا گازوییل یا دوگانه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا