تجربه و آزمایشچشم اندازسایپا

سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

المان‌های طراحی تیبا چندان چشم‌نواز نیستند و می‌گویند که بیشتر به سمت خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد اما به هرحال مسئولان سایپا همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا خودروی مشتری پسندی به بازار عرضه شود! طبق یک فلسفه قدیمی « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است اما در مورد تیبا باید گفت که قریب به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند؛ بدین معنی که گویا بهتر از این‌ها هم می‌شد آن را طراحی کرد اما …

ورود به کابین . . .

حتما همه مالکان به محض ورود به کابین تیبا، صندلی‌های ریو را دیده‌اند! رودری‌ها نیز شباهت زیادی به پرایدهای جدید دارد. هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد ولی با این حال طراحی درونی تیبا را نمی‌توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری دانست.

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نیست ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

نمای ۳۶۰ درجه‌ای کابین تیبا

برای دیدن نمای داخلی تیبا ابتدا بر روی تصویر فوق کلیک کرده و سپس نشانگر موس را روی آن بکشید

شروع حرکت . . .

با اینکه خیلی‌ها معتقدند پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان است اما سایپایی‌ها به شدت با این موضوع مخالفند! آن‌ها می‌گویند موتور تیبا هشت سوپاپه است درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از طرف دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخاری خود در حدود ۱۸ اسب‌بخار کمتر از ریو قدرت دارد.

با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه‌ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست.

وقتی خودرو شروع به حرکت می‌کند و دور می‌گیرد فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در درحالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می‌شود بگونه‌ای که تغییر لاین‌های سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد.

برای شتابگیری‌های ناگهانی تنها می‌توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای نیز دلیلی بر این امر است. اما اگر به صفحه کیلومترشمار نگاه کنید خواهید دید که دور موتور تا ۸۰۰۰ درجه‌بندی شده و ردلاین آن نیز از ۶۰۰۰ آغاز می‌شود. اما درعمل خواهید دید که موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ گاز نمی‌خورد و بعد از آن به قولی « کات‌آف » می‌کند.

جزئیات دیگر . . .

تیبا با وزن ۱۰۲۷ کیلوگرمی خود، از فنربندی قابل قبولی برخوردار است. عکس‌العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می‌کند که باید بیشتر از این‌ها مراقب باشید. البته به نظر می‌رسد اگر ترمزهای عقب آن از کاسه‌ای به دیسکی تغییر می‌کردند، عملکرد سیستم ABS آن بسیار بهتر می‌شد.

آنگونه که سایپایی‌ها می‌گویند تیبا در سیکل ترکیبی مصرفی در حد ۷/۱ لیتر دارد که باک ۴۰ لیتری آن جوابگوست. در مورد وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو نیز کابین را بخوبی خنک می‌کند(ظاهرا این امر تنها در چند ساعت اولیه تست این خودرو بوده و در مدت‌ زمان‌های طولانی را دیگر باید از خریداران آن جویا شد)

صندوق بار تیبا با توقعات خانواده‌های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است. برای دنده‌ عقب رفتن نیز دید عقب – به خودی خود – کافی است؛ البته اگر از آینه‌های کوچک جانبی بهره بگیرید اندکی با مشکل روبرو خواهید شد چرا که اندازه آن مشابه آینه‌های پراید بوده و دید مناسبی را فراهم نمی‌کند.

جمع بندی . . .

تیبا خودرویی خانوادگی است که اگر قیمت ۱۲ میلیونی آن نبود قطعا در بازار زیر ۹ میلیون تومانی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت ولی متاسفانه این امر محقق نشد. البته هنوز هم امید می‌رود که مسولان مربوطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زمینه را برای جلب بیشتر مشتریان فراهم کنند. و بازهم امیدواریم که طرح جدید گرانی‌ خودروها، شامل حال تیبا نباشد وگرنه دیگر نمی‌توان به آینده آن مطمئن بود. به هرحال تیبا که لقب « دومین خودروی ملی » را با خود یدک می‌کشد (البته با کمی اغراق!) هنوز هم پتانسیل‌های کافی را برای یک رقابت منطقی در بازار دارد.

یادآوری می‌کنیم که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان‌انگیز با مانورهای عالی نیست (البته می‌دانید که سایر رقبای این خودرو هم چنگی به دل نمی‌زنند) فنربندی نرم آن – همانگونه که گفته شد – در تغییر جهت‌های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می‌شود و اگر در سرعت‌های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید « احساس واژگونی خودرو » چندان دور از انتظار نخواهد بود!

سایر امکانات تیبا را می‌توان در تصویر زیر – که توسط گروه سایپا منتشر شده – مشاهده کرد.

سایر امکانات تیبا

# در این متن به نکات منفی تیبا بیش از نکات مثبت آن اشاره شده؛ اما این موضوع را نمی‌بایست به حساب اینکه « این خودرو به هیچ‌وجه مناسب خانواده‌های ایرانی نیست » قلمداد نمود چرا که « گروه پدال » صرفا به آن دسته از نکات حاشیه‌ای این خودرو پرداخته که تاکنون کمتر از آن‌ها صحبت ‌می‌شد.

# بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات موجود در این مقاله، از هفته‌نامه « دنیای خودرو » گردآوری شده‌است.

# عکس ۳۶۰ درجه‌ای کابین خودرو از وب سایت « گروه سایپا » گرفته شده است.

# برخی مسائلی که در این مقاله بدان اشاره شد مربوط به تست یک خودروی خاص توسط خبرنگاران در کارخانه « سایپای کاشان » بوده؛ بنابراین همه این مشکلات را نمی‌توان –  به صورت قطعی – به همه خودروهای تولیدی تیبا عمومیت داد.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

# تجربیات دارندگان تیبا و بحث و گفتگو درباره این خودرو را در انجمن تیبا نیز پیگیری نمایید.

مطالب مشابه

‫۶۹۵ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تیبا فنر بندی نرمتری نسبت به ریو و پراید و ۲۰۶ داره.هزینه نگهداریشم خیلی کمتر از ۲۰۶ هست.شتابش هم از ۲۰۶ تیپ ۲و ۳ بیشتره.در کل ۲۰۶ هاچبک اصلا تعادل نداره.البته اینکه یه ماشین مثل ۲۰۶ پر خرج باشه دلیل بر بد بودنش نیست.
    در ضمن خدمت دوستانی ک میگن فرانسوی ها اشغالن باید بگم ک من از سال ۸۷ تندر دارم تا حالا حدود ۱۵۰ هزارتا کارکرده.جلوبندی و کمک ها و دیسک و صفحش هنوز فابریکه.حتی یه بوش طبق عوض نکردم.حالا میشه بگی چرا گفتی فرانسوی ها بی کیفیتن؟ نکنه اینا رو با پورشه مقایسه کردی ک این حرفو زدی؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دوست عزیز میدونی چرا بعضی ها میگن فرانسوی آشغاله چون ماشین فرانسوی حتی در حد ال ۹۰ تا حالا سوار نشدن و فکر میکنند ماشین فرانسوی یعنی پژو ۴۰۵ تولید ایران خودرو که همه چیش الان چینی شده .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. اشکان

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        این پست جهت طرفداری از تیبا نیست فقط پاسخیست به دوستداران آشغال های فرانسوی که بحث ال۹۰ رو پیش کشیدند
        .
        رنو تندر یا ال۹۰ یا همون رنو لَگن (به لهجه و تلفظ فرانسوی لوگان) از سال ۱۳۸۵ توسط سایپا و ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد و در حال حاظر با قیمتی حدود ۴۵ میلیون به فروش می رود
        http://daneshkhodro.persianblog.ir/page/logan
        .
        طراحی این خودرو برمیگرده به سال ۲۰۰۴ و محصول مشترک فرانسه و رومانی است و عرضه و فروش آن نیز مختص روسیه ، آفریقا ، اروپای شرقی و خاورمیانه است و در کشورهای پیشرفته و مترقی با وجود پایین بودن قیمت جایی نداشته
        http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Logan
        .
        در تست ایمنی ال۹۰ فرانسوی (نه مونتاژی ایران) از پنج ستاره ایمنی فقط سه ستاره دریافت کرده است
        http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
        .
        طراحی بیرونی: بیریخت
        طراحی داخلی: بیریخت
        کیفیت قطعات: نامرغوب و ساده
        امکانات: ساده (در حد پراید)
        ایمنی: افتضاح
        شاید موتور ال۹۰ در نظر بعضی از دوستان فوق العاده بیاید ولی در مقایسه با خودروهایی چون ریو ۲۰۱۴ و یا جی ۵ با حجم ۱۵۰۰cc و یا mvm315 ، موتور پیش پا افتاده ایست
        .

        اگه همین تیبا رو با همین شکل و شمایل و همین امکانات موجود ، یکی از شرکت های فرانسوی تولید می کرد و روی آن آرم پژو یا رنو یا زانتیا میخورد و به قیمت ۴۰ الی ۵۰ میلیون فروش می رفت، همین آقایون به به و چه چه می کردنو براش سرودست میشکوندند
        تولیدات داخل تماما از دم آشغال و از رده خارجه
        اونایی که برای تولیدات داخلی بخصوص آشغال های فرانسوی سرودست میشکونند یا بخاطر منافعشونه و یا اینکه با معنی و مفهوم خودرو بیگانه اند
        با وجود ایمنی ضعیف آشغال های فرانسوی چطور سوار چنین خودروهایی میشویدو تو جاده ها و خیابونا با سرعت بالا ویراژ می دینو لایی میکشینو حتما پیش خودتونم فکر می کنین کارتون خیلی درسته !
        http://s1.img7.ir/EXXxg.jpg

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          نه تو کارت درسته که فکر میکنی خودروی فرانسوی یعنی ال نود . بهتره بدونی ال نود محصول داچیای رومانیه پس بیخود به خودروهای فرانسوی نچسبونش . ضمنا طراحی بیرونی و داخلی خودرو یه امر سلیقه ای هست و سلیقه شما برای خودت فقط محترمه در ثانی اینجا ایرانه و هیچ چیزی به قیمت خودش نیست چه برسه به ال نود آقای مثلا کارشناس !!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. mohsen

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (31 ديدگاه)

          والا با این آشغالی که فرانسوی ها تولید کردن بایدم شما فرانسوی دوستان ماسمالیش کنید و طراحی و تکنولوژی فرانسوی رو بچسبونید به داچیا رومانی!!
          حتما یه چندوقت دیگه هم رومانی دوستان بهشون برمیخوره و میگن نه! ال۹۰ از همون اول طراحی و تولید سایپا و ایرانخودرو بوده!
          ها ها

          حالا ال۹۰ که هیچ بماند بقول کارشناس عزیز فرانسوی نیست
          پژو ۳۰۱ چطور که اجازه ورود به آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان و انگلستان را ندارد!؟
          نکنه به قول شما اینم فرانسوی نیستو کار صهیونیستاس تا نام پژو رو خراب کنن
          هه هه
          والا
          بعد میگن مملکت چرا به این روز افتاده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. جاسم

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    این چه ماشینی هست که هنوز استفاده نکرده اسبک های هیدرولیک(همان فیلر) صدا میکند. بعد اگر یکی از اسبک ها صداکند نمیتوان متوجه صدا افتادن شد چون جنس آن آلومینیم میباشد وبا یکبار عوض کردن هرز شده و خاصیت خود را از دست میدهد.
    تازه باید کل اسبک ها را عوض کرد که هر اسبک دارای قیمتی ۵۳۰۰۰تومان میباشد که هشت اسبک میباشد.
    خودتان حساب کنید هشت تا پنجاه وسه هزار تومان چقدر میشود.
    بزرگترین ضعف آن میباشد.
    تازه من از پنجشنبه (۱۳۹۳/۰۹/۲۲)ماشین در تعمیرگاه میباشد واسبک هیدرولیک آن پیدا نشده ودربازار موجود نمیباشد.
    فقط یه نمایندگی دارد که هر اسبک مبلغ ۱۲۵۰۰۰هزارتومان به فروش میرساند. که چیزی حدودیک میلیون تومان میشود.
    لطفا راهنمایی کنید.
    از گلستان_گرگان هستم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مک میسل

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2708 ديدگاه)

    بیا تهران تو بقالی هم بهت ابک میدن اون هم با قیمتی ارزون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد امین

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من میخواهم بدانم که فیوز های تیبا را چگونه عوض کنیم؟باتشکر محمدامین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. RETOLEX

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    تیبا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. RETOLEX

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    مگه به این میگن ماشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. RETOLEX

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    دوستم یه تیبا دوگانه سوز خریده بود من نشستم پشتش گذاشتمش روی گاز
    وای خدا چه اوضاعی بود تا اون موقع سوار اینطور لگنی نشده بودم
    تند و تند خاموش میشد
    وایییییییییییی خدااااااااااااااااااا
    سایپا مطمئن هست چیزی به نام ماشین ساخته

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کلاچ رو اروم با گاز بیا بالاخاموش نمیکنی :)))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. زهرا

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. حدود ۶ ماه بود ماشینم رو فروخته بودم و هر بنگاهی رفتم و هر سایتی رفتم قانع نشدم قبلا ۲۰۶ اس دی و ۴۰۵ رو تجربه کردم و پراید هم داشتم … بالاخره تیبا اس دی صندوقدار گرفتم.. واقعا شوکه شدم از شتاب و سرعت و موتور من این ماشینو اگه یه زمانی بفروشم دوباره تیبا میخرم . زمزمه هایی است که قراره بجای خط پراید تیبا روی کار بیاد ولی قیمتش یک میلیون تا سال دیگه افزایش خواهد داشت.نظر من با اینکه ظاهرش اول منو قانع نکرد ولی الان برام بهترینه..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان من ۱۶ سالمه پشت فرمون ماشینای زیادی نشستم از کادیلاک و سینادو
    پیکان جوانان دو کاربرات گرفته تا پجو پارس و سمند.
    بین این ماشینا تیبا رو خیلی پسندیدم از همه نظر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سید

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من تازه ثبت نام کردم هنوز بهم ندادن ولی ازچندنفر پرسیدم بیشترشون ازش راضی بودن با ۴میلیون تفاوت قیمت با پراید بیشترازینم نمیشه ازش توقع داشت جالبه که بدونید ایران تنها کشوریه که هرچی تکنولوژی خودروسازی بیشتر پیشرفت می کنه سطح کیفی خودروهای تولیدیش پایین تر مییاد………

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. محسن

    ۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، ۲۳ میلیون پول دارم. بین خرید تیبا و پژو ۴۰۵ موندم. اگه بخوام پژو بخرم باید ماشینی که چند مدل ازش گذشته بخرم ولی اگه بخوام تیبا بخرم تقریبا میتونم نو بخرم. دوستانی که تیبا دارند راهنمایی کنن. تیبا چه جور ماشینیه؟ ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. mohsen

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    تیبا ماشین نرم و خوبیه ، کم مصرف ، جادار با فضای مناسب برای سرنشین های عقب
    در رانندگی های طولانی مدت و پر ترافیک خسته کننده نیست و شتاب خوبی داره و تو سربالایی کم نمیاره
    سرو صدای موتور و نفوذ صدای محیط به داخل کابین قابل قبوله
    ترمزش خوبه
    تهویه هوا ، گرمایش و سرمایش خوبی داره
    هزینه نگهداری ، سرویس و تعمیرات آن کم هست
    از لحاظ ایمنی بدتر از ۲۰۶ و رانا و ۴۰۵ و ال۹۰ نیست و درب ماشین مثل ۲۰۶ با دست راحت خم نمیشه
    از لحاظ شکل ظاهری و طراحی بدنه ، به سلیقه افراد بستگی داره ولی انصافا بعض ۲۰۶ و ۴۰۵ هستش
    از لحاظ کیفیت داشبورد و سایر متعلقات دقیقا مانند سایر خودروهای داخلی

    از جمله آپشن های این خودرو که در سایت قید شده:
    شیشه های عقب برقی
    آینه های جانبی برقی
    رینگ آلمینیومی
    روکش صندلی فابریک
    دزدگیر ساده و یا تصویری
    سیستم صوتی و تصویری با تلویزیون دیجیتال و یا
    سیستم صوتی و تصویری DVB-T به همراه GPS

    قیمت تیبا با تمامی آپشن های فوق حدود ۲۶.۵ در میاد

    البته ناگفته نماند که تیبا بنز و بی ام و … و کیا و هیوندای و تویاتا نمیشه
    ولی براحتی میشه اونو با سایر تولیدات داخلی قیاس کرد که قضاوت و قیاس به عهده خودتون

    اما اونایی که از تیبا بد میگن
    • یا سوار تیبا نشدن
    • یا قبلا پیکان داشتن بعد فرروختتنو ۲۰۶ و ۴۰۵ گرفتنو فکر می کنن که این دیگه آخرشه
    • یا کارمند ایرانخودرو هستنو نگران آینده شغلیشون
    • و یا با دارو دسته دلواپسان سرو سری دارند
    • ویا می خوان با مخالفت با دیگران ابراز وجود کنند
    • شایدم جزو آغازاده ها هستنو به کمتر از بوگاتی و لاتبورگینی و ماستراتی رضایت نمیدن . . . هه هه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      شما برو با تیبات حال کن دیگه این همه داستان سر هم کردی برای چی ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. دوست

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام محسن جان باهات موافقم. ازین دسته دلواپسان محترم زیاد سراغ دارم. ضمنا باید عرض کنم از جمله مواردی که در مورد تیبا میشه گفت نوع سیستم تعلیق(handeling) ماشین هست که من در جاده چالوس خطر را به جان خریدم و با سرعت نسبتا زیاد میپیچیدم. واقعا سیستم تعلیق خوبی داره. الته اگر پول داشتم حتما کمک گازی هم براش میزاشتم که این خودش به سیستم هندلینگ ماشین کمک شایسته ایی میکنه.(ولی نیازی نداره).

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. آرس

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز ما ک تیبا داشتیم میگیم آشغاله هروقت پشت ۲۰۶ نشستی نه ۱۰۰۰ تا نه ۱۰۰ تا نه ۱۰ تا فقط ۱ کیلومتر نه اصن ۱۰۰ متر رانندگی کردی بیا راجع به تیبا و ۲۰۶ نظر بده این دو تا ماشین از نپر من قابل مقایسه نیستن تیبا باید با پراید مقایسه بشه من تیبا داشتم الانم ۲۰۶ تیپ ۵ دارم به همه هم میگم سرتون رفت تیبا نخرین والا برو با تیبات بوق بزن حالتو بکن ما ک یه سال داشتیمش جز خفت خواری چیزی نصیبمون نشد این آخریام سیلندر عوض کردیم !!!!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. کیوان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کاملا با این چیزهایی که گفته شد مخالفم ما دو ساله که داریم تیبا خرید و فروش میکنیم و تا بحالاین اشکال هایی که گفته شد وجود نداشته در مورد شتاب هم فقط دنده یک نیست من خودم با تیبا های زیادی دورگ کردم با ماشین های مختلف مثل ۲۰۶صندوقدارSD،پارسelx،پراید،۴۰۵،سمندEF7،تندر۹۰،رانا وحتی مگان به خدا قسم تو دورگ کم نمیاره فقط به راننده بستگی دارهموتور ماشین هم خودم تا دور۶.۵ بالا بردم واقعا تعجب کردم که این همه اشکال از تیبا میگیرید به نظر من فقط سه تا ماشین بهترینن تیبا،سمندEF7 و پارسelx هم بدک نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم تیبا دارم. صفر تا صدو سیزده ثانیه زدم. چندین بارم با ۲۰۶ تیپ ۲ کورس گذاشتم. تیبا شتابش بهتره. مشکلاتش صدای موتور تو دورهای بالا و بد جا خوردن دنده یک و عقبه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. hossein

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من هم تیبا ۱ دارم صفر تا ۱۰۰ رو ۱۱ ثانیه رفتم اینو بگم که تیبا تا ۵۲۰۰ بیشتر گاز نمیخوره بیش از این کات اف میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. farhad

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تیبا یکمی مشکلات مونتاژی داره و کمی گیربکسش نسبت به موتورش ضعیفه.بنظرم در سال ۹۴ مشکلات تیبا حل میشه و میشه جایگزین پراید کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. رضا

    ۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیبا ثبت نام کردم واسه اردیبهشت.الان دوستان می گن سمند ال ایکس دست دوم بخری بهتره به خاطر محکم بودن بدنه ش نسبت به تیبا بعلاوه نرمی و جادار بودن.می ارزه به پرمصرفی بنزین و هزینه هاش.نظر شما چیه؟!
    با ۲۶ تا تیبا رو که ثبت نام کردم بخرم یا سمند دست دوم؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. امیری

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با د اشتن یک تیبا از ۹۰ که روغن از زیرش مثل لوله افتابه میریزه و بردن به نمایندگی بارها و خرجی درحدود ۵۰۰ میگم که بهتره ماشینای خارجی بیان ایران ارزان تر از همیشه نه موتور پیکان اتاقش رو عوض کنیم یا شکل پراید و ۴۰۵ رو بعدشم با قیمت بالا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. افشین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من واقعا متاسفم که دوستان بدون اطلاع از سیستم خودرو اقدام به اظهار نظر میکنند.
    خدمت دوستانی که تیبا رو با ۲۰۶ مقایسه میکنند باید بگم:
    ۱- ایمنی ۲۰۶ با تیبا اصلا قابل مقایسه نیست چراکه برای ایمنی ۲۰۶ سالها تحقیق و بررسی انجام شده و این خودرو با ایمنی بالا تونسته سالها در کشورهای اروپایی استفاده بشه (با توجه به استانداردهای بسیار سختگیرانه ای که دارند). حالا اروپاییها چه آدمای بدی باشند چه خوب کارها و تولیداتشون بالاتر از ما هستش و از ماهم جلوترند. حالا شما تیبا رو که اصلا به لحاظ ایمنی طراحی نشده رو چه جور با ۲۰۶ مقایسه میکنید. بعد از کلی تلاش سایپا فقط تونسته یکم به بدنه انحنا بده که اونم چه وضعیتی شده.
    ۲- سیستم برق مولتی پلکس ۲۰۶ جدیدترین و بهترین و به روزترین سیستم موجود در دنیا هستش. تیبا که فکر میکنم تقلیدی از پیکان و ۴۰۵ و پرایدو … باشه
    ۳- کیفیت موتور، لذت رانندگی به لحاظ هماهنگی تمام عملگرهای خودرو، ظاهر، کیفیت قطعات و استهلاک پایین بواسطه طراحی اصولی و … همه در خودرویی مثل ۲۰۶ وجود داره اما در تیبا؟
    اینکه یه خودرو موقع گاز دادن بالا پایین بشه و به اصطلاح به نظر برسه شتابش بالاست که نشد ملاک خودروی خوب بودن تازه اگر هم شتابش بالا باشه باز هم دلیل بر خوب بودنش نیست.
    با تمام این تفاصیر به نظر میرسه تیبا در حدو اندازه خودش و به عنوان طراحی اولیه سایپا ماشین بدی نباشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohsen

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      جای تاسفه فردی بدون مطالعه در نقش کارشناس ظاهر میشه و نظرات غیر علمی خودش رو به خورد دیگران می ده

      ۲۰۶ خودرویی هست که طراحی و تولید آن مربوط به سال ۲۰۰۰ می باشد و از سال ۲۰۱۰ تولید و ارائه آن در تمام دنیا متوقف شده . . . جز ایران!
      شما دم از ایمنی ۲۰۶ می زنی و بحث تکنولوژی اروپا رو پیش میکشی !
      اول از همه صنعت آشغال سازی فرانسوی رو با تکنولوژی آلمانی یکی نکنید
      این چه ایمنی ۲۰۶ داره که با کوچکترین تصادف موتورش می پکه و کارش به یدک کش میکشه؟
      این چه ایمنی که درهاش با دست خم میشه !؟
      این چه ایمنی که تو سرعت بالا ۹۰ کنترل خودرو سخت و احتمال چپ کردنش بالاست
      یه نگاهی به آمار تصادفات بندازید
      از لحاظ طراحی ۲۰۶ نه جلوش دید داره نه پشتش ، هرکی عقب بشینه زانوش تو حلقشه ، جای زاپاس زیر خودرو که هم استهلاکش بالاست و هم بازو بسته کردنش سخت، استهلاک قطعات موتور و هزینه نگهداریش نیز به یک طرف جوش آوردن خودرو های پژو تو گرمای تابستان ایران نیز به یک طرف ….

      دوم از همه وقتی تولید ۲۰۶ در سال ۲۰۱۰ متوقف شده شما چطور ادعا می کنید سیستم برق مولتی پلکس ۲۰۶ جدیدترین و بهترین و به روزترین سیستم موجود در دنیا است!!؟
      اونوقت تیبا تقلیدی از پیکانه !!؟
      هه هه

      سوما ، نوشتید کیفیت موتور، لذت رانندگی به لحاظ هماهنگی تمام عملگرهای خودرو، ظاهر، کیفیت قطعات و استهلاک پایین بواسطه طراحی اصولی و … همه در خودرویی مثل ۲۰۶ وجود داره !!
      شما یا حقیقتا کارمند ایرانخودرویی یا اینکه قبلا پیکان داشتی و بعد فروختیو ۲۰۶ گرفتیو فکر می کنی آخرشه، هه هه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آرس

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        برادر من نسبت به تیبا گفتن ایشون وگرنه کیه ک ندونه ایمنیش ب سانتافه و اوپیروس نمیرسه من تیبا داشتم ۲۰۶ هم دارم ۲۰۶ سگش شرف داره به تیبا میل خودته برو تیبا بگیر تا آخر عمرت بشین دم در نمایندگی سایپا لذت رانندگی با ۲۰۶ اصن با تیبا قابل مقایسه نیس شماهم احتمالا تیبا خریدی تازگیا تعصب پولتو میکشی من هیچوقت تعصب اموالمو نمیکشم خوب باشه تایید میکنم بد باشه بدشو میگم تیبا آشغاله نخرین کار من با تیبا حتی بع تعویض سیلندر هم کشید نخرید آقا نخرید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  19. fatemeh

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما عزیزان بنده میخوام از شرکت سایپا ماشین بخرم اما بین پراید ۱۳۱ و تیبا موندم خواهشمندم عزیزان ئاهنمایی کنند.راستش میگن تیبا روغن سوزی داره و عده ای هم تعریف می کنند .بنده نمیدونم چیکار کنم؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohsen

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      پراید اصلا در حد و اندازه تیبا نیست
      موتور تیبا جدیدتر و قویتره با فیلرگیری اتوماتیک و کلاج دوبل – شاسی و سیستم کمک فنر و سوخت رسانی و ترمز مال ریو هست – نسبت به پراید جادارتره و از لحاظ ایمنی و صدای محیط اطراف به مراتب بهتر از پرایده
      ماشین صفر ایراد نداره و اگر هم ایرادی ملاحظه فرمودید از خرید و تحویل گرفتن خودداری کنید و تا زمانی که خودرو گارانتی هستش از خدمات گارانتی بهره ببرید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. طاهر

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    من با توجه به توان خریدم فقط گزینه های تیبا ام وی ام یا پراید دارم. ( ماشین کارکرده نمیخوام) من خودم تمایلم به خرید تیباست ولی همچنان دو دلم که نکنه ام وی ام یا پراید بهتر از تیبا باشن.لطفا راهنمایی کنید..ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohsen

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      درباره MVM نظری ندارم ولی پراید اصلا قابل قیاس با تیبا نیست و بهتره پراید رو از گزینه هاتون حذف کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. طاهر

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من تا حالا ندیدم که کسی مشکل اساسی از ام وی ام گفته باشه.یکی از آشنا هامون ۴ سیلندر داره.میگه که یه مدت بعد کنسول ماشین صدا میده.خب الان کدوم ماشین تو این رنج قیمت صدا نداره؟؟؟
        یکی از آشنا های دیگه مون تیباداره که میگه از وقتی گرفتم مشکل برق داره.
        موتور تیبا و طراحی مدل هاچ بکش خیلی این ماشینو از ام وی ام جلو میندازه.
        میترسم آخر واسه انتخاب ، کارم به سکه انداختن برسه !

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ام وی ام ؛ همه دارندگان ام وی ام فروشنده اند، چرا؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. amir

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش گلم ام وی ام رده اخر ساسپاست و تیبا رده اول از لحاظ کیفیت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. تیبا2

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببینید نظر کسانی که قبلا خودروهایی مثل ۲۰۶ یا ریو داشتن میتونه خوب باشه کسایی که از پراید به تیبا رفتن زیاد کارساز نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من ۲۰۶ ۱.۴ داشتم. کلا ۲۰۶ ماشینی هست که رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه. ولی ماهانه ۳۰۰ تومن حداقل خرج داره. صدای موتورش خیلی کمه ولی در عوض صدای قطعات داخل و خود اتاق زیاد (بعد از گذشت یکسال). ۲۰۶ تعادل نداره، نداره، نداره. ( مدل اس دی رو نمیدونم). چون کمک هاش خشکه زود چپ میکنه و نرم نیست. دو ماه پیش هم موتورش ترکید و نزدیک ۵ میلیون خرجش کردم و گذاشتمش برا فروش. الان هم تیبا ۲ اسم نوشتم که ایشالله تا یه ماه دیگه تحویل میگیرم. خیلی جاها از این خودرو تعریف میکردن، خیلی جاها هم بدشو میگفتن. ولی از هرکی که داشت میپرسیدم خیلی راضی بود. خودرویی که بتونه ۲۰۰ رو پر کنه مسلما نباید از ۴۰۵ یا ریو و سایر خودروهای ایرانی کم بیاره، من با تیبا صندوقدار ۸۸ با چهار سرنشین ۲۰۰ رو پر کردم (که خودرو سانتافه جلوییم با دست اشاره کرد که بیخیال ادامه کورس بشم و ترسید که بلایی سرخودم بیارم). البته مثل سایر خودروهای ایرانی برای سرعت بالاتر از ۱۷۰ خیلی امن نیست. به نظر من تنها رقیباش سمند ef7 و پارس elx هستند. ۲۰۶ خودرو پراستهلاکی هست و تولیدش سال ۲۰۱۰ تو فرانسه متوقف شد. الان تیبا به روسیه و اوکراین صادرات داره. توی تست امنیت هم بخوبی جواب داد(در برخورد با مانع ثابت کاپوت تا نیمه جمع شد ولی خود اتاق ثابت ماند، فیلمش در سایت آپارات هست.). ضمنا اینو هم بگم پارس ای ال ایکس با موتور زانتیا و قدرتی نزدیک ۱۳۰ اسب جز معدود خودروهایی هست که میتواند تیبا رو در درگ بزند.
      خودروهای قبلی که داشتم ؛ پراید ۱۳۱، پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و پارس
      با توجه به تجربه خودم در رانندگی با این ماشینها نتیجه گیریمو از تیبا میگم :
      شتاب: قطعا تیبا از پراید و ۲۰۶ تیپ ۲ و پارس موتور معمولی خیلی بهتره، فک میکنم از ۴۰۵ هم شتاب بهتری داشته باشه، شتاب ۲۰۶ تیپ ۵ فوق العادس و قابل مقایسه نیست.
      سرعت نهایی: تیبا ۲۰۰ رو رد میکنه، ۲۰۶ تیپ دو ۱۸۰ رو نمیرسه، پارس میرسه ولی کندتر از تیبا، ۴۰۵ هم عملکردی شبیه تیبا داره. ولی تعادل پارس و سمند در سرعت بالا ۱۷۰ تا کمی بهتر از تیبا هست.
      کیفیت ؛ ۴۰۵ خرابی زیاد داره، پارس و پراید هم به همین صورت، ۲۰۶ کیفیت بهتری داره ولی وقتی خراب بشه قیمت قطعاتش جبران میکنه. تیبا هم این مشکلو داره و قطعاتش گرونه
      امنیت: تیبا چیزی کم نداره
      مصرف سوخت ؛ ۲۰۶ عالیه و در این موضوع رقیبی نداره، تیبا از این نظر مشکل خاصی نداره، صدی ۷.۵ مناسبه( کمی زیاده)
      قدرت ؛ از تیبا خیلی خبرندارم که در سربالاییها چجوریه، ولی با چهار سرنشین ۲۰۰ رو تو کفی پر کرد. ۴۰۵ خیلی خوبه، پارس هم خوبه، ۲۰۶ تیپ ۲ و پراید تقریبا افتضاحن.
      کیفیت گیربکس و موتور؛ تیبا معایبی داشت که برطرف شد. طبق تحقیقاتی که کردم تو جا رفتن دنده یک سفته، که ۴۰۵ هم اینجوری،بود و وقتی گرم میشد خوب میشد. خیلی جاها خوندم که این مشکلات تیبا رفع شده
      از خرید تیبا پشیمون نمیشی، اسپرت خور خودرو هم با لاس، ولی اگه موتورش موتو ر ریو بود بی نظیر بود…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آرس

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        داداش من ۲۰۶ تیپ ۲ داشتی ما ک تیبا رو فروختیم ۲۰۶ مدل ۹۱ تیپ ۵گرفتیم شمام اشتباه نکن تیبارو دراوردی بفروش دنده یک دو تیبا کم نمیاره حتی جلو پارس tu5 دنده سه . تیبا نقطه میشه به هرحال تیبا ماشین آشغالیه دلیلاشم پایین نوشتم برادرانه میگم نخرید:) هزار و یک تا مشکل داره ماشین داغونیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  22. رضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات عمده دوستان را خوندم حالا در نقش شخصی که این ماشینو خریده ایرادهاشو خدمتتون بگم هر چند تکراریه ابتدا نمیدونم کدوم طراحی خطهای بغل این ماشینرا طراحی کرده که اگر نبود یا به شکلی زیبا تر بود واقعا تومنی ۵زار میرفت روقیمتش.دوم زمان بستن درب جلو بخشی از قاب فلزی کلاف شیشه روی کلاف درب عقب میاید که عمده تیبا ها اگر درب جلو محکم ببندی با کلاف درب عقب برخورد میکنه. گیربکس خصوصا در جا رفتن دنده های یک و عموما دنده عقب با سختی همراه است .کمک فنر های عقب در صورتیکه سه نفر عقب بشینن به نظر جوش خورده میان و بازی کمی حتی نسبت به پراید داره .در مورد هندلینگ بد خودرو هم در فرمانگیری تند با سرعت بالا در هاچ بک خیلی بهتر شده ولی در صندوقدار فکر ارتیست بازی بسرتون نزنه قدرت موتور نسبت به پراید علی رقم حدود دویست سیسی بیشتر ولی بازدهی خوبی داره و بد بنظر نمیرسه …من کارشناس نیستم ولی این ماشینو خریدم و معایب و محاسنشو از دید خودم خدمتتون گفتم الانم قصد فروش خودرو را دارم چون هاچ بکشو ثبت نام کردم حد اقل قیافش بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. علیرضاcar

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    سلام به دوستان ای کاش به جای تیبا تو این رنج قیمتی فیات سیه نا ایتالیا را تولید می کردند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. جاوید

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آی گفتی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. تیبا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از این نظر ها درست نیست من تیبا دارم یکساله دارم استفاده میکنم با هرماشینی که بگی کورس گذاشتم تا حالا یک بار کم نیاورده شتاب بسیار عالی در شهر وجاده کافی گاز بدی
    تو جاده امتحان کردم سرعتش تا۲۰۰تارو رد کرد تو سربالای مثل سمند. پارس .پژو هستش
    وکم نمی یاره این ها که نظر میدن یا تیبا ندارن یا همین جوری نظر میدن شتاب صفر تا ۱۰۰ رو توسرازیری امتحان کردم ۹ثانیه بود توکفی ۱۰ثانیه بود وتو سرابالای ۱۳ثانیه بودش
    عشق است تیبا
    بای

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. جاوید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تیبا با قیمت ۲۴ میلیونی که داره رضایت بخشه، طراحیشم بد نیست اونقدر که میگن ، یواش یواش داره بین مردم جا باز میکنه ، ولی یادتون باشه توی خرید و زمان تعویض روغن موتورش دقت کنید.
    سایپا پخش تصویریم با GPS ، دوربین و سنسور عقب برای آپشن تیبا ارائه میده توی سایتش (www.saipacorp.com) قسمت فروش محصولات میتونید ببینید و آنلاین بخرید.
    من به عنوان یه ایرانی از تولید داخلی حمایت میکنم، باشه که مسئولین و خودرو سازها هم اینو درک کنن و به مشتریاشون و خودشون بیشتر احترام بزارن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. سعید

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من دوساله تیبا دارم خیلی ماشین مقرون بصرفه ای است مخصوضا از لحاظ مخارج و تامین لوازم یدکی دو بار به خارج از کشور باهاش رفتم یکبار به ارزروم و ترابزون و یکبارم به ارمنستان و گرجستان خداییش فقظ بنزین و روغن اضلا هم اذیت نمیکنه فقط دنده یک و عقبش بد جا می رفت که با واسکازین اترود مشکل حل شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. رضا مشایخی

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تیبا یک خودرو آشغال واقعیه ، همین امروز من صدو ده هزار تومان دادم و فلکسیبل اگزوز اونو عوض کردم در حای که خودرو ۱۸ هزار تا بیشتر کار نکرده راحت بگم هیچکس از این خودرو راضی نیست.تلویزیون ملی ایران هم که نشون داد چقدر نارضی داره ، تو نمایندگی ها هم که فقط تیبا است که میارند برای تعمیر
    خدا لعنتشون کنه با این خودرو سازیشون
    ۰۹۱۳۲۰۴۰۴۹۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. آرس

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تیبا مسخره ترین ماشین ایرانه من مشکلی با قیافش نداشتم موقع خرید ولی از وقتی خریدم مرداد ۹۳ تا الان ماهی ۲ تا ۳ بار نمایندگی میرفتم آخرشم سیلندر عوض کردن مشکلای دیگه هم کم نداشت راستی یه چیز جالب لنت ترمز همه تیبا ها شبیه هم نیس بعضیا ریویی میخورن بعضیا مال خود تیبا خلاصه هرکی ازم بپرسه ب عنوان کسی که ۲۰.۰۰۰ تا روندمش طرفمو ازخریدش منصرف میکنم کمک های همه تیبا ها مشکل داره من نمیگم اینو نمایندگی سایپا بهم گفت خلاصه آخرشم کارمون با نمیاندگی نزدیک بود ب شکایت بکشه نخریدش ک بدجور پشیمون میشین منم فروختمش و چن تومن گذاشتم روش الان یه ۲۰۶ مدل ۹۱ خریدم ک سگش شرف داره ب تیبا
    تیبا ساخته شده از ضایعات و پسمونده هاس سرتون کلاه نره ارزش این ماشین بیشتر از ۵ میلیون نیس چ برسه ب ۲۵ !!!!!!!!!!اگر هم دارین تا فرصت هس بفروشینش ;)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. آرس

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اونایی ک میگن تیبا کم نمیاره عزیزم احتمالا با کسی ک کورس انداختی بلد نبوده ماشین برونه من با تیبا با ۲۰۶ . سمند . ۴۰۵ . پرشیا . پراید کورس انداختم
    دنده یک و دو از پراید و ۴۰۵ و پرشیا و سمند جلو بودم دنده سه فقط پراید و ۴۰۵ مدل ۸۳ رو تونستم رد کنم بقیه نقطم کردن آره داداش اینجوریاس سرعتشم موتورو جر بدی ۱۷۰ میرسه تو دنده چهار ک فرصت نشد بزنم ۵ ولی پرشیا tu5 دنده ۴ سرعت ۱۹۰ میزنه لطفا تخیلاتتونو ننویسین واقع بین باشین تیبا به درد نمیخوره شاید کم مصرف باشع بگین تو شهر خوبه ولی وقتی ماهی ۲.۳ بار باید برین نمایندگی و دست خالی برگردین بعد چن ماه مث من متنفر میشین ازش تیبا نخرین توصیه برادرانه من به هرکی ک بخونه این نظراتو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نظرات رو خوندم، اولین چیزی که تو مقایسه ی خودروهای داخلی باید مد نظر قرار بگیریم اینه که معمولا کیفیت تولید شانسیه، یعنی یه تیبا میتونه خوب باشه و یکی دیگه بد. ولی من میخوام تجربه ی ۵ سال تیبا داشتن رو بهتون بگم. در کل نسبت به پراید خییییلییی بهتره، تیباهای سری اول (همونی که من دارم) مشکلات زیاد دارن ولی باز با همین حال از پراید بهترن (به نسبت قیمت) ولی تیباهای جدید که من پشتشون نشستم واقعا بهتر شدن . از لحاظ قدرت موتور و شتاب گیری کلا کم نمیاره، من با این ماشین شمال، جنوب، شرق و غرب رو رفتم کلا اهل مسافرت هستم، هر جور مسیری رو هم رفتم واقعا پیش سمند و پارس و ۲۰۶ کم نمیاره. ولی خب قطعا حس خوب رانندگی با ماشینی مثل پارس و ۲۰۶ رو نداره، یا حتی به نرمی ریو نیست. ولی وقتی پای قیمت میاد وسط و شما میخوای با ۲۵- ۲۶ تومن یه ماشین بگیری، قطعا تنها انتخاب درست تیبا هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا