ام جیایستگاه خبرخودروهای چینیسایپاگروه بهمنلیفانولوو

محصولات جدید بازار ایران

اخبار به گوش رسیده از بازار داخل حاکی از تب بالای رونمایی و ورود محصولات متنوع به بازار خودرو می باشد .

تیبای هاچ بک

24988606421906396259

اولین خودروی مورد بررسی به یکی از جاده مخصوص نشین ها یعنی سایپا تعلق دارد . مدیران سایپا قصد دارند تا پایان سال جاری از محصول جدید خود رونمایی کنند . این محصول به احتمال زیاد گونه ی هاچ بک تیبا خواهد  بود . به گفته ی سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازى سایپا ، تیبای جدید  مطمئنا با توجه به جذابیت بالا از جایگاه مناسبى در بین خودروهاى موجود در بازار برخوردار خواهد بود و با شمایل متفاوت از خودروهاى تولیدى در داخل و باتوجه به قیمت مناسب آن مى تواند به یکى از خودروهاى پرطرفدار ساخت داخل تبدیل شود.
مطمئنا با توجه به هجمه ی هاچ بک های چینی به بازار ایران شاهد رقابت سخت این محصول خواهیم بود . بدون شک قیمتی رقابتی و محصولی باکیفیت با طراحی به روز می تواند این جنگ را به سود سایپا به پایان ببرد اما این موارد دقیقا همان چیزهایی است که سالهاست در محصولات داخلی دیده نمی شود . علاوه براین باید دید تا روی خط تولید رفتن این محصول چه بالایی سر قیمت ها خواهد آمد و آیا همچنان افسار قیمت ها به دست دلالان ، نوسانات دلار و تحریم ها خواهد بود یا خیر .

حضور چینی ها

1176

محصول بعدی یک چینی است که در ایران به روی خط تولید رفته است . گروه خودروسازی بهمن که پیش از این پایه گذار ورود محصولات با کیفیتی همچون مزدا و فولکس واگن به بازار ایران بود این بار برای بقای خود دست به دامن چینی ها شده است . در مراسمی که دیروز گروه بهمن خودرو برگزار کرد از جدیدترین محصول این شرکت با نام آسا ( B50) رونمایی به عمل آمد .  B50 خودرویی چینی و متعلق به شرکت FAW است که گروه بهمن مونتاژ آن را آغاز کرده و ظاهرا قرار است با قیمتی حدود ۶۰ میلیون روانه بازار شود . البته احتمال کاهش قیمت این محصول نیز وجود دارد . این خودرو بر پلت فرم مدل قدیمی مزدا۶ بنا نهاده شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۰۲ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر است . این خودرو بر حسب امکانات در ۵ ورژن مختلف تولید می شود که این امر باعث شده تا در بازار چین قیمتی بین ۸۱.۸۰۰ تا ۱۱۵.۸۰۰ یوآن داشته باشد .

2013-03-03_06.13.25_3---Copy2013-03-03_06.13.53_28---Copy2013-03-03_06.14.14_26---Copy

2013-03-03_03.29.13_482013-03-03_03.28.26_452013-03-03_03.27.22_42

2013-03-03_03.57.47_692013-03-03_03.55.00_662013-03-03_03.54.07_64

به گفته ی محمدرضا سروش – مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن ، گروه بهمن همچنان به همکاری خود با شرکت مزدا ادامه خواهد داد و در کنار آن به دنبال توسعه همکاری‌هایش با FAW نیز خواهد بود.

 new-lifan-720-1-458x306

کرمان خودرو قصد دارد با لیفان ۷۲۰ ، تعداد مدل های لیفان در ایران را به عدد ۴ برساند . این خودرو که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ معرفی شده است قرار است تا سه ماه اول سال ۹۲ وارد بازار شود . از مشخصات لیفان ۷۲۰ می توان به ابعاد بزرگترش نسبت به لیفان ۶۲۰ اشاره کرد که موجب می شود تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند . البته جای تعجب است که نسبت به برادر کوچکتر خود ۳۰ لیتر فضای بار کمتر در اختیار شما قرار می دهد . پیشرانه ی ۱.۸ لیتری این خودرو ۱۳۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر را به شما ارائه می دهد . این نیرو بوسیله ی جعبه دنده ۵ سرعته دستی منتقل می شود . ترمزهای این خودرو به سیستم‌های ABS و EBD مجهز شده‌اند. همچنین برای ایمنی بیشتر این خودرو در مجموع چهار کیسه هوا در نظر گرفته شده که شامل دو کیسه برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای پرده‌ای می‌شود. بنا بر گمانه های سایتهای چینی  قیمت پایه ی این خودرو ۸۰.۰۰۰ یوآن خواهد بود .

new-lifan-720-2-458x300new-lifan-720-3-458x219new-lifan-720-4-458x373

به غیر از این دو محصول یک چینی دیگر به بازار خواهد آمد منتهی این محصول توسط شرکت مدیا موتورز وارد می شود و برنامه ای برای تولید آن در ایران نیست .

ولوو غریبه ای در شهر

2013-03-03_06.42.17_IMG_2880

و سرانجام مدل های جدید ولوو به ایران رسید . شرکت افرا موتور نماینده شرکت ولوو در ایران پس از کش و قوس های فراوان توانست پای محصولات ولوو را به ایران باز کند . نمایشگاه این شرکت روز شنبه ۱۲ اسفند در خیابان فرحزادی تهران گشایش یافت و برای اولین بار دو محصول C70 و C30‌ را در معرض دید عموم قرار داد.  این دو خودرو در دو کلاس پرطرفدار هاچ بک و کابریولت دسته بندی می شوند و از پیشرانه های ۲.۵ لیتری بهره می برند . این پیشرانه های ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر حداکثر قدرت ۲۳۰ اسب بخار را به کمک جعبه دنده ی ۵ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کنند .

2013-03-03_06.42.43_IMG_2888

 افرا‌موتور در حال حاضر برنامه جامعه ای برای فروش این خودرو‌ها اعلام نکرده است اما تنوع محصولاتش تا خرداد سال آینده به احتمال زیاد به همین دو خودرو محدود خواهد شد . افرا‌موتور در نظر دارد تنها مدل‌های فول آپشن و تیپ R design این خودرو‌ها را به بازار کشور عرضه کند .

همانند سایر محصولات وارداتی این خودروها قیمت مشخصی ندارند اما نکته ای که تا کنون مشخص شده این است که مدل C70 حدود ۵۰درصد از مدل C30‌گران‌تر خواهد بود .

منابع : سایتهای خبری پرشین خودرو ، عصر خودرو ، تین نیوز و روزنامه ی دنیای اقتصاد

توجه توجه : در قسمت نظرات انتقادهای خود را بدون هیچگونه توهین ثبت بفرمایید تا مجبور به حذف آن ها نشویم .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۱۴۷ دیدگاه‌ها

  1. elliot

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    volvo ha chande?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اونی که باید تو ایران مونتاژ بشه (Volvo)نمیشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. slr722

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        نامردا پشت تیبا شبیه به IX35 (توسان) در اوردن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. N.I.M.A

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان.
    نمیدونم چرا به هر کی میگم ولوو یاد اتوبوس یا کامیون میوفته!
    قابل توجه دوستانی که همچین نظری دارن و میگن این برند برای اتومبیلهای شهری جالب نیست باید گفت که خودرو های شهری ولوو در هنگام تصادف از ایمنترین خودروها چه برای سرنشین و چه برای عابر پیاده هستند.(به عابر پیاده اسیب کمتری میزنند)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما مشیری

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برادر من ولوو را هم چین خریده فکر نکنم دیگه بشه بهش اعتماد کرد..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (612 ديدگاه)

        این خرید و فروش فقط در حد مالکیته…. مثلا الان شاید تحت تاثیر این خرید کیفیت جیلی بهتر بشه اما ولوو کاره خودشا با سرمایه جیلی و با سرعت بیشتر ادامه میده….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرامرز

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        نمیدونم تو دنیای ماشین چقدر از این کارا میکنن ولی مثلاً گوگل موتورولا رو خریده که راحت بتونه از پتنت هاش استفاده کنه و مجبور نشه به خاطر هزینه های قانونی کپی کردن یا امتیاز دادن درصد قابل توجهی از سودش رو از دست بده. بعضی شرکت ها طرح ها و پتنت هایی دارن که خیلی از سرمایه شرکت بیشتر میارزه البته واسه کسی که بتونه ازش استفاده کنه. به نظرم جنرال موتورز هم با خرید اوپل میخواسته از اون فضای خشن ماشین های آمریکایی بیاد بیرون و خیلی زود به تکنولوژی خودروهای شهری پاک و کم مصرف و ارزون دست پیدا کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. JINPACHI

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    عجب تیبای زیبایی.واقعا موندم چه جوری روشون شده که یک هم چین ماشینی بسازن.
    سایپا یک وقت ورشکست نشی چون واقعا خیلی خرج کردی..
    خسته نباشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دوستان توجه کردین حالت کلی و چراغای عقب این تیبای هاچ بک خیلی شبیه هیوندا توسان2012 هستش(باز هم کپی برداری)!؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (612 ديدگاه)

        ظاهره واقعیش فاجعه هستش این طراحیه…..!!! یه اسم 211 سایپا … اگه اشتباه نکنم…!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهرداد

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      البته اگه خوب توجه کنین میبینین که از شیشه عقب 206 بعلاوه بال پسین بالای شیشه 206 استفاده شده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Infinite

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    تنها ولوو در بین اینها قابل توجه بود. محصولات ولوو اگر کمی طراحی جوان پسندانه تری داشته باشند به نظر من فروش بهتری خواهند داشت. به هر حال ورود ولوو به ایران اتفاق مثبتیه و بازار خودرو در کشور رو متنوع تر میکنه.
    مابقی موارد فققط قابل تاسف هستنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    هی هی هی! کاش ما هم یه 100-200 تومنی پول اضافه داشتیم از این ولوو خوشگل کوپه ها میخریدیم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M@$oOD

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به به .طراحی تیبا محشر بود که محشرتر هم شد!!!
    آدم از پشت نگاه تیبا میکنه انگار میخواد چپ کنه
    فرداست که وانت تیبا هم بیاد بیرون.

    مدیرعامل سایپا: مرگ دست خداست ، پراید و تیبا وسیلست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    تنها خبر خوشحال کننده این گزارش حظور ولوو تو ایرانه
    بقیه همه حاکی از پس رفت کشورمونه که دست به دامن چینی ها شدیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. aryamehr

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    آشغالای قبلو که دارن تولید میکنن خرو عوض میکنن زین همون زینه چینی ها هم که بگذریم ماشینای جدید هم که تو ایران آوردن مثل ولوو خوبه ولی بازم فرق نمیکنه به قیمت خون پدرشون میفروشن بدون پشتیبانی آنچنانی قطعات وتعمیرگاه ها یعنی فکرشو بکنید یکی با قیمت زیاد میخره قطعه وتعمیرکار نیست مخصوصا تو شهرستان ها قدرت خرید مردم هم که تغییری نکرده پس زیاد خبر خوشی نیست وقتی تنوع محصول خبر خوبیه که قدرت خرید مردم باهاش تطابق داشته باشه وگرنه تنوع محصول زیاد شه حسرت ما هم بیشتر میشه امروز زنگ زدم یه شرکت لیزینگ قیمتهای نقدش همه قیمت بازار آزاد بود در حالی که توسایت قیمت نمایندگی رو زده اقساطشم اینطور بود که مثلا کیا سراتو 2000 38 ملیون پیش ماهی یک ملیون و خرده ای 4 ساله تازه 3 دنگ سند به اسم شرکت یعنی چی یعنی خون تو شیشه کردن ماشین تو ایران دیگه فایده نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    متاسفانه سایت دچار مشکل شده و بعد از تایپ 3200 کارکتر نه تنها در سایت آپلود نشد بلکه بیرون پرید لطفا سایت رو بازبینی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. atila

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به امید برچیده شدن دو شرکت فرقون ساز . ویران خودرو و سایپا که سالیانه باعث کشته شدن چندین هزار نفر از هموطنان هستند و اینکه بخاطر مثلا چند هزار نفری که اونجا حقوق مفت از ملت را میگیرن باید هفتاد میلیون باید تابوت های اینا رو به زور سوار بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Challenger

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واااااااای از دست تیبا هنر و مهندسی تو این ماشین موج میزنه من موندم این خط روی گلگیرای تیبا شاهکار کدوم مهندس سایپاست!
    آخه چرا این کلکسیون مهندسی رو نبردنش نمایشگاه اتومبیل شیکاگو؟ آخه چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. enzo

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    تنوع و کیفیت محصولات داخلی رو عشق است!

    حالا این تیبای هاچبک قراره کجا معرفی بشه؟ اتو شوء ژنو؟!

    کی میشه یکی از این محصولاتشون بره تو همچین نمایشگاههایی و حسابی آبرو ریزی کنه بلکه بلکه بلکه یکم اینا به خودشون بیان بفهمن کجای دنیا وایسادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amir

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    سایپا و ایران خودرو قطعات خودرو های موجود رو مثل لگو بهم میچسبونند و خودرو های جدید درمیارند این تیبای جدید هم چیزی به جز ترکیبی از قطعات 206 و تندر و 405 و پراید و …… نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sunmartin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بارها متذکر شدم لطفا نگوید ایران خودرو چرا که قطعات ایرانی و نه لایق ایزانیست به این 2 شرکت مفت خور و باجگیر بگووید “ویران خودرو” و سایه بان که از سود سرشاری که با سرهم بندی آهن پاره ها و به قول دوستان فرغون های رونده انجام میدهند حساب های کلانی را اندوخته و لذتش را میبرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یکی نیست به طراح سایپا بگه جون هرکی دوس داری این چرخهای مزخرف و از طراحیتون حذف کنید
    این چیه گذاستید؟
    خب یکم بزرگترش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وصال

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    هعععععععععععععععععععی روزگاررررررررررررررررررر………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در رابطه با فیس لیفت جدید تیبا عکسی گرافیکی که از این خودرو در سایت ها منتشر شده تفاوت های زیادی با نمونه اجرایی شده داره که می تونید در عکس های زیر خودتون اون شباهت ها رو مشاهده کنید
    نمونه گرافیکی:

    نمونه اجرا شده بدون رنگ (نمای عقب):

    نمونه اجرا شده بدون رنگ (نمای بغل):

    نمونه اجرا شده بدون رنگ (نمای عقب):

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    و قبل از رونمای وانت تیبا توسط شرکت سایپا ، شما می تونید این شاهکار مهندسی رو اینجا ببینید

    عکس اول :

    عکس دوم :

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. *عرفان*

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من نمیخوام از چینی ها طرفداری کنم…
    ولی خدایی ماشین ای چینی شرف داره به ماشینای ایرانی..
    حد اقل استانداردای جهانی و توش رعایت میکنه.
    بی سرو صدا. نرم .شتاب بالا. قدرت خوب .امکانات عالی ..خیلی بهتر از پژو.سمند.انواع پراید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید رجایی از بوشهر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بیشتر از 14 نمیارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. salar

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حساب کردم قیمتشو دقیقن قیمتش اندازه آزرا 2013 هست یعنی یه چیزی تو مایه های 200 میلیون تازه ساده ترین مدلش یعنی c30

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. korush

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    فقط عشق است مدل های Volvo…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. باربد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ولوو یکم با سلیقه ی ایران سازگار نیست
    ببخشید ولی به نظر من لیفان 720 خیلی خوشگل تره البته ازc30 نه c70

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sina

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جون من تیبا رو نیگا کنید و به عمق فاجعه پی ببرید!
    موندم الان بخندم یا گریه کنم به حال ملتمون..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (612 ديدگاه)

      یک دقیقه سکوت………………………………………………………………………………………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. جعفر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به نظر شما کدام هاچ بک بهتر است برای خرید
    هاچ بک ولوو یا هاچ بک تیبا
    لعنت به این تعرفه که سایپا و ایران خودرو را فربه کرد تا به زور اشغالاشونو به خورد ما بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. کدخدا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تنها راه حل مشکل ملت آزادسازی واردات خودروهای کارکرده تا 3 سال با تعرفه 20% درصد هست
    این سایت بصورت آنلاین سفارش می گیرد
    http://www.japan-partner.com و به بنادر 141 کشور دنیا ارسال می کند
    حالا به مقایسه ساده بکنید بنز مدل 2000 s320 در ایران سایت باما زده 158م
    http://www.bama.ir/خرید-خودرو/?ac371126-2-51-530-0-0-0-900000000-0/S320-بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز
      شما که می گید بهترین راه حل آزاد سازی خودرو های کارکرده تا 3 سال با تعرفه 20 درصد هست
      فکر می کنی قیمت صفر اون خودرو چقدره؟
      فکر می کنی حداقل قیمت یک خودرو دست دوم خارجی چقدره؟
      حداقل 50 درصد و حداکثر 70 درصد ارزش خودروی صفر کیلومتر با اون تعرفه 20 درصدی که شما می گی می شه قیمت همون خودروی صفر
      متاسفانه با آزاد سازی واردات خودرو هم مشکل بازار خودرو حل نمی شه چرا جون با کوچک ترین نوسان قیمت ارز در دنیا قیمت خودرو های وارداتی بالا و پایین می ره و…………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ملت

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقا هیچ وقت تعرفه واردات را صفر نمی کنند به هزار و یک دلیل که میاورند پس راه چاره چیست؟
        باید یک پیشنهادی داد که شدنی باشد و مشکلات برطرف شود.
        دوم شما الان با دلاری که به دلیل تحریم swift و … زیادی گران شده داری حساب میکنی اگر اعتماد مردم به اقتصاد برگردد و گردش مالی سوئیف و … درست شود و دلار به حدود قیمت اول خودش برگردد آن وقت قیمت حساب شده شما هم نصف می شود و مردم یک نفسی میکشند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. کدخدا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حالا در اینجا مدل 2001 را با کارکرد کمتر زده
    http://www.japan-partner.com/Auto/21850/Mercedes-Benz/S320/car-for-sale.html
    Price: USD 10,813
    FOB Price: USD 11,438
    یعنی با دلار آزاد و هزینه حمل 44م در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ایران

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هم وطنان عزیز !! درسته که محصولات ایران خودرو و سایپا با تکنولوژی 2013 سازگار نیست ولی باز هم نمیشه به همین راحتی از زحمات و تلاش این خودروسازان وطنی عبور کرد.این نکته رو فراموش نکیم که بضاعت ما در حال حاضر همینه!!! اگر می بینید دوستان چینی این قدر به سرعت برق و باد پیشرفت کردن این جز تلاش شبانه روزی و ذکاوت بالای اونها نیست که امروزه از آسیا و روسیه و ایران گذشته و در حال فتح اوروپا و آمریکا هستند.در ضمن به نظر من میشه از صنعت خودرو هندوستان نیز مثال آورد.خدایی محصولات تاتا موتورز و یا ماهیندرا رو تو اینترنت سرچ کنید.واقعا چند برابر از ما جلو هستند.محصولات ارزان و به روز که میشه اونارو تو ایران تولید کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کدخدا

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      عزیز دل برادر شما اول یک نگاه به قیمتها بنداز بعد اظهار نظر بکن
      تویوتا کرولا 2010 داخل ایران حدود 100 م هست حالا 5 تا بالا و پائین دارد
      ولی واردات با دلار 3500 و تعرفه20% می شود حدود 59 میلیون Toyota Corolla USD 14,700 2010 Left 1800cc 54,000 miles CD, PW, PS, CR, ABS, AAC
      البته شاید 41 م بنظر شما خیلی نیاد
      ولی مطمئن باشید اینگونه واردات خیلی ارزان تر از واردات خودروی صفر با تعرفه 45% هست و آن موقع هست که انحصار برداشته و شکسته می شود
      یک مثال دیگه تویوتا کمری 2009 داخل 110 تا 125 فروش میره ولی
      http://www.japan-partner.com/Auto/20912/Toyota/Camry/car-for-sale.html
      Price: USD 19,000
      FOB Price: USD 19,625
      یعنی 19625*3500= 69م
      + 20% تعرفه گمرکی با دلار مرجع هم حساب نکنید با دلار مبادله ای 2700 = 11م در کل 80 میلیون
      تفاوتش میشود حدود 30 الی 45 میلیون
      به امید زمانی که همه با هم متحد شویم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. رهام

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ولوو C30 رو نگاه کنین خجالت آوره اون اشغالو گذاشتند اول همون می نوشتید بس بود عکسشو چیکار کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علیرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ولوو ، ماشینی که میتونید باهاش به 1 میلیون کیلومتر برسید !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا