سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

مطالب مشابه

‫۹۴۵ دیدگاه

  1. افشین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا اسمش هم لرزه بر اندام ماشینای بی کیفیت ایرانی و چینی تو بازار میندازه تو جاده کم نمیاره مسافرت باهاش راحته با اینکه دیگه تولید نمیشه اما طرفدارهای خاص خودش داره ..

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. علی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو ساله زانتیا سوار میشم. بنظر من زانتیا زیباست،فوق العاده نرمه،تعادلش خوبه، سرعت و شتابش عالیه، امکاناتش هم متوسطه،قیمتش نسبت به بقیه ماشین های هم رده ی خودش عالیه. و مثل ماشین های تولید داخل هر دو ماه یکبار مجبور نیستی بری تعمیرگاه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. Ali027

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    استهلاکش خیلی بالاست…

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  4. سعیدصالحی_رشت

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من۴ساله یه زانتیای۲۰۰۰مدل۸۵دارم.خرجی به اون صورت نیاورده.جز چندبارتعویض گوی ها.۱بارهم پمپ هیدرولیکش روتعویض کردم.بزرگترین مشکل این ماشین پاره۰شدن تسمه دینام هست که تمامی اجزا(فرمان،کمکاوترمز)ازکارمیفته ودرسرعت خیلی خطر داره.توتصادفات هم ضعیفه.وگرنه ازلحاظ سرعت وشتاب خیلی ازماشینای،سطحه بالاتر ازخودش رو راحت گرفتم.ترمز،شتاب،هندلینگش فوق علادست.سر تمامی ماشینای داخلی هستش شک نکنید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تسمه دینام پاره بشه تا پونزده کیلومتر تو دفترچش نوشته میشه باهاش رفت..چون فشار روغن تو سیستم هست..ضمنا واسه همین ترمز دستی هاش رو چرخ جلو تعبیه شده تا چنین مواقعی خودتو به یه جایی برسونی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه زانتیا ۸۹ دارم تو سبقت از یه کامیون زود فرمون گرفتم قسمت عقب ماشین گرفت به سپر کامیون اومدم پائین دیدم خدارو شکر هیچی نشد حتی حس هم نکردم که تصادف کردم از بس کامیونه بوق زد فهمیدم فکر کنم کامیون بیشتر حس کرد به من خورده تا من به کامیون… جدی گفتم . هر ماشین دیگه ای بود چهار پنج دور به خودش میپیچید تا زه اگه شانس میاورد و چپ نمیکرد. خداروشکرت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. آریو

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (51 ديدگاه)

      من هم با زانتیا تصادف کردم هم با پیکاپ نیسان یعنی در هر ۲ ماشین ماشین دیگه ای اومده زده به من.در پیکاپ نیسان با ۱۷۰۰کیلوگرم وزن و یک شاسی بسیار محکم وقتی از پشت سر با سرعت کم یه پیکان بار به ما خورد من فکر کردم زمین لرزه شده تا چندین دقیقه گیج و منگ بودیم در داشبورد و زیر سیگاری در اومده بودند و عینک من هم پرت شد.ولی وقتی یه پراید با سرعت بالا بجای ترمز شروع به بوق زدن کرده بود و با شدت به من برخورد کرد اصلا ضربه به داخل و من وارد نشد و من حتی فکر کردم چه خوب بهم برخورد نکرد.بله شاید بدنه آسیب ببیند ولی ضربه را به سرنشینان منتقل نمیکند که این حسن بسیار بالائیست.در مورد استهلاک و مصرف بنزین که بعضیها میگویند بالاست به جرات میتونم بگم هیچگاه زانتیا نداشتن و اگر داشتن یه زانتیا درب و داغون داشتن و بسیار هم باهاش بد رانندگی کردن والا تجربه ۷ساله من از داشتن زانتیا واقعا اینطور نبوده والا هیچگاه من این همه سال زانتیا را نگه نمیداشتم .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. حسن

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من با این ماشینای بیکیفیت چنی که بیخودی هم گرون هستند . زانتیا بهترین ماشین بحساب میاد.چهار ساله سوار میشم فقط ی واشر درب سوپاپ عوض کردم . تا الانم نشده برم تو خط سبقت ب ی ماشین چراغ بدم کنار نره .
    منکه خیلی باهاش لذت میبرم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. ندا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوره اش خیلی وقته تموم شده
    ظاهر خیلی قدیمی
    امنیت پایینتر از پراید در تصادفات
    امکانات صفر
    مخارج وحشتناک

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. محمد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برادران عزیز دوستان گل لزوما ایمنی بالای یک خودرو به استحکام شاسی و بدنه نیست بلکه چیزی که خیلی مهمتره اینه که چطور یک خودرو در اثر ضربه بتونه ضربات و انرژی حاصل از برخورد رو مستهلک کنه و با ساختار و طراحی خودش احتمال انتقال ضربات به سرنشین ها رو کاهش بده .در همین راستاست که در تست تصادف اکثر خودرو های مدرن و ایمن میبینید که جمع شدگی و له شدگی در ناحیه موتور زیاده و این دقیقا به همین دلیله که عرض کردم. یعنی میزان جمع شدگی بیشتر نشان دهنده میزان جذب بیشتر ضربات و فشار است.البته به هیچ وجه این جمع شدگی نباید به کابین سرنشینان برسه که موجب خسارت جانی بشه.بنابراین درمورد خودرو زانتیا هم نمیشه بر اساس عکس و فیلمهای موجود و جمع شدن زیاد قسمت موتور در تست تصادف قضاوت سطحی و غیر دقیق داشت.پس توجه فرمایید که مهندسی مدرن هدفش حفظ جان و امنیت سرنشینان هست و نه حفظ بدنه شاسی و یا موتور خودرو در هنگام برخورد مستقیم.. در همین راستاست که طراحی و محل نصب موتورهای خودروهای پیشرفته امروزی به نحوی ست که در برخوردهای شدید موتور خودرو به قسمت زیرین منحرف میشود و از ورود آن به کابین سرنشینان جلوگیری شده است.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. سامان محمدي

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان و اساتید عزیز. من یکی میشه ک افتادم تو خط زانتیا. تا الان ک یه زانتیا ٨٣ نقره ای پیدا کردم ک سمت شاگرد رنگ داره. ینی کامل نمیشه ک گفت دو رنکه خحالا ما میزاریم دوررنک. موتور و گیربکس سالمه جک و گوی ها هم سالمه. ضربه هم نداره و ۶ ماه بیمه و ١٠ سال تخفیف بیمه داره. قیمت طرف میکه ٢١.۵. حالا دو تا سوال دارم. یکی اینکه خرید ماشین ٨٣ منطقیه یا استهلاکش بالاس؟ و دوم اینکه ایا قیمتش خوبه؟ چون واقعا دیکه بیشتر از این نمیتونم هزینه کنم و سراغ ماشین های اشغال ایران خودرو هم نمیخوام برم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. he750

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من خودم یه زانتیا ۸۳ تمام رنگ خریدم که از نظر فنی فقط دیسک و صفحه و جلو بندی و باطری رو عوضکردم ،ولی موتور و گویها سیستم تنظیم ارتفاع و ..همه سالم بودند،اا به انروز ازش خیلی راضیم ،تا مشهد از تهران رفتم ولی اصلا خستگی به تنم نموند ،کلا شخصیت خوبی داره،در ضمن من ۴۰۵ هم داشتم که زود به زود میرفتم تعمیر گاه ولی با زانتیا اصلا چنییت مشکلی ندارم،ولی باید از قطعات اصلی استفاده کنید تا لذت ببرید،همیشه بنزین سوپر میزنم اونهم پرواز میکنه?در ضمن تمام رنگ بودنش بخاطر اینه که در کرمان با پلیس درگیر شده بوده و ۶ سال خوابیده بوده و بعلت رنگ سوختگی تمام رنگ شده کلا ۱۴۰ هزار تا راه رفته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. نادر

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.بخری رو دستت میمانه.حداقل سفیدشو بخر

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. آریو

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (51 ديدگاه)

      آقای محمدی من خودم زانتیا ۸۳ دارم چندین جای بدنه البته کناره ها رنگ شده ۳۰ میلیون یک ریال کمتر نمیفروشم اگر اون چند تیکه رنگ را نداشت ۴۰میلیون هم نمیفروختم چون از نظر فنی فوقالعاده ست و بسیار بی آزاراین قیمتی که این بابا روی ماشینش گذاشته قیمت یه زانتیای شدید تصادف کرده و چپ کرده است کسی که به زانتیا وارد باشه حتما با خودت ببر .من که به این قیمت خیلی مشکوکم..الان ام وی ام ۱۱۰ قیمتش ۳۱میلیونه که یک چرخ زانتیا می ارزه به سر تاپای اون .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. اسماعیل حسین پور

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دنبال زانتیا مدل بالا هستم میشه منو راهنمایی کنید ضرر نکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. یشی

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هر چی مبخرید از ایران خودرو نخرید
    تمام محصولات ایران خودرو گیربکس آشغال و قدیمی BE3 روشونه که الان هم همشون چینی شدن و مرتب به روغن ریزی می افتن
    محصولات جدید ایران خودرو همشون مشکلات برقی دارن
    و کیفیت قعات داخلی و تجهیزات داشبورد و رودری بی کیفیت آشغال

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. وحید

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان من وحید تهرانی هستم ساکن رشت از اونجایی که علاقه زیادی به سرعت دارم و چندین سال تو فدراسیون فعال بودم از فولکس تا پونتیاک داشتم واخرین ماشینی تو حد مستضعفانه بود یه دستگاه ریو ۸۶ داشتم کهاابتدا من با ذهنییتی همچون پراید ریو رو تصور میکردم وخریدم ولی بعدش شتاب و نرمی و تعادلش رو از نظر خودم همچون ماشینای روز دیدم به واسطه محور تعادل عقبی که داره فاقد اکسل ولی بعداز فروش و مدتی پیاده بودن الان زانتیای ۸۴ خریدم که ۲۳۰ هزارتا کارکرد داره بااونکه هنوز هیچ دستی به جلوبندی وکمکش نبردم جمله ای برای تعادل خوبش سر پیچ ندارم که بگم ابتدا قبل خرید افراد غیر مطلع یا دهن بین طوری تو دلمو خالی کردن که ای خرجش این جورو اونجوره و چون اسقاطه تولید نمیشه درحال انصراف از خرید بودم که در اخر خریدم تجربه تکرار نشدنی هست این دلیل نمیشه که چون دست از تولید برداشته شده پس از رده خارج و قدیمیه ریو دوو هم کره ای هست و دیگه الان تولید نمیشه ولی بعد از زانتیا من ریو رو از همه ماشین های داخلی از بابت دیر خرج بودن ومقاوم بودن فنی بیشتر قبول دارم از دوستان خواهش دارم که احساسی نظر ندن منطقی و مطلع تجاربشون رو به دوستان بگن ممنونم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. کورش

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من پژو داشتم اصلا قابل مقایسه نیست زانتیای من مدل ۸۶ هست ۱۴۴ تا را رفته با سرعت که از پیچها حرکت میکردم به لطف داشتن سیستم تعلیق پنوماتیک واقعا خوب بود کیف کردم و بیجهت نیست که روی زه درش نوشته شده exclusive یعنی خاص ومنحصر به فرد جادار وراحت تو مسافرت وتنها عیبش اینه که خوراک پلیس تو جاده هاست واسه جریمه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. ebi

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،فقط زانتیا رو عشقه،بیخود نیست که بهش میگن موشک زمینی.ازلحاظ شتاب،سیستم تعلیق و نرمی،وسیستم ترمزو تعادل واقعا عالی هستش.یکم خرجش بالاست که اگه خوب ازش مراقبت کنی و زیاد ازیتش نکنی و سرویساشو به موقع انجام بدی ،مشکل خاصی دیگه نداره.موفق باشید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. فرهاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخام بدونم زانتیا تو دنده ۱ سرعت آخرش چند میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهران

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      فکر کنم ۵۵
      یا۵۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. محمد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    زانتیا هرچنددرتست تصادف نمره خوبی نداشت،اما بدون درنظرگرفتن این موردباید گفت عالی بود.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. امیر

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من به تازگی ۸۳ شو خریدم.واقعا عالیه.مگان.۴۰۵.سمند .۲۰۷.۲۰۶.پراید.ال نود.داشتم.زانتیا یه طرف.بقیه یه طرف.مخصوصا تو جاده.بی صدا.نرم.پر شتاب.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. مجید

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان نگیرین سالم سالمش هر پانزده روز باید بره مکانیکی بسیار ماشین مزخرفیه خرجش بالا ولی رانندگی باهاش لذت بخش ولی استحلاکش بسیار بالا

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. رامین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    زانتیا ماشین خیلی خوبیه . امکانات عالیه.شاتاب و سرعت ۲۰. اتاقشم خوشگله .ولی ظاهرش یه کمی قدیمیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. مجتبی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز من یک دستگاه مدل ۸۵دارم صفر کرفتم و ۳۵۰هزار کار کرده ولی هنوز سر سلندر باز نکردم دو بار شمع عوض کردم وگوی واقعا عالی است از نظر قطعه هم هیچ مشکلی ندارد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. ممد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام حرف نداره
    اگه خرجش بالا نبود کسی دیگه ماشین ایرانی نمیخرید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. شایان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    قیافش و داشبوردش خیلی قدیمیه
    لوازمش بیخودی گرونه
    همیشه خرج در بیار هستش
    بازار فروش خوبی نداره
    ایمنی خیلی پایینی داره در تصادفات عین پراید
    امکاناتش صفره
    در کل نمی ارزه بخریش

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. آریو

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (51 ديدگاه)

      آقای شایان زانتیا دیدی از نزدیک پس از این همه سال؟
      از پائین شروع میکنم پاسخ میدم امکانات صفر!!!!!
      ۱-سیستم تعلیق منحصر بفرد که زانتیا را تبدیل به نرمترین ماشین در عین حال پایدارترین ماشین کرده با ماشینهائی مانند اپتیما و سوناتا سنجیدم نه ماشینهای بیخود چینی که اصلا قابل بحث نیستند
      ۲-سیستم تنظیم ارتفاع که همین یک قلم برای ماشینهائی مانند اپتیما و سوناتا ۴۰ میلیون هزینه نصب کردن و تجهیزات داره
      ۳-سیستم تهویه اتوماتیک
      ۴-سنسور باران
      ۵-سیستم کنترل پخش از روی فرمان و پخش با ۶بلندگو
      ۶-صندلی بسیار راحت با قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتی و پشت سری و گودی کمر
      ۷-سیستم ترمز فوق العاده قوی ۴چرخ دیسک با قابلیت abs &ebd
      ۸-برف پاک کن شیشه عقب با گرمکن شیشه عقب و گرمکن آئینه ها
      ۹-چهارشیشه برقی
      و بسیاری امکانات خرد و ریز مانند جاهای مختلف قرار دادن وسائل روی درها که بسیار هم در مسافرتها به درد میخوره و یا قابلیت تا کردن صندلی عقب و…
      حالا شما امکانات به چی میگی نمیدونم اگر تمام آرزوی شما سانروفه با هزینه کرد ۳میلیون یه سانروف با کیفیت برات نصب میکنن.
      مورد بعدی ایمنی خیلی پائین عین پراید.
      اینم از اون حرفهائیه که هیچ پایه و اساسی نداره اگر بخوام دقیقا مبانی تستهای تصادف رو تشریح کنم ساعتها باید تایپ کنم که اصلا حوصله اش نیست فقط بگم همون ۱/۵ ستاره یورو ان کاپ بیشتر از ۵ستاره سازمان تست تصادف چین می ارزه که خیلی از ماشینهای مدعی چینی ۴ستاره تست چینرا هم به زور گرفتن.
      بازار فروش خوبی نداره!!!!!!!!!!
      من که خودم دارم حداقل ۴نفر سپردن هر زمان تصمیم به فروش گرفتم حتما خبرشون کنم دیگه نمیدونم اگر این بازار بد فروشه بازار خوب چطوره.
      چه خرجهائی برای شما ایجاد کرده گازی که جماعت به زانتیا میدن به هر ماشین امروزی که شما طرفدارشی بزنن ۱۰ کیلومتر هم دوام نمیارن همین ماشینهای چینی ۷۰ ۸۰ میلیونی شما گاز بده یا حتی کره ائیها تا ببینم چقدر دوام میارن هرچه ماشین چینی من میبینم خط ۳ با سرعت ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر دارن میرن با زانتیا شما ۱۵۰ کیلومتر باهاش برو اگر ۵سال یه بار بردت تعمیرگاه ولی خوب ۲۲۰ کیلومتر واقعا استخوان فیله که موتور ۲۰۰۰ سی سی ۴سیلندر دوام میاره.
      لوازمشم نسبت به قابلیتهاش اصلا گرون نیست و تو بازار هم به راحتی تا الان که بوده.
      مورد اولی هم که گفتی کاملا بدیهیه مگر کسی مدعی شده طراحی زانتیا مال ۲۰۱۶ هست زانتیا طراحی سال ۱۹۹۳ یعنی۲۴ سال پیشه خدا پدر برتونه رو بیامرزه که استودیوش چنان طراحی کرده پس از ۲۴ سال هنوزم خیلیها با تیپ زانتیا حال میکنن.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  23. مهراد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان. من چند ماهی هست که یه زانتیا ۲۰۰۰ سفید مدل ۸۶ گرفتم و زیر پامه. اگرچه یه مقدار خرج داره و صد البته خرجش نسبت به ماشین های معمول خیلی بیشتره. مثلاً الان باید برای پلوس های جلوی ماشین و همچنین گوی ها کار سرویس انجام بشه که خب هزینه نسبتا بالایی داره. اما اما اما… در مقایسه با ماشین های قبلی من که ۲۰۶ و ۴۰۵ و اس دی وی ۸ یا همون پژو ۲۰۶ صندوقدار بودن باید بگم زمین تا آسمون فرق داره.
    بخصوص توی جاده و موقع مسافرت متوجه این نکته میشین. اگه ماشین های جدید رو بذاریم کنار که قطعاً از تکنولوژی ساخت روز دنیا بهره برده و صددرصد کیفیت موتور و خیلی ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو داره با قاطعیت میشه گفت که توی شتاب و سرعت نهایی به هیچ ماشینی توی رده و کلاس خودش باج نمیده. امیدوارم روزی برسه که لازم نباشه با هیجان و حرارت زیاد درباره ماشین هایی که سالهاست از چرخه تولید خارج شده تعریف کنیم. فکر میکنم ایرانی شایسته داشتن بهترین هاست ولی خب…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. نيما

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من میخوام زانتیا بخرم میشه محبت کنید راهنماییم کنین چه چیزهایی در اولویت باشه و چک کنم
    ممنون
    به نظر شما ٢٠۶ تیپ ۵ صفر بگیرم یا زانتیا؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. آرش یزدان

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چک کردن ای اس یو
      نشتی روغن از لوله ها رم فرمان و ..
      یرای سلامت تعلیق میتوانید مثلا بنشینید روی گل گیر جلو یا در صندوق را بازکنید بنشینید
      هرچه سریع تر ارتفاع برگرده بالا و تنظیم بشه قاعدتا سیستم تعلیق بهتری داره.نوع گوی ها
      شتاب و ..

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  25. رضایا

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من از سال ۹۲ زدم تو کار زانتیا انواع مدل هاشو داشتم ۸۴.۸۶.۸۸.۸۹ خداییش هم هیچوقت از خریدایی که رو این ماشین داشتم پشیمون نشدم.
    بنظرم آپشن واسه ماشینا تشریفاتی خوبه.
    زانتیآ درسته آپشن نداره و کنسولی قدیمی داره
    اما ظاهره بیرونش دقت کنی یک استیل به خصوصی داره که به رانندش اعتماد بنفس میده.
    همین که هیچ موتور ۲۰۰۰ به پا شتاب و نرمیش نمیرسه کافیه. همین که اسمش لرزه میندازه به تن طرف کافیه. زانتیا با ماشین های در سطح خودش که به حساب جدید و آپشن دار هستن خوب رغابت کرده مثل مزدا.آوانته.سراتو.آی۳۰.
    خلاصه ماشین مرد میخوای زانتیا بخر و باهاش بزن تو جاده و پابه پا هر ماشین گرون قیمتی که خواستی برو که راحتی زانتیا داره تو سرعت بالا پرادو نداره?☺

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  26. سجاد

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام بر دوستان عزیز لطفا راهنمایی کنید من زانتیا دارم ۸۹ با کارکرد ۵۹۰۰۰سفید رنگ خیلی خیلی ازش راضی هستم فقط نحوه نگهداری صحیح مـثلا ماشین درهفته سه چهار روز توپارکینگ خوابه راسته که باید کپ کنی تا فشار رو گویها نباشه لطفا با تجربه ها راهنمای کنن ممنون

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. آریو

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (51 ديدگاه)

      ۱-هفته ائی یکبار روشن کنی و یک یا ۲ساعت کار کنه کافیه.
      ۲-هر ۳سال و حداکثر ۴ سال کامل روغن هیدرولیکش رو عوض کن چون به مرور زمان روغن اسیدی میشه و موجب روغن ریزی ولی اگر تعویض بشه تقریبا روغن ریزی صفر خواهد شد.
      بجز این ۲ مورد مورد خاصی نداره ولی اگر بیشتر از یک هفته روشن نمیکنی بهتره قطب منفی باطری رو جدا کنی و موقع روشن کردن دوباره قطب منفی رو ببندی البته در تمامی ماشینهای ای سی یو دار هر قطعه برقی و به ویژه باطری رو باز کنی سپس ببندی باید دوباره برای ای سی یو تعریفش کنی که فرمول ساده اش ۱۵ثانیه سوئیچ درحالت روشن بدون استارت قرار میدی و بعد ۱۵ ثانیه آف و دوباره ۱۵ ثانیه آن و سپس روشن کن و تا ۳ دقیقه کولر و چراغها را هم روشن کن سپس چراغها و کولر را خاموش میتونی حرکت کنی./

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  27. آرش یزدان

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه
    بنده برای بار سوم زانتیا خریدم و هربار از دفعه قبل راضی تر.
    پرستیژ کاری خوب
    نرمی-تعادل-شتاب-قدرت و هزار و یک چیز دیگش هست که با ماشین های بالاتر از خودش هم قابل قیاس نیست.تو بحث شتاب شما چه ماشینی را با هاش میتونی قیاس کنی؟؟؟
    به راحتی پرادو وی ایکس و ازرا و سوناتارا هم میگیره تو فیلم کنترل نا مجسوس و تصادف ماکسیما مشخصه مه با به پا اوتا با ۲۴۰ تا میره که میگه
    فضای داخلیش هم خیلی بهتر از اوناس
    اگر قیمت قطعاتش بالاس دوامش هزار برابر امواع پژو و غیرس که از روز اول زیرابندشون خرابه..
    از لحاض ایمنی طراحی بر اساس اینه که ماشین فدای سرنشین بشه.واسه اینه کشته خیلی خیلی کمی داره
    و خلاصه کنم عالی…
    مثل زانتیا گشتم نبود نگرد نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  28. سجاد

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام عزیزان کسی جواب منو درمورد اینکه کپ بشه یا نه نداد وقتی ماشین سه روز درهفته توپارکینگ خوابه لطفا راهنمایی کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  29. نیما

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    زانتیا صفرش خرج در بیار بود چه برسه به مدل های پایینش!!
    واقعا بدون تعصب بگیم دوره این ماشین دیگه گذشته شبیه بیوک های قدیمی شده
    روغن ریزی-مشکلات گوی و جک-مشکل ترمز و………خرجش از آزرا بیشتره
    بنظر من پراید از این خوشگلتره قیافه زشت و خیلی قدیمی داره
    داشبوردشم خیلی افتضاح طراحی شده
    امکاناتم که نگم بهتره هیچی نداره
    تست تصادفشم تو آپارات دیدم ۱ و نیم ستاره فقط
    باز پراید ۲ ستاره داره خخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  30. محمد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب. بنده میخام یه زانتیای ۸۸ بخرم. جون هرکی که دوس دارین بگین بخرم یا نه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا