سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

مطالب مشابه

‫۹۴۵ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من تا الان نمیدونستم شتاب زانتیا چنده ثانیس فقط میشنیدم که خیلی شتاب بالایی داره و سرعتیه و … امروز که اومدم پدال مشخصاتشو دیدم تعجب کردم که چرا انقد از شتاب زانتیا میگن!!!!!فقط یک ثانیه از اون یکی ماشینا مث خانواده پژو و سمند بیشتره،یعنی الان اونایی که میگن هیچ ماشینی به گرد پای زانتیا نمیرسه و این چیزا اگه سوار یه ماشین با شتاب زیر ۹ثانیه بشن چیمیگن،به نظر من شتاب این ماشینو زیادی بزرگ کردن وگرنه ۱۰ ثانیه شتاب بالایی نیست،من خودم یه پژو اردی دارم که موتورو توربو کردم و گیربکس و دف تقویت تو دنده یک ۷۶ تا سرعتو پر میکنه ،شتابش زیر ۸ثانیس،الان دیگه تو دنیا شتاب بالای ۷ثانیه کلا اسمشم نمیارن،البته تو ایران هنوز شتاب بین ۱۰ تا ۱۲ثانیه بهترین شتاب دنیا حساب میشه،با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرهاد

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شتاب یعنی توی سربالایی جاده هراز دنده ۴داری خیلی نرم ۱۰۰تا میری یهو اراده میکنی سبقت بگیری میای دنده ۳ ماشین توی ۴ ثانیه میره تو ۱۴۰تا سرعت. ماشین های تولید داخل و چینی غلط بکنن همچین ویژگی ای داشته باشن. حالا بماند نوع طراحی فاصله کوتاه چرخ عقب با انتهای ماشین و نوع موشکی بدنه که هندلینگ ماشین و بی نظیر کرده.
      کسی بخواد ماشین بخره با شرایط فنی زانیا اما صفر کیلومتر و خارجی باید ۱۵۰میلیون هزینه کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. 1725CC

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (94 ديدگاه)

    موتور ۱۹۹۸cc زانتیا از نوع XU10 چندین گونه است البته منظور من از نوع ۱۶ سوپاپش بازم چند نوع میباشد که در ایران گونه ضعیفترینش رو انتخاب کردند
    مثلا” با همین حجم موتور ۱۹۹۸cc گونه ای هست ۱۴۷ اسب بخار در دور ۶۵۰۰RPM در ایران در دور ۵۵۰۰RPM و ۱۲۷HP میباشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. کوروش

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که اعتراض میکنن وشکایت میکنن بایدیکم دست به اچارباشن تابفهمن وقتی داخل ماشین زانتیانشستن این ماشین چقدرنرمه وخوش رکاب وتیز.
    ودوستانی که میگن خیلی قدیمی هست دنبال ظاهرماشین میگردن.بابا اول خودتونو درداخل ماشین مدنظرداشته باشین نه ماشین ب شما
    سیستم هیدرولیک زانتیارا میفهمیدیعنی چی؟؟
    وقتی لگن های خوش ظاهرچینی روسوارمیشین وبعدبا یه پیچ جاده دررفتن انوقت میفهمیدزانتیافکرهمه جاشوکرده.
    خیلی جالبه بارهرچه داخل زانتیا بیشتربره سیستم هیدرولیکش نسبت به بارتنظیم میشه .خودکار
    سیستم قطع سوخت موقع سانحه خدایی ناکرده میدونیدچه ارزشی داره.
    وووو خیلی چیزای دیگه
    متاسفانه من نوعی بیشتردهنبینم
    واقعیتها چیزدیگریست
    درودها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهنام

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام برادرها،دیگه زانتیا مرد،الان سورن موتور ef7توربو شارژ با ١۵٠اسب بخار و شتاب صفر تا صد ١٠ثانیه و حداکثر سرعت ٢٠۵کیلومتر کارخانه و واقعی ٢٣۵کیلومتر بر ساعت با دنده یک زانتیا رو میخووووره بقرااان ،من خودم یکی از سورن توربو ها رو دارم که هم رده خودش به گرد پاش نمیرسه.حتی پارس ایی ال ایکس،۴٠۵اس ال ایکس و…با دنده یک میخورمشون،لاستیک ٢١۵انداختم زیرش با رینگ خرچنگی کارخانه ای.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. مصطفی بابل

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاری به شتابش نداریم ولی انصافا باید گفت ماشین فوق العاده ایه .برادری که اردی سواری با زانتیا یه مسافرت برو بعد فرقشو بین تموم ماشینا میبینی .اصلا خستگی نداره سگش میارزه به تموم ماشینای چینی .خلاصه زانتیا سلطانه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مصطفی جزایری بابل

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کف خواب بود موقعی که کف خوابی مد نبود.از خوبیاش هرچی بگیم بازم کمه .زانتیا عشقه .بعضیا بهش میگن ماشین ولی ما بهش میگیم زندگی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. احسان

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی من خودم دوساله دارم زندگیه برا خودش
    حیف مدل بالاش نیومد
    تازه داداش اردی کجا زانیا کجا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خدا وکیلی آردی با زانتیا!!!!!!!این ماشین سرپیچ چرخ عقبش متمایل میشه.سورن توربو شتاب داره اتاق نداره ایمنی نداره.درضمن هیچ جای دنیا قبولش نکردن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. امیر

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان باید بگم زانتیا ماشین استثناییه همه چی استاندارد رانندگی باهاش لذتبخشه افسوس که تولیدش متوقف شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. کوروش

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    پشت فرمون زانتیانشستن ودرکش کردن ،که، چه راحتی داره کسایی میفهمن که مدلهای مختلف ماشنین سوارشده باشن.
    فوق العاده راحت ونرمه
    لوازم گرون درسته ولی دوستان ارزش راحت بودن ورضایت بخشی شماروداره.
    عاشقشم من

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرشید

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      من از چند تعمیر کار تحقیق کردم میگفتن تعمیر کامل حرف از ۹ملیونه که خودش پول یه پرایده?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. آمین

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون عزیزی که میگه آردی سواره فک نکنم سوئیچ زانتیا رو هم دیده باشه بخایم مقایسه هم بکنیم از نظر اسمی و تفکر مردم وقتی میگی آردی مردم ذهنشون میره سمت پیکان و مسافر کشان عزیز ولی وقتی میگی زانتیا ۹۰% مردم حداقل خاطره خوب دارن ازش و ۵% ازش گلایه میکنن که خرجش بالاس ولی بازم ماشین خوبیه ۵%بقیه ام مثل این دوستمون بی تجربه هستن و تجربه نکردن و نخواهند کرد میان حرف های بی مربوط میزنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ebi

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زانتیا سلطان جاده.فوق العاده نرم،شتاب عالی.من تو جاده که رانندگی میکنم نهایت لذت رو ازش میبرم خدا شاهده.ضریب دنده زانتیا جوریه که تو جاده به ندرت بخوای دنده کم و زیاد بکنی ،من تو جاده نود درصد دنده پنج رانندگی میکنم سربالایی هم حالیش نمیشه.انگار داری ماشین اتومات میرونی.خلاصه تو رنج خودش واقعا خاصه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حسن محمدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    دوستان و اساتید بزرگ من اصلا قصد خرید زانتیا نداشتم چون هزینه ی پایینی دارم ولی با اینهمه تعرف شماها بشدت تحریک به خریدش شدم فقط به نظرتون با ۲۰تومن توصیه میکنید زانتیا بخرم یا نه؟
    پیشاپیش سپاس از راهنماییاتون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. جواد

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      زاننیای ۲۰ تومنی حتما باز شده زاننیای خوب بخایی بالای ۴۰ میلیونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. ابراهیمی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان میخوام ماشین بخرم به نظرتون ماشین هتی نو مثل ال نود یا پارس و… بگیرم یا زانتیا،حدود چهل تومن هزینه میکنم، تورو خدا بدون تعصب جواب بدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرشید

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      پارسtu5بخر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با ۵۰تومن پیشنهاد خرید زانتیا میشه داد؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرشید

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      میتونی یه ۸۸سالم سفید پیدا کنی تمیزشو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. فرشید

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام من مشکل خرید ماشین دارم لطفا کمکم کنید من پراید پژو۴۰۵وپارس داشتم البته مدل بالاشو داشتم که فروختم پارسم مدل ۹۳بود و راضی بودم حالا میخام بدونم چی بخرم که راضی باشم عاشق سرعتم وماشین هام نهایتا۱۹۰تا رفتن .پیشنهاد شما چیه کلا ۳۰پولم میرسه بیین پارس موتور زانتیا ،زانتیا ،پژوslxیا پژو معمولی کدومو پیشنهاد میکنید خودم عاشق زانتیام ولی خرجش میگن بالاست چند بار سوار زانتیا شدم باهاش کلی حال کردم ممنون میشم کمکم کنید از سردرگمی دربیام درضمن سربازم میخام بشم ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. حمیدرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مدل ۸۱ دارم عالی ازش کلی راضی هستم توصیه میکنم که دوستانی که زانتیا سوار نیستن بخرن برای یکبار هم که شده استفاده کنن یک چرخش می ارزه به هر چی ماشین تولید ایران خودرو هست هرچقدرم خرجش بالا باشه به اندازه ۲۰۶ خرج نداره ولی سواری فوق العاده خوبی داره خرجشم بکنی وقتی دوباره گاز بهش میدی لذت میبری ازش و خرج کردن یادت میره اصلنم قسط فروشش و نمیکنی چون باز میگم سواریش عالیه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مسعود

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زانتیا از لحاظ موتور و قدرتش و نرم بودنش واقعا خوبه
    ولی تو بحث ایمنی تو تست تصادف نتایج خوبی نداشته و نا امن شناخته شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Amin

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چن سال پیش زانتیا داشتم واقعا درک میکنم دلیل تعصب دوستانو…
    نمیدونم چرا ولی لذت رانندگی که زانتیا داره رو حتی تو کرولا که الان دارمو احساس نکردم ماشین خیلی تیز و بزیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Ali

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من خودم در حاله حاضر پارس تی یو فایو دارم
    ولی شک نکنید در اولین فرصت یه زانتیا مدل بالا میخرم
    ۴۰۵ و سمند هم داشتم همشون هم آشغالی بیش نیستم لطفا اگه درمورده
    زانتیا اطلاعات ندارید نظر ندید بله درسته قطعات گرونه ولی در عوض سال ها کار میده پژو پارسه من صفره ولی بیکیفیت هست
    در کل لاستیکه زانتیا میارزه به ب این ماشین چینی ها و ماشینایه ایران خودرو در ضمن اگه فکر میکنید قدیمی هسک میتونید ماشین چینی بخرید که سالی ۱۰ میلیون افته قیمت داره و یک سال بیشتر کار نمیده
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. N

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    زانتیا بسیار ماشین خوبیه حتی الانشم قدیمی نشده
    چون شتابش و قدرتش عالیه من خودم الان ماکسیما دارم اما واقعا زانتیا هنوزم عالیه ودوسش دارم اکثر ماشینهای دیگه بیشتراز سه نفر سوارش بشن راه نمیره فشار میاد به موتور اما زانتیا واقعا کم نمیاره.
    ضمنا اون دوست گرامی که آردی خودشو با زانتیا مقایسه میکنه منو یاد مقایسه لیفان و لکسوز میندازه. آقای آردی سوار شما اول سوارشو بعد بخون درسته زده شتاب ۱۰ثانیه اما اگه تا آخر پدالو فشار بدی زیر ۸ثانیم پرمیکنه ضمنا دنده ۱شما ۷۰تا رفت زانتیای من دنده ۳دور موتور رویه ۴. راحت ۱۶۰تامیرفت حالا حساب کن دور موتور بره رو ۶دنده ۳ . ۱۸۰شایدمیرفت راننده های زانتیا آروم میرن چون احتیاجی به اثبات خودش نداره ثاااابت شدس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. N

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان من خودم چندتا زانتیا تا الان عوض کردم واقعا عالیه خیلی ماشینه خوبیه این ماشین شتاب و سرعتش تو سرعت بالا باکل ماشینهای ایرانی فرق داره
    قابل توجه بعضیا زانتیا احتیاج به اثبات شدن نداره همه میدونن عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. N

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با اینحال من الان زانتیا ندارم اما باز ماشینیه که همیشه حتی الانم جایگاهشو حفظ کرده قطعه هاش گرونه اما سواریش عالیه من الان ماشین دیگه ای رو که سوارم خوبه اما همون سیستم تعلیق و تنظیم ارتفاع زانتیا واقعا منو دلتنگ میکنه.
    اگه ملاحظه کنید اکثرا ماشینهای پژو و… چینی دم تعمیرگاس اما زانتیا به نسبت قیمتش کمتر گذرش به تعمیرگاه میخوره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. امیدرضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلاسی که توزانتیاس توماشین ۱۰۰میلیونی پیدامی شه عشق فقط وفقط زانتیا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. سجاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقا لطفا بجای خوب وبد کردن بیش از حد لطفا کمی از تجربیات هم استفاده کنید لطفا جواب بدید راسته که زانتیا بیش از دو روزتو پارکینگ باشه باید کپ بشه تافشار رو گویها نباشه لطفا راهنماییییییییییییی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. N

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    آقا سجاد دوست عزیز باتجربیات بنده اشتباهه که بهتون گفتن اگه دوروز توپارکینگ باشه….. من زانتیام یه ماه توپارکینگ بود بعدش بعداز گرم شدن باهاش رفتم مسافرت هیچ مشکلی تو سیستم تعلیقش بوجود نیومد اما یادتون باشه حتما حتما روغن هیدرولیک اصل بخرید ازجای اطمینانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. N

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اما اینم بگم اگر برایه مدت طولانی میخواهید زانتیارو بزارید داخل پارکینگ ارتفاع رو رویه حداقل بزارید که فشار رویه گویها نباشه ضمنا همیشه به تنظیم ارتفاع ماشینتون دقت کنید درهنگام سردی .حرکت. و خاموش شدن.
    سرویسها وبازدیدهای دوره ای گویها و کل سیستم زیربندی ماشین برای این خودرو لازمه مبادا فراموش کنید که هزینه بیشتری میذاره رودستتون.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. اشکان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک ۸۳ دارم یکم خرجش اذیت ام میکنه ولی سواری و کلاسش یه دنیا می ارزه
    مشخصات فنی زانتیا فقط با مزدا۳ قدیمی قابل مقایسه است فقط فرقش اینه که اون دنده اتومات ه لطفا سرچ کنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. یوسف کاملی از آمل

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر خودرو ساز داخلی زانتیا رو با داشبورد جدید و گیربگس ۸ سرعته اتومات توربو طراحی میکردند قطعا کسی دنبال خودروی دیگر نمی رفت. موتور ۲۰۰۰ سی سی توربو قدرت ۱۸۰ اسب بخار وگیربگس ۸ سرعته صفرتاصد ۶ثانیه و سرعت ۲۵۰ بدست میدهد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آخ گفتی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  28. ali

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخه من نمیدونم کی به ایران خودرو گفته
    رو موتوره ef7 توربو بزاره این موتور پایه گازسوزه قدرتیه سمند ماشینه سنگینیه
    واسه همینه شیش ماه که کار میکنه تمامه سر سیلندرو واشرش میسوزه
    در ضمن دوسته عزیز اینجا پیجه زانتیاس شما برو راجبه دلت تو پیجه خودت نظر بزار

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. امیدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کی می گه زانتیاقدیمی شده تازه باکلاس ترین ماشینه. وقتی توخیابون می ری همه نگات می کنن وکیف می کنن وحسرت می خورم. راستی آقامحسن می گه که یه آردی دارم شتابش زیر ۸ثانیس بیا بامن کورس بزار بردی من ماشینمو جلو چشم همه به قرآن آتیشش می زنم وباسه همیشه سوارزانتیا نمی شم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. امیدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    زانتیا یعنی موشک زمینی استیلی که زانتیا داره توهبچ کدوم ازماشینای ایرانی نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا