سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

مطالب مشابه

‫۹۴۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه زانتیا ۸۱ سوپرلوکس دارم.
    زانتیا توش خیلی قدیمیه و بیرونش خوب تقریبا زیباست ، خرجش تقریبا با ۲۰۶ برابری میکنه البته نه بدنه اش مثلا خوب معلومه سپر ۲۰۶ با زانتیا خیلی اختلاف قیمت داره…
    من با دنده چهار و دور موتور تقریبا چهار ، حدود صد تا صد و ده تا میرم، طوری که اصلا متوجه نمیشی …
    مصرف سوختش هم با وضعیت تهران تقریبا صدی/ ده تا هست…
    برا خریدش به گوی ها و روغن ریزی ماشین خیلی توجه کنید و حتما هم به مکانیک بلدش نشون بدید.
    فکر کنم اون رفیقمون هم که میگه زیر هشتاد و شش هاش بهتره راست میگه، راستی مصرف ۱۸۰۰ با ۲۰۰۰ هم خیلی با هم فرق میکنه.

    در کل سواریش خوبه و کلاس ماشین هم بالاست ، اما توش که میشینی خیلی یاد تقریبا بیست سال پیش می افتی !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب چیزی نیست! اولین سری زانتیا مربوط میشه به ۱۹۹۳ (بیست سال پیش)!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. امیرعلی

    ۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پرشیا ۸۵ رو قروختم الان زانتیا ۸۴ دارم که ۷۰ درصد رنگه ۵ میلیون خرجش کردم البته همون قیمت ازم میخرند ولی خلاصه مطلب این ماشینی که الان دارم با این همه مشکل با پرشیایه بدونه رنگم اصلا قابله قیاس نیست واقعا از رانندگی لذت میبرم یاده ۸ سال پیش که گواهینامه گرفتم افتادم خلاصه خیلی جو گیر شدم با زانتیا!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهربان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      باباباسواد اون فروختنه .نه قروختم اشتباه لپی داری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. مهدی حاج اقا جان

    ۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین ماشین دنیا زانتیای هرکی دربارهی زانتیا چیزهای الکی میگه واقعا…….. هرکی فکر میکنه ماشسین زانتیا میتونه کل بندازه یا جلو بزنه میتونه مسابقه بده بیاد مشهد ریس فرهاد شمارم میدم ۰۹۳۶۷۹۰۷۶۰۱ ههههههههههههههه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. آرمان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهترین ماشین که سرعت – امنیت – مصرف – ارزش پولی – هزینه های موتوری …… و خوش تیپ هست من پژو پارس رو انتخاب میکنم . من خودم یک پژو پارس سفید دارم که با زانتیا عوضش نمیکنم راحت ۲۰۰ تارو میره .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عارف

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام ارمان جان درسته بهترین ماشین و با کلاسترین ماشین میشه پارس رو انتخاب کرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. بابک

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        من هم نظر شما موافقم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. BENX

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      امنیت که در حد ۲۰۶ هم نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. سهیل

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عارف جون:داداش گلم الان پرشیا رو باید تو بازار ازاد ۳۵ میلیون بخری که ۱ ایر بگ داره ولی به نظرت بهتر نیست زانتیای ۸۴یا ۸۵ تمیز که ۴ تا ایر بگ داره بگیری که اصل فرانسه هست!!!!؟؟؟؟؟تازه تو این ۲سال اخیر کیفیت ماشینای ایران خودرو فوق العاده اومده پایین!!! زانتیا دوستت دارم……..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بابک

      ۲ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      آقا سهیل من هم با شما موافقم ماشینای جدید فقط یک ایربگ دارند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. مهربان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    زانتیا واقعا ماشینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. نیما

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من از سال ۸۱ یه زانتیا سفید ۲۰۰۰ دارم باهاش ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر راه رفتم خیلی ازش راضیم من نمیدونم چرا این دوستان که از زانتیا بدشون میاد میخوان به بقیه هم بقبولونن خوب شما برو ۲۰۶ تو سوار شو تو رو خدا حرف خنده دار نزنید تیپ ۵ ۲۰۶ زانتیا رو میگیره من خانومم یه ۲۰۶ تیپ ۵ داره بعضی موقعها سوار میشم نمیگم ماشینه بدی ولی نه از نظر سواری نه از نظر فنی با زانتیا قابل مقایسس . از نظر قیمت جنسها همه مدلش هست هم ارزون هم اورجینال که گرونه ولی خیلی بهتر کار میکنه . والا اون دوستمون که اومد سمند و با زانتیا مقایسه کرد بهتره بره یه بار دیگه انجام بده فکر کنم یه اشتباهی شده .. اخه دوسته من برای ۱ اینه کامل برقی گرم کن دار ۱۳۰ تومن خیلی زیاده .. اگه زانتیا بد بود یه مدل ۸۳ با پرشیا صفر هم قیمت نبود خیلی هم طالب داره با یه اگهی مثل اب خوردن میفروشیش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. نیما

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مهم ۲۰۰ تا رفتن نیست خوب پرایدم ۱۸۰ تا میره مهم چسبندگی ماشبن و قدرت مانورشه . تو رو خدا ۲۰۰ تا با هیج ماشینی نرو خیلی خطرناکه . در ضمن تو کدوم جاده ۲۰۰ تا میری که افسر یا دوربین نمیگیرت !!!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بالام جام
      منظور دوستمون سرعت بنود
      مسافتی که با ماشین طی کرده رو گفته
      ۲۰۰هزار کیلومتر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. رضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا ازنظر فنی .قدرت .شتاب ومصرف سوخت در بین خودرو های ایرانی خیلی خوب است ولی از نظر امنیت یکی از ضعیف ترین خودرو هاست برای اثبات این موضوع در اینترنت تست crash(تصادف) این خودرو را یک مطالعه ای بفرمایید بعد در مورد ان صحبت کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مهرزاد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها بحث نکنیم.فقط زانتی سوار زانتیارو درک میکنه….:)citroen 4 ever…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهدي

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا از نظر قیمتی و شتاب و کیفیت سواری و محبوبیت به نظر من حرف اولو میزنه. اونای که زانتیا دارند میفهمند منظورمو. درسته داخلش کمی دمودست اما موتور و توان حرکتی و شتابش و نرمی و تعلیقش جبرات میکنه این کاستی رو .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. میلاذ

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پرشیا ۹۰تومشکی نازدارم،صفرخریدمش فقط ۴تاحلقه لاستیک۲۰۵ کره ای همون موقع کردم زیرش،انصافا ماشین نازییه،من که یه پیچش و به کل زانتیا نمیدم چون خیلی خوشکل تر از زانتیاهستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سهند

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۱۶ سالم باهاش رانندگی کردم خدا وکیلی ماشین با اون دستی کشیدم خیلی باهال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز فاتحه ماشین خوندست. چون زانتیا ترمز دستیش روی چرخ های جلوست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. yedoost

      ۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      دوست خوبم ترمز دستی زانتیا روی چرخ های جلو می باشد و مثل پراید و پژو نیست…. عمرا نمیشه باهاش حرکت نمایشی بری.. حالا موندم چطوری میگی دستی میکشیدی؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. Edi♪♫

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    حیف شد این ماشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سعید

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پرشیا مدل ۹۱ دارم میخوام بفروشم ۱ زانتیا مدل ۸۸به قیمت ۵۰ تومن بخرم به نظرتون چ کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. حاااحامد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز کم زانتیارو با پارس یا۲۰۶مقایسه کنین.اینا عددی در مقابل زانتیانیستن.زانتیارو با مزدا۳مقایسه کنین.خدایش زانتیا حرف نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. M

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند تا زانتیا عوض کردم خرید فروش خودرو میکنم
    زانتیا نقصش فقط ترمزشه متاسفانه
    سواریش توپه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مرتضي

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مشکل از ترمزش نیست بلکه مشکل از جیب شماست!
      شما برو یک جفت لنت اورجینال مارک ۱ فرودو به قیمت ۳۸۰ هزار تومن بخر بنداز زیرش، بعد میبینی ترمز یعنی چی.
      خب با جنس آشغال چینی با قیمت ۸۰تومن معلومه نباید ترمز داشته باشی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. کاوه

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ی زانتیای سری exclusive مدل ۸۷ داشتم خیلی ماشین پر خرجی هر بار هم که باهاش تخت گاز میرفتم اندازه ی کیا موهاوی بنزین میخورد الان ی پارس elx دارم با اینکه موتورش زانتیا است ولی خرجش راحت نصف زانتیا است من پارس elx بیشتر قبول دارم تا زانتیا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این ماشینهایی که با زانتیا مقایسه کردید کدومشون سیستم تعلیق منحصر بفرد زانتیا رو دارن ؟کدومشون وقتی که تو سر بالایی هم که حواست نیست درست دنده بدی با دنده مرده حرکت می کنن ؟کدومشون شتاب زانتیا رو دارن ؟ یه زمانی توی خودرو های داخلی بالاترین ۰ تا ۱۰۰ رو زانتیا داشت. حالا دیگه عیب اصلی اش گرونی قطعاتشه که بخاطر تولید نشدن قطعات پیش اومده . ماه پیش برای سیستم تعلیق و ترمز و تنظیم ماشین سه ونیم میلیون پیاده شدم . یه زمانی با این سه و نیم میلیون می شد یه زانتیا رو نو کردش .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. بابک

        ۲۲ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        البته از لحاظ امنیت هم خیلی افتضاحه رضاجان!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. فرشاد

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        توی مشخصات فنی خودرو:
        صفر تا ۱۰۰ زانتیا ۲۰۰۰ ۱۰.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۸ و ۱ ستاره ایمنی اروپا داره
        در حالی که ۲۰۶ تیپ ۵ با موتور ۱۶۰۰ صفر تا ۱۰۰ ۹.۶ و حداکثر سرعت ۱۹۸ و ۴ ستاره ایمنی داره قیمت کمتره داره و خودرو بسیار کم خرجی هم هست.

        خوب میگفتی شما؟!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. بابک

          ۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          کاملا درسته آقا فرشاد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. مرتضي

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلا پرشیا با زانتیا قابل قیاس نیست
      خرج بالا بخاطر کلاس ماشین و امکانات سخت افزاریشه.
      زانتیای من داخل شهر با کولر اتومات ۱۲ مصرفشه و همینطور با کولر اتومات در اتوبان ۷.
      ماشین اگر روپا باشه مشکلی نخواهید داشت.
      سیستم تعلیقش در حد ماشینهای بالای ۱۲۰ تومنه حالا شما میگید پرشیا !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه زانتیا ۸۶ دارم- حدود سه ماهه خریدمش
    فوق العادست این ماشین
    پارس elx هم داشتم- سمند lx , il ef7 هم داشتم- ۴۰۵ هم داشتم- اما هرچی بگم زانتیا به همه اینا از هر لحاظی سره
    شتاب و قدرت و تعادل بسیار عالیی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. saeed

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستان اولن مقایسه پرشیا با زانتیا کار درستی نیست
    چون زانتیا ۱۰۰% از هر لحاظ بهتره
    من خودم یه هوندا آکورد ۹۴ دارم که ۱۲ سال تو گمرک ایران خواب بوده با زانتیا دوستم که بسیار تمیزه مدل ۸۴ کورس انداختم تو شتاب،سرعت،زیبایی،امکانات،مخصوصا طرح داشبوردش همه و همه خیلی سرتر و بهتر است.
    پس میشه با این پول انتخاب بهتر از زانتیا هم داشت موفق باشین دوستان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. امین /مشهد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خودروی زانتیا از نظر سواری بی نقص و شتاب و سرعت بستگی به رانندش داره خرجش روغن و سرویسش ۵۵درصد از پژوهای موجود بیشتر اما سرعت ۲۰۵کیلومتر روی این خرج را میپوشاند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. حمید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیای من توجاده بعضی مواقع چراغ قرمزسمت چب مال ترمزاش روشن میشه بعدازچندمدت بازخاموش میشه دوستان علتش چیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجيد

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این میتونه مال اتصالی سنسور لنت جلو باشه، البته فراموش نکن اگه یه روغن ریزی ساده هم توی سیلندر ترمز داشته باشه یه اتصال لحظه ای ایجاد میکنه که باعث میشه چراغ اخطارش روشن بشه. به مکانیک اول نشون بده تا از نشتی روغن ترمز مطمئن بشی. یا حق

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نوید

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز روغن LHM یا روغن مربوط به سیستم تعلیق کم شده .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. محسن

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند وقته زانتیا داشتم الان ،هم اس دی صفر دارم هم اونرو ، دوستایی که میخان زانتیا بگیرن باید به چندتا نکته مهم توجه کنن که پشیمون نشن : اول اینکه خرجش زیاده ، یه زانتیای سالم پیدا کنین که مچتبور نشین بیخودی زیاد خرجش کنین وگرنه اشکون رو در میاره ، دوم اینکه به قول دوستان داخلش یه کم قدیمه یا کلا بهتر بگیم تکنولوژی روز نیست، موقع فروش هم خیلی طالب نداره و مثل محصولات ایران خودرو وسایپا سریع و کم ضرر نقد نمیشه، موقع خرید به اینها توجه کنید که اگه یه ماشین سالم گیرتون بیفته ، اون موقع متوجه میشین که مقایسه زانتیای به اصطلاح دوستمون قدیمی با محصولات ایران خودرو وسایپا “” حرام است، حرام است، حرام “” . زانتیا کلا از یک نژاد دیگه است که باید زانتیا باز باشی تا بدونی چی میگم البته نسلش منقرض شده و این ایراد کوچکی نیست اما با اینهمه ماشین خوبیه و یاد و خاطراش مثل شورولت همیشه مثبت یاد میشه بدون اینکه ماشینایی مثل پارس و دویست وشیش و دویست وهفت و دویست و صد بتونن جاشو پر کنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. سید حسن واقفی اسفیدانی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه فقط یه زره اصطحلاک داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. احسان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امنیت زانتیا نسبت به خانواده پزو خیلی پایینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. محمد

    ۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من یه ۴۰۵ مدل ۸۶ دارم گیربکس زانتیا انداختم بهش خدای تو سرعت از زانتیا کم نمیاره خیلی نرم بی صدا وشتاب فراوانی داره وهزینه اش هم که خود دانید ۰۹۳۵۶۲۸۰۲۳۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. پویا

    ۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آشغال مثل زانتیا نیست بانداش به درد نمیخورن صدای موتورش زیاده از عقب ماشین زشتیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. عماد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو مسافرت اصلا راحت و نرم نیست.
    من از سال ۸۶ یک زانتیا دارم. هزار بار تصمیم گرفتم عوضش کنم.ولی نمیتونم سوار ماشین دیگه بشم.
    اینو زانتیا بازها میفهمن که زانتیا تورو معتاد خودش میکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. بابک

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اول جون خودتونو در نظر بگیرید بعد سرعت و شتابو امکاناتو اینا زانتیا امنیتش از پراید هم پایین تره دوستان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. فرید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا وقتی که فرمو نشو می چرخونی خیلی صدا میده .چراغهای جلوش هم خیلی سخت تنظیم میشه .ولی زانتیا سالار جاده هاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا