سایپا

وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا
آگهی وانت کارا-سایپا ۱۵۱
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است.

سایپا 151 وانت
سایپا ۱۵۱ وانت
گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara
Saipa 151 Kara
چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara
saipa 151 kara
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏۹۰ مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.

قیمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۰۰ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینم یه جور پس رفت میمونه واقعا من به عنوان یک ایرانی شرمسارم.آقایان وخانمها من از طرف سایپا از این طراحی افتضاح عذر میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AliReza

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به نظر من مردم فقط دنبال چیز کم قیمت هستن الانم با این شرایط که ماشین های وانت ارزون قیمت نداریم ورود یه همچین خودرویی با فروش بالا مواجه میشه که باز به ضرر مردم و به نفع خودرو سازه چون با کمترین هزینه بیشترین سود رو میبره همین طوری پراید چینی که تولید میشه 16-17 میلیون قیمتشه وای به حال مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرزند ایران

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام
    مرگ بر کسانی که بفکر پولشونن و نه بفکر پیشرفت انسانیت.
    اخه جناب ایران خودرو اگه من 40میلیون داشتم پارسال مزدا 2 میخریدم نه الان بیام 206 بخرم پولمو بریزم تو حلقومت
    جناب سایپا اگه من 18 میلیون داشتم تکنولوژی 20سال پیش فرانسه رو سوار میشدم405 نه پرایدی که هر اندازه هم آپشن بذاری روش بازم همراه ازراییل هس.
    هی داد ازین فلاکتی
    دادمونو به کی برسونیم حضرت مهدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جاوید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دیگه پولمون به پراید هم نمیرسه مجبوریم به خاطر ارزونتر بودن وانتشو بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. popo

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای خدا یعنی میشه همه چی به روال سابق برگرده پراید خودش چیه که وانتشو میزنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پوریا ش

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرم این وانت عملکرد بسیار بهتری از پیکان خواهد داشت و جای خالی یک وانت سبک کم مصرف با موتور کم صدا و امکانات معمولی مثل شیشه برقی و کولر رو به راحتی میتونه پر کنه .
    بهتره خوشبینانه نگاه کرد ما با وجود تحریمات و قطع رابطه با دنیا پیشرفت های خوبی داشتیم .
    اما باید نوک قله میبودیم نه در قعر دره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام.دوست عزیز تو به من بگو چند سال؟ اگه بری تاریخچه خودرو های خارجی رو بخونی طی 30 سال میدیدی به کجاها رسیدن.ببخشید میگم ملائکه یا جبرئیل که نمیومده بهشون یاد بدن خودشون پشت کار داشتن و دل سوزوندن.ما هم اگه پشت کار داشتیم و دل میسوزوندیم و دولت بجای این که به فکر جیبش بود یکم حمایت میکرد الان با خارجی ها رقابت میکردیم بخدا.مگه هند چیکار کرد.الان رنجروور رو خرید با چند کارخونه خودرو سازی دیگه این همه خودرو سازی ورشکسته با این وضع اروپا.از خداشونه خطشون رو بخریم.از اون بگذریم.حساب کردی یک ایرانی که میاد یک خودروی خارجی میخره دلار کمتر 3 هزارتومان رو حساب بکن درست 3 برابر نرخ اصلس یعنی مرجع که نیست که به مردم بدن بعد میخری باز دوبل قیمت ماشین رو میده به گمرک یعنی یک ایرانی جای یک ماشین پول 6 تا ماشین رو داده.فکرشو بکن.حساب میکنم میبینم ایرانی ها از تمام مردم جهان پولدارترن.اما آمریکا روز به روز ارزش پول مارو میاره پایین.در هر حال به خودروی داخلی میشه گفت هم پول میدیم هم جون.ما اگه خودرو سازی رو مثل خارجی ها از 0 شروع میکردیم رسیده بودیم.ولی هرچند دست هایی پشت پرده هست.تنها راه پیشرفت یا دولت سرمایه گذاری کند یا خصوصی کند و بلافاصله گمرک رو باز کند تا خودرو ساز خودشو به خارجی برسونه.یک جمله قشنگی هست که میگه اگه میخوای بفهمی یک کشور چقدر پیشرفت کرده به خودرو سازیش نگاه کن چون تمامی علوم درش بکار رفته.وسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ali

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه سوال فنی داشتم
    پراید تو سر بالایی های تهران 4 نفر آدم رو نمی تونه ببره حالا چجوری میخواد بار بکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محبی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خویه یکیشو واسه چهارشنبه سوری میگیریم اتیش میزنیم و از روش میپریم!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hasan

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید همینجوریش با سرعت 170km میره. وانت بشه اخر امنیت میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عرفان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سایپا…؟ چه روییی داری به مولا
    توو روی سنگ پای قــــزویــــن و هم سفید کردی…
    باکمال پر روویییی اومده تو رسانه ی ملی داره تبلیغ پراید گیربکس اتومات و میکنه….
    حالا اون هیچییی…
    ایران خودرو رو بچسب..
    یه ساعت وایسادم جلو TV ..میبینم صدای اگزوز پیکان میادوووو صفحه tv خط خطی میشه…
    اول فک کردم تبلیغات (چیتوز موتوریه)..
    بعد کلی الاف شدن دیدم نه ه ه…
    میگه:
    (ایران خودرو تنها تولید کننده ی تندر اوتومات در دنـــــــــــــــــــیــــــــــااااا….)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عیسی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خدایا چه بلاییه بر سر ملت میارن – آخه مردم چه گناهی کردن که تاوان این تحریم و گرانی رو بدند- آخه پراید چی داره که باید قیمتش بره تا 20 میلیون تومان ؟؟!! شعار بهمن 91 = پراید رسید به زانتیا مهدی بیا مهدی بیا – مهدی جان بیاااااا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عیسی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خجالتم نمیکشند – پراید چی بود رفتین وانتشو ساختید ! فتح کردید !!!! دستتون در نکنه ! کف بزنید واسه سایپا که هر سال غوغا میکنند !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی اسپرت

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست برای جابجا کردن کاندوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohammad aghili

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من فروش این ماشین خیلی بهتر از وانت پیکان خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.این همون سایبا است تغیری انجام نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. karim

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین خوبیه میشه جای فرغون استفاده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Amir

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه کدوم واتیو دیدی که دیفرانسیل جلو باشه؟
    من نمی فهمم این چیو می خواد بکشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mojtaba

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فکر کنم اولین وانت دیفرانسیل جلوی دنیاست.اره!!البته اگه اشتباه نکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mojtaba

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خداییش زیاد هم بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    صدرهمت به ماشین مشتی مملی که نه بوق داشت نه صندلی هرچی بود ازاین بهتر بود.اخه کدوم ادم جلبک مغزی میاد اینو بخره 450کیلو ظرفیت داره که اگه یه کفی باربندی که در میاد150کیلو بندازی پشتش میمونه 300کیلو به این چی میشه بارزد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۵ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رهمت نه رحمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. mj

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به قول دوستمون اگ مسولان سایپا ماشین ایرانی سوار بشن این ماشینارو نمیسازن.مگه پراید هم میتونه بار بکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. جواد

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عزیزان با اینکه بادیدن این وانت ادم یادجکهای خنده دار میافته اما
    با همین طرح های کوچک وبا پشت کار مهندسان سایپا ایران میتون طرح های دیگه رو کم کنی بدست بیارن منظورم اینکه دست کم نگیرن اولشه یواش یواش رو دست هر چی ماشینه میزنن صبر کنین و تشویق یادتون نره چیه همش انتقاد میکنین
    خدایش کدومتون میتونین ماشین طراحی کنید که 10 کیلومتر راه بره به چیتون مینازین یه ادم بیکار علاف نشستن دارن ور ور میکنن؟دمت گرم سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عیسی

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جواد جون ایران میتونه طراحی خوبی کنه و همینطر از دستش هم بر میاد ولی ولی خودرو سازای ایران دوس ندارن وقتشونو واسه این کارا بزارن – فقط تنها ترین چیزی که واسشون همیت داره پوله پول !! به فکر پیشرفت نیستند %%

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی خیال بابا،مگه میشه با جلد روغن نباتی ماشین ساخت؟این وانت اگه از کنار یه کامیون با سرعت حرکت کنه ونته دور میزنه میفته دنبالش.وانت با کاردان جلو؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرهاد

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور 100هزارتومانی من میتونه بیشتر از این بار بکشه مینازم به خودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جواد

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یه وانت پیکان خریدم.ایراداتشوبه شما میگم.
    1-فضای کافی نداره !این ماشین سایپا هم که میگه فضا نداره !دراین حالت آدم به کمر درد مبتلا میشه

    2-فقط چند روز از ماشین استفاده کرده بودم که دیدم قفلش خراب شده اعصابم داغون شد گفتند باید از تهران قفل درخواست کنیم.که هنوز خبری نیس این پراید وانت که دربش مثل کارتنه چطور میخواد دوام بیارهبرای همچو کاری که هی باید دربش بازوبسته بشه؟
    3- درب داشپورت اتوماتیکه هر بار که ماشین به یه دست انداز میخوره باز میشه!

    4-شیلنگ آب برف پاکن چنده که اینو دم دم بریدن که از جاش در میاد؟
    5-رادیاتورش آلومینیومی بود خراب شد!@بخاریش گرما نمیده چون کوچک وآلومینیومی
    5-صد تا درد دیگه داره
    6-اینا حوصله ووقت ندارم بگم اما این مال پیکان بود .پراید دیگه هیچی !این کارتن متحرک
    7-به نظر من اصلا نباید نه از سایپا نه ایران خودرو ماشین خرید36 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    32میلیون!!!!!!!!!!!!!20میلیون!!!!!!!!!!!!
    آخه پولتون خیلی آضافه است که اینا رو میخرین!؟
    اینا عوض اینکه برن چیزای خوب طراحی کنن وعیب ها رو اصلاح کنن>میگن اتاقش فضای زیادی نداره!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. داوود

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین فضا نداره پس به درد نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهرام

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین خوبیه از ایران خودرو خیلی بهتره آیا اماشما قصد خودکشی دارید!بفرمایید 20 میلیون بدهید در خدمت شماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا همش پرایدو تغییر میدین گیر کردین به پراید چون اهن کم مصرف میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. AA

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه به گوش. و این است افففتخاری دیگر از سایپا ایران: وانت کارا
    مشخصات فنی این غول:
    قدرت:63+5=68=بولدوزر
    سرعت=170000 m/h=آونتادور سرعت نوری
    استحکام=ضد ضربه=فیبر مقوای تقویت شده
    طراحی=مفهومی=لامبو پردیگون
    ظرفیت= بستگی به تعداد افراد دارد(نامحدود)
    گیربکس:دوکلاچه تعویض در 000004. ثانیه
    دیفرانسیل:به شما چه؟ دلمون میخواد دیفرنسیل جلو بزنیم مشکلیه؟؟؟؟
    بازم بگم؟

    آیا باز هم در خرید تعلل میکنید!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AA

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      و اما قیمت: با توجه به شواهد تا این ثانیه:20000000 تومان.به ازای هر ثانیه بعد ازین 2000 اضافه کنید
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا