سایپا

وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا
آگهی وانت کارا-سایپا ۱۵۱
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است.

سایپا 151 وانت
سایپا ۱۵۱ وانت
گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara
Saipa 151 Kara
چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara
saipa 151 kara
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏۹۰ مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.

قیمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۸۹۸ دیدگاه

  1. آرش

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مسوولین باید خیلی بیش از پیش مواظب فرار مغزها باشن خصوصا با این طراحی جت وانت پراید توسط دانشمندان ایرانی.
    امریکا دنبال این مغزهاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مهران

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راست میگن خوب واسه بارای سبک خوبه اما به درد جاده نمیخوره بین شهری نیست با وانت نیسان فرق داره بار نیسان به این بیچاره بزنی هیچی ازش نمیمونه به هر حال کاچی بهتر از هیچی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مهران

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوبه بابا سخت نگیرید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این ماشین دیفرانسیل جلو است یعنی چی؟یعنی اگر بار سنگینی پشت بذاریم به سختی راه می افتد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. چ مثل چاپلو

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (488 ديدگاه)

        عزیز دل برادر
        گفته بار مجازش ۵۰۰ تاس نه ۲ تن
        تازه از اونجا که بارگزاری رو محور عقب هست و محور جلو باری رو تحمل نمیکنه چرخ ها فقط بار رو میکشن پس فشار وارده به موتور کمتر از مدل های دیف عقب هست

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  4. دلسوز

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام فقط باید برای صرف زمان بیخود وهزینه ی تحمیلی برای همچنین نوآوریهایی غصه خورد. من متاسفم که پول وزمان وتخصص وانرزی بابت اینگونه چیزها صرف میشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجید چیلیس

      ۱۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش ناراحت هزینه نباش . همش از جیب مردم بیچاره تامین میشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. فواد

      ۲۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اشتباهی مخالفم رو زدم ولی با نظرت موافقم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. $AMIN

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای وای ایران تو فرار مغزها رتبه اول تو جهان ثبت کرده روزی ۴۴۰ نفر از ایران فرار میکنن مغزا یکیش دوست خودم خیلی مخ بود تو دانشگاه رفت المان مهاجرت کرد ایران بعد نمیخواد دست بکشه از این پراید که انقدر کشته میده چون فروش پراید خیلی بالاست تند تند میسازند خراب تحویل مردم میدند واقعا برای کشورم متاسفم مردم معمولی خارج ماشین اشغالشون هیوندا کیا بعد ما انقدر ماشینو گرون کردین انگار هیوندا است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    گاز سوز هم بشه با کپسول ته اصلا دیگه هیچی جا نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. كيارش

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا چن روز دگ باید منتظر سایپا ١٠۵١ باشیم((پراید جت))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی.شهرکرد

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امید چی میگی؟؟؟؟؟ خارجی ها میرن تویوتاوانت میزنن ایرانی ها چی میزنن!ی صندوقم نمیشه بزاری توش کانادا مردم با ۲۰ میلیون سوار سوناتا میشن شما هم برید سوار ی حلبی پراید شی صد رحمت به همون وانت پیکان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهدی.شهرکرد

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدا وکیلی پرایدم شد ماشین خودشو زورکی میبره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امیر جداری

    ۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدیر عامل شرکت مجتمع صنعتی شمالغرب هستم مجموعه فلایویل پراید نیسان و تیبا را میسازیم سایپا این وانت پراید را ساخته تا به جای دستمزد بده به تامین کنندگان که بعد از ۷ ماه که پولشون را نداد مجبورشون بکنه که اگه پول میخواهید باید از این لگنها بردارید یه قیمت ۱۶۷۰۰۰۰۰ تومان و بفروشید ۱۴۰۰۰۰۰۰ تومان تو قراردادش هم سودی که در نظر گرفته ۵ درصد هم کمتره تا من وامثال من شرمنده پرسنل بیچاره ای بشیم که شب و روز نداشتن و زحمت کشیدن تا نتونیم حتی دستمزدشون را هم پرداخت بکنیم متاسفم برای مدیران سایپا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. فواد

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اقا حسین ۷۰۰ کیلو به پیکان بیچاره زدی میگی ترمزاش ضعیفه!برو پراید بخر ببین ۳۰۰ کیلو رو میتونه حمل کنه! ترمزش اینا بماند!در ضمن خسارت چند میلیونیش رو هم در نظر نمیگیریم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. مشاور

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا ما ایرانیان معروفیم به مسخره کردن خوب خودت تا حالا از این ماشین داشتی که نظر میدی خیلیم ماشین توپی واسه خانواده دو نفر من میخرم چند دلیل ۱.برای دونفر خوبه۲من نمایشگاه مبل دارم کارم راه میندازه.۳کولر۴فرمان هیدرولیک۵زیبا۶کابین جا داره……

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. موتور سوار

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بفرمایید هوندا ۱۲۵ اتاق دار

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مهناز

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید که خودش به لحاظ ایمنی صفر بود
    حداقل سمند و میکردن وانت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. رضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکیشون رو خریدم خیلی هم راضیم کارم خدمات فنی هستش ولی ولی

    درب عقب قسمت بار ماشین ضربه خورده تمام خوزستان رو گشتم نمایندگی ها جوابگو نیستند میگن نداریم از اونطرف میخوان دربی که قیمتش ۲۲۰۰۰۰ تومن هست رو به من ۴۰۰۰۰۰ تومن آزاد بفروشن
    سوال من اینه که چرا و چرا خودرویی تولید میکنید که توان پشتیبانی قطعاتش رو ندارید
    از همینجا تقاظا دارم اگر مسئولی این مطلب رو میخونه من رو راهنمایی کنه ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. foad m

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چو بیشه تهی ماند از نره شیر * شغالی در اید ز بیشه دلیر

    پراد تو ایران قد علم کرده تو کشورای دیگه فرغونم حسابش نمیکنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. محسن

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا زمانی ک ما مردم خصوصا مسئولین چشممونو به روی تولیداته روزه دنیا بستیم و واسه گرفتن همین چرخ دستی تو صف وایسادیم همینم از سرمون زیاده .
    بخرید حالشو ببریدددددددددددددددددددد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. وافن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تمام ۲۶ صفحه نظرات رو خوندم. بنظر من تولید کارا باید بمنظور ارتقا و جلب نظر مردم، موقتا متوقف بشه، طراحان سایپا نباید طرز فکرشون رو به ۸۰ میلیون نفر تحمیل کنن.شکل بدنه جلوی خودرو باید ابهت و وقار یک وانت رو داشته باشه و به غرور رانندگان آنها هم پشت رول فرمان، باید توجه بشه تا احساس حقارت و تمسخر نکنند، بلکه خود با افتخار، مشوقی برای خرید بیشتر این محصول بشوند. ظرفیت باک بنزین حداقل به ۸۰ لیتر افزایش پیداکنه تا ترافیک کمتری در پمپ بنزینها ایجاد شود و در وقت راننده صرفه جویی شود، قسمت بار خودرو بزرگتر بشه تا علاوه بر گنجایش بیشتر، در صورت نیاز بتوان آنرا دوگانه سوز نمود. طراحی و تکنولوژی و قدرت موتور، ترمزها و کمک فنرها و غیره بگونه ای باشد تا بتوان از آن در جاده ها و مسیرهای طولانی و بخصوص سربالایی استفاده نمود. متشکرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشینو حدود دو هفتهست که خریدم . در کل ماشین خوبیه
    ازش راضیم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. احسان

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان عزیزم که زحمت می کشند و نظر میگذارند و یا عزیزانی که نظرات رو مطالعه میکند و پاسخ می دهند، از همه متشکرم. چند وقت بود که تصمیم به خرید یک وانت داشتم، خوشبختانه برایند معیارهای خودم و همچنین نظرات دوستان منتج به این شد که وانت پراید را انتخاب کنم. بهتر توجه داشته باشیم که هر نوع خودروی پیکاپ، وسیله ای است که برای کار کردن و حمل بار استفاده می شود. حال بسته به استفاده، نوع بار، راحتی، مکانهای سرویس دهی یا محل استفاده، مصرف سوخت و خیلی آیتم های دیگر این انتخاب صورت میگیرد. از همه اینها گذشته وقتی که وانت هایی مثل مزدا یا نیسان که برای حمل بارهای سنگین به کار میروند قیمتی بالا، مثلا مزدا ۲۰۰۰ با قیمت ۴۳ میلیون دارند و هزینه کردن این چنین پولی توجیه اقتصادی برای امثال من ندارد، چون بار ما در این حد نیست.انتخاب پراید وانت منطقی به نظر میرسد. کاش بیخود غر نزنیم. وقتی فرق گوشت کوب با پیچ گوشتی رو نمی دانیم ژست فردی که دکتری طراحی موتور را دارد را نگیریم.با اجازه بزرگان مجلس رکورد های حمل بار یک تنی هم توسط پراید وانت دیده شده. خواهشمند است به ریزی فلفل هم نگاه نکنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. حامد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یکیشو خریدم، آبان ۹۳، بخاطر بی پولی و نیاز فوری به ماشین! هفت تومن پیش دادم با ۶ تا چک ۴ ماهه به مبلغ ۲۱۶۵۰۰۰ تومن، کلا درمیاد ۲۰ تومن، اونوقت قیمت بازارش روز به روز داره پایین تر میاد وقتی من خریدم ۱۷ تومن بود حالا شده ۱۵.۶۰۰ تومن! کلاهبرداری چجوریه به نظر شما؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. حامد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حالا بگذریم اینجا لازم میدونم برای کسانی که قصد خرید این لگنو دارن توضیحاتی راجع به کیفیت این لگن فانتزی بدم! اولا که بشدت صدای موتور تو اتاق میپیچه و غیر قابل تحمله؛ دوما اگه برای کار و بارکشی میخواین بخرین که کلا بیخیالش بشین؛ اگه هم مثل من برا سواری میخواین ازش استفاده کنین که افتضاحه کمک فنرای سفت و سر و صدای زیاد از همه جای ماشین رانندگی رو زهر مارتون میکنه؛ کیفیت ساخت بدنه هم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ با تشکر از مسئولین … بووووق بوووووووووق شرکت سایپا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. حجت

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تمام کسانی که نظر دادید ایا وانت سواری پراید را تا حالا تجربه کرید؟ فکر کنم نه همش از بیکاری پای کام مجبورید سرگرم بشید ونظری بدونه تجربه واطلاعات فنی بدید البته ببخشید رک میگم اولا فکر کنم بیشترتون اگه دوشاخه وسیله برقی شما تو خونه خراب بشه نمیتونید حتی درستش کنید پس لطفا نظر کارشناسی وبدونه تجربه ندید بابا دیگری رو خراب نکنید چرا اخ؟خوب حا لا نظر منو میخواین باشه میگم من یه وانت پراید تیر ماه ۹۳ خریدم کم مصرف پرقدرت وحدود یک تن بار داخلش زدم اصلان انگار هیچی بارش نکردم راحت وبدونه کاستی قدرت وسرعت بارو جابجا میکنه من خوزستانم کولرش محشره عین یخچال فریزره هم سواری وهم باری خداوکیلی با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تو اتوبان هواسم رفت توعمق ضبط صوت تو فاصله حدود۲۰متری زدم رو ترمز بعد از ترمز کردن ماشین من از عقب خورد به زانتیا وزانتیا خورد به پراید سواری وپراید سواری خورد به مینی بوس هرسه ماشین دچار خسارت شدن بخصوص زانتیا صندوق عقبش رفت داخل در کل حدود ۴میلیون تومان خصارت به هر سه ماشین وارد شدوماشین من فقط خسارات کمی دید چراغهای جلو کامپوت وشبکه جلو شکست وکمی دیاف رفت داخل سپیر جلو سالم وگلگیرها سالم وهمه ماشینم سالم از همه مهم تر خودم از شما هم سالمتر موندم خلاصه ماشینی بهتر پرقدرت تر سبکتر ارزانتربا این کارایی هم باری هم سواری هم با کلاس ندیدم نقاط ضعفی هم داره مطمعنم رفع میشه وچیز مهمی نمیستن ۴۶ ساله هستم ۲۵ ساله شوفرم خواستم شماره بزارم ولی……..خدا نگهدارتون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کوکا

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شنیده بودم بچه های خوزستان مارمولک بکشند میگویند تمساح کشتیم
      ولی نشنیده بودم با وانت پراید بزنند سه تا ماشین را له کنند و پرایدشان فقط چراغش بشکنه
      میگم داداش نمیفروشیش ؟؟
      خخخخخخخ
      عزیزم به راننده وانت نمیگویند شوفر
      طرف یک تن زده تو وانت پراید؟؟؟؟
      اخه یک تن بار میدونی چقدره ؟؟؟ جاش میشه تو اون فرقون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. 6904

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش ۲۰ملیون میدی انتظار داری جنسیس تحویلت بدن برو ی دوبرابر پول بده ی پژو پارس بگیر فقط بخاطر اینکه ی سری آهن بهش اضافه کردن سنگین شده…….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حبیب

      ۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ۲۰ میلیون پول کمیه از نظر تو . ببین با همین ۲۰ میلیون ما تو کشورهای خارجی که پول ما ارزش نداره چه ماشینی میشه سوار شد با همین ماشین بدون بار وخالی برو تو جاده کوهستانی ببین چقدر کشش داره این ماشین فقط برای شهرهای جنوبی که جادها کفی و بدون سر بالایی است با بار کم جواب میده و بعد از ۳ تا۴ سال به خاطر ضعیف بودن از هم میپاشه موتور سه چرخ بیش از ۷۰۰کیلو بار بر میداره با قیمت این هم میشه چند تا از ش گرفت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. حمید

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت تمامی دوستان.اقایون من الان ۲ماهه این ماشینو خریدم از همه نظر ازش راضیم هم شتاب هم قدرت.کار من باوانت نیست من مغازه ابزتر یراق دارم تو حسن اباد.ولی برای تست بارهم زدم تا ۷۰۰کیلو اخ نگفته.واقعا راضیم.من این ماشینو خیلی بیشتر از سواری پراید خوشم اومده ازش.باتشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. رامین

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    وانت پراید درسته کوچکه اما اشکال ما اینجاست که مقایسه میکنیم با کامیون و اسکانیا و ماک و مان
    هرکدوم یه کارایی داره و هر کدوم یه وزنی رو میبره
    برای مثال نیسان با وانتپیکان فرق داره
    هم تروان و قدرت و وزن و….
    وانت کارا(پراید)کارایی خاص خودشو داره برای حمل نون فانتزی .کیک تولد .فقط یک یخچالی رو یکی خریده با سواری نمیره و ….
    واستفاده دیگه کوپه بودنشه دو نفره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی .به نظر بنده این وانت آشغاله قبلا پیکان سواری ۸۳ کولر دار داشتم خیلی راحت بودم باهاش تا این که احتیاج به وانت پیدا کردم قسطی خریدم ۷نقد بقیشو ۴تا چک .تو جاده انداختم مسیر ۱۰۰کیلومتری رو باهاش رفتم انگار ۵۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم .صندلی افتضاح.از ۱۰۰تا بیشتر صدای موتور دوبرابر پیکان سواری. سوخت خیلی زیاد بخاطر گاز خوردن بیش از حد.آخرین سرعت ۱۶۰تا میخواست پرواز کنه.باد طوری طراحی شده که تو سرعت بالا باد داخل اطاق عقب می پیچه و مانع سرعت رفتن میشه.زمانی که باد باشه از ۱۰۰تا بیشتر نمیره.با پیکان سواری رفیقم انداختم شتاب اولیه رو رد شدم ازش تو دور منو گرفت. وانت پرایدو با وانت تویوتا مدل ۱۹۷۸مقایسه کنید .قیمت وانت تویوتا تمیز ۵میلیون حد اقل ظرفیت ۱.۵تن وانت پراید ۱۷میلیون حد اکثر ظرفیت ۴۰۰کیلوگرم.خودتون قضاوت کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فکر کنم یخچال بذارن عقب پرایده یکبار تک چرخ بزنه مستقیم بره تو دل دیوار
    آخه مهندس سایپا این چه طراحی کردی اون از طراحی غلط پیکان وانت که ۴۰ سال پیش انجام دادین حالا همین فکر رو رو ی پراید پیاده کردین یعنی طرز فکر شما بر میگرده به ۴۰ سال پیش !!!!!!!!!!!!!!!
    وانت باید بدنه بار از اتاق جدا باشه ضمنا بالای ۱ تن هم حمل کنه/ نه اینکه ۵۰۰ کیلو به پیکان وانت میزنی چرخش وا میره یا پرایدم ۵۰۰ کیلو بزنی وا میره آخه چرخ فورغون میتونه ۵۰۰ کیلو تحمل کنه!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. امین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید من یک سوال دارم این ماشین توی سرعت ۹۰ تصادف بکنه هیچی ازش باقی می مونه؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. افی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی هم ماشین خوبیه شماها خودتون دارین خبر از جیب مردم که ندارن، ندارید مرفهین بی درد …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا