سایپا

پراید 11 میلیون تومان ارزان شد

ایران نوشت: پیش‌فروش‌هایی که ترمز بازار خودرو را کشید. از روز گذشته که موضوع پیش‌فروش سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و کرمان موتور اطلاع‌رسانی شد، بازار واکنش نشان داد و قیمت‌ها در مقایسه با روزهای گذشته که به اوج خود رسیده بود، روند نزولی پیش گرفت و به اعتقاد فعالان بازار ریزش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.


فعالان بازار خودرو عنوان کردند که قیمت پراید به ۴۳ میلیون تومان رسید، اما این نرخ روز گذشته به ۳۲ میلیون تومان کاهش یافته است و بالاتر از این رقم را کسی خریدوفروش نمی‌کند.

البته دارندگان خودرو ترجیح می‌دهند رقم ۴۳ میلیون تومان را حفظ کنند تا حداقل در وضعیتی که بازار به هم ریخته است، سودی عایدشان شود. آن‌گونه که نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها عنوان کردند، رقم ۴۳ میلیون تومان دیگر در بازار وجود ندارد و تنها از آن صحبت می‌شود. ازاین‌رو به مردم توصیه کردند که دست از خرید بردارند و سراغ نمایشگاه‌هایی بروند که با قیمت واقعی عرضه خود را آغاز کردند.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از ریزش قیمت‌ها صحبت کرد و گفت: از ساعت‌های اولیه روز گذشته کاهش قیمت خودرو شروع شد و به نظر می‌رسد طی هفته جاری روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته باشد. وی با بیان اینکه خودروسازان با عرضه خودرو به بازار می‌توانند جلوی جهش قیمت‌ها را بگیرند، خاطرنشان کرد: عدم فروش خودرو از سوی خودروسازان طی ۱۵ روز باعث شد که بازار خودرو دچار به‌هم‌ریختگی شدیدی شود و دلالان و واسطه‌ها ساعتی قیمت‌ها را گران کنند.

کاهش ۳۰ درصدی فاصله قیمت بازار و کارخانه
خودروی ارزان: سراب، رؤیا، آرزو و یا واقعیت؟
یک مقام مسئول در سایپا درباره پیش‌فروش خودرو در هفته جاری که باعث کاهش قیمت‌ها شده است، گفت: گروه خودروسازی سایپا برای آنکه بتواند قیمت حاشیه بازار را کاهش دهد و فاصله بین قیمت کارخانه و بازار افزایش پیدا نکند، پیشنهاد ممنوعیت فروش یک‌ساله خودرو را داده است و می‌خواهد در طرح پیش‌فروش فوری خود آن را اجرایی کند. همچنین افرادی که خودرو ندارند یا تاکنون ثبت‌نام خودرو انجام ندادند، در اولویت قرار گرفتند.

بدین‌جهت هر فردی که خودرو ثبت‌نام کرده باشد یا دارنده خودرو باشد، به‌صورت اتوماتیک وار از لیست ثبت‌نام کنندگان فروش فوری (تحویل خودرو در مدت ۴۵ روز) حذف می‌شود. وی ادامه داد: فرآیند ممنوعیت فروش یک‌ساله به این شکل است که سایپا ۹۰ تا ۹۵ درصد وجه را دریافت می‌کند و مابقی طی اقساط یک‌ساله است. بدین‌جهت خودرو به مدت یک سال در رهن خودروسازی است.

هدف از این تصمیم جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و سود بردن دلالان است. این مقام مسئول با بیان اینکه فاصله قیمت کارخانه و بازار، حداقل ۳۰ درصد باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: روز گذشته با فعالان بازار جلسه داشتیم و آن‌ها عنوان کردند که پراید با نرخ ۳۱ و ۳۲ میلیون تومان معامله شده و در قیمت ۴۳ میلیون تومان هیچ خریدی ثبت نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. lmbx

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    این 40 هزار تا برای تحویل پیش فروش هایی هست که موعد تحویلشون خرداد و مرداد امسال بوده و هنوز تحویل نگرفتند! فعلا هم هیچ خبری از فروش نیست خودرو سازها هم گفتند روحشون هم خبر داره! ضمنا پراید 111 شده بود 41 که حالا شده 36.500 نه 43 که بشه 32!
    بعدشم فقط یه کم قیمت پراید کم شده چون پراید شده همه چی، ورگرنه قیمت خیلی از ماشینا مثل ساندرو،206، پارس، تندر 90 و … اونچنان تغییری نکرده.
    این لگن سازها پست ترین مردم جهان هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اینکه یک روزه پراید ۱۱ میلیون سقوط میکنه یا سکه یک شبه یک میلیون میاد پایین یا میره بالا نشون میده که کار ،کار دلالهای معمولی نیست و جریانهای قدرتمندی پشتش هست با اهداف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی خاص.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مرتضی مقدم

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عرضه چهل هزار تایی هم شد سی هزار تا.20 هزار سایپا 10 هزار ایرانخودرو.تولید خودرو ایران سالانه بیش از یک ملیون و پونصد هزار دستگاهه.ماهی میشه صد و بیست و پنج هزار تا.حداقل.چهار ماه خودروسازا به بهانه های الکی نفروختن یعنی بازار با کمبود چیزی حداقل حداقل 400 هزار تا مواجه هست بعد میان سر مردم منت میذارن سی هزار تا میفروشن تا دهن رسانه ها رو ببندن این یعنی خودتون رو برا پراید 60 ملیونی چند هفته بعد از اتمام این پیش فروش آماده کنید.بازارگرمی و خباثت و شیطان صفتی این دو خودروساز چیزی نیست که قابل بیان باشه.دولت هم مث یه مترسک واستاده البته این تمثیل بیشتر از فعالیت دولته حیف مترسک.فقط شانس آوردیم که طبق فرمایشات جهانگیری و دار و دستش رییسی رای نیاورد که دلار 5 هزار تومن میشد.ببینید ملت رو از چی ترسوندن و چه بلایی سر ملت آوردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرتضی مقدم

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بعدشم یجوری تیتر میزنن که انگار پراید شده 12 ملیون.قبلا یازده 23 ملیون بوده.عزیز جان پراید لعنتی 23 ملیون حداکثر بود شد 45 ملیون الانم حداقل 35 ملیونه.یعنی 12 ملیون گرونتر از 2 ماه پیش.درست تیتر بزنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرتضی مقدم

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عرضه چهل هزار تایی هم شد سی هزار تا.20 هزار سایپا 10 هزار ایرانخودرو.تولید خودرو ایران سالانه بیش از یک ملیون و پونصد هزار دستگاهه.ماهی میشه صد و بیست و پنج هزار تا.حداقل.چهار ماه خودروسازا به بهانه های الکی نفروختن یعنی بازار با کمبود چیزی حداقل حداقل 400 هزار تا مواجه هست بعد میان سر مردم منت میذارن سی هزار تا میفروشن تا دهن رسانه ها رو ببندن این یعنی خودتون رو برا پراید 60 ملیونی چند هفته بعد از اتمام این پیش فروش آماده کنید.بازارگرمی و خباثت و شیطان صفتی این دو خودروساز چیزی نیست که قابل بیان باشه.دولت هم مث یه مترسک واستاده البته این تمثیل بیشتر از فعالیت دولته حیف مترسک.فقط شانس آوردیم رییسی رای نیاورد که الان دلار 5 هزار تومن میشد.ببینید ملت رو از چی ترسوندن و چه بلایی سر ملت آوردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. F22RAPTOR

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    اولش به اسمون هفتم میکشن
    که دست نیافتنی بشه واسه مردم
    بعد ۱۰ تومن کم میکنن میشه ۳۰ تومن بعد ملت میگن آخ جون ۱۰ ارزون شد بریم بخریم
    در واقع داریم پرایدو ۳۰ میخریم اون ۴۰ واسه تثبیت ۳۰ تومن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا زبان از توصیف این شیادی و اعمال ضد انسانی قاصره.فقط اینکه به خودمون بیایم داره دیر میشه…
    بیشتر از این هم چیزی نمیگم که سردبیر محترم به زحمت نیفتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تمام مشکلات اقتصادی از بانک ها هستش.دلار بالانرفته.ریال بی ارزش میشه.هرچقدر موسسه های مالی بیشترشکل بگیره پول ما بی ارزش ترمیشه.بانک ها دلیل اصلی هستن.سال۹۵مراجع تقلیدبیشتر از۶۰بار اعلان کردن که سیستم بانکداری ایران کاملا ربوی هستن(که ربا هم جنگ با خداست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تلویزیون زیاد نگاه نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رامین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آخه بابا پراید کیلویی چند?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ali Keyhani

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اولش که تیتر رو دیدم فکر کردم نوشته پراید 11 میلیون تومان شد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. emad1990

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کی میگه پراید32 تومن شده؟!الان اگهی ها دور وبر40 قیمت خورده
    هرکی(خشک)111رو32تومن میده من ازش برمیدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش۱۱۱ خشک ۳۶ ….۱۳۱قیمتش ۳۲

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا