سوبارو

اولین رانندگی با سوبارو ایمپرزا هاچ بک ۲۰۱۷

سوبارو از خیلی جهات شرکت عجیب‌وغریبی است. یکی از آن‌ها ضریب فروش سدان به استیشن می‌باشد که تقریباً برعکس تمامی خودروسازها مانند ولوو است. ایمپرزا را به‌عنوان نمونه در نظر بگیرید که از فروش کلی مدل‌های آن ۷۰ درصد مختص مدل هاچ‌بک و ۳۰ درصد مدل سدان می‌باشد. از سویی دیگر هوندا انتظار دارد تا هاچ‌بک جدید سیویک حدوداً ۱۵ درصد از فروش کلی مدل سیویک را به خود اختصاص دهد. ازاین‌رو می‌توان گفت که مشتریان سوبارو بیشتر طرفداران مدل‌های هاچ‌بک هستند و در همین راستا مهندسان سوبارو توجه بیشتری به این مدل کرده و تغییرات زیادی را در ایمپرزا هاچ‌بک ۲۰۱۷ اعمال کرده‌اند.

2017 Subaru Impreza hatchback
هاچ‌بک فعلی ایمپرزا چراغ‌های عقب تکی بزرگی دارد، اگرچه این چراغ‌ها بزرگ و زیبا هستند، ولی شکل کلی قسمت عقب خودرو را به علت بزرگ بودن کمی ناهمگون کرده است. ازاین‌رو سوبارو در مدل جدید چراغ‌های عقب را دو نیم کرده و بخشی از آن را روی درب عقب خودرو قرار داده (همانند بسیاری از مدل‌های کراس‌اوور)، درنتیجه اکنون قسمت عقب خودرو حدوداً ۴ اینچ پهن‌تر شده است. این موضوع شاید از نظر شما خیلی اهمیتی نداشته باشد، ولی دسترسی به قسمت عقب خودرو را بسیار آسان‌تر کرده است.

2017 Subaru Impreza hatchback

همچنین در پلت‌فرم جهانی سوبارو که این مدل بر پایه آن ساخته شده، فضای کمک‌فنرها حدوداً ۱ اینچ جلو برده شده است، موضوعی که به افزایش فضای بار خودرو کمک شایانی می‌کند. سوبارو ادعا می‌کند که سه فوت مکعب فضای بیشتر در قسمت بار مدل جدید هاچ‌بک ایمپرزا عرضه شده است.

2017 Subaru Impreza hatchback

ایمپرزا هاچ‌بک جدید به نحو احسن از مزایای پلت‌فرم جدید برای پیشرفت در مقایسه با نسخه قبلی خود استفاده کرده است. ازجمله این موارد می‌توانیم به عملکرد بهتر در تست تصادف، یک ساختار قوی‌تر و آئرودینامیک بهتر اشاره کنیم. همانند مدل سدان، یک نسخه به‌روز شده از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تخت تنها موتور عرضه شده برای ایمپرزا هاچ‌بک می‌باشد، خروجی‌های معادل ۱۵۲ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ پوند فوت گشتاور نیز برای خودرویی در این سطح کافی به نظر می‌رسد. یک گیربکس CVT و همچنین یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی در تمامی تریم‌ها این خودرو به جزتریم Limited (فقط CVT) ارائه شده است. مدل‌های دنده دستی در ابتدای ورود خودرو به بازار ارائه نخواهند شد. گیربکس ۵ دنده به اعتقاد بسیاری از افراد با استانداردهای امروزی سازگاری ندارد، ولی سوبارو برخلاف هوندا همواره به دلیل احترام قائل شدن برای علاقه‌مندان گیربکس دستی ستایش شده است.

2017 Subaru Impreza hatchback

مدل استیشن ایمپرزا همواره به‌عنوان یک مدل شاسی‌بلند کوچک در نظر گرفته می‌شد، ولی در سال ۲۰۱۳، سوبارو تمامی مشابهت‌های آن با آوت‌بک را از بین برده و با معرفی مدل کراس ترک که بر پایه ایمپرزا تولید شده بود، نقش یک مدل کراس‌اوور را به آن داد. این موضوع به ایمپرزا ۵ درب این اجازه را داد که خود را به‌عنوان یک هاچ‌بک شهری برای خریداران مطرح کند. سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۷ اکنون این نقش را با ارائه کیفیت سواری و هندلینگ بهتر، فضای بار و سرنشین بیشتر و همچنین تریم‌ها و تجهیزات مختلف بهتر از همیشه بازی کند.

2017 Subaru Impreza hatchback

مانند مدل سدان، پلت‌فرم جدید ایمپرزا هاچ‌بک ۲۰۱۷ مرکز ثقلی پایین‌تر از مدل قبلی خود دارد. طبق اعلام سوبارو وزن خالص این خودرو از ۱۳۸۳ کیلوگرم در مدل پایه ۲.۰i تا ۱۴۵۱ کیلوگرم در مدل‌های قوی‌تر با رینگ‌های اسپرت بزرگ متفاوت می‌باشد. سیستم تعلیق این خودرو به یک شاسی سفت و محکم‌تر در مقایسه با مدل فعلی متصل شده است تا کیفیت سواری بهتری را ارائه نماید، ازاین‌رو ایمپرزا هاچ‌بک ۲۰۱۷ حتی با رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی‌اش در جاده‌های با آسفالت بد عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. ضریب فرمان سریع‌تر این خودرو که از BRZ قرض گرفته شده عملکرد فرمان را در پیچ‌ها بسیار خوب کرده است. حتی باوجود نیروی موتور نه‌چندان زیاد، ایمپرزا به خاطر شاسی محکم و به‌خوبی تیون شده و همچنین پدال ترمز سفت خود شما را به ستایش وا خواهد داشت. وقتی‌که وارد آزادراه می‌شوید، به لطف عایق صدای اضافی و شیشه‌های کلفت‌تر و همچنین بازطراحی سیستم تهویه مطبوع با دریچه‌های بزرگ خود که صدای فن را کم‌تر می‌کنند، تقریباً صدای اضافه‌ای داخل کابین این خودرو شنیده نمی‌شود، هرچند در این کلاس ایمپرزا در مقایسه با برخی از رقبای خود خیلی هم بی‌سروصدا نیست.

صفحه کیلومتر خودرو خیلی مدرن و تکنولوژیک نیست، ولی بدون شک این کاکپیت با سه صفحه نمایش رنگی خود سوبارو را وارد یک دنیای مدرن متفاوتی می‌کند. علاوه بر این، یک آپشن سیستم نویگیشن و سیستم صوتی هارمن کاردون نیز برای این خودرو عرضه شده است. جزئیات کاکپیت یک قدم بزرگ روبه‌جلو برای ارزان‌ترین خودروی سوبارو محسوب می‌شود. کیفیت کابین این خودرو نیز از تریم پایه تا پرمیوم، اسپرت و Limited بهتر و بهتر می‌شود.

2017 Subaru Impreza hatchback

سوبارو می‌گوید میانگین سنی خریداران ایمپرزا ۳۲ سال می‌باشد. این بخش از جامعه حال حاضر دنیا معمولاً مدل‌های سدان را بیش‌تر از هاچ‌بک خریداری می‌کنند، البته به‌جز وقتی‌که وارد یک نمایندگی سوبارو شوند! چرا هاچ‌بک‌های سوبارو این‌قدر محبوب هستند کسی نمی‌داند؛ هاچ‌بک مزدا ۳ هم زیبا و هم قوی و قدرتمند است، ولی به‌اندازه ایمپرزا نمی‌تواند خریدار داشته باشد. منطق خریداران این خودرو هر چه که باشد، با ایمپرزا جدید آن‌ها یک خودرو کاملاً به‌روزرسانی شده دریافت می‌کنند که هم در مدل دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و هم در مدل تک، خودرویی که هندلینگ و آپشن‌های زیادی در خودروهای با قیمت پایه بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار ارائه می‌نماید. به نظر می‌رسد با ارائه این خودرو، فروش بالای سوبارو تا چند سال آینده تضمین شده است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خریداراش جوان هستن و چنین خریدارایی میتونن مشتری طولانی مدت و سودآور یک برند باشن. سوبارو کارش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شایان

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بهترین خودروی سال ژاپن که هستن.اینقدر هم اینجا ازش تعریف شده.هیچ عیب و نقصی هم بهش وارد نیست.
    سوبارو عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب داره جلو میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. madjid911 GT2

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    وقتی این سوبارو با قیمت 20000 دلاری میبینم دلم میخواد سر بذارم به کوه و بیابون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (742 ديدگاه)

    من سوبارو رو به طرز ویژه ای دوست دارم، یه خودروساز دوست داشتنی و بی حاشیه که همیشه اصول و فرهنگ خاص خودشو تو خودروسازی داشته،ماشینای سوبارو ساخته شدن تا یه عمر پا به پای آدم همه جا بیان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرشاد سجادیان

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از بی‌حاشیه‌ترین و‌ محترم‌ترین خودروسازا، همین‌ سوباروهه؛ بی سر و‌صدا‌ روز به‌ روز داره‌ پیشرفت میکنه، واقعا از سیاستش‌ خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. genius

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    یعنی اگه مملکت ما هم مثل 90درصد ممالک دنیا عضو سازمان تجارت جهانی بود و به اقتصاد آزاد و رقابتی احترام میگذاشت میتونستیم با حداکثر صدمیلیون تومان وجه نقد ایمپرزا2017 را برانیم اما اکنون بدلیل آنکه *** سواره از حال مردم پیاده خبر ندارند و تنها بفکر منافع خود و اطرافیانشان هستند با این مبلغ شاید بتوان یک چینی عجیب الخلقه باسم چانگان یا در بهترین حالت نسل منسوخ شده سراتو را آنهم بدون نیمی از تجهیزات نسخه اصلی آن خرید…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اکبر66

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یه زمانی امپنزا قهرمان رالی پاریس داکار میشد …شهر تش از اینجا شوع شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. pony car

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    سوبارو یعنی ارزان خریدن اوج تکنولوژی موتور باکسر یاتخت بعلاوه چهار چرخ متحرک سوغات همیشگی سوبارو ..نما یندگی درستی درمونی هم تو ایران نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NISMO

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    طراحی عقبش زشت بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیاوش

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    در یک کلام عالی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا