سوبارو

بررسی نسخهٔ به‌روز شدهٔ سوبارو لگاسی 2018

سوبارو برای سال ۲۰۱۸ سدان متوسط لگاسی خود را مورد به‌روزرسانی قرار داده است. این به‌روزرسانی شامل ایجاد تغییراتی جزئی در نمای بیرونی و داخلی، بهبود در پالایش، اضافه شدن فناوری‌های جدید و تقویت ایمنی می‌شود؛ اما بااین‌حال لگاسی همچنان از شخصیت آشنای یک سوبارو برخوردار است و لیست مدل‌های آن نیز همچنان مثل قبل در دو مدل ۲.۵i و ۳.۶R باقیمانده است که مدل اول مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و دومی مجهز به یک واحد ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت با ۲۵۵ اسب بخار قدرت است.

subaru-legacy-2018-01

همچنین برای انتقال نیروی این موتورها هم مثل قبل تنها یک گیربکس CVT با حالت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان ارائه شده است که حالت تعویض دنده را شبیه‌سازی می‌کند؛ و البته در تمامی مدل‌های لگاسی مثل همیشه سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد وجود خواهد داشت. مدل ۲.۵i در تیپ‌های پایه، پریمیوم، اسپرت و لیمتید قابل سفارش است درحالی‌که مدل ۳.۶R تنها در بالاترین تیپ یعنی لیمتید ارائه می‌شود. نمای جلویی لگاسی ۲۰۱۸ کمی تغییر کرده که ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. در این فیس‌لیفت، سپر جلو تغییر کرده و به ورودی هوای عریض‌تر و پایین‌تری مجهز شده است درحالی‌که جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی خودرو نیز عریض‌تر شده است.

در عقب نیز سپر تغییر کرده و سر اگزوز به‌صورت یکپارچه درون آن تعبیه شده است. طراحی جدید رینگ‌ها و ارائهٔ دو رنگ بیرونی جدید نیز از دیگر تغییرات ظاهری سوبارو لگاسی ۲۰۱۸ هستند؛ اما درحالی‌که نسل جدید ایمپرزا بر روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده است، لگاسی هنوز از همان پلت‌فرم سابق استفاده می‌کند و تنها پالایش شده است. بدین منظور سوبارو تعلیق و کمک‌فنرها را مجدداً تنظیم کرده و ادعا می‌کند که خشکی سواری و بادی رول خودرو کاهش پیدا کرده است. این سازندهٔ ژاپنی همچنین گفته است که فرمان لگاسی جدید دقیق‌تر و احساس ترمز آن بهبود یافته است.

subaru-legacy-2018-02

علاوه بر این، به لطف تغییر شکل آینه‌های جانبی جهت کاهش صدای باد، نصب یک لایهٔ عایق در شیشه‌های جانبی جلو و تغییراتی در پیشرانه، کابین لگاسی ۲۰۱۸ باید ساکت‌تر از قبل شده باشد. همچنین در کابین هنوز هم تریم قهوه‌ای سوبارو حفظ شده است اما فناوری‌های کابین افزایش پیدا کرده‌اند. به‌عنوان بخشی از بهبود داخلی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Starlink سریع‌تر شده و از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل هم پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این خدمات از طریق یک صفحه‌نمایش استاندارد ۶.۵ اینچی (که جایگزین نمایشگر ۶.۲ اینچی قبلی شده است) و یا یک نمایشگر ۸ اینچی سفارشی (به‌عنوان جایگزین نمایشگر ۷ اینچی قبلی) ارائه می‌گردند.

subaru-legacy-2018-1024-03

کنسول میانی لگاسی جدید دوباره طراحی شده درحالی‌که غربیلک فرمان آن نیز جدید است. همچنین در تیپ بالایی دوخت واقعی در روی داشبورد، صندلی‌ها و رو دری‌ها نیز ارائه می‌شود؛ اما همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، سوبارو ایمنی لگاسی را هم تقویت کرده است. بدین منظور سیستم‌های ایمنی جدیدی به نمونه‌های موجود اضافه شده است؛ بنابراین سیستم ایمنی EyeSight سوبارو در حال حاضر شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک عقب می‌شود. علاوه بر این، لگاسی ۲۰۱۸ به سیستم نظارت بر فشار باد تایرها به همراه چراغ‌های جلوی تطبیقی و نوربالای اتوماتیک هم مجهز شده است که با توجه به ترافیک پرتوهای نور را تغییر می‌دهد درحالی‌که دوربین دید عقب نیز به‌صورت استاندارد در آن وجود دارد که به‌طور هماهنگ با تغییر جهت فرمان حرکت کرده و تصویر مناسب را روی نمایشگر جلو به نمایش درمی‌آورد.

درمجموع، سوبارو لگاسی ۲۰۱۸ مجموعهٔ کاملی از تغییرات کوچک را تجربه کرده است؛ اما با توجه به اینکه این نسل لگاسی در آیندهٔ نزدیک با نسل جدید جایگزین می‌شود، می‌توان گفت که به تغییراتی بیش از این نیازی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عالیه . ای کاش تو ایران نماینده فروش بهتری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. TTRS

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقایان ورود نمایندگی سلطان آفرود ، رنجروور را به تهران و شیراز تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammadreza

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (870 ديدگاه)

      تو افرود تویوتا حرفی برای رقبا باقی نذاشته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا