سوبارو

جفت فراخوان سوبارو ایمپرزا و کراس ترک

بنظر می‌رسد این روزها سوبارو روی دور خوش‌شانسی قرار ندارد زیرا پس از توقف تولید موقتی به خاطر طوفان و سیل شدید در ژاپن مجبور به دو فراخوان نسبتاً گسترده شده است. اولین فراخوان شامل مدل‌های ایمپرزا و کراس ترک در آمریکا بوده و دلیل آن‌هم مشکلات برقی می‌باشد. NHTSA می‌گوید این فراخوان شامل ۴۶۶,۲۰۵ دستگاه خودرو بوده و مشکلات برقی این خودروها باعث خواهد شد ایمپرزا و کراس ترک‌های مدل سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ روانه‌ی نمایندگی‌ها شوند.


اگرچه کراس ترک در ژاپن تولید می‌شود اما مکان تولید ایمپرزا در ایندیانای آمریکا بوده و البته هر دو از یک پلتفرم و قطعات برقی وارداتی از ژاپن استفاده می‌کنند؛ بنابراین سوبارو مجبور به فراخوان هر دو خودرو شده است.


بنا به گفته‌ی NHTSA، این مشکل به ماژول کنترل پیشرانه در هر دو خودرو مربوط می‌شود که شاید پس از خاموش شدن پیشرانه هم دوباره استارت بزند. این امر می‌تواند به از کار افتادن فیوز از طریق اتصال کوتاه منجر شود. مشکل این است که خودرو می‌تواند در زمان حرکت هم خاموش شده و باعث تصادف شود. سوبارو برای حل این مشکل اقدام به ارتقای نرم‌افزار خودرو خواهد کرد. در صورت وجود مشکل در سیستم استارت هم نمایندگی‌ها بدون دریافت هزینه‌ای اقدام به تعویض آن خواهند کرد.


اما دومین فراخوان تعداد ۲۰۵ هزار دستگاه ایمپرزا مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ و کراس ترک مدل ۲۰۱۸ را دربر می‌گیرد. سوبارو می‌گوید دلیل این فراخوان احتمال جدا شدن سوپاپ‌های تهویه میل‌لنگ و ورود ذرات و آلاینده‌ها به پیشرانه می‌باشد که شاید باعث کاهش قدرت تولیدی پیشرانه شود. نمایندگی‌های این خودروساز ژاپنی سوپاپ‌ها را تعویض خواهند کرد اما اگر سوپاپ‌ها جدا شده و نتوان قطعات و ذرات را پیدا کرد، کل پیشرانه بدون دریافت هزینه تعویض می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. meysam

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    یا پیغمبر فقط گارانتی ها رو ببینید؟ لازم بشه کل پیشرانه رو تعویض میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا