سوبارو

معرفی سوبارو لگاسی ۲۰۱۸

سدان خانوادگی سوبارو برای مدل ۲۰۱۸، آپدیت‌هایی جزئی در طراحی بدنه و کابین، سیستم‌های ایمنی و تکنولوژی‌های اضافی دریافت کرده و گفته می‌شود که شرایط سواری آن نیز بهبود یافته است. لگاسی بالاخره همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو همراه شده، ولی همچنان کاراکتر آشنای خود را حفظ کرده است.

2018 Subaru Legacy
سری لگاسی همان مدل‌های قبلی هستند. مدل ۲.۵i دارای یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار است و در مدل ۳.۶R از یک موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت با قدرت ۲۵۶ اسب‌بخار برای پیشرانه استفاده شده است. یک سیستم گیربکس متغیر پیوسته اتوماتیک (CVT) با حالت دستی و پدل‌شیفتر همچنان به عنوان تنها گزینه انتقال قدرت باقی مانده و در عین حال، در تنظیمات پردازنده کامپیوتر موتور به منظور واکنش سریع‌تر و ملموس‌تر نسبت به پدال گاز، بازنگری انجام شده است. ضمن اینکه، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه با گشتاور بُرداری به صورت استاندارد در تمام مدل‌های لگاسی به کار گرفته می‌شود. مدل ۲.۵i در تریم‌های پایه، پرمیوم، اسپورت و لیمیتد، و مدل ۳.۶R تنها به صورت لیمیتد عرضه می‌گردد.

2018 Subaru Legacy
جلوبندی لگاسی با اندکی تغییرات به سمت یک چهره متناسب‌تر و اسپورتی‌تر حرکت کرده است. در این طراحی جدید، هواکش‌ها عریض‌تر شده و در ارتفاع پایین‌تری قرار گرفته‌اند و جلوپنجره شش‌ضلعی نیز ابعاد بزرگتری پیدا کرده است. مدل ۲۰۱۸ یک بازنگری در طراحی سپر عقب را نیز تجربه کرده که در آن لوله‌های خروجی اگزوز نیز گنجانده شده‌اند. همچنین طراحی جدید چرخ‌ها و دو طیف رنگی جدید شامل خاکستری متالیک (Magnetite Gray Metallic) و قرمز صدفی (Crimson Red Pearl) نیز به آپشن‌های ظاهری این خودرو اضافه شده‌اند.

2018 Subaru Legacy
در حالی که ایپمرزا و هاچ‌بک یک پلتفرم کاملاً جدید برای مدل ۲۰۱۸ معرفی کرده‌اند، لگاسی همچنان استخوان‌بندی گذشته را حفظ کرده و تنها به برخی تنظیمات در آن اکتفا کرده است. سوبارو در سیستم تعلیق مدل جدید از دامپرهایی استفاده کرده که گفته می‌شود که عملکرد آنها در سواری و لغزش بدنه بهتر از قبل است. همچنین به گفته خودروساز، سیستم فرمان حالت خطی‌تری پیدا کرده و حسّ کنترل در پدال ترمز بهبود یافته است. کابین لگاسی نیز احتمالاً به لطف تنظیمات جدید سیستم پیشرانه، فرم تازه آینه‌های بغل که نویز ناشی از باد را کاهش می‌دهد، لایه نازک عایق به کار رفته در شیشه جلو و ضخامت بیشتر چرخ عقب، از سکوت و آرامش بیشتری برخوردار شده است.

طراحی داخلی هیچ‌گاه به عنوان نقطه قوّت سوبارو مطرح نبوده است، امّا شرایط تکنولوژی‌های به کار رفته در داخل کابین، با گذشت زمان تغییر پیدا کرده است. به عنوان بخشی از سیستم «استارلینک» که اینک سرعت و کیفیت بیشتری پیدا کرده، سیستم عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو به‌تازگی اضافه شده‌اند. در حالی که سوبارو در مدل‌های قبلی از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی استفاده کرده، اینک این سرویس‌ها از طریق یک نمایشگر چندرسانه‌ای ۶.۵ اینچی استاندارد در اختیار راننده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه امکان انتخاب یک گزینه نمایشگر ۸ اینچی (به جای نمایشگر ۷ اینچی در مدل قبلی) برای مشتری وجود دارد. قابلیت اتصال بلوتوثی گوشی تلفن و سیستم پخش صدا، کنترل صوتی از طریق گوشی آیفون، یک درگاه USB و یک ورودی صدای کمکی، از جمله تجهیزاتی هستند که همچنان به صورت استاندارد در تمام لگاسی‌هایی که دارای سیستم استارلینک هستند، ارائه می‌شوند. این در حالی است که آپشن‌هایی نظیر دو درگاه USB در جلو و عقب، امکان سازگاری و هماهنگی با گوشی‌های هوشمند، امکانات سرویس‌های ابری و سیستم ناوبری TomTom در سطوح تریم بالاتر در دسترس قرار می‌گیرند. سوبارو همچنین اعلام کرده که با استفاده از دو میکروفن در داخل کابین، قابلیت تشخیص فرمان‌های صوتی را ارتقا داده است.

یک کنسول میانی که طراحیِ جدیدی پیدا کرده، پیرامون سیستم چندرسانه‌ای را دربر گرفته است و غربیلک فرمان نیز فرم تازه‌ای دارد. در سطوح تریم بالاتر، دوخت‌های بسیار مناسبی در داشبورد، صندلی‌ها، پنل درها و همین‌طور الگوهای مشکی براق و نگین‌های نقره‌ای را شاهد خواهیم بود. علاوه بر این، یک تم رنگ سوم، «خاکستری» به جمع «مشکی» و «عاج» اضافه شده است.

سوبارو همچنین لیست آپشن تجهیزات ایمنی هوشمند در لگاسی را گسترش داده است. سیستم دوربین و حسگر‌های EyeSight سوبارو در حال حاضر شامل مواردی چون کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش‌برخورد، هشدار انحراف از خطوط، دستیار حفظ حرکت در بین خطوط، تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر می‌شود. امّا در مدل ۲۰۱۸، تجهیزاتی مانند چراغ‌های جلوی انطباقی و نوربالای اتوماتیک (سیستمی که در پیچ‌ها به صورت خودکار فرمان را می‌چرخاند و زاویه چراغ‌های جلو را مطابق با ترافیک تنظیم می‌کند) و سیستم پایش باد لاستیک‌ها اضافه شده است. دوربین استاندارد نمای عقب ، تصویر نمایشگری را تأمین می‌کند که در آن مطابق ورودی‌های فرمان از طرف راننده، راهنمایی‌های لازم در دسترس قرار می‌گیرند.

در کل، لگاسی ۲۰۱۸، مجموعه‌ای تغییرات کوچک را به خود دیده است. البته با توجه به اینکه لگاسی و در حالت کلی، «سوبارو» سال گذشته میلادی را با رشد آمار فروش به پایان برده، باید گفت که شاید این مدل نیازی به چیزی بیشتر از اینها نیز نداشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (195 ديدگاه)

    قابل احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. <<<<<

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    حیف این برند بی حاشیه و محبوب که جایی تو ایران پیدا نکرد
    این نماینده سوبارو تو ایران اصلا معلوم نیست چی شد! کله پا شد؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    حالا این دیفرانسیل تمام چرخ متحرک چه برتری هایی نسبت به تک دف ها داره؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با اون قیمت های گزاف وارد کننده معلوم بود تو ایران کله پا میشه !
    سوبارو تو کیفیت چیزی از هموطنای ژاپنی خودش کم نداره و با چهارچرخ متحرک در مناطق کوهستانی خصوصا زمستان گزینه خوبی بحساب میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اسطوره

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با پاراگراف آخر کاملا موافقم.
    فعلا لگاسی به چیزی بیشتر از این احتیاج نداره .
    همین که هست عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. reza-a

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (426 ديدگاه)

    یک ماشین خوب برای افرادی که نمیخوان جلب توجه کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ShoMpeT

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    لگاسی؟!!!
    برای AMG که میگید تلفظ آلمانیش میشه آ ام گ، برای سوبورو دیگه چه بهونه ای دارید؟ ژاپنی ها میگن لگاسی؟ تلفظ ژاپنیش هست الان این لگاسی؟

    ما اینجا نیم ساعت میخندیدیم به این ترجمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. KING 918

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ماشین …………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Pony car

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی ها داخل بازار ایران در هنگام خرید خودرو راحتی تعمیر و ارزانی و فراوانی تعمیر کاران اشنا به ماشین رو در نظر می گیرند و متاسفانه این برند خوب با موتورهای تخت که نمونه اش در پورشه است با هندلینگ عالی تنهابه دلیل یک سری افکار پوچ جامعه نتوانست و نمی تواند در کشوری مثل ایران موفق باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا