سوبارو

معرفی سوبارو WRX STI Type RA، قدرت بیشتر، وزن کمتر

طرفداران سوبارو می‌توانند خوشحال باشند چراکه این سازندهٔ ژاپنی در یک روز نه یک نمونه بلکه دو نسخهٔ ویژه از محصولات خود را معرفی کرده است که یکی از آن‌ها مدل BRZ tS بود و دومی نسخهٔ ویژه و تولید محدودی از سدان WRX بنام WRX STI Type RA (مخفف تلاش رکورد) است. در این نمونه، ارتقائات متعددی انجام گرفته است که با سیستم اگزوز عملکرد بالا، پیستون‌های قوی‌تر و برنامه‌ریزی مجدد ECU آغاز می‌شود. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ این سدان اسپرت نیز هم‌اکنون ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که نشان‌دهندهٔ افزایش ۵ اسب بخاری نسبت به WRX استاندارد است؛ اما هنوز گشتاور این نسخهٔ ویژه اعلام نشده و فقط به‌عنوان یادآوری میدانیم که نسخهٔ معمولی ۳۹۳ نیوتن متر گشتاور دارد.

پیشرانهٔ تخت این سدان ژاپنی به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی بروز شده مجهز است که در ضریب دندهٔ ۳ آن تجدیدنظر شده است. همچنین سیستم تعلیق این سدان عملکرد بالا نیز بهینه‌سازی شده و در هر دو محور به کمک‌فنرهای Bilstein و سیستم کنترل دینامیک خودرو با تنظیم مخصوص STI برای افزایش ثبات مجهز شده است. در زیر ماشین رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی BBS فورج‌کاری شده قرار دارد که با لاستیک‌های ۲۴۵ یوکوهاما پوشیده شده‌اند. در پشت این رینگ‌ها، ترمزهای برمبو قرار گرفته‌اند که دارای کالیپرهای نقره‌ای‌رنگ و دیسک‌های سوراخ‌دار جهت بهبود دفع حرارت هستند؛ اما فهرست ارتقاءهای تایپ RA به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه این ماشین به‌منظور کاهش وزن به کاپوت و بال عقب فیبر کربنی هم مجهز شده است. به همین منظور، چرخ زاپاس خودرو نیز حذف شده است؛ اما بااین‌حال سوبارو فعلاً نگفته است که مهندسانش موفق به چه میزان کاهش وزن در STI WRX تایپ RA نسبت به نسخهٔ استاندارد شده‌اند.

اما فراتر از تغییرات فنی و سخت‌افزاری، این سدان تولید محدود در ظاهر نیز دستخوش ارتقائاتی شده است که آن‌را از نسخهٔ استاندارد متمایز می‌کند. در این مدل از تریم قرمزرنگ در اطراف جلوپنجره و پوشش سپر عقب استفاده شده درحالی‌که یک اسپویلر هم در سپر جلوی آن نصب شده است. علاوه بر این، مارک‌ها، پوشش آینه‌های جانبی و آنتن نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. در داخل خودرو هم شاهد ایجاد تغییراتی هستیم که شامل دو صندلی ریکارو دربرگیرندهٔ بدن و پلاک خاص روی کنسول وسط حاوی شمارهٔ تولید می‌شود. این نسخهٔ ویژه همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، دوخت قرمز و غربیلک فرمان پوشیده شده با پارچهٔ Ultrasuede جهت بهبود چسبندگی هم مجهز شده است.

از WRX STI Type RA تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که به گفتهٔ سوبارو مشخصات کامل و قیمت آن طی ماه‌های آینده منتشر می‌گردد درحالی‌که قرار است فروش این نسخهٔ تولید محدود در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۱۸ آغاز گردد؛ مانند BRZ tS، این سدان داغ هم با سه رنگ سفید کریستالی مروارید، آبی WR و مشکی سلیکا به فروش می‌رسد. همچنین در اخباری مرتبط، سوبارو اعلام کرده است در تابستان امسال با یک نسخهٔ مسابقه‌ای ویژه از این خودرو با نام WRX STI Type RA NBR به نوربرگ‌رینگ بازخواهد گشت و سعی خواهد کرد رکورد سریع‌ترین سدان جهنم سبز را بنام خود ثبت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    لنسر 2000
    سوبارو wrx
    سیویک تایپ r
    این سه تا عشق منن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amiR8

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      من هم ایمپرزا WRX STI رو خیلی دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        امیر من بین المانی ها هم تو این بخش از سری 3بینهایت خوشم میاد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AmiR8

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          .
          آره
          M3 وارث این کلاسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خاک.تو سر سیف خودرو(نماینده سوبارو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ShoMpeT

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    نمیدونم چرا BRZ STI تولید نمیکنه! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کاوه آهنگر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    عاشقشم
    این مدل هویت شاهکارهای دهه نود میلادی ژاپن رو حفظ کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کامران

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان. قرار نیست ماشینی که میخریم تا اخر عمر همراهمون باشه.ماشینی که 5سال و150000کیلومتر گارانتی داره یعنی سازندگانش به کیفیت اون اطمینان دارن…پس ایمنی وراحتی خیلی در انتخاب مهم هست.قیمت هم که جای خود داره.لذت رانندگی موضوعیه که متاسفانه به اون کمتر توجه میشه که البته ما مقصر نیستیم ودر واقع در سالهای گذشته ما محکوم به سوار شدن ماشینهای بی کیفیت بودیم.با تمام احترامی که برای نظر دوستان قایلم انتخاب من رنو تالیسمانه.با توجه به حالت های رانندگیش در ان واحد احساس میکنید که با چند ماشین مختلف رانندگی میکنید.سیستم صوتی و ماساژور صندلی و جاداری صندوق و………بماند. یکی از دوستان جک اس 5 توربو داره حدود 3ساله فقط بنزین معمولی میزنه تا حالا مشکلی براش پیش نیومده.اینم خواستم در جواب دوستانی که میگن موتور توربو دردسره گفته باشم .موتور نیسان کجا جک اس 5 کجا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا