سوبارو

5 نکته درباره سوبارو ایمپرزا 2017

ایمپرزای قدیم یک خودروی خوب اما کمی کلافه کننده بود. علیرغم اینکه این خودرو تنها مدل مقرون به صرفه‌ی کامپکت در بازار بود که با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شد، اما فاقد برخی عناصر مهمی بود که آن را در بخش بالای سگمنت خود قرار دهد.

2017-Subaru-Impreza-side-rear-three-quarter
برای آغاز باید گفت ایمپرزای قدیمی سواری درگیر کننده‌ای نداشت. سیستم چهار چرخ محرک آن نیز فاقد هیجان بود. در بخش کابین نیز به نظر می‌رسد که سوبارو دقیقه‌ی ۹۰ اقدام به طراحی آن کرده است.

اما با تولید ایمپرزای ۲۰۱۷، این خودروساز ژاپنی این فرصت را داشته تا نقاط ضعف را برطرف کرده و مزیت‌های خودرو را تقویت کند؛ اما ساعاتی کوتاه را با این خودرو گذراندیم و این ۵ نکته‌ی مهم را برای شما آورده‌ایم.

2017 impreza
پلتفرم کاملاً جدید
اول از همه باید گفت ایمپرزا ۲۰۱۷ از پلتفرم کاملاً جدید استفاده می‌کند و اولین سوبارویی است که زیرساخت مدل‌های آینده‌ی این شرکت را تشکیل خواهد داد. درحالی‌که پیشرانه و گیربکس این خودرو نسبت به مدل قبلی اندکی بازنگری شده اما ساختار اسکلتی جدیدی را دریافت نموده است. ساختار مدولار جدید سوبارو تشکیل دهنده‌ی سازه‌ی مدل‌های آینده از جمله مدل‌های هیبریدی خواهد بود. پلتفرم جدید به ویژه در بخش کارایی و پرفورمنس دارای مزیت‌هایی است اما خریداران باید بدانند که استحکام آن نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و این پلتفرم جدید ۴۰ درصد بهتر از نسل قبلی انرژی تصادف را جذب می‌کند.

2017-subaru-impreza-11

2017-subaru-impreza-12
در بخش اندازه ایمپرزا اندکی بزرگ‌تر از قبل شده و فاصله‌ی بین محورهای آن نیز اندکی بیشتر است. طول کلی و عرض خودرو نیز افزایش یافته است. در مقابل به خاطر بهبود آئرودینامیک، ارتفاع خودرو کمی کاهش یافته است.

هندلینگ تیزتر
خوشبختانه پلتفرم جدید بد نیست و خودرو واقعاً رانندگی خوبی دارد. سوبارو می‌گوید که پلتفرم جدید ۷۰ درصد مستحکم‌تر بوده و خودرو در جاده قطعاً تیزتر احساس می‌شود. این امر به دلیل تنظیمات سیستم تعلیق بازنگری شده در عقب است که از میله‌ی پایدار کننده‌ی متصل به بدنه سود برده شده است. به عنوان نتیجه تکان‌های بدنه در مقایسه با نسل قبلی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

2017_impreza_gallery_2
و به خاطر پیشرانه‌ی بوکسوری مرکز ثقل خودرو پایین است. تریم اسپورت هم‌اکنون در هر دو مدل سدان و ۵ درب قابل سفارش است و در آن شاهد تنظیم منحصربه‌فرد سیستم تعلیق و سیستم گشتاور برداری فعال هستیم.

ساخت ایالات‌متحده
سوبارو در حال حاضر تولید خود را در آمریکا و ژاپن ادامه می‌دهد و ایمپرزا پس از مونتاژ در ژاپن به بازار آمریکا می‌رسد؛ اما نسل جدید ایمپرزا کلاً در آمریکا ساخته خواهد شد.
سوبارو در ۴ سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار در تأسیسات ایندیانا سرمایه‌گذاری کرده است. این امر نشان می‌دهد که در آینده‌ محصولات غیرلوکس سوبارو احتمالاً در آمریکا ساخته خواهند شد.

جزئیات قوای محرکه
ایمپرزای جدید به استفاده از سیستم چهار چرخ محرک ادامه خواهد داد. خروجی پیشرانه اندکی افزایش یافته و هم‌اکنون بجای قدرت ۱۴۸ اسبی شاهد تولید قدرت ۱۵۲ اسب بخاری هستیم. این افزایش اندک زندگی شما را تغییر نخواهد داد اما گیربکس نیز بهبود یافته و تفاوت بزرگ‌تری را ایجاد می‌کند. درحالی‌که انتظار عرضه گیربکس دستی در آینده‌ای نزدیک وجود دارد ما این شانس را داشتیم تا با مدل مجهز به گیربکس CVT رانندگی نماییم. این مدل دو دیفرانسیل هنوز هم مصرف سوخت مناسبی دارد.

2017-subaru-impreza-27
تریم های بالاتر ایمپرزا از ویژگی جدیدی در گیربکس CVT استفاده می‌کنند. این گیربکس می‌تواند بین ۷ نسبت دنده‌ی پیش تنظیم شده تغییر کند و شما با استفاده از پدال‌های قرار داده شده روی غربیلک فرمان اقدام به تعویض دنده‌ها نمایید. این امر نسبت به آنچه در گذشته در سوباروهای توربو دیده‌ایم تکاملی جالب‌توجه محسوب می‌شود چراکه WRX و فارستر XT توانایی تغییر نسبت دنده‌ها را بسته به حالت رانندگی داشته‌اند.

کیفیت بهتر کابین
بهبودیافته‌ترین بخش ایمپرزا کابین آن است. همان‌گونه که قبلاً گفته شد مدل قبلی کابینی کلافه کننده داشت. تقریباً هر چیزی در کابین غیرفابریک احساس می‌شد؛ اما مدل جدید کاملاً بازنگری شده و کابینی مدرن دارد. صندلی‌های چرمی خوب در مدل‌های بالاتر دیده می‌شوند.

2017_impreza_gallery_6
صفحه‌نمایش خودرو نیز بسیار واضح‌تر است. این صفحه‌نمایش روشن بوده و خواندن آن آسان است. سیستم اطلاعات سرگرمی استار لینک سوبارو پاسخگوتر عمل می‌کند و هم‌اکنون دارای سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی است. به نظر می‌رسد که سوبارو به تمام انتقادات درباره‌ی کابین مدل قبلی گوش داده و سعی در بهتر ساختن مدل جدید داشته است. به عنوان مثال کنترل‌های گرم‌کن صندلی به مکان بهتری انتقال یافته است.

بهای آغازین ایمپرزای سدان پایه با گیربکس ۵ دنده از ۱۹,۲۱۵ دلار آغاز شده و به ۲۹,۲۶۹ دلار در مدل کاملاً مجهز ۴ درب مجهز به گیربکس CVT می‌رسد. ایمپرزای جدید معامله‌ی مناسب‌تری به نظر می‌رسد چراکه از هر نظر بهبود یافته است.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سوشا حمیدford

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خوش بحال امریکایی ها نه ببخشید بهتره بگم خوش به حال ما عجب جای داریم زندگی میکنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    به به
    یه چرخ اینو به ماشین کره ای نمیدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      با احترام
      ماشین کره ای رو هم به شما تعارف نکردن !!
      هر موقع بین چرخ این و ماشین کره ای خواستی انتخاب کنی چرخ این رو انتخاب کن !!
      چرخش نمیدونم به چه دردی میخوره.
      شاید بشه رو پراید نصبش کرد !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. volvo fh

        ۲۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (242 ديدگاه)

        شما همیشه با احترام بقیه را مسخره میکنید؟؟؟
        این ماشین ساخت آمریکاست,اینجا پلاک نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۲۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کجا مسخره کردم ؟؟؟؟
          خوبه نمردیم و معنی مسخره کردن رو هم از شما یاد گرفتیم.
          من منظورم از نصبش روی پراید این نبود که ایشون پراید سوارن.

          من خودم پراید سوارم . چندین و چند بار در سایت گفتم.

          منظورم این بود که ما ایرانی ها که پراید رو برامون بهترین ماشین میدونن نباید ماشین های کره ای رو اینطوری تحقیر کنیم.

          از طرفی اینکه به کسی بگی تو پراید سواری ( که من منظورم این نبود ) تمسخر و تحقیر نیست .

          مگر پراید سوار ها حقیرن ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    عالیه قیمت 19هزار دلار اونم به 4 چرخ متحرک خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از ماشینای مورد علاقم همینه، دقیقا همین نسل، نسخه سدان. حس اعتماد از سر و روش‌ میباره. از اون ماشیناییه که اگر خوب بهش رسیدگی‌ کنی، یه عمر کنارته. اینو به تمام‌ رقباش ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ناصر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مثل اینکه سوبارو داره متوجه میشه که طراحیه خودروهاش به روز نبود.
    چون حیف بود خودروی با این با کیفیتی که طراحیه قدیمی داشت.
    ولی انصافا از عکس هم میشه فهمید که چقدر کیفیت متریال کابین بالا رفته.
    ولی باز هم داستان برای ما همچنان تکراری است یا اینکه وارد مملکت نمیشه و اگر هم وارد بشه به قیمت خون پدرشون به دست مصرف کننده فلک زده ایرانی میرسه.
    یه نکته هم اینکه دست بردارید از مسخره کردن خودروهای کره ای.
    خداوکیلی خودروهای کره ای در هر نسل بسیار پیشرفت کردن.
    مثلا کیفیت کابین توسان و اسپورتیج جدید را از نزدیک ببینید چقدر از نسل قبلی بهتر شده و دست کمی از ژاپنیهای هم رده خودشون ندارن.
    یا کیفیت متریال و سواری سورنتوی جدید واقعا معرکه شده میتونید بدون تعصب امتحان کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا