سوزوکی

افشای تصاویر نسل جدید سوزوکی جیمنی

مدت کوتاهی بعدازاینکه جاسوسان تصاویری از نمونهٔ در حال آزمایش سوزوکی جیمنی ۲۰۱۹ گرفته و منتشر کردند، تصاویری از نسل جدید این مینی SUV افشا شده است. این تصاویر نشان می‌دهند همان‌طور که امیدوار بودیم، جیمنی جدید به‌طور کامل طراحی نمادین خود را قربانی نکرده و همچنان به‌عنوان یک جیمنی قابل‌تشخیص است. این ماشین هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۱۹۹۸ معرفی شده است و حالا در نسل جدید، تیم طراحی سوزوکی مسیری تکاملی را در پیش گرفته‌اند تا همچنان استایل خاص و سنتی جیمنی را حفظ کنند. چیزی که هرگز بد نیست زیرا جیمنی ۲۰۱۹ کاملاً شبیه به اسلاف خود باقی‌مانده است.

در نمای جلویی این مینی SUV جدید، جلوپنجره‌ای باریک و دو چراغ سادهٔ گِرد دیده می‌شود که جایگزین چراغ‌های مربع شکل قبلی شده‌اند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی قبل حذف شده و چراغ‌های عقب تنها به نمونه‌های افقی درون سپر عقب محدود شده‌اند. به نظر می‌رسد خودرویی که در این تصاویر دیده می‌شود نسخهٔ پایهٔ جیمنی باشد چراکه رینگ‌های آن از نوع فولادی است. هیچ اطلاعاتی در مورد ابعاد این خودرو نیز وجود ندارد اما به‌احتمال‌زیاد تغییر ابعاد قابل‌توجهی در آن انجام نگرفته و همچنان خودرویی بسیار کوچک است.

در میان این تصاویر افشاشده، تصویری از نمای داخلی جیمنی هم وجود دارد که از طریق آن مشخص می‌شود طراحی داخلی جیمنی جدید نیز مانند طراحی جعبه‌ای شکل بیرونی، کاملاً سنتی است اما بااین‌حال تغییراتی هم در اینجا اعمال شده مانند یک صفحه‌نمایش بزرگ که برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد نصب شده و غربیلک فرمانی که از نو طراحی شده است. این غربیلک فرمان کاملاً به غربیلک نسل جدید هاچ‌بک سوئیفت شباهت دارد. همچنین در تصویر داخلی جیمنی جدید مشخص است که این خودرو از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند.

فعلاً از مشخصات فنی نسل جدید جیمنی اطلاعات بسیار کمی در دست است اما منابعی گفته‌اند که در این خودرو همچنان شاسی نردبانی و ساختار بدنه روی شاسی حفظ خواهد شد؛ بنابراین جیمنی جدید بر روی پلت‌فرم مدل‌های ایگنس و بالنو ساخته نخواهد شد. همچنین گفته شده به‌منظور افزایش توانایی‌های آفرود واقعی آن، سوزوکی نسل جدید جیمنی را به سیستم Allgrip Pro 4×4 خود مجهز کرده است. در حال حاضر پیشرانه‌هایی این مینی SUV ژاپنی هم مشخص نیستند اما احتمالاً موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ متعلق به هاچ‌بک بالنو با ۱۱۰ اسب بخار قدرت به همراه یک نمونۀ توربوشارژ کوچک‌تر ۶۶۰ سی‌سی و یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی برای آن ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود سوزوکی نسل جدید جیمنی را با مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی توکیو امسال برای اولین بار رونمایی کرده و از اوایل سال آینده عرضهٔ آن‌را آغاز کند. این نمایشگاه در اواخر ماه اکتبر برگزار می‌گردد؛ اما جیمنی جدید مطمئناً در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی نخواهد شد چراکه مدل سوئیفت اسپرت جدید، ستارهٔ سوزوکی در این نمایشگاه خواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه این چیه ؟؟؟ یعنی یکی نیست تقویما بازکنه نشون مهندسا سوزوکی بده چه سالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهنام

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    برای خودرویی که از شاسی نردبانی استفاده میکنه و قابلیت افرود مورد توجه هست باید یک پیشرانه دیزلی یا حداقل پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی با حجم بالاتر داشته باشه این اطلاعات احتمالی از پیشرانه این خودرو که قرار دادید به احتمال زیاد اشتباه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (689 ديدگاه)

      اطلاعات موتورها از سایت Motor1 گرفته شده است و همچنین در لیست موتورهای نسل قبلی جیمنی هم موتور 660 سی‌سی وجود دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. me84

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    .
    تا اونجایی که من دیدم، جیمنی های قدیمی هم چراغهای جلوشون گرد و چراغهای عقبشون افقی درون سپر عقب بود. چراغ مربعی جلو و عمودی عقب رو من جریانشو نمیدونم چیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (689 ديدگاه)

      منظور نسل سوم جیمنی است (خودروی موجود در لینک زیر):

      http://en.wheelsage.org/suzuki/jimny/83323/83326/51369/pictures/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. me84

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    .
    یه جورایی، مثل یه مرسدس G کلاس اقتصادی میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراح این مثلا می‌خواسته به سنت‌ها پایبند باشه اما. . .
    به درد بازارهای هند و پاکستان می‌خوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hosein

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد.مثل جیپ،جی کلاس یا هامر مینیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MehdiTurbo

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    نسل قبلش ک قشنگ تر بود از سپرای پلاستیکی مشکی بدم میاد،نسل قبلش ی دست بود بهتر بود‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امید

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    والا من که نفهمیدم اصلا این چیه؟ بقول دوستمون مخصوص هند وپاکستان و شاید هم افغانستان طراحی شده شاید هم برای داعش بعنوان خودروی انتحاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رها

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام
    اگه موتور 2.5 داشته باشه تنفس طبیعی خیلی خوبه. یاد پاجروهای بهداشت قدیمی افتادم ایران هم با قیمت مناسب برای آفرود و روستاها و مناطق دوردست با موتور قوی خیلی هم خوبه. مثل جیپ های قدیمی میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا