سوزوکی

تجربه رانندگی با سوزوکی Across جدید، روی دیگر راو ۴!

نه چشمان شما دروغ نمی‌گویند! سوزوکی Across جدید در واقع نسخه ریبج شده از تویوتا راو ۴ است و بله قیمت ۴۵,۵۹۹ پوندی آن هم واقعی است.

اما این یک سوزوکی معمولی نیست زیرا برای اولین بار در یکی از محصولات این برند از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده شده است.

سوزوکی که در بازار هند به مدد تویوتا آمده برخی تغییرات را در Across اعمال کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره و سپر جلو اشاره کرد؛ اما به غیر از این‌ها شاهد همان طراحی راو ۴ هستیم.

و این به معنی وضعیت احساس‌برانگیزی است. با وجود باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی، برد الکتریکی این خودرو به ۷۴ کیلومتر می‌رسد و بر پایه تست‌های انجام شده می‌توان به این برد ادعایی هم دست یافت.

این شاسی‌بلند ژاپنی در هر کیلومتر تنها ۲۲ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که باعث می‌شود مالیات تعلق گرفته به آن در بازار بریتانیا بسیار پایین باشد. به همین خاطر حدس می‌زنیم کمپانی‌ها و سازمان‌های بریتانیایی از این خودرو استقبال خوبی به عمل آورند.

پرفورمنس خودرو نیز خوب است. Across در عرض ۶ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و بهتر از اکثر رقباست. این خودرو تا حد ممکن به نیروی الکتریکی تکیه خواهد کرد و درصورتی‌که واقعاً باتری خالی شود یا راننده به دنبال حداکثر پرفورمنس باشد نیروگاه ۲.۵ لیتری بنزینی را وارد مدار خواهد کرد.

راو ۴ را همه دوست دارند و ویژگی‌های مثبت آن در Across نیز دیده می‌شود. کیفیت کابین در سطح خوبی بوده و از پلاستیک‌های نرم در اکثر بخش‌ها استفاده شده است. همه‌چیز به خوبی با یکدیگر چفت شده و خب این همان چیزی است که از محصولات تویوتا انتظار داریم. طراحی کابین نیز نسبت به محصولات چند سال اخیر تویوتا جذاب‌تر از کار درآمده است.

در بخش جلو و عقب و همچنین محفظه بار فضای زیادی وجود داشته و محفظه بار ۴۹۰ لیتری آن اگرچه ۹۰ لیتر تنگ‌تر از نسخه استاندارد راو ۴ هیبرید است اما هنوز هم وسایل زیادی را می‌توان در آن جای داد.

درب پشتی برقی باعث دسترسی به کف تخت خودرو می‌شود. با خواباندن صندلی‌ها نیز فضای بار به ۱۱۹۸ لیتر خواهد رسید. در کابین فضاهای قابل استفاده زیادی وجود دارد. همچنین با وجود درب‌هایی که کاملاً به‌صورت گسترده‌ای باز می‌شوند ورود و خروج به داخل Across راحت خواهد بود.

ما همچنین آینه‌بغل‌های بزرگ این خودرو را نیز دوست داریم هرچند که در سرعت‌های بالا کمی صدا تولید خواهند کرد. مورد دیگر نیز صفحه‌نمایش ۹ اینچی استاندارد است که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

از جمله تجهیزات تمامی تریم های سوزوکی Across می‌توان به صندلی‌های چرمی و گرم شونده، فرمان گرم شونده، چراغ‌های جلوی LED، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، طیف گسترده سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال و… اشاره کرد. همه این موارد به نوعی قیمت بالای سوزوکی را توجیه می‌کنند.

از آنجایی که Across هم دارای پلتفرم جدید TGNA تویوتاست بنابراین هندلینگ آن برای چنین شاسی‌بلند بزرگ و پلاگین هیبریدی‌ای خوب است. سیستم چهار چرخ محرک نیز چسبندگی خوبی را در شرایط ناهموار به ارمغان آورده و انتقال قدرت از پیشرانه الکتریکی به بنزینی به خوبی صورت می‌گیرد.

البته ۳۰۰ کیلوگرم وزن اضافه باتری روی سواری خودرو تأثیر گذاشته و بنابراین Across در مقایسه با راو ۴ استاندارد سواری سفت تر و اندکی ناهنجار دارد.

ما می‌توانیم این وزن اضافه را حتی در مسیر تست خود حس کنیم زیرا اگر به‌طور ناگهانی از روی یک دست‌انداز یا چاله رد شوید لرزش‌هایی ناگهانی را خواهید دید؛ اما باید از کیفیت ساخت عالی تویوتا ممنون باشیم که باعث می‌شود خودرو در درازمدت صداهای عجیبی در کابین نداشته باشد.

پشت آمپرهای دیجیتالی خودرو پر از اطلاعات گوناگون بوده و البته می‌توان آن را به‌صورت ساده‌تر نیز درآورد.

تا زمانی که نام تویوتا در پس‌زمینه این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی نیاید، Across خودرویی گران‌قیمت به نظر خواهد آمد اما هزینه‌های نگهداری آن بالا نیست. البته این خودرو از نظر قیمت در محدوده اووک پلاگین هیبریدی قرار می‌گیرد. شایان ذکر است Across با گارانتی ۳ ساله/۹۶ هزار کیلومتری عرضه می‌شود درحالی‌که گارانتی راو ۴ برابر با ۵ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر است.

سوزوکی از رابطه خود با تویوتا در معرفی Across استفاده کرده است. این خودرویی وسوسه‌انگیز است مخصوصاً اگر خریداری سازمانی باشید و بخواهید از مزیت‌های مالیاتی آن سود ببرید. Across خودرویی سریع و خوش‌ساخت بوده و کابینی جادار دارد. البته سواری آن اندکی سفت بوده و از نظر گارانتی و حتی قیمت، تویوتا راو ۴ می‌تواند بهتر باشد.

مشخصات سوزوکی Across

  • قیمت: ۴۵۵۹۹ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/اعلام نشده
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (596 ديدگاه)

    پشتش خیلی شبیه راو۴

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
    1. مزدا

      ۱۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1730 ديدگاه)

      آ محمد این رو پلتفرم راو فور با همکاری تویوتا ساخنه شده .
      معلومه شبیه خواهد بود

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5066 ديدگاه)

      شبیهش نیست بلکه خودِ خودشِ .
      خب چه کاریه ، همون راو۴ را با این قیمت میخرند که هم گارانتیش بیشتره و هم ظاهرش هماهنگ‌تر .

      نسل جدید راو۴ دو مشکل عجیب داره که اولیش پیچش باد در آینه‌های کناریست که باعث ایجاد صدا میشه و هنوز رفع نشده و دومیش سیستم تعلیق عقبش هست که در دست‌اندازها احساس متلاشی شدن زیر ماشین به آدم دست میده و این در صورتیه که نسل قبلیش که در ایران هم زیاد وارد شد ، اصلاً چنین چیزی را شاهد نیستید و البته فضای داخل نسل قبل بزرگتر هم هست .

      اما نسل جدید از نظر فنی بینطیر کار کرده ، خوب به مصرفش نگاه کنید که اگر به ایران وارد میشد ، حتی مصرفش از میتسوبیشی میراژ هم کمتر بود و چه حالی میداد تمام تاکسی‌های بین جاده‌ای راو۴ میشد که هم مسافر عشق کنه و هم بهره‌وری برای راننده داشته باشه .

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۴
      1. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۴ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        نوید جان یه سوال
        فرق راو۴ عمان و امارت چیه؟
        فک کنم امارات بهتر باشه نه؟

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (5066 ديدگاه)

          سلام
          AMG جان .
          تفاوتشون را نوشتم اما مثل اینکه دوباره سِرورهای پدال مشکل پیدا کرده و کامنت‌ها سخت ذخیره میشه یا اصلاً نمیشه !

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
      2. Aria

        ۱۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (319 ديدگاه)

        من نسل قبل داشتم پشتش یکم خشک بود

        الان نیسان پیکاپ گرفتم هرکی سنگ کلیه ای چیزی داره میاد پیش خودم😂😂😂

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (5066 ديدگاه)

          😂😂😂
          دقیقاً نیسان پیکاپ سنگ‌ترین و بدترین سیستم تعلیق و صندلی‌ها را داشته که تا به حال دیدم و تجربه کردم .

          اصلاً تفاوت هایلوکس با پیکاپ همینه دیگه و اگر نه که دوتاش موتور گیربکس معرکه‌ای دارند .

          در مورد راو۴ هم باید بگم که مشکل خشکی تعلیق در مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بودند که در نمونه‌های فیس‌لیفت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بازنگری و حل شد .

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  2. میثم

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    باورکردنی نیست این ماشین با این هیکل و امکانات از یه هوندا ۱۲۵ ضرر کمتری به محیط زیست میرسونه
    مصرفش که با هوندا ۱۲۵ چینی-ایرانی برابره
    آلایندگیش فکر کنم چند برابر کمتر از اونه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. موسوی

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چینی نیستن. پاکستانین.
      ۱۲۵  هایی که طی ۱۰ سال گذشته تو ایران مونتاژ میشن همشون یا پاکستانی ان یا اندونزیایی یا تایلندی. حتی اون پیچ این موتورا از خارج میاد. مونتاژشم چندان کار شاقی نیست. یه مدت تو سلفچگان مونتاژ میکردن از ساوه میرفتم کار میکردم. یه سال دیگه کلاه کاسکت اورده بودن سرهم میکردیم. یعنی برا مونتاژ هیچی نمیخواد. فقط پیچ و اچار. تو کارگاهی که کلاه کاسکت سرهم میکردیم موتور سرهم میکردیم.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. ارشیاsvj

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    اقا ۹۱۱gt3 جدید معرفی شد.
    این ماشین خوشگله ولی یه راوفور با ارم سوزوکی.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  4. no4

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خیلی وقت بود خبری از سوزوکی نشنیده بودم
    ماشین بسیار زیباییه اما ای کاش درکنارش اسمی از تویوتا نمیومد و مستقل تر میبود

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  5. سامورایی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (986 ديدگاه)

    سوزوکی موتور سیکلت های خیلی خوبی میسازه ولی بخش خودروسازیش رو شل گرفته

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  6. msn

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جلو پنجره و چراغ های جلو از راو۴ زیباتره

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  7. بیژن

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یعنی اگه روزی سوزوکی بخواد برگرده رو خطوط مونتاژ ایران با این میاد؟
    در هرصورت چه دست مصرف کننده ایرانی در آینده برسه یا هر مصرف کننده دیگه در اقصا نقاط دنیا، به نظر ماشین خوب خوش دست و راضی کننده ای میاد، چون خون تویوتا تو رگ هاش جریان داره.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. Ahmedreza2002

      ۱۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      وقتی میشه خودشو خرید چرا اینو بخری؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا