درگ جالب پلیموث همی کودا با سوزوکی GSX-R1000

پلیموث باراکودا که معمولاً با نام کوتاه شده‌ی کودا هم شناخته می‌شود یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی دهه‌ی 70 میلادی بوده و شهرت آن حتی فراتر از برند پلیموث نیز رفته است. این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت 2.25 میلیون دلار به فروش رفت.


جدای از تعداد کم موجود، بخشی از ارزش‌های والای کودا به تاریخچه‌ی آن بازمی‌گردد. کودا در طول سال‌هایی که تولید شده تغییر و تحولات زیادی داشته و به فرم‌های متنوعی روانه‌ی خیابان‌ها شده است.


اما همی کودا 1970 به عنوان خودروی استاندارد کارخانه می‌تواند در برابر محصولات مدرن زیادی قد علم کند زیرا از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری حجیم با قدرت 425 اسب بخار استفاده می‌کند.


اما امروز وضعیت متفاوت است. چیزی که مشاهده می‌کنید یک کودا 1970 سبز رنگ با همان پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری همی است که این بار خروجی 925 اسبی دارد یعنی 500 اسب بخار قوی‌تر از مدل استاندارد می‌باشد. این خودرو کاملاً تیون شده و اگرچه نمی‌دانیم که در نیروگاه این خودرو یک سوپرشارژر هم کار گذاشته شده یا نه اما جست‌وجویی سریع در فضای مجازی نشان می‌دهد این خودرو همان کودای سبز رنگی است که به‌صورت آنلاین به فروش رفته بود. احتمالاً قدرت اضافی این خودرو با استفاده از سیستم NOS به دست آمده است.


البته در ویدئوی پیش رو شاهد درگ این خودرو با یک سوزوکی GSX-R1000 تیون شده خواهیم بود. جدای از بازوی طویل‌تر، مطمئن نیستیم که در قوای محرکه‌ی این بایک هم تغییراتی صورت گرفته یا نه اما مدل استاندارد این موتورسیکلت قدرت قابل‌توجه 157 اسبی و گشتاور 77 نیوتون متری دارد.


به نظر شما کدام‌یک از این دو هیولای چهار و دو چرخ سریع‌تر هستند؟ تنها به عنوان یادآوری باید گفت هر دو وسیله می‌توانند مسافت 400 متر را زیر 10 ثانیه طی کنند!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. AMIR / ARMI
    سوابق: (370 دیدگاه) ,

    این است معجزه کرایسلر و همی
    قیمت 2.25 میلیون دلار
    8 سیلندر ناب امریکایی
    و 925 اسب بخار قدرت

    پاسخ
    1. AMIR / ARMI
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      اگه پول به اندازه کافی داشتید
      کدوم برند تعطیل شده رو میخریدید و زندش میکردید
      جواب من پلیموث هست

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1427 دیدگاه) ,

        من پونتیاک امیر جان
        و چون قدرتشو ندارم، شدیدا دوست دارم یکی از برندهای خودروسازی پونتیاک رو باز زنده سازی کنه
        یعنی میشه؟؟؟
        ایکاش جی ام بیشتر پونتیاک رو دوست داشت

        پاسخ
        1. AMIR / ARMI
          سوابق: (370 دیدگاه) ,

          پونتیاک فقط برند اسپورت بود
          و اسپورت سازی و سوپر اسپورت سازی
          برای انبوه سازان زیاد سود اور نیست
          کمپانی های امریکایی یاد گرفتن
          در سگمنت هایی که احتمال موفقیت کمه وارد نشن
          ولی وضع سود دهی جنرال موتورز در این سال ها خوب بوده
          برند کادیلاک قرار کامل باز سازی بشه
          و در سگمت هایی زیادی دوباره وارد کنن کادیلاک
          مثل فوق لوکس که اسکالا باشه
          یا گرند تور که یه جورایی نسخه کوپه ct5 حساب میشه
          یا کراس اوور کوپه لوکس
          شاید 5 الی 6 سال بعد احساس نیاز به اسم پونتیاک بشه

        2. مانی
          سوابق: (1407 دیدگاه) ,

          البته امیر جان یادش رفته پونتیاک این اواخر یه چیزایی مثل آزتک تولید میکرد
          هنرنمایی جی ام در عرض دو دهه
          از عرش به فرش

        3. AMIR / ARMI
          سوابق: (370 دیدگاه) ,

          مانی جان
          پونتایک محصولات بینظیری تولید کرد در تاریخ
          ولی اره خب اخرین تلاش های پونتاک که ازتک باشه
          جالب نبود
          همه خودرو سازان یه زمانی ماشینی ساختن که
          خیلی بد بوده
          مثل پورشه 928

        4. hasan
          سوابق: (68 دیدگاه) ,

          مانی جان
          شما دیگه از این حرفها نزن که میباخ سال 2013 بخاطر شکست در برابر رولزرویس و بنتلی تعطیل شد

  2. Mad.z.Max
    سوابق: (438 دیدگاه) ,

    این پلیموت رو بصورت فابریک کارخونه برای روندن زیر پا داشته باشی، فک کنم تو هر نقطه دنیا باهاش بیرون بری، جزو سلبریتی های اون منطقه شی 😂

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      تو مازندران دقیقآ همین رنگ با همین نوار مشکی رو دیدم، فقط چون از بقل دیدم و هوا هم گرگ و میش بود و از دور ماشین رو دیدم نتونستم دقیق تشخیص بدم همی بود یا چلنجر، با دوستم بودم یهو بلند داد زدم همی رو ببین، ملت یهو برگشتن با تعجب نگام میکردن، خیلی صحنه جالبی بود.

      پاسخ
    2. hasan
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      [جواهری به اسم کودا
      ((این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت 2.25 میلیون دلار به فروش رفت.))

      پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (1427 دیدگاه) ,

    «یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی دهه‌ی 70 میلادی…»
    دهه عجیب ۷۰ دهه ای که میتونست رشد اقتصادی سرشاری واسه ما هم داشته باشه و پیشرفت صنعت خودروی ما رو تضمین کنه تا امروز رقیب جدی برندهای جهانی باشیم…

    پاسخ
    1. hasan
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      اره
      رانندش اینکاره بود
      لانچ خوب نتیجه درگ رو زیر رو رو میکنه

      پاسخ
    2. Sajjad
      سوابق: (1570 دیدگاه) ,

      لانچی برابر وحتی بهتر از خودروی چهارچرخ متحرک تخصص درگسترهای امریکاست

      پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (1427 دیدگاه) ,

    دوستان مطلع، با استفاده تنها از NOS میشه اینقدر (بیش از ۲ برابر) قدرت موتور رو افزایش داد؟؟؟
    و اینکه در استهلاک موتور هم موثره احتمالا؟؟؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (680 دیدگاه) ,

      نوس اکتان بالایی داره و نیازمند موتوری هست که فشار و حرارت تولیدی رو تحمل کنه روی موتورهای استوک جواب نمیده

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1427 دیدگاه) ,

        بطور استوک یا فابریک نه،اما این میزان افزایش قدرت و بصورت پایدار اونم تنها با افزایش نوس امکان‌پذیره؟؟؟
        اینجوری خیلی از هایپرکارها «روی کاغذ» میتونن به موشکهای زمینی تبدیل بشن

        پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (1648 دیدگاه) ,

    و باز هم یاد میکنم از پلیموث داستر ۳۴۰ پدرم…
    ای کاش داشتمش الان😔

    پاسخ
  6. Hemichan
    سوابق: (680 دیدگاه) ,

    احتمالش هست که از موتورای بزرگتر استفاده کرده باشه
    پلیموت باراکودا سوپر استوک ۱۹۶۸ به حدی سریع بود که مجوز تردد تو خیابونا رو نداشت و ۱۰.۶ ثانیه مسیر رو طی میکرد اونم با اون تایرهای قدیمی
    یه سری درگها هم برگزار میشه بین ماشینهای استوک قدیمی و با تایرای سایز اصلی ولی بافت جدید و معمولا ۱-۲ ثانیه به شتابشون اضافه میشه
    به طور مثال کورونت ۶۹ با تایر امروزی زمان ۱۱.۷ ثانیه رو به ثبت رسونده که ۲ ثانیه نسبت به تایمهای ثبت شده در سال ۱۹۶۹ سریعتره
    خیلی جالب میشه یه بار سوپراستوک اصلی بازسازی بشه و با تایر استاندارد امروزی [و نه حتی درگ رادیال ] تست بشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.