دوئل سوبارو XV و سوزوکی SX4

در دومین دوئل از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه لادا ایکس‌ری و کیا سول در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این رقابت مجموعاً تعداد 1024 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل، سول توانست با دریافت 636 رأی و کسب 62 درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که ایکس‌ری موفق به کسب 388 رأی شده است. حال امروز در دهمین دوئل گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت، دو کراس‌اوور ژاپنی یعنی سوبارو XV و سوزوکی SX4 به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

سانگ‌یانگ تیوولی

سوزوکی ویتارا

مزدا CX-3

میتسوبیشی ASX

سوزوکی ویتارا

مزدا CX-3

نیسان ترانو

رنو داستر

سوبارو XV

هوندا BR-V

نیسان ترانو

؟

جیپ رنگید

فیات 500X

نیسان جوک

فورد اکواسپرت

جیپ رنگید

؟

پژو 2008

سیتروئن C4 کاکتوس

هوندا HR-V

تویوتا C-HR

سیتروئن C4 کاکتوس

تویوتا C-HR

شورلت ترکس

اوپل موکا

اشکودا یتی

فیات 500L

شورلت ترکس

؟

کیا سول

لادا ایکس‌ری

رنو کپچر

اوپل کراسلند

کیا سول

؟

سئات آرونا

فولکس‌واگن T-Roc

هیوندای کُنا

کیا استونیک

؟

؟

نیسان کیکس

هیوندای کرتا

سیتروئن C3 ایرکراس

ام‌جی ZS

نیسان کیکس

؟

سوبارو XV

سوبارو XV را نمی‌توان خودروی مستقلی دانست چراکه این ماشین در اصل نسخهٔ کراس هاچ‌بک ایمپرزا محسوب می‌شود. درهرحال برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای 2011 سوبارو کانسپتی بنام XV را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن بود. سپس چندی بعد نسخهٔ تولیدی XV در نمایشگاه فرانکفورت 2011 رونمایی شد. این خودرو هرچند نسل اول XV محسوب می‌شد اما درواقع بر اساس نسل چهارم ایمپرزا ساخته شده بود. سپس بعدازاینکه نسل پنجم ایمپرزا برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2016 رونمایی شد، در نمایشگاه ژنو همان سال، نسل دوم XV هم رونمایی گردید که بر اساس نسل پنجم ایمپرزا ساخته شده بود. همان‌طور که اشاره شد، XV بر اساس هاچ‌بک ایمپرزا ساخته شده و به همین دلیل در ظاهر تا حد زیادی با برادر هاچ‌بکش یکسان است اما بااین‌حال XV به پوشش‌های پلاستیکی بدنه، ریل‌های روی سقف و محافظ‌های سپرها مجهز شده درحالی‌که ارتفاع آن‌هم بیشتر از هاچ‌بک ایمپرزا است. این موارد موجب شده که XV استایلی مشابه کراس‌اوورها پیدا کند. این کراس هاچ‌بک ژاپنی در ایالات‌متحده با نام کراس‌تِرِک عرضه می‌گردد. سوبارو برای XV هم مانند ایمپرزا دو پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که هردو از نوع بنزینی چهار سیلندر تخت هستند. موتور پایه یک واحد 1.6 لیتری تخت تنفس طبیعی با 114 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است که برای این دوئل هم همین موتور انتخاب شده است. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس CVT به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. سوبارو XV در سال 2017 در اروپا بیش از 10 هزار دستگاه فروش داشته است.

سوزوکی SX4

سوزوکی برای اولین بار در دسامبر سال 2005 در ژاپن خودرویی بنام SX4 را رونمایی کرد و چندی بعد آن‌را در نمایشگاه ژنو 2006 به نمایش عمومی درآورد. این یک خودروی کامپکت بود که در سه نسخهٔ سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور به تولید می‌رسید. SX4 توسط همکاری مشترک میان سوزوکی و فیات ساخته شده بود و به همین دلیل نسخهٔ کراس‌اوور آن با نام فیات سدیسی هم عرضه می‌شد. سپس در نمایشگاه پاریس 2012 سوزوکی کانسپتی بنام S-Cross را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسل دوم SX4 بود. سپس یک سال بعد در نمایشگاه ژنو 2013 نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام SX4 S-Cross رونمایی شد. در این نسل اما SX4 صرفاً در یک نسخهٔ کراس‌اوور تولید می‌شود و نسخه‌های هاچ‌بک و سدان آن حذف شده است. البته سوزوکی سدان جدید سیاز را به‌عنوان جایگزین SX4 ارائه کرده است. همچنین در نسل دوم SX4 را سوزوکی و فیات از هم جدا شده و فیات مدل 500X را به‌عنوان جایگزین سدیسی راهی بازار کرد. نسل دوم سوزوکی SX4 اما برای سال 2017 فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییراتی کلی را در نمای جلویی آن ایجاد کرده است. این کراس‌اوور ژاپنی در بازارهای مختلف با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها شامل سه موتور بنزینی و دو موتور دیزلی عرضه می‌گردد که ما برای این دوئل موتور بنزینی پایهٔ آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربو است که 111 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما در موتورهای قوی‌تر امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. سوزوکی SX4 سال گذشته در اروپا نزدیک به 32 هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

 

سوبارو XV

سوزوکی SX4

پیشرانه 1.6 لیتری H4 1 لیتری 3 سیلندر
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 114 اسب بخار 111 اسب بخار
گشتاور 150 نیوتن متر 160 نیوتن متر
گیربکس CVT 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد 13.9 ثانیه 12.4 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر/ساعت 170 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.4 لیتر (ترکیبی) 5.2 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 145 گرم/کیلومتر 119 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 63 لیتر 47 لیتر
وزن 1408 کیلوگرم 1160 کیلوگرم
طول 4.46 متر 4.30 متر
فاصلهٔ محوری 2.66 متر 2.60 متر
حجم صندوق بار 385 لیتر 430 لیتر
قیمت پایه 25,000 پوند 17,500 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    سوبارو ماشین قشنگتری
    ولی سوزوکی بصرفه تره

    پاسخ
  2. شاهين
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    متاسفانه بعید میدونم هرکدوم از این دو خودرو بتونن تا فینال یا حتی نیمه نهایی برسن…در این سگمنت مزدا ، تویوتا و هیوندای کاندیدای اصلی قهرمانی هستند

    پاسخ
    1. Hamid.Hellcat
      سوابق: (817 دیدگاه) ,

      بعضی از این ماشینا یا حتی کل یک سگمنت سیاهی لشکر هستن و طرفدار ندارن. اگه تو دوئل ها هم نبودن اتفاق خاصی نمی افتاد و حتی در وقت هم صرفه جویی میشد.

      پاسخ
  3. Just bentley continental
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سوبارو خیلی قشنگ تره ولی
    پرفورمنسش کمتره
    مصرفش بیشتره
    الایندگیش بیشتره
    و از همه مهم تر
    قیمتش خیلی خیلی بیشتره
    پس انتخاب معقولانه سوزوکیه

    پاسخ
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (1945 دیدگاه) ,

    آقای دهقان آخه این چه مقایسه ایه؟؟؟!!
    سوبارو XV با سوزوکی SX4؟؟!!
    آخه اینا چیشون بهم میخوره.
    دیگه به این دوئل ها اطمینانی نیست😒
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..
    شوخی کردم😃😃😃
    امیدوارم همینطور با تلاش و زحمتی که میکشید به کارتون ادامه بدید.
    و این نکته هم بگم که،یعنی چی که مثلاه بعضی ها میگن پدال با ب ام و یا ……مشکل داره میخواد حذفشون کنه؟؟!!!!!!
    حالا اگه اینجا یه بازار آزاد بود و از اینطور حرفا،شاید شاید شاید…
    اصلا ب ام و یا بنز یا ….تو پدال برسن فینال و برترین بشن مثلا چی میشه.
    ناراحت نشینا((عوامل پدال)) پدال که موتور ترند و کار اند درایور و از این دست نیست که مثلا دنیا ببینن و مورد اعتراضی داشته باشن و از اینطور حرفا.
    هیچ ایرادی به این دوئل ها نیست.
    حتی اگه 720s هم به فینال نرسه و اوت بشه.
    مگر به رای دهندگان.😉

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (2247 دیدگاه) ,

      د انیال رفیق چطوری …..
      اقا میخواستیم با GT2 RS حال 720 رو بگیریم دیگه KING 918 قاطی کرد گفت مگه من مردم که GT2 بیاد جا منو بگیره همون نربرگ رینگ هم که بش دادم زیادیش بود دیگه خودش دست به کار شد حالا ایشالا توی دوئل هم 720 رو حذف میکنیم 🤣 💪 😃 🤠

      پاسخ
  5. ❤❤GERMANY❤❤
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    با عرض پوزش از دوستان عزیز پدالیم. جناب آقای مهدی شما ۳۷۲ کامنت داشتی و همه آن ضد آمریکایی ها و تمسخر آن است خواهشا شما ادعای خوب بودن و مفید بودن کامنت هایت نداشته باش. متشکرم

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      GERMANY
      خدارو شکر به علاوه خودم دوستانى نظىر. ونوم. پرهام. مبىن و…… دوستان دىگر همچون شما هم متوجه شدن که اون اقا در تمام کامنتهاى خودش ىکسرى مطالب اشتباه رو که حاصل تجربىات خودش هست و نه از ىه منبع معتبر رو مىاد اىنجا مىگه و زمانى هم که بهش مىگى اطلاعاتت اشتباه هست مىاد مىگه دارى احساسى نظر مىدى
      تو تمام کامنتهاش هم داره فقط و فقط عىب و اىراد الکى مىگىره و اگه جوابش رو بدى از الفاظى استفاده مىکنه که لاىق خودش هست
      چند وقت پىش هم در جواب من اومد توهىن کرد که پدال اون کامنتش رو حذف کرد حالا اومده داره نصىحت مىکنه
      مثلا اومده بود از پوش راد موتور 8 و زاوىه سىلندر اطلاعات مىداد و مىگفت موتور کوروت نسل هفتم ls9 هست اما نمىدونست موتور ls9 براى نسل قبل کوروت بوده و پرهام اشتباه اون فرد رو متوجه شد
      تو دوئل تسلا و پورشه هم همش داشت سعى مىکرد که جو رو علىه من و دوستانم بکنه

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        دوستان براى اونکه متوجه بشىد اطلاعات اون فردى کهGERMANY مىگه چقدر پاىىن و اشتباه هست به مطالب 2 روز پىش پدال و در پست ((کوروت ZR1 فورد GT را ضربه‌فنی کرد!)) سر بزنىد تا متوجه بشىد
        البته از همىن الان منتظر کامنت سراسر توهىن اىن شخص به خودم هستم

        پاسخ
  6. امیر رضا
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    طراحی جلو سوزوکی…
    طراحی عقب سوبارو…
    طراحی داشبوردشون به صورت کلی شبیه به همه…
    وزن سوبارو تقریبا 250 کیلو سنگین تره که یکم عیبه چون موتور قویی نداره…
    ظرفیت باک سوبارو بیشتره…
    سوبارو چهار چرخ متحرکه…
    ظرفیت صندوق سوزوکی بهتره…
    سوبارو 7500 پوند گرون تره که یکم زیاده…
    سوزوکی برای شهر بهتره ولی سوبارو بنظر قابلیت بیشتری برای آفرود داره…
    بنظر سوزوکی بهتر میاد!!!!

    پاسخ
  7. Kamran
    سوابق: (431 دیدگاه) ,

    دو تا کره ای که تازه معرفی شدن و هر دو
    مدعی هستنـد رو مقابـل هم قرار دادیـد
    تا یکیشـون سریـع حـذف شه ده اخه چرا؟
    ـ
    هیوندای کُـنـا و کیا استـونیـک رو میگم!

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز منظورشون بنده بودم. ممکنه یکی از کامنتهایی که ماشین امریکایی ها رو مسخره کردم بگید؟ یا شاید منظورتون نقد هست؟ دوستمون علی یا شوی نوا هم واااقعا نمیدونم مشکل شخصی داره با من یا نه اما هرجا میرسه یه حرفی از من میزنه! :)) بنده تو اون مقاله مکانیرم تک میل سوپاپ بودن موتور شورلت رو قدیمی توصیف کردم این دقیقا کجاش تمسخر کردنه؟؟ یک جای یادمه بحث در مورد شورلت نوای ۶ سیلندر بود من گفتم واقعا ماشین بی خاصیتیه و الان هم میگم یهو دوست عزیز اقا علی چون ممکنه شورلت نوا دوست داشته باشه ناراحت شد خب این تفصیر منه؟؟؟ ظرفیت ها پایینه واقعا اینجا هم با این که من پستی نذاشتم باز حرف من رو پیش کشیدن

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      مهدى
      دوست من
      من هىچ مشکلى با شما ندارم
      اما وقتى که مىاى اطلاعات اشتباه مىدى و رو اون پافشارى مىکنى من تحمل نمىکنم
      شما تو پست هاى متعدد خودت تو دوئل پورشه و تسلا همش دارى به من و دوستانم بصورت غىر مستقىم ولى کاملا مشخص توهىن مىکنى
      در ضمن ماشىن من موتورش 8 سىلندره و در مورد اون حرفى هم که زدى باور کن ىه گوش من در بود اون ىکى دروازه

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        راستى مهدى
        شما تمسخر نکردى بلکه با اطلاعات سراسر اشتباهى که دادى زمىنه رو براى تمسخر فراهم کردى
        بارها گفتم
        اگه شما 5 ساله کامارو خرىدى و امرىکاى بازى من از وقتى که مدرسه نمىرفتم تو اىن ماشىنها بزرگ شدم تا الان که ترم اخر دانشگاه هستم

        پاسخ
    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (1945 دیدگاه) ,

      البته نمیخوام خودم رو قاطی بحث کنم.
      ولی مهدی جان با علی نوا تا حدی موافقم.
      اطلاعاتتون بسایر پایینه.
      وقتی چیزی از مک لارن نمیدونید بیخودی میاید مک لارن ورشکسته شده،بعدش برای جبران((ضایع شدگی)) میگید اغراق کردم.
      میاید مگید مک لارن اف1 چیزی نبود،در حالی که اگه یک خط درباره ی این خوردو خونده باشید میبینید که اکثره کارشناسان و مجلات خودرویی این ماشین رو بزرگترین دستاورد بشر در خودروسازی و سوپراسپرت سازی میدونن.
      شما خیلی راحت میاین میگین این خودرو به زور براری تردد در جاده ساخته شده بود.
      ..
      از اون بدتر طرفداری از فراریه که میگید(( فراری معمولا محصولات هماهنگتر و کم نقص تری میسازه __فراری ها شاید تو اعداد و ارقام هیچوقت بهترین نبودن__ اما برچسب بهترین سوپراسپرت ساز تاریخی که میزنن بهش لابد نشون دهنده کیفیت جذاب بودن محصولاتش هست چیزی که تو ریویوها هم میشه خوند))!!!!!!!!!!!
      قضاوت به عهده ی خود طرفداران فراری………..
      ..
      من نمیدونم طبق چه اطلاعاتی میگید 720s بالای 820 تا تولید میکنه.
      در حالی که اکثره کارشناسان گفتن بین 780 تا 800!!!!!!!
      ..
      این کامنتتون هم جالبه(( خود مکلارن حالا به دلایل فنی یا مالی نمیتونه انجین بسازه و میده بقیه بسازن چندتا بچه اونور دنیا از پشت سیستم شدن کاسه داغتر از آش و مسئولیت آبروداری شرکت انگلیسی رو به عهده گرفتن یه جوری که انگار مال باباشونه و روش غیرت دارن!))
      ..
      اصلا تو کامنتتاتون توهین نیستا.
      اصلا.
      از نویسندگان پدال تقاضای عاجزانه دارم تا اون مقاله ی تست 720s موتورترند رو هرچه سریع تر ترجمه کنید و در سایت بزارید.یا اگه ترجمه کردین از سردبیر میخوام سریع تاییدش کنید.
      چرا؟؟
      چون این دوستمون خط به خطش رو بخونه و ببینه گاهی اوقات حرف راست رو باید از ((بچه ها)) شنید!!!!!

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        دانىال جان
        والا من قصد ندارم با مهدى بحث الکى بکنم و خىلى موافق بحث علمى هستم اما…….
        تازه الان متوجه شدم مهدى از بچه هاى تىونىنگ تالکه و اونجا در مورد ماشىنش هم مطلب داره و منم خوندمش 3 سال پىش

        پاسخ
  9. amin
    سوابق: (799 دیدگاه) ,

    من با سوبارو فورستر خارج از ایران اونم تو بارندگی بسیار شدید رانندگی کردم،انقدر از هندلینگ و چسبندگی این خودرو تو هوای خراب و جاده لغزنده خوشم اومد که کلا به برند سوبارو ایمان آوردم و اینجا چشم بسته بهش رأی میدم

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1479 دیدگاه) ,

    سوزوکی چون خیلی مقرون به صرفه هست البته سوبارو هم جای خودش رو داره ولی اینجا سوزوکی چربش داره

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    اقا علی عزیز اگه جایی حس کردی من اشتباه میکنم شما درستش رو فنی بگو والا بخدا لذت هم میبرم نه با تمسخر! منم مثل شما از بچگی با امریکایی و اتفاقا با نوا بزرگ شدم خودم هم سال 92 نوا کوپه کنکورز 8 گرفتم که از تمیزهای ایران بود الان هم کامارو 454 لوازمدار دارم که موندم توش و فقط دوست دارم ردش کنم بره. اگه نقدی میکنم مخصوصا به امریکایی ه9ای قدیمی چون خوبیاشون رو دیدم و بدیهاشون رو هم دیدم اینجور نیست که اگه میگم فلان چیز امریکایی ها به درد نمیخوره پس لابد المانی بازم و از اون به بعد باید فحش بخورم!
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=158&t=84198

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      عجب!!!!! فهمىدم شما کى هستى
      اره ىادم هست تو تىونىنگ تالک مطلب نوا رو گذاشته بودىد
      شما جنوب زندگى مىکنى
      اون اواىل عاشق اىن ماشىنها بودى ولى نمىدونم چى شد که نظرتون خىلى با قبل فرق کرد

      پاسخ
  12. Wrx
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    منم که دیگه معلومه از اسمم😅سوبارو🤓تماااام

    پاسخ
  13. ali a
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    سوبارو طراحی بهتر و کلا تو این مدل شناخته شده تر هست…با اینحال اختلاف قیمتشون هم کم نیست 7500 یورو …(سوزوکی مصرف کمتر . گیربکس بهتر. شتاب یکم بهتری داره ) . ..دیگه سلیقه و جیب تو انتخاب تاثیر دار…

    پاسخ
  14. حسین دهمرد
    سوابق: (386 دیدگاه) ,

    سلام دوستان این سوبارو موتورش بوکسوری نیست دیگه درسته؟درواقع طراحی میل لنگش به صورت کراس پلین هست اگر کسی درباره ی مزایا و معایب طراحی کراس پلین نسبت به فلت پلین داره(منظورم از نظر تولید گشتاور و لرزش و صدا هست) لطفا به این آی دی پی ام بده
    [حذف آی دی تلگرام به علت مقررات]
    ممنون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.