سوزوکی

مشکل کنترل پایداری سوزوکی جیمنی جدید

به تازگی نقصی در سیستم کنترل پایداری ESP سوزوکی جیمنی جدید کشف شده اما هنوز فراخوان یا تأخیری در عرضه‌ی این خودرو اعلام نشده است. این در حالی است که ژاپنی‌ها وجود این مشکل را تأیید کرده‌اند.


اتوکار این مشکل را در دومین نسل آفرودر کوچک سوزوکی پیدا کرده است. در دو تست صورت گرفته برای انتخاب جوایز خودروهای سال در کالیفرنیا، نقص سیستم کنترل پایداری الکترونیکی باعث شد رفتار خودرو در برخی مسیرهای خاص با مشکل مواجه شود.


در خلال عبور از برخی پیچ‌ها، سیستم ESP جیمنی به‌صورت انفرادی روی چرخ‌های جلو اثر گذاشت تا مسیری را تصحیح کند که در واقع نیازی به تصحیح نداشت. این مشکل باعث شده خودرو از یک سمت به سمت دیگر برود چراکه فنر جلوی چرخ ترمز گرفته فشرده شده و با دخالت‌های ESP باز می‌شد. این وضعیت همچنین می‌تواند یکی از چرخ‌های عقب را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

مهندس این خودرو همراه با اتوکار سوار جیمنی شده و همین مشکل را تجربه کرده است. دو خودروی تست فراهم شده همین رفتار را به نمایش گذاشته‌اند.


سوزوکی می‌گوید این رفتار قبلاً در تست‌های توسعه‌ای جیمنی مشاهده نشده بوده است. همچنین تست خود اتوکار در بریتانیا هم این مشکل را نشان نداده بود.


زمانی که سوزوکی از این ماجرا باخبر شده سریعاً مهندسان بیشتری را به کالیفرنیا فرستاده تا از چند و چون ماجرا آگاه شوند. آنها قادر بوده‌اند این رفتار را تکرار کنند اما نتوانسته‌اند آن را در تأسیسات تست خود کمپانی در ژاپن شبیه‌سازی نمایند.

سوزوکی در بیانیه‌ای گفته است که فعالیت ادامه‌دار سیستم کنترل پایداری در موقعیت‌های خاص جاده، زاویه‌ی مسیر و زاویه‌ی انحنا و سرعت خودرو رخ می‌دهد.

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است:

این احتمال وجود دارد که کنترل پایداری با واکنش به نوسان خودرو در زمان رد کردن پیچ S شکل فعال شود و سپس به خاطر عبور از پیچ با سرعت بالا این فعالیت را ادامه دهد.

سوزوکی همچنین گفته دخالت سیستم کنترل پایداری شاید باعث ایجاد احساس ناراحتی در راننده شود اما این رویداد باعث تغییر حرکات خودرو نمی‌شود. خبرنگار تست کننده نیز موافق بوده که جهت حرکت خودرو تغییری نداشته است.

سوزوکی اعلام کرده تحلیل‌های بیشتری روی این واقعه انجام می‌دهد و به دقت چگونگی تنظیم ESP و در عین حال حفظ پرفورمنس جیمنی را انجام خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    کپی خوب و دوست داشتنی G63 سلطان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      باشه کپی g اینو صد دفه گفتی و صد دفه پاسخ گرفتی ‌که جیمنی قدیمی تر از g کلاسه باز زیر پستهای جیمنی اصرار داری کپی g آقا قبول کپی g واگن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        من قصد تمسخرش رو نداشتم ، میدونم که هر دوتاشون مال سال 1970 متولد شدن.
        من فقط از لحاظ طراحی گفتم کپی g کلاس هستش چون جی کلاس از همون ابتدا طراحیش همین بودولی جیمنی بیشتر شبیه چیپ بود ولی الان شبیه مرسدس شده.
        اگه دقت کنی همه قسمت های جیمنی کپی جی کلاس هستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (99 ديدگاه)

          دوست عزیز جیمنی نه کپی جی کلاس هست نه هیچ ماشین دیگری اگه به شباهت باشه که شباهتش به هامر h2 و h3 بیشتر اما کپی هیچ کدومشون نیست. خودش ماشین با اصالتی هست انقدر نسبت به خودروهای آلمان تعصب نداشته باشید و نسبت به بقیه کشورها جبهه نگیرید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حسین

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    در واقع مغز این سیستم خطا داشته!
    هنوز نیاز به اصلاح داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مگه سوزوکی تو آمریکا فروش داره که گفته مهندسان بیشتری رو به کالیفرنیا فرستاده؟
    چند سال پیش بود که از آمریکا رفت. من خبر نداره که دوباره برگشته یا نه.
    کسی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali a

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    با اینکه ماشین بامزه و کاربردی هست…دلیل استقبال خیلی زیاد ازش تب داشتن اس یو وی و شاسی بلنده که تو این یکی دو سال فروش سدان و هاچبک ها کمتر شده فروش اس یو وی ها چند برابر… وگرنه تو این کلاس و قیمت ماشین های خیلی بهتر از جمینی تو بازار هست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خیلی زشته ، اتاق جعبه ای شکل .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    ماشینی فوق العاده زیبا و جذاب،من عاشق طرح های جعبه ای هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا