سوزوکی

معرفی فیس‌لیفت سوزوکی ایگنس برای بازار اروپا

نسل دوم سوزوکی ایگنس چهار سال بعد از ورود به خط تولید، فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. این خودرو ماه گذشته در ژاپن معرفی شد و حالا با همان ظاهر به اروپا رسیده است. در بخش جلویی این ماشین جلوپنجرهٔ جدیدی به چشم می‌خورد درحالی‌که در سپر جلو هم طرح ذوزنقه‌ای شکل نقره‌ای کار شده که بیشتر حال و هوای یک شاسی‌بلند را در خودرو ایجاد کرده است. علاوه بر این، سه رنگ جدید عاج فیلی، زرد و خاکی هم به لیست رنگ‌های بیرونی آن اضافه شده که تعداد رنگ‌های تکی و دورنگ آن‌را به ترتیب به یازده و هفت نمونه افزایش داده است.

کابین ایگنس مدل ۲۰۲۰ اما کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییر چندانی در آن صورت نگرفته است. بااین‌حال سوزوکی نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بروز و صفحه آمپر را بازطراحی کرده است. علاوه بر این، تریم‌های خاکستری و آبی هم برای خودرو ارائه شده که می‌تواند با تودوزی خاکستری یا آبی صندلی‌ها مطابقت داشته باشد. در بخش فنی هم پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری ایگنس به سیستم تزریق سوخت دوگانهٔ جدیدی مجهز شده است. این پیشرانه در نسخهٔ ژاپنی ایگنس ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین سیستم هیبریدی خفیف این خودرو هم بهبود یافته و حالا به باطری لیتیوم یون با ظرفیت بالاتر مجهز شده که از ۳ آمپرساعت به ۱۰ آمپرساعت افزایش یافته است.

این سیستم می‌تواند انرژی جنبشی تولید شده در هنگام کاهش سرعت را احیاء و در باطری ذخیره کند که این باطری انرژی موردنیاز یک موتور الکتریکی کوچک را تأمین می‌کند. این موتور الکتریکی در هنگام شتاب گیری به پیشرانهٔ بنزینی کمک می‌کند و موجب بهبود مصرف سوخت می‌شود. برای انتقال نیروی این پیشرانه هم یک گیربکس CVT قابل سفارش است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سوزوکی ایگنس در ماه آوریل در بازار انگلستان عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری و سایر جزئیات آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Meysam

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه. جالب اینکه نسخه 4 چرخ محرک هم داره و آفرود خوبی هم تو کلاس خودش داره.
    اکثریت سوزوکی رو برند درجه 2 ژاپنی میدونن ولی من اینطور فکر نمیکنم و خیلی دوسش دارم. ایگنیس, جیمنی, سویفت, واقعا ماشینای جالبی هستن

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      خودروساز خوبیه و با قدمت تو موتور سیکلت خیلی قویه ولی تو خودرو سازی عالی ظاهر نمیشه یه هدف رو دنبال میکنه خودروهای ارزان با کیفیت متوسط.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. Muty

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      آخه تو اروپا کی میاد رقبای اروپایش را ول کنه این خنگ را بخره :-)

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. مهدی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    یک لحظه گفتم کیا سول هستش طراحش کیا سول خیلی دوست داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    جالبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا