سوزوکی

فرجام تلخ سوزوکی کیزاشی، یک رویای ناتمام

سوزوکی به احتمال زیاد تولید سدان اندازه متوسط خود یعنی کیزاشی را قطع خواهد کرد و جانشینی هم برای آن معرفی نخواهد نمود. این نتیجه فروش ضعیف این ماشین در بازارهای مختلف از جمله ایالات متحده و استرالیا است. این در حالیست که سوزوکی کیزاشی درست قبل از بحران مالی سال ۲۰۰۹ آمریکا به بازار معرفی شده بود.

Suzuki Kizashi Sport AWD
Suzuki Kizashi Sport AWD
بدشانسی کیزاشی را نباید تنها به گردن بحرانهای مالی جهانی انداخت. این اولین خودروی سوزوکی در این کلاس بود و برای رقابت با رقبایی بسیار معروف و با پیشینه ای قوی نیاز به تلاشی دو چندان و خصوصیاتی جذاب تر داشت. سوزوکی سرمایه گذاریهای سنگینی روی کیزاشی کرده و امید زیادی هم به موفقیت آن داشت. ماساکی کاتو، مدیر عامل سوزوکی استرالیا از سرمایه گذاری روی مدل توربوشارژر V6 و یک نمونه استیشن واگن از این خودرو خبر داد که اکنون دیگر این برنامه ها به دست فراموشی سپرده شده اند.

Suzuki Kizashi AWD GTS cockpit
Suzuki Kizashi AWD GTS cockpit
آینده سوزوکی با خروج از بازار ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ چندان روشن نیست گرچه نگاه این شرکت از این پس بیشتر به بازارهای در حال توسعه خواهد بود.

سوزوکی کیزاشی در استرالیا ۲۹ هزار دلار و در آلمان ۲۷ هزار یورو قیمت دارد در حالیکه از یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی تشنه سوخت و با توان تنها ۱۷۶ اسب بخار بهره می برد. گران ترین مدل کیزاشی با انتقال نیروی دو دیفرانسیل نزدیک ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. شاید هم بهتر باشد که سوزوکی دست از بلندپروازی برداشته و به هاچ بک های کوچک معروف خود و شاسی بلند محبوب خود یعنی ویتارا متمرکز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. alireza

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خدا بیامرزدش. ما که فرصت نکردیم امتحانش کنیم ولی امیدوارم سوزوکی دوباره بتونه خودشو جمع و جور کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      من که خیلی دوسش داشتم،به نظرم ماشین خوبیه و علت شکستش این بوده که توی بازارهای جهانی که رقابت آزاده یه ماشین برای پیروز شدن به یه چیزایی بیشتر از خوب بودن نیاز داره مثل سابقه و برند معتبر توی کلاس خودش…

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (133 ديدگاه)

      یعنی با این کره ای ها هم قابل مقایسه نبود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Yashar

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    سوزوکی امریکا رو ول کنو بیا ایران ، و با همین ماشین طرد شدت تو ایران به افسانه تبدیل شو و جاویدان بمان!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      بالاخره گذر هر ماشین از رده خارجی به ایران میوفته و معمولا خونه آخرش می شه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    خوشم میاد تک تک پیشبینی هام داره درست از آب در میاد.همین 3 روز پیش فتم سوزوکی داره نابود میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      زیگما جان چشم بسته غیب گفتی کافیه کمی اخبار اقتصادی سیاسی و …. رو دنبال کنی میفهمی وضعیت اکثر کشورها و شرکتها خرابه حرف تو مثل این میمونه من بگم پیش بینی میکردم اواخر اذر بارش داشته باشه باشیم دیدین گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        باهوش خان من فقط در مورد یه سری از کمپانی ها این حرفو زدم.همین جوری چشم بسته همرو که جمع نبستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمادي

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چیزه قشنگی میشه سوزوکی بیاد ایران شرکت بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hero

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خبر بدی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    عجیبه ماشین خوبی بود. طراحی خوبی داشت .
    فکر کنم عمده اصلی شکستش این بود که تبلیغات و سر صدای زیادی توی رسانه ها نداشت . برعکس تویوتا یا نیسان یا کیا هیوندای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ماشین کیفیت خوبی داشت،اما ظاهرش برعکس سوناتا و اپتیما اصلا به دل آدم نمی نشست،
    بنظر خود من همین علت فروش کمش بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عروسک مامان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوب شد تولید سدان سوزوکی به پایان رسید اصلا ازش خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عشق ماشین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش 29 هزار دلاره که میشه حدود 90 میلیون تومان که بازم در امریکا فروش نرفته بعد در ایران با قیمت 130 میلیون بفروش می رسد !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    نه هاچ بکش معروفه و نه ویتاراش

    کلا تو ایران 4 بار بیشتر کیزاشی ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. SAEED

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    ماشین قشنگ و خوبیه،حیف شد ک نسل جدیدش تولید نمیشه!
    ولی من جای سوزوکی بودم میومدم و از ایران خودرو و سایپا ایده میخواستم،با این همه نارضایتی و کیفیت پایین خم ب آبرو نمیارن و بازار خودرو کشور ول نمیکنن!!اصلا ب رو خودشونم نمیارن ک این ماشینای مزخرف تولید اوناست!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      چجور میگی ماشین قشنگیه رنگ کیلومتر شمار رو ببین حالت به هم میخوره صندلی رو نگاه کن طراحی زشت داشبورد و دلگیر بودنش رو ببین به چیش میگی قشنگ بیرونش هم که یه کپی درجه 3 از گلف جی تی هستش و پشتش که هیچی با این قیمت فکر میکنی چند نفر تو کشوری مثل المان بیان مجاب به خریدنش بشن یا امریکا که اینقدر قدرت انتخاب رو بردند بالا که واقعا گیج میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        سلیقه است دیگه SAEED دست داره ، چرا جبههمیگیری رهگذر ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. altima3600

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (138 ديدگاه)

        اگرهمین رو داشتی اونقد ازش تعریف میکردی تا از دور خارج بشه حالا که نداری و نمیتونی سوارش بشی داری ازش ایراد میگیری آمو بیا برو سوار پرایدت بشو باهاش مسافر کشی کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (22 ديدگاه)

          آمو من پراید ندارم تو که نمیدونی چرا میحرفی امو من از ماشین پسر عموی جنابعالی ایراد نگرفتم آمو که بهت برخورده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. SAEED

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        رهگذر جون ملاک خوب و بد شما رنگ کیلومتر شماره!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟
        دلیل نمیشه بخاطر تنوع بازار آمریکاو کشورایی ک توصنعت خودرو حرف اولو میرنن بگیم این ماشین خوبه یا بد!!!
        درکل ب قول حمید جون سلیقه،من یکی از نزدیک دیدم خوشم اومد!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. هادی

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما چشمت رو باز کن ببین در مقایبسه با ماشین های افتضاح ایران خودرو و سایپا گفته زیبا نه در مقایسه با سری E بنز !!!!

        صفحه کیلومتر این قشنگ تره یا پراید ؟
        صندلی این طراحیش بهتره یا پژو پارس ؟
        داشبورد این زشت تره یا اون سمند ؟
        این دلگیر تره یا تیبا ؟
        این کپی برداری شده یا رانا ؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. محسن.د

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    درمقابل رقباش هیچ حرفی واسه گفتن نداشت.نه ظاهر جالب، نه موتوری که جلب توجه کنه و نه برند محبوب!حتی قیمتش هم کم نبود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      باهات موافقم محسن جان. با این پول میشه خیلی ماشین های بهتری خرید. هم از نظر طراحی و هم از نظر کاربردی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شهاب

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    سوزوکی بیشترین پیشرفتو در موتورسیکلت داشته تا خودرو. . .
    بهترین سوپر موتورای دنیا رو همین سوزوکی میسازه ک از ماشیناش خوشتون نمیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن.د

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      اینطور نیست شهاب جان. سوزکی به هیچ وجه از هوندا، یاماها، دوکاتی بهتر نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهرام

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (34 ديدگاه)

        کاملا درسته محسن جان
        حرف اول توی موتورسیکلت دنیا رو یاماها میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شهاب

          ۱۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          آقا محسن اگر از اونا بیشتر نباشه قطعا کمترم نیست , نمونش سوزوکی هایابوسا ک توی کلاس ریس غولی واسه خودش !

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محسن.د

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      سوزوکی تو کلاس Moto GP چه حرفی واسه گفتن داره ؟؟؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. SALAR

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    قیمتش هم زیاد بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ahmad.a

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا تو بازار رقابتیی مثل آمریکا، این برند تو این کلاس دوام نمی آورد…
    هیوندای و کیا واقعا دونستن چه طوری وارد بازار بشن و قسمتی از اون رو بدست بیارن. طراحی خوب، قیمت کم در مقابل امکانات بیشتر، موتورای کم مصرف و پر بازده و … دلیل پیشرفت کره ای ها و از دست رفتن کیزاشی شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. CAMARO

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا شرکت سوزوکی نباید ناراحت بشه الان همین ماشینو با 4 برابر قیمتش وارد ایران میکنه و میچپونه به ما به عنوان بهترین ماشین هم سوار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پيتر

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دیگه حرف اول رو طراحی ودیزاین میزنه نمونهاش کره ای ها وگرنه موتور وقوه محرکه رو دیگه همه فوت ابن حتی چینی ها هرکپمانی اراین قاعده تخلف کنه سزاش ضرره تمام بیخود هم مثبت منفی نزنین این قانونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خب لابد زشت بوده این بلا براش اتفاق افتاده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. jalalee

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی دوسش دارم تو سدان های کلاس خودش واقــعا زیباست. خیلی تحقیق کردم برا خریدش ولی همش اخبار نا امید کننده شنیدم ازش. با این اوضاع و اخبار (ضعف خدمات و بازار راکد) دیگه نمیشه رفت سراغش . ولی یکی از بهترینام هست که نرسیدم بهش… :(

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا