تیونینگ پرقدرت سئات لئون کوپرا ST

سئات لئون کوپرا ST یکی از جواهرات پنهان گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این خودرو از زیرساخت مشترک با فولکس‌واگن گلف و آئودی A3 بهره برده و در حالت استاندارد خود نیز قدرت قابل‌توجه 296 اسبی دارد. البته یکی از رقبای کار درست سئات هوندا سیویک تایپ R نام دارد که خروجی آن به 306 اسب بخار می‌رسد.


اگرچه لئون کوپرا ST استوک به خوبی می‌تواند در برابر هاچبک آتشین ژاپنی‌ها قد علم کند اما موسسه تیونینگ Siemoneit ریسینگ نظر دیگری داشته و این هاچبک جمع‌وجور اسپانیایی را دگرگون کرده است.


Siemoneit ریسینگ تیونری آلمانی است که نه تنها پیشرانه‌ی لئون کوپرا ST را ارتقا داده بلکه روی شاسی، رینگ‌ها و بدنه نیز دست گذاشته است. نتیجه‌ی این تغییرات تولید یک موشک جمع‌وجور 514 اسب بخاری است که می‌تواند تنها در عرض 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد.


این تیونر برای رسیدن به این قدرت زیاد از قطعات خودش در پیشرانه استفاده کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توربوشارژرهای بزرگ‌تر، سیستم جذب هوای کاراتر و اینترکولرهای جدید با سیستم هدایت هوای بهینه شده اشاره کرد. پمپ‌های سوخت قوی‌تر و پمپ روغن آلومینیومی با دو لیتر ظرفیت بیشتر نیز در این پیشرانه به چشم می‌خورند. پس از تیونینگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، این خودرو قدرت 514 اسبی یاد شده را در دور 6500 و گشتاور 620 نیوتون متری را در دور 3600 ارائه می‌کند.


تیونر یاد شده به منظور هماهنگی خودرو با قدرت بیشتر اقدام به نصب لاستیک‌های میشلین اسپورت پایلوت کاپ 2 و رینگ‌های 19 اینچی پرفورمنس کرده است. همچنین سیستم تعلیق KW و ترمزهای سرامیکی 370 میلی‌متری برگرفته از آئودی RS3 نیز به کوپرا ST اضافه شده‌اند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. Cadillac
    سوابق: (1545 دیدگاه) ,

    یه دوست عزیزی میگفت برندهای ژاپنی
    از جمله تویوتا نتونستند رقیبی واسه سری ۳ ارایه بدند،در حالی که جنسیس جی۷۰ تونست این کارو‌کنه.
    احتمال داره که لکسوز rcf که رقیب m3 میشه،
    رو ایشون نمیشناختن
    #جالبه نه

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (1439 دیدگاه) ,

      البته نسل قبلی لکسوس rcf از m3 و آئودی کاملا شکست خورد. نسل جدید لکسوس هم ویژگی خاصی بهش اضافه نشد و صرفا 5 اسب بخار توان بیشتر. اما بیشک نسل جدید m3 یا m4 بهبود قابل توجهی خواهند داشت.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.