سئات

معرفی نسل جدید سئات لئون، پسرعموی خوش‌تیپ گلف

شاید نسل هشتم فولکس‌واگن گلف با تکنولوژی‌های فراوان خود یکی از بهترین هاچ‌بک‌های بازار باشد اما حالا نسل جدید سئات لئون با استایلی شیک و جذاب معرفی شده تا شاید بتواند بازی را به نفع خود تغییر دهد. لئون جدید که در ظاهر حتی از نسل قبلی هم بهتر به نظر می‌رسد، از دماغه‌ای تهاجمی با جلوپنجره‌ای عمودی برخوردار است که توسط چراغ‌های LED باریک با دی‌لایت‌هایی متمایز احاطه شده است. در پایین نیز ورودی هوای اسپرت و مه شکن‌های افقی به چشم می‌خورند.

استایل پویای لئون در پروفیل جانبی آن‌هم ادامه یافته است و در اینجا کاپوتی برجسته، بدنه‌ای سیال و خطوط شخصیت قوی جلب‌توجه می‌کنند. شیشهٔ جلوی خودرو شیب زیادی دارد و سقف نیز با شیب ملایمی به اسپویلر عقب ختم می‌شود. لئون در عقب هم با چراغ‌های باریکی که توسط نوار LED نازکی به هم متصل شده‌اند، از طراحی اسپرتی برخوردار است. به‌طورکلی طراحی بیرونی نسل جدید لئون خصوصاً در چراغ‌های جلو و عقب تا حد زیادی کراس‌اوور سه ردیفهٔ تاراکو را به یاد می‌آورد.

این هاچ‌بک اسپانیایی ۴,۳۶۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۵۶ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۸۶ میلی‌متر است. این یعنی لئون جدید ۸۶ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۵۰ میلی‌متر افزایش یافته اما کمی باریک‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده است. نسل جدید این ماشین در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود اما بالاترین آن‌ها که FR نام دارد در ظاهر با سپرهای منحصربه‌فرد و رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر ۱۷ اینچی از دیگر تیپ‌ها متمایز شده و از تنظیم اسپرت سیستم تعلیق هم برخوردار است.

لئون جدید در کابین تقریباً دنباله‌روی گلف بوده اما بااین‌حال طراحی منحصربه‌فرد خود را دارد. در مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته درحالی‌که در سمت راست آن‌هم نمایشگرهای ۸ یا ۱۰ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای می‌گیرد. این سیستم از اندروید اتو، کارپلی بی‌سیم و کنترل صوتی برخوردار است. طراحی داشبورد لئون زاویه‌دار بوده و در میانهٔ آن دریچه‌های تهویهٔ بزرگ با تریم فلزی جلب‌توجه می‌کنند. در پایین نیز کنسول مرکزی ساده‌ای به چشم می‌خورد.

لئون جدید به لطف ابعاد بزرگ‌تر، فضای داخلی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. نسخهٔ استیشن این ماشین که اسپرت‌تورر نام دارد، از فضای صندوقی به حجم ۶۱۷ لیتر برخوردار است که افزایشی ۳۰ لیتری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد اما حجم صندوق بار نسخهٔ هاچ‌بک تغییری نداشته و مثل قبل ۳۸۰ لیتر است.

پیشرانه‌های نسل جدید لئون از نسل هشتم گلف گرفته شده‌اند. لیست موتورهای بنزینی از یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر آغاز می‌شود که در دو نسخهٔ ۹۰ اسب بخاری و ۱۱۰ اسب بخاری قابل انتخاب است. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند سراغ موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بروند که در دو سطح قدرت ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب بخاری ارائه می‌شود؛ و نهایتاً قوی‌ترین موتور بنزینی لئون هم یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت است.

برای کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه‌مند هستند، سئات یک پیشرانهٔ ۲ لیتری TDI را در نظر گرفته که در دو سطح قدرت ۱۱۵ و ۱۵۰ اسب بخار ارائه می‌شود؛ اما علاوه بر این موتورهای بنزینی و دیزلی، یک نسخهٔ دوگانه‌سوز CNG با موتور ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری هم برای لئون ارائه می‌شود. این مدل به سه مخزن CNG مجهز است که امکان پیمودن ۴۴۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. هنگام خالی شدن مخازن گاز نیز خودرو به‌طور خودکار روی حالت بنزین می‌رود.

خبر بزرگ‌تر اما اضافه شدن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به خانوادهٔ لئون است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری TSI (بنزینی توربو) به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۰۴ اسب بخار قدرت بوده و یک پکیج باطری لیتیوم یون ۱۳ کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن تا ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، برای موتورهای بنزینی ۱ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری، سیستم هیبریدی خفیف هم ارائه شده است. این نسخه‌ها به گیربکس دوکلاچه، یک استارت-ژنراتور، باطری لیتیوم یون و ترمزهای احیا شونده مجهز می‌شوند. سئات جزئیات چندانی دراین‌باره منتشر نکرده اما در نسخه‌های هیبریدی خفیف مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند زیرا در مواقعی پیشرانهٔ بنزینی خاموش می‌شود اما خودرو به حرکت خود ادامه می‌دهد تا متوقف شود. همچنین موتور الکتریکی می‌تواند برای کمک به شتاب گیری هم استفاده شود.

نسل جدید لئون در بخش ایمنی هم به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوانی مثل کروز کنترل فعال، سیستم کنترل شاسی پویا، دستیار اضطراری، دستیار سفر و دستیار خروج مجهز شده است. فروش نسل جدید سئات لئون مدل ۲۰۲۰ از سه‌ماههٔ دوم امسال آغاز خواهد شد و اطلاعات تکمیلی در مورد آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    من تو بحث خودرو های اقتصادی…عاشق سئات و اشکودا هستم…
    اصلا فوق العادن…خوش بحال کسی که میتونه بخرتشون یه پکیج خیلی خوب باطراحی جذاب با قیمت مناسب بهت تحویل میدن…
    مگه میشه زیر مجموعه vw باشی و کارت درست نباشه……

    راستی دوستان دسته دندش شبیه 911 ?
    البته این مدل دسته دنده تو مدل های دیگه زیر مجموعه vw دیده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    من به مراتب محصولات اشکودا و گلف رو به این ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    خیلی خوشکلتر از گلفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. doubt

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    خیلی حال کردم باهاش. کاش یه نسخه پرفورمنسم تولید میکردن ازش تو مایه های 400 اسب. تو شرایط نرمال کشورمون چقدر همچین ماشینایی به درد بازار ما میخوردن. فک کنید باید نسخه داغ اینو میتونستیم حداکثر با 80 تومن بخریم. چه حالی میداد خدااا.
    ای لعنت بر………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Enzo

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    طراحیش واقعا زیباست.از اون ماشینایه که اگه پنج شش سالم زیر پات باشه . هروقت ببینیش حس خوبی بهت میده .خسته نمیشی ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. F22RAPTOR

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    بسیار زیبا شده حال کردم
    ولی هنوزم مزدا3 یه چیز دیگه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      مزدا 3 یه شاهکاره. اما متاسفانه فقط یه ایراد داره که تو حمل مسافر خیلی کاربردی نیست. ردیف عقب فقط برای افراد کوتاه قد یا نهایتا افراد با قد معمولی جواب میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. farshad

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از زیر مجموعه های فلوکس واگن کمتر از شاهکار نباید انتظار داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پویا

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من واقعا درک نمیکنم ک چرا بعضی از دکمه های کاربردی رو حذف میکنن و میبرن میذارن تو نمایشگر!! مثل سیستم تهویه اینا. باز نمایشگره ی ذره بزرگ باشه مثل تسلا یا موستانگ مک-ای باز ی چیزی!! خداییش این اصلا خوب نیست و با این رویه ای ک vw در پیش گرفته انگار تمام نسل های بعد کل مدل هاش اینجوریه ئ من واقعا متنفرم از این نوع طراحیا! این نوع طراحی ها میتونه حواس راننده رو کامل پرت بکنه و واقعا خسته کننده و ازاردهنده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid...Audi

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    نسخه ی CNGش خیلی جذابه و خیلی کاربردی واسه ایران. نسل قبلی که وارد ایران شد خیلی ماشین زیبایی بود و حیف به خاطر ممنوع شدن واردات نتونستیم توی خیابونا از این ماشین بیشتر ببینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بر خلاف نظر دوستان، چهره گلف را کاملا بهتر از سئات میبینم. خصوصا در نسخه های gti و R که امسال ارائه خواهد شد. نمای عقب گلف، فوق العاده هست و دو محصول گلف و آرتئون را از شرکت فولکس، را بسیار میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا