سئات

نسخهٔ اسپرت سئات آتکا FR معرفی شد

شرکت اسپانیایی سئات طیف مدل‌های نخستین کراس‌اوور خود یعنی آتکا را با معرفی یک نسخهٔ اسپرت بنام FR گسترش داده است. در حال حاضر آتکا در سه تیپ Reference، Style و XCellence عرضه می‌شود که حالا نسخهٔ جدید FR نیز به آن‌ها افزوده شده است. البته آتکا FR یک کراس‌اوور عملکرد بالای تمام‌عیار نیست بلکه به‌عنوان یک تیپ اسپرت به دیگر تیپ‌های این ماشین اضافه گردیده است.

seat-ateca_fr-2018-1024-01

آتکا FR به لطف لوگوهای خاص جلو و عقب، جلوپنجرهٔ مشکی براق، ریل‌های روی سقف و فریم پنجره‌های مشکی‌رنگ، همرنگ بدنه شدن قسمت پایینی سپرها، LEDهای منحصربه‌فرد در مه شکن‌ها، اسپویلر عقب و رینگ‌های ۱۹ اینچی اسپرت با لاستیک‌های ۲۴۵، خود را از دیگر تیپ‌ها متمایز می‌کند.

seat-ateca_fr-2018-1024-02

در داخل نیز به‌صورت استاندارد صندلی‌های اسپرت خودرو با چرم آلکانترا پوشیده شده‌اند درحالی‌که برای آن پدال‌های آلومینیومی و لوگوی FR نیز در نظر گرفته شده‌اند. همچنین دوخت قرمز برجسته روی غربیلک فرمان، صندلی‌ها و رو دری‌ها هم نمایی اسپرت به داخل آتکا بخشیده‌اند. این موارد در کنار ارائهٔ جزئیاتی به رنگ مشکی پیانو بر روی کنسول وسط نمای پریمیومی را ایجاد کرده‌اند.

seat-ateca_fr-2018-1024-04

برای سئات آتکا FR یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو TSI جدید ارائه شده است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشته و به پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی کنونی پیوسته است. موتورهایی که بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ اتوماتیک DSG دوکلاچه قابل انتخاب است که قدرت را به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن قابل سفارش است.

seat-ateca_fr-2018-1024-03

اما غیرازاین موتور بنزینی، طرفداران پیشرانه‌های دیزل نیز می‌توانند یک موتور TDI را انتخاب کنند درحالی‌که امکان سفارش سیستم DCC (کنترل دینامیک شاسی) و فرمان پیشرفته هم برای آن وجود دارد. سئات رسماً آتکا FR را در نمایشگاه خودروی بارسلونا در اسپانیا به نمایش درخواهد آورد که از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ ماه می برگزار می‌گردد. این کراس‌اوور از تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی شیک و با وقاره
    اون تک اگزوز دوبل رو خیلی دوست دارم . و خیلی وقته در ماشین جدیدی ندیدمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی داره توربو ها بازارشون داغ میشه
    خدا به تنفس طبیعی رهم کنه اونم مثل دنده دستی نزنن گاراژ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. BEHDAD

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اقا madjid اگزوز تکه دوبل تو سانتافه 2017 هم هستش میشه تو خیابونا دیدشون البته واسه ی تعریف از سانتافه نگفتم فقط جهت اطلاع خودمم زیاد از سانتافه خوشم نمیاد خیلی زیاد شدن تو خیابونا عین پراید دیگه دله ادم زده میشه. دوستان این نظر شخصیمه نظره شما هم اگر متفاوته کاملا نظرتون متحرمه .با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهسا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سئات واقعا ماشین عالیه امیدوارم زود تر تو خیابونای ایران شاهدش باشیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا