سئات

کانسپت ال بورن، پیش‌نمایش اولین محصول الکتریکی سئات

پیروی نگاهی کوتاه به جدیدترین کانسپت الکتریکی گروه فولکس‌واگن، سئات صورت رسمی از کانسپت ال بورن رونمایی کرد. این خودروی الکتریکی بر پایه‌ی پلتفرم MEB شکل گرفته و تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.


پس از هاچبک فولکس‌واگن ID، ال بورن دومین خودروی الکتریکی ساخته شده با استفاده از پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن بوده است. این خودرو در مقایسه با پسرعموی آلمانی خود اسپورت تر و احساسی‌تر بوده و از فلسفه‌ی طراحی سئات برخوردار است.


این خودروساز ادعا می‌کند نسخه‌ی تولیدی ال بورن با استفاده از مجموعه باتری ۶۲ کیلووات ساعتی برد ۴۲۰ کیلومتری خواهد داشت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۷.۵ ثانیه اعلام شده است. ظاهراً نسخه‌ی پرچم‌دار این خودرو از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخاری استفاده خواهد کرد.


این هاچبک الکتریکی با شارژر سریع ۱۰۰ کیلوواتی سازگار بوده بنابراین می‌توان تا ۸۰ درصد باتری آن را در ۴۷ دقیقه شارژ نمود.


کانسپت موردبحث از رینگ‌های ۲۰ اینچی که باعث بهبود آئرودینامیک خودرو می‌شود استفاده کرده است. سئات می‌گوید در طراحی خودرو از “پرده هوایی” استفاده شده تا توازنی خوب بین پرفورمنس و زیبایی ایجاد گردد.


از دیگر ویژگی‌های ال بورن می‌توان به سیستم مدیریت گرمایی پیشرفته‌ای اشاره کرد که از پمپ گرمای ویژه‌ای سود می‌برد که باعث صرفه‌جویی و ایجاد برد ۶۰ کیلومتری بیشتر می‌شود. این ویژگی برای کاربرانی که در مناطقی با آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند مفید خواهد بود.


همانند هاچبک فولکس‌واگن ID، ال بورن قادر خواهد بود بیشترین فضای کابین را ارائه کند که دلیل آن فضاسازی عالی پلتفرم MEB است. طراحی داشبورد این خودرو ساده‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتید و بیشتر آماده‌ی تولید است تا آینده‌نگرانه. در این بخش صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی و ویژگی‌های ارتباطی زیادی دیده می‌شوند.


اولین خودروی الکتریکی سئات از ویژگی خودران سطح ۲، دستیار پارک هوشمند و طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده برخوردار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    سلام آقای شاهین احمدزاده.
    اول صبح روز شنبه داری کولاک میکنی دادا.
    یکم آروم تر برو ما هم برسیــــــــــــــــــــم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      انجام وظیفه می کنیم دوست عزیز
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خداییش خیلى قشنگ درست کرده . هم طراحى داخلى و هم طراحى خارجیش عالى طراحى شده. البته فولکس واگن هم تو طراحى این خودرو سهم زیادى داشته و اگر با قیمت مناسب عرضه بشه میتونه فروش خیلى خوبى را تجربه کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا