سئات

کوپرا فورمنتور VZ5 جدید با قلب آهنین 5 سیلندر آئودی

کوپرا در آینده نزدیک نسخه پرچم‌دار فورمنتور را عرضه خواهد کرد. در بطن این خودرو پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آئودی اسپورت قرار خواهد گرفت.

این خودرو که فورمنتور VZ5 نام گرفته به‌صورت رسمی ۲۲ فوریه رونمایی خواهد شد و این زمان با سومین سالگرد تبدیل شدن کوپرا به برندی مستقل هم‌زمان است. البته اسپانیایی‌ها گفته‌اند این خودرو به‌صورت تولید محدود در دسترس خواهد بود.

وین گریفیتس رئیس کوپرا و سئات گفته است:

کوپرا فورمنتور نشان دهنده عصاره برند ما بوده و قرار گرفتن پیشرانه ۵ سیلندر قوی‌تر در بطن آن به همراه ۷ قوای محرکه دیگر باعث می‌شود فورمنتور به یک خودروی کاملاً جذاب برای طرفداران تبدیل شود، چیزی که برند کوپرا به همین خاطر به وجود آمده و ما با این کار می‌توانیم به مصرف‌کنندگان جدیدی دسترسی پیدا کنیم.

هنوز قدرت و گشتاور این پیشرانه اعلام نشده اما نیروگاه ۵ سیلندر آئودی در خودروهای RS Q3 و RS Q3 اسپورت بک قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری دارد. این نیروگاه آهنین با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری کرده و به محصولات آئودی توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی را می‌دهد.

در تیزر منتشر شده از فورمنتور VZ5 می‌توانیم نمای پشتی این شاسی‌بلند اسپورت را ببینیم که دارای دیفیوزری گیراتر است. در هر طرف سپر نیز خروجی‌های اگزوز بزرگ خودنمایی می‌کنند. دیگر نشانگر خاص بودن این خودرو لوگوی VZ5 در سمت راست درب پشتی است. این خودروساز احتمالاً در روزهای آینده تیزرهای بیشتری را از محصول جدیدش منتشر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    دوست داشتنیه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    تعداد پنج سیلندر چون فرد هست معمولا باعث میشه پیشرانه خشن تر کار کنه. اما خب آئودی تجربه زیادی تو ساخت پنج سیلندرهای سرعتی داره. همین خشن کار کردن باعث میشه با هر بار گاز دادن پیشرانه مثه یه موجود زنده حس بشه . و بالا رفتن دور موتور رو با گوشت و پوستت حس کنی. از نظر هیجان و اسپورتی بودن خوبه ولی در حالت درجا و تو ترافیک نسبت به چهارسیلندر ها تو رتبه پایینتری قرار میگیره. مطمئن نیستم ولی فکر کنم دور آیدلش هم بالاتر باشه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  4. پرهام و رهام

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خیلی باحاله

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. پرهام و رهام

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خیلی باحاله و جالب

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مهرداد كمال

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    والله از خود ائودی هم جذابتره

    موافقم 2
    مخالفم 4
  7. ?Ali Hossein?

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    خیلی خذابه ولی چند وقتی بود از شر چراغ پیوسته ها در امان بودیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا