سیتروئن

پشت فرمان دی اس ۷ کراس‌بک E-Tense جدید

ما پیش از تجربه رانندگی با شاسی بلندهای لوکس دی اس فرانسه را داشته‌ایم اما مدل‌های دی اس ۳ و دی اس ۷ کراس بک قضاوت‌های مختلفی را برانگیخته‌اند. البته نسخه‌های الکتریکی شده آن‌ها وارد بازار شده و نسبت به مدل‌های بنزینی و دیزلی منطقی‌تر جلوه می‌کنند.

دی اس 7 کراس‌بک

ما در اینجا پشت فرمان نسخه هیبریدی دی اس ۷ نشسته‌ایم که با پسوند E-Tense شناخته می‌شود. البته درحالی‌که مدل دی اس ۳ کراس بک E-Tense مدلی کاملاً الکتریکی است، برادر بزرگ‌تر از قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود می‌برد. این قدبلند فرانسوی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۹۷ اسب بخاری و واحد الکتریکی ۱۰۸ اسبی سود می‌برد. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۲۹۶ اسب بخار بوده و با سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند.

دی اس 7 کراس‌بک

از میان قوای محرکه قابل انتخاب برای این خودرو، مجموعه پلاگین هیبریدی بهترین هماهنگی را با دی اس ۷ کراس بک داشته است. این مجموعه به‌طور سورپرایز کننده‌ای مشتاق به استفاده از پیشرانه الکتریکی بوده و این در حالی است که خودرو وزن ۱۹۰۰ کیلومتری داشته و شعاع حرکتی تمام الکتریکی آن به ۶۴ کیلومتر می‌رسد.

دی اس 7 کراس‌بک

حتی زمانی که پیشرانه بنزینی این خودرو وارد مدار می‌شود گشتاور ۳۳۷ نیوتون متری پیشرانه الکتریکی به مدد پیشرانه آمده و عملکرد نرمی را موجب می‌شوند. شایان ذکر است گشتاور پیشرانه الکتریکی ۳۷ نیوتون متر بیشتر از پیشرانه بنزینی بوده و به‌طور آنی در دسترس است.

دی اس 7 کراس‌بک

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دی اس ۷ کراس بک E-Tense در ۵.۹ ثانیه ثبت می‌شود که به اندازه‌ی هاچبک های داغ سریع است. این عملکرد نشان دهنده‌ی توانایی واحد الکتریکی در بهبود پرفورمنس خودرو و همچنین مصرف سوخت است؛ و اگرچه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دی اس سریع‌ترین تعویض‌ها را ندارد اما دنده‌ها را به نرمی تعویض می‌کند.

دی اس 7 کراس‌بک

دی اس مدعی است مصرف سوخت این خودرو زیر ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است اما همانند تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی، میزان شارژ خودرو تأثیر مستقیمی روی مصرف سوخت آن خواهد داشت.

دی اس 7 کراس‌بک

با وجود شارژ خانگی ۷.۲ کیلوواتی، باتری لیتیوم-یونی ۱۳.۲ کیلووات ساعتی این خودرو در یک ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ می‌شود که با توجه به شعاع حرکتی در دسترس کاملاً سریع است.

دی اس 7 کراس‌بک

وزن باتری نصب شده در ارتفاع کم شاسی هم به بهبود سواری خودرو نسبت به نمونه‌های عادی دی اس ۷ کراس بک کمک می‌کند.

این مدل به‌صورت استاندارد از سیستم اکتیو اسکن سود می‌برد که از دوربین برای پایش مسیر پیش رو و تنظیم سیستم تعلیق استفاده می‌کند. این تکنولوژی بی‌نقص نیست اما خب عملکرد بهتری را ایجاد می‌کند؛ و اگرچه دی اس ۷ کراس بک پایدارترین سواری را در سطوح گوناگون ندارد اما عملکرد سیستم تعلیق در جاده‌ها خوب بوده و کابین هم باعث ایزوله نسبی سرنشینان از بیرون می‌شود.

فضای کابین و بار شاسی‌بلند لوکس فرانسوی‌ها نیز بسیار خوب بوده و فضای بار ۵۵۵ لیتری پاسخگوی تمامی نیازهاست. همچنین داخل کابین نیز فضای خوبی وجود دارد.

دی اس 7 کراس‌بک

البته یکی از فاکتورهایی که به‌طور قابل‌توجهی جذابیت‌های دی اس ۷ کراس بک E-Tense را تحت تأثیر قرار می‌دهد قیمت ۵۶۰۷۵ پوندی مدل فول اولترا پرستیژ می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت آئودی Q5 50 TFSI e که قدرت مشابهی داشته بهای بین ۴۹۷۳۵ و ۶۴۵۸۵ پوندی دارد.

دی اس 7 کراس‌بک

اگر خریدار ناوگانی و سازمانی باشید آلایندگی دی‌اکسید کربن ۳۵ گرمی در هر کیلومتر به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد اما هضم قیمت این خودرو واقعاً سخت است.

اگرچه جنس متریال بکار رفته در کابین خوب است اما به نظر نمی‌رسد کیفیت کلی کابین در حد و اندازه قیمت خودرو باشد.

دی اس 7 کراس‌بک

مدل E-Tense از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی و راحتی استفاده تفاوتی با مدل‌های استاندارد ندارد. صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی مرکزی و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی خوب بوده اما استفاده از منوها کمی زمان‌بر است.

اما از نظر تجهیزات در این تریم کاملاً راضی خواهید شد. از جمله تجهیزات استاندارد دی اس ۷ کراس بک E-Tense می‌توان به دو صفحه‌نمایش، اپل کارپلی و اندروید اتو، ناوبری، سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های گرم و سرد شونده و ماساژوردار، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، حسگرهای پارک، دوربین دنده‌عقب و… اشاره کرد.

البته حتی با وجود تمامی این تجهیزات و بهبودهای مهندسی رخ داده، این تریم از دی اس ۷ کراس بک هنوز هم گران به نظر می‌رسد.

این اولین محصول پلاگین هیبریدی دی است اما جدای از بحث قیمت می‌تواند بهترین نسخه در خانواده دی اس ۷ کراس بک باشد. این خودرو نرم بوده و سیستم تعلیق آن نیز بهتر از نسخه استاندارد عمل می‌کند. E-Tense خودرویی جادار نیز بوده اما کابین و تکنولوژی آن هنوز هم پشت سر رقبا قرار می‌گیرد و قیمت تقریباً ۶۰ هزار پوندی آن نیز بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

دی اس 7 کراس‌بک

مشخصات دی اس ۷ کراس بک E-Tense 4×4 Ultra Prestige

  • قیمت: ۵۶۰۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. ツSAMURAIツ

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طراحیش داخلی و خارجیش محشره 👌👌
    قدرت موتورش هم برای این کلاسِ خودرو ها عالیه

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۶
    1. ツSAMURAIツ

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (740 ديدگاه)

      دی اس تو ایران بد شانسی آورد اگه واردات بسته نمیشد فروش خیلی خوبی می داشت

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۵
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4495 ديدگاه)

        ولی من فکر میکنم اگر واردات آزاد هم بود ، باز هم استقبالی اَزَش نمیشد ، چون یه موتور برداشتن مثل چینی‌ها رو هر کلاسی که توانستند انداختند !!!
        ۱/۶ باتوربو ، بی‌توربو 🤦‍♂️

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۲۰
        1. Hadi

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1815 ديدگاه)

          از نظر مصرف واقعاً انتخاب بهتریه نسبت به مدل بنزینی
          ولی قیمت بالایی داره…
          با این قیمت گزینه های بهتری تو بازار هستش…
          تو ماشین های پژو-سیتروئن فقط ۵۰۸ pse واقعاً محشره این ماشین 👌

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
      2. ارشیاsvj

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1302 ديدگاه)

        اقا من چند وقت پیش یه کامیون دیدم پشتش فک میکنین چه ماشینی بود؟؟
        یه عالمه سورنتو ۲۰۲۱!!!
        چجوری وارد کرده به نظرتون؟

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
        1. ツSAMURAIツ

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (740 ديدگاه)

          احتمالا داشته میرفته عراق

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
    2. مزدا

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1709 ديدگاه)

      سدان دی اس رو دوست دارم

      موافقم ۹
      مخالفم ۷
    3. Efk

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این ماشین رو از نزدیک و زوایای مختلف دیدم فوق العاده بد استایل و به هیچ وجه به قیمتش نمیارزه
      از نظر ظاهری انگار تو رنج توسان و اسپرتیج بود

      موافقم ۶
      مخالفم ۲۹
    4. SRT

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      پدال اگه اشتباه نکنم ی درگ بین اگرا ار و اس وی جی برگذار شده،فک کنم EP9هایپرکار چینیام توش باشه.مطلبشو بزار ببینیم چیه.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. ali

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    با این پول میشه یه لکسوس rx مدل سال گرفت. هیچوقت حاظر نیستم فرانسوی بخرم.

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۴
    1. Ãbţìň

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      منم کلا از فرانسوی جماعت حالم بد میشه، اون بلاهایی که پژو و سیتروئن سر صنعت خودروسازی ایران آورد رو هیچ وقت نمیتونم ببخشم،بجای همکاری با ژاپن یا کره همش آشغالای از رده خارج شده پژو رو وارد کردن، مشکل اونا هم نیست خود خودروسازامون هم پر از ایرادن،اما بهتر بود اصلا با اونا توافق نکنن.
      این ماشین هم سوگلی فرانسه+چینه که میشد از روی موتورش هم فهمید.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. Ho3in

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    لعنتی خیلی خیلی دوست داشتنیه
    هم قیافه و هم طراحی داخلیش حرف نداره
    اما مشکلش اینه که موتورش ضعیفه و کیفیتش (اونم یکم)

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۸
  4. net

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    ds7 در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران سال ۹۶ موجود بود.تنها تولید کننده ماشین فرانسوی که یه کم داره لوکس کار میکنه ds هست

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. Peyman

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من باهاش رانندگی نکردم ولی سوارش شدم تو نمایشگاه
      فوق العاده بود
      کیفیت چرمش حرف نداشت
      تا حالا بهتر از اونو سوار نشدم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. فرشاد

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (188 ديدگاه)

    اون اوایل ک معرفی شده بود بنظرم زیباترین خودروی جهان بود ولی از دید من پس از مدتی طراحی بیرونیش معمولی و طراحی داخلیشم یه لول پایین تر از ائودی هست
    توی یوتیوب هم دیدم که بین این و کیو ۷ که جدال راه انداختن ک ائودی قورتش داد
    با این فشار روی موتور بعید بنظر میرسه کم استهلاک باشه
    نسبت ب رقیباش گزینه زیاد جالبی نیست

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  6. challenger

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    طراحی مردانه و مدرنی داره

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  7. فرهنگ

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اگر از نزدیک ببینیدش عاشق میشید
    مخصوصا وقتی که تو شب
    توی اینه ببینیش

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  8. کافر مقدس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (713 ديدگاه)

    اصلا با این گلگیر و سپر یک تیکه مشکی رنگ که اللخصوص مزدا هم استفاده میکنه حال نمیکنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. یوسف

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (379 ديدگاه)

    تلاش گروه پژو-سیتروئن برای ساخت یک خودروی لوکس شایسته تحسینه. این خودرو به خودی خود ماشین خوبیه ولی رقبا بسیار شایسته تر و توانمندتر هستند.
    نمیخوام بدبین باشم ولی بعید میدونم برند دی اس عمر طولانی داشته باشه به ویژه پس از ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر ، سرمایه گزاری روی برندهایی مثل آلفا و مازراتی منطقی تر به نظر میاد.
    دی اس سال ۲۰۰۹ به عنوان زیر برند پریمیوم سیتروئن به وجود آمد ولی از سال ۲۰۱۴ یک برند مستقل شد. اگر معیار رو همین سال ۲۰۱۴ بگیریم فروش دی اس در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۴ بیش از پنجاه درصد کاهش پیدا کرده.
    من دی اس رو به خاطر طراحی های آوانگارد و خاصش دوست دارم که ریشه در ژن های سیتروئنی این برند داره ولی برای بقا باید خیلی خیلی تلاش کنه و بهتر باشه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  10. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (902 ديدگاه)

    همونطور که قدیم گفتم دی اس تنها خودرو ساز فرانسوی هست که خوب ماشین میسازه

    شاید قیمت این ۵۶ هزار پوند باشه که میشه حدود ۶۲ هزار دلار . ولی ولی ارزش داره.

    داخلش هم اسپرته . در کل خوبه. ارزش خرید داره.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. (Saeed(peugeot

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    فوق العاده هستش …… اتفاقا دی اس حسابی داره کار میکنه ….

    الان دی اس ۹ رو رونمایی کرده

    دی اس ۴ کراس بک جدید هم داره آخرین تست هاشو میگذرونه….چند وقت دیگه رونمایی میشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  12. مهرداد كمال

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    مشکل قیمت داره با این قیمت بعید میدونم دوام بیاره

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  13. آریا منش

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نمی دانم چرا به من حس لوکس بودن نمیده ، برخلاف لکسوس که طراحانش علاوه بر اینکه نام درخوری ساختن واسه برند لوکس تویوتا ، از زبان طراحی خاص و مخصوص خودش بهره میبره و دارای شخصیت مستقل، اما متاسفانه پژو خیلی بد عمل می‌کنه در این خودرو

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  14. Amirreza

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا خدایی این چیه ؟ ظاهرش خیلی بی اصالته شبیه چینیاس بیشتر تا پژو ، داخلش حس لوکس بودن میده ولی مدلای غیر هیبریدش ۹.۵ قانیسس شتابشون ، که خیلی افتضاحه برای این رنجی که قراره با لکسوسnx و بی ام و x4 و بنز glc رقابت کنه و اینم بگم که یه ناپختگی توی ظاهرش احساس میشه و تازه وقتی داشتم داخل یه سایت دیگه مشخصات دی اس ۷ رو میدیدم باورم نمیشد که این ماشین دیفرانسیل جلو باشه ، دیگه توسانم چهارچرخه بعضی از نسخه هاش واقعا جای تاسف داره که اینارو حتی با هیوندا مقایسه کرد ، چون حداقل هیوندا اصراری به لوکس بودن نداره و با قیمت گذاری منطققی فروش خوبی رو تجربه کرده یا تویوتا و هوندا ولی واقعا این ماشین فوقش بتونه بین توسان و سانتافه باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا