سیتروئن

بررسی تخصصی سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

اوضاع کلاس خودروهای سوپرمینی به سرعت در حال تغییر است. به حدی این تغییرات سریع رخ می‌دهد که سیتروئن C3 تست شده درست یک ماه پس از عرضه در نمایندگی‌های بریتانیا به‌روز شده است!

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

سیتروئن C3 جدید که ما آن را بررسی کرده‌ایم از نمای جلوی بهبود یافته و دارای چراغ‌های LED استاندارد و همچنین تریم و رنگ‌های جدید سود می‌برد. همچنین پیشرانه‌های بنزینی کم‌مصرف‌تری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به این ترتیب پیشرانه ۱.۲ لیتری مدل تست شده جای خود را به نمونه‌ای با باتری و آلترناتور جدید داده و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن با کاهش ۶ واحدی به ۱۲۴ گرم در هر کیلومتر رسیده که این امر روی مالیات پرداختی مالکان تأثیر مثبتی گذاشته است.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

ظاهر بامزه و تا حدی حبابی شکل C3 شبیه هیچ رقیب دیگری نیست و نمایندگی‌های سیتروئن نیز با پیشنهادهای لیزینگ خوب به استقبال مشتریان می‌روند. هم‌اکنون می‌توان مدل فول فلیر پلاس را با اقساط ماهانه ۱۶۰ پوند و پیش‌پرداخت ۶۶۰ پوندی و به مدت ۴ سال لیزینگ کرد. قطعاً چنین پیشنهادهایی جذابیت‌های خاص خود را دارند اما C3 به روش‌های دیگر هم خودرویی جذاب است.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

استایل تا حدی عجیب خودرو دارای ایربامپ هایی در بدنه و بخش‌های پایینی درب‌هاست و همچنین این خودرو با حداکثر ۹۷ ترکیب رنگی متفاوت قابل سفارش است. اگرچه پلاستیک‌های سخت در بدنه باب میل همه نیست اما طراحی داخلی C3 هوشمندانه انجام شده و از تریم جدیدی در مدل فلیر پلاس سود می‌برد.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

پکیج آپشن های این خودرو شامل صندلی‌های راحت و پیشرفته است هرچند این صندلی‌ها در مدل فلیر پلاس به‌صورت استاندارد وجود دارند.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

ما فراموش نکرده‌ایم که مدل قبلی C3 روی راحتی سواری تمرکز داشته است. همین موضوع درباره سیستم تعلیق صدق می‌کند. سواری خودرو خیلی نرم نیست اما به اندازه رقبا هم سفت نبوده و دست‌اندازها را به خوبی رد می‌کند. نقطه مقابل این است که سیتروئن C3 به اندازه خودرویی همچون فورد فیستا پیچ‌ها را خوب طی نمی‌کند و خب این موضوع با توجه به سواری نرمش قابل توجیه است.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

در زمان شتاب گیری صدای پیشرانه به گوش خواهد رسید پیشرانه‌ای که کند بوده اما اکثر اوقات بی‌صدا و آرام است.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

اما فاکتور مهم‌تر برای خریداران سوپرمینی ها فضای کابین و بار است. رانندگان این خودرو فضای بیشتری نسبت به رقبا خواهند داشت و فضای سر نیز زیاد است. فضای بخش عقب کابین هم خوب بوده و محفظه بار ۳۰۰ لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازها می‌باشد.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

از نظر تکنولوژی نیز کمبودی حس نمی‌شود و تجهیزات ایمنی زیادی نیز وجود دارد. C3 به صفحه لمسی ۷ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد مجهز بوده هرچند این سیستم جزو بهترین‌ها نیست و حتی برای تنظیم دمای سیستم تهویه مطبوع باید از منوهای صفحه‌نمایش استفاده کنید.

سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید

در زمان انتخاب سیتروئن C3 باید مطمئن شد که جدیدترین نسخه این خودرو را به دست می‌آورید تا در این صورت از بهبودهای رخ داده در زمینه تکنولوژی و پیشرانه‌ها سود ببرید. این خودرو یک سوپرمینی خوب با قیمتی مناسب است. ما تمرکز سیتروئن روی راحتی و همچنین ظاهر متفاوت آن را دوست داریم. C3 همچنین فضای کابین زیادی داشته و اگرچه از نظر کیفیت کابین یا هیجان رانندگی بهترین در کلاس خود نیست اما هنوز هم می‌توان آن را به عنوان گزینه‌ای قابل‌اعتنا در نظر گرفت.

مشخصات سیتروئن C3 فلیر پلاس پیورتک ۸۳

  • قیمت: ۱۷۵۳۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۸۲ اسب بخار/۱۱۸ نیوتون متر
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    من از نسخه ی قبل بیشتر خوشم می اومد
    ولی چرا چوب گذاشتند رو ماشین کراس اوور

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. Malt hill

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (511 ديدگاه)

      درسته اون چوب بهش نمیاد
      ولی کراس اوور هم نیست
      هاچبکه
      نسخه قبل فیس لیفت چ فرقی با این داره آخه ؟!
      :)))))

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
      1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

        ۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (238 ديدگاه)

        نمیدونم

        موافقم ۷
        مخالفم ۵
  2. پدر خودروسازی جهان

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    شتابش با پراید برابری میکنه 😂

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
  3. سهند

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (274 ديدگاه)

    این ماشین چیه که بررسی تخصصی اش را می‌زارید! صدها ماشین بهتر وجود دارد آنها را بزارید

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷۵
    1. سلام سلام ای زندگی سلام

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (190 ديدگاه)

      ازماشین چینی که بهتره

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    2. احمدرضا

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (407 ديدگاه)

      آمار فروشش توی دنیا مخصوصن اروپا رو نگاه کن 😐👌

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5068 ديدگاه)

      موتور کپچر را گذاشتن روش !
      بدبخت تا اومد جا بیوفته تو ایران و به دست مصرف‌کننده برسه ، کله پا شد ، از اون بدبخت‌تر صاحبان بینوایش هستند که خدا نکه تصادف کنه واویلاه !

      اما موتوری که روش گذاشتند در ایران ، معرکست و خوبی‌ای که داره اینه که با خیلی از فرانسوی‌ها مشترکه و دغدغه‌ی تامین قطعات ندارن !

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۱۱
      1. مهدی،:امید اینده

        ۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (903 ديدگاه)

        ۱۷ پوند فکر کنم خوبه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۱
  4. Ãbţìň

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    یکی میشه توضیح بده این ماشین توی این فیس لیفت چه مقدار فرق کرده؟نکنه اینام شدن سایپا یا ایران خودرو که دوتا که شکن و تودوزی رو تغییر میدن؟!؟!😔🤔

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  5. ツSAMURAIツ

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (988 ديدگاه)

    طراحی کابین واقعا عالیه 👌

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۷
    1. صادق

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (18 ديدگاه)

      کلا ماشین دوست داشتنییه

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱
  6. net

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1480 ديدگاه)

    این مدل ۴ چراغ جلو زشت کی مد کرده ؟سانتافه ۲۰۲۱ هم همچین ۴ چراغ جلو زشت داره

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
    1. Malt hill

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (511 ديدگاه)

      تو فقط عاشق سانتافه ۲۰۱۷ هستی :))))))

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
  7. زیزیگولو

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1567 ديدگاه)

    خط تولید سیتروئن C3 تو سایپا یکی از پرحاشیه ترین خط تولیدایی هستش که هنوزم که هنوزه نتونسته با یه برنامه ی مشخصو دقیق نظر خریدارا رو جلب کنه و خیلی از ثبتنام کننده های این ماشین حتی بعد از گذشت دو سه سال هنوزم تو بلاتکلیفی هستنو پولشون تو هواست!!!! و هر روز با یه اتفاق جدید روبرو میشن!!!! البته اون عده ای که همون اوایل به ماشیناشون رسیدن شانس بزرگی آووردن!!!!

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۷
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5068 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم حدود ۲۰۰۰ دستگاه فروختن و تحویل دادن !
      برای تحویل ساندرو و تیوولی پوست مشتری را کندن و آخرش هیچ ، البته این‌هایی که تیوولی اسم نوشتن بیچاره شدن که نه پولشون گیرشون اومد و نه ماشین !

      به جای ساندرو هم تیبا و پراید دادند !

      البته اگر اشتباه نکنم !

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
      1. زیزیگولو

        ۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1567 ديدگاه)

        کلاً همینجورین چون تا تونستن پیش فروش کردن ولی وقتی خوردن به تحریمای ترامپ نتونستن به وعده هاشون عمل کنن و به مردم گفتن بیاین حواله هاتونو با چندتا پراید یا نمیدونم دوتا سمند یا ……… عوض کنین ولی یه عده قبول کردنو یه عده قبول نکردن که اون عده ای که قبول نکردن هنوز پولشون تو هواست

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
        1. amin

          ۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          کلا سی۳ ۲۰۰۰ تا تعهد داشت که همه رو تا پایان ۹۸ تحویل داد و حتی ۱نفر هم نمونده.من خودم تقریبا جزو ۱۰ نفر آخری بودم که تحویل گرفتم و پرونده سی۳ بسته شد

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
  8. مهرداد كمال

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    چراغ دوتایی به این میاد نه بی ام و سری ٧

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
    1. جناب ایکس

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (631 ديدگاه)

      منظورت X7 هست؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. Malt hill

        ۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (511 ديدگاه)

        نه منظورش سری ۷ فیس لیفت هست که قراره با چراغ دو تکه بیاد

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
  9. AMG///

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    همه‌ی اینها فقط و فقط ۱۷k پوند
    واقعا عالیه……

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  10. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    هیچ فرقی نکرده یعنی هیچی.
    یه نامحسوس فرق کرده.

    قدرتش هم ….
    شتابش هم…..

    خواستم یه نظر سنجی بزارم.
    پشیمون شدم. هر جور برسی میکنم این هیچی نداره .
    قیمتشم ۱۷ هزار پوند هست…..

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  11. (Saeed(peugeot

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (360 ديدگاه)

    فوق العاده و عالیه با این قیمت …. آمار فروشش گویای همه چیز هست …

    و تو ایران ۲۰۰۰ دستگاه پیش فروش بود که رو هوار بردنش ، و این خودرو با ۲۰۰۸ و محصولات دی اس موتور مشترکی داره همینطور پژو ۵۰۸

    البته نسخه ای که تو ایرانه …..

    و ایران خودرو تعهدات ۲۰۰۸ و سایپا تعهدات c3 و تا جایی که منم اطلاع دارم تحویل مشتری داد کامل.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  12. رامتین

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2112 ديدگاه)

    موتوری که در ایران روی C3 نصبه در هیچ جای دنیا نمی بینی! از این منظر این خودر ودر ایران بسیار عملکرد بهتری داره، بخاطر توان ۱۶۳ اسبی موتور معروف EP6-THP که توسط بی ام و نه سال پیش توسعه داده شد. اما نسل جدید هم زیاد جالب نیست. خیلی قطعات پلاستیکی مثل زه بغل و… روش اومده و حالت عروسکی به خودرو داده.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  13. Ali

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اگه دوام خوبی هم داشته باشه عالیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. َA.H

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (284 ديدگاه)

    شتابش و قدرت اسب بخارش لز۲۰۶ تیپ ۵ مدل۸۷ بابام داغونتره!!!!!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا