تصاویر بدون پوشش شاسی‌بلند DS 7

یک سایت طرفدار سیتروئن این شانس را به ما داده تا نگاهی به پروتوتایپ کاملاً واضح و بدون پوشش DS 7 بیندازیم و ظاهراً راننده‌ی این خودرو چندان از این عمل خوشحال نیست. این اولین شاسی‌بلند میدسایز DS بوده و شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه شاهد رونمایی آن در نمایشگاه خودروی ژنو خواهیم بود. تا الآن باور بر این بود که نام این خودرو DS X خواهد بود اما بنا به اخبار جدید دیگر باید آن را DS 7 بنامیم.

ds-7-spy-photo
اما در تصاویر منتشر شده شاهد نمای جلوی مسلط و گیرایی هستیم که جلوپنجره‌ای بزرگ و شبکه‌ای را پذیرا شده و در دو طرف آن نیز چراغ‌های جلویی وجود دارند که به نظر می‌رسد در طراحی آن‌ها از کانسپت Rubis سال 2013 الهام گرفته شده است.


این خودرو که به رقابت با نسخه‌های لوکسی چون آئودی Q5، ب ام و X3 و مرسدس بنز GLC خواهد رفت از پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده و به عنوان محصول پرچم‌دار DS انجام‌وظیفه خواهد کرد. با توجه به تنها تصویری که در دست داریم به نظر می‌رسد این خودرو اندکی بزرگ‌تر از طرح مطالعاتی سال 2013 باشد.

ds-7-spy-1
البته تصویری از کابین نیز وجود دارد و اگرچه اطلاعات زیادی از آن به دست نمی‌آید اما می‌توان گفت DS 7 از برخی تکنولوژی‌های رانندگی خودکار بهره خواهد برد. ما همچنین متوجه وجود پدال شیفترها روی غربیلک فرمان شدیم که طبق اخبار منتشر شده می‌تواند به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سفارشی خودرو متصل باشد.

این کمپانی فرانسوی در حال آماده‌سازی پیشرانه‌ی 1.5 لیتری دیزلی جدیدی برای DS 7 است. پیشرانه‌ی یاد شده جایگزین پیشرانه‌های 1.4 و 1.6 لیتری دیزلی پژو-سیتروئن خواهد شد. خروجی‌های این پیشرانه متفاوت خواهد بود و حداکثر تا 130 اسب بخار خواهد رسید. در سال‌های آینده نیز نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو عرضه خواهد شد. اتوکار می‌گوید نسخه‌ی سطح بالای DS 7 نیز در راه است. این خودرو پیشرانه‌ای بنزینی با قدرت 240 اسب بخار خواهد داشت.

اگر اخبار مربوط به رونمایی این خودرو در ژنو صحیح باشند ما کمتر از یک ماه دیگر با DS 7 آشنا خواهیم شد. ظاهراً فروش این خودرو از اوایل سال 2018 شروع خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

6 دیدگاه

  1. Ace
    سوابق: (8283 دیدگاه) ,

    خیلی از دوستان به برند DS به چشم تحقیر نگاه میکنن که این چیه بابا ! تازه 2 ساله یک برند مستقل شده.
    گروه پژو-سیتروئن ( PSA) چند ساله کژدارومریض به مسیر خودش ادامه میده. سودآوری نداشته و بخش مهمی از سهامش رو به دُنگ فِنگ فروخته .
    با این حال DS3 در رتبه بندی رضایت مشتریان در Caranddriver ، برای 4 سال پشت سر هک رتبه ی 1 رو داشته.
    چند مجله هم محصولات این شرکت رو تا حالا به عنوان ماشین سال انتخاب کردن

    البته محصولات DS بازار چین رو هدف گرفتن و فکر نمیکنم در ایران کسی به آلمانی ها یا ژاپنی ها ترجیحشون بده. مگر با آوانس قیمت پایین تر.
    اما تحقیر محصولات این برند هم کار درستی نیست.
    زحمت می کشن و ماشین های انصافا شیک و با کیفیتی تحویل مشتری میدن
    محصولات این شرکت یک ذره بدعکس هستند. از نمای نزدیک خیلی شیک تر و جذاب تر به نظر میان.

    پاسخ
  2. sunmartin
    سوابق: (1715 دیدگاه) ,

    بنظر من محصولات دی اس بخصوص ds 5 new که بررسی نزدیکی از اون داشتم کیفیت بالایی دارند و طراحی زیبا بخصوص سقف این خودرو از داخل (تریم داخلی ) واقعا خاص و شبیه هواپیما بود تنها مسکل ds اندازه کوچک آنها و قیمت واقعا زیاد این برند است که مشتری هیچگاه اپتیما سوناتا و گرنجور و کمری و سویک ول نمیکنه بره سمت ds اگه قیمتشون رقابتی تعیین میشد بهتر میتونستند در جلب رضایت مشتری موثر واقع بشوند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1790 دیدگاه) ,

      مشکل دی اس اینه که هنوز تکلیف خودشو مشخص نکرده که میخواد بین برندهای لوکس چه زبانی رو داشته باشه.میخواد راحت باشه یا اسپورت باشه یا …
      دی اس 5 رو از نزدیک دیدم ولی توش ننشستم. حس لوکس بودن زیادی رو منتقل نمیکنه. ولی اگر به عنوان یه رده پایین تر از لوکس و یه رده بالاتر از عادی بهش نگاه کنیم مثلا رقیب بیویک گزینه خوبی بین اروپایی هاس.
      اگر توی ایران میخواد جایگاهشو تثبیت کنه اول باید تعداد نمایندگیهاشو زیاد کنه و بعد قوی ترین موتورهایی که داره رو عرضه کنه.
      هنوز توی بازار کم تر کسی دی اس رو به عنوان برند لوکس قبول داره و این نیاز به تلاش داره تا موقعیتشو تثبیت کنه.
      همون کاری ک لکسس در ایران کرد.

      پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    DS هیچ وقت تو ایران عاقبت به خیر نمیشه.

    پاسخ
  4. Ag
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    تا موقعی که بخواد با این موتورهای ضعیف ادامه بده ، هیچی نمیشه … قوی بودن موتور و توانایی حرکتی بالا یکی از الزامات یک برند لوکس به حساب میاد.

    واقعا شانسی نداره این برند چه در ایران جه در جهان .

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (703 دیدگاه) ,

    من دی اس 6 رو از نزدیک دیدم خیلی گیرا بود من واقعا از طراحی خصوصا چراغ هاش خوشم اومد این مدلم قطعا چیزی کم نخواهد داشت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.