دوئل اینفینیتی QX30 و دی‌اس 6

رقابت‌های خودرویی جذاب پدال همچنان ادامه دارد و امروز برای بار دوم به سراغ گروه کراس‌اوورهای کوچک لوکس رفته‌ایم. گروه نسبتاً خلوتی که در اولین دوئل آن، مرسدس بنز GLA در برابر ولوو V40 کراس کانتری قرار گرفت. در رقابت بین این کراس‌اوورهای لوکس آلمانی و سوئدی، مجموعاً در کانال تلگرام و سایت پدال تعداد 1388 رأی به ثبت رسید که سهم GLA از این آراء، تعداد 1133 رأی است درحالی‌که V40 کراس کانتری موفق به کسب فقط 255 رأی شده است. بدین ترتیب رقیب آلمانی با کسب 81 درصد از کل آراء قاطعانه پیروز دور اول رقابت‌های گروه کراس‌اوورهای کامپکت لقب گرفت. امروز اما دو عضو دیگر این گروه راهی میدان نبرد شده‌اند که عبارت‌اند از اینفینیتی QX30 و دی‌اس 6.

اینفینیتی QX30

QX30 کوچک‌ترین و البته جدیدترین کراس‌اوور اینفینیتی محسوب می‌شود؛ که نسخهٔ تولیدی آن برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 رونمایی شد. QX30 بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی مرسدس بنز مشترک با مدل‌های A کلاس و GLA ساخته شده است چراکه چند وقتی است گروه رنو-نیسان همکاری‌هایی را با گروه دایملر آغاز کرده است. همچنین اینفینیتی در نمایشگاه فرانکفورت 2015 از یک هاچ‌بک کامپکت بنام Q30 رونمایی کرد که پلت‌فرم مشترکی با QX30 داشته و بسیار به آن شبیه است تا جایی که می‌توان QX30 را در اصل نسخهٔ کراس Q30 دانست. اینفینیتی کراس‌اوور کوچک خود را با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌کند که یکی بنزینی و دیگری دیزل است و ما برای این دوئل نسخهٔ بنزینی را برگزیده‌ایم. این موتور یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که 210 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. اینفینیتی QX30 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.

دی‌اس 6

سیتروئن چند وقتی است که دی‌اس را به‌عنوان یک برند لوکس مجزا تأسیس نموده و در حال گسترش محصولات آن است. یکی از محصولات این برند نوپا، کراس‌اوور کوچک دی‌اس 6 است که در سال 2014 معرفی شد. این خودرو دومین محصولی است که با برند مستقل دی‌اس عرضه گردید و برخلاف محصولات سابق دی‌اس، هیچ‌گاه نام و برند سیتروئن روی آن نهاده نشده است. دی‌اس 6 روی پلت‌فرم PF2 گروه پژو سیتروئن ساخته شده که با خودروهایی چون پژو 3008، دی‌اس 5، سیتروئن C4 و… مشترک است؛ اما این کراس‌اوور لوکس فرانسوی صرفاً برای عرضه در بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده و PSA فعلاً برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در دیگر مناطق ندارد. البته تولید دی‌اس 6 در فرانسه صورت می‌گیرد. این خودرو تنها با یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو اما در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌شود که ما برای همخوانی با رقیب ژاپنی نسخهٔ قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم. این نمونه 200 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور دارد. دی‌اس 6 چند وقتی است که توسط نمایندگی برند لوکس دی‌اس در ایران یعنی آرین موتور، در کشورمان هم عرضه می‌گردد.

 

مشخصات فنی

اینفینیتی QX30 دی‌اس 6
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 1.6 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 210 اسب بخار 200 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر 275 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد 6.2 ثانیه 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر 210 کیلومتر
مصرف سوخت 8.7 لیتر (ترکیبی) 7.4 لیتر (ترکیبی)
وزن 1515 کیلوگرم 1540 کیلوگرم
طول 4.42 متر 4.55 متر
فاصلهٔ محوری 2.7 متر 2.73 متر
حجم صندوق بار 538 لیتر 500 لیتر
قیمت پایه 30,945 دلار 28,500 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

29 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل کوشا
    کوشا
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    اینفینیتی QX30 به شدددت جذابه و از اونور دی اس6 خیلی متوسطه. به نظرم QX30 با هویت تره و قشنگتر. مشخصات فنی هم که گویاست.

    پاسخ
    1. Chevo
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      من Ds6 ﺭﺍ به منظور خرید سوار شدم . فقط میتونم بگم حالم بهم خورد از سواری و صدای این ماشین ، واقعا یک ماشین مزخرف به تمام معنی هست .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (2034 دیدگاه) ,

        یه بار تست دی اس رو دیدم که
        تست کننده تعجب کرده بود که این ماشین اصلا دستگیره بالای پنجره نداره
        .
        .
        .
        انتخاب من اینفینیتی
        لامصب جلو و عقبش خیلی زیبا و هماهنگه
        نمای جلوی دی اس چنگی به دل نمیزنه
        نمای عقبش هم که حال به هم زنه
        انگار چینیه

        پاسخ
        1. كوروش
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          برند DS یک برند کاملن چینى اصیل است .
          تمامى مراحل : ثبت شرکت ؛ طراحى ؛ ساخت
          و تولید آن در کشور چین انجام مى پذیرد .
          و فقط طراحى موتور أن با کمک ب.ام،و.
          براى برند مینى انجام پذیرفته است و
          دانگ فانگ موتورز جوینت ونچر سیتروئن
          در کشور جمهورى خلق چین به این شرکت
          به اصلاح لوکس سیتروئن فرانسه PSA کمک هاى چشمگیرى براى حضور هر چه
          بهتر براى بازار هدف “چین” مى کند .

  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    اول میخواستم به ds6 رای بدم ولی وقتی طراحی داخلیش دیدم پشیمون شدم این چیه واقعا برای برند لوکس افتضاح هستش

    پاسخ
  3. 4x
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    اینفنیتی فکر کنم برپایه پلتفرم مرسدس glc ساخته شده قطعا اینفنتی مهندسی سازتر هست.

    پاسخ
  4. فرزاد لاکچری
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    اگه اتاق DS6 لوکسه پس ما هم با ساخت دنا لوکس ساز هم هستیم
    اینفینیتی رای دادم

    پاسخ
    1. armin
      سوابق: (377 دیدگاه) ,

      دقیقا ،.. اینفینیتی یه برند بین المللی با فروش قابل توجه در همه جای دنیا و یه محصولی که همه میپسندن .. ولی دی اس فقط محدود به فرانسه و دو سه کشور دورو برشه ، هیچ جای دنیا خواهان نداره ، نمیگم بده ها ولی شواهد اینو میگه

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (8546 دیدگاه) ,

        .
        DS سال 2014 فعالیتشُ به عنوان یک برند مستقل شروع کرد و اینفینیتی سال 1989 .

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل PaRHaM
    PaRHaM
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    طراحی خارجی دی اس ۶ واقعا خوشگله! دلی واقعا داخلش فاجعه اس😐😐
    با این ک از طراحی خارجی اینفینیتی خوشم نمیاد ولی رای م qx30 !

    پاسخ
  6. سعید(تهران)
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    در جمیع شرایط‌‌DS حرفی برای گفتن نداره، درضمن آقا من اگه حق انتخاب داشته باشم ماشین فرانسوی نمییییییخرم…

    پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    اینفینیتی سیستم چهار چرخ متحرک داره و موتور قوی تر و طراحی داخلی بهتری داره ( طراحی بیرونی سلیقه ای هست ) و خب اینفینیتی اسم و اعتبار نیسان رو یدک میکشه و تنها مزیت ds فضای پای بیشتر برای سرنشینای عقب به خاطر فاصله ی محوری و شاید سیستم تعلیق بهتر اون باشه

    پاسخ
  8. Amir
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    اینفینیتی طراحیه خیلی مردونه و اسپرتی داره و از لحاظ مشخصات فنیم که بالاتره من به اینفینیتی رای میدم

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    انصافا کابین ds خیلی ضایعه برای یه ماشین لوکس

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (8546 دیدگاه) ,

    .
    اینفینیتی ،
    خوب QX30 رو میشناسم و میدونم کارش خیلی درسته. واسه همین بدون خوندن مقاله اگر همین الان بین این 2 تا بخوام یک کدوم رو واسه خودم انتخاب کنم اینفینیتیُ برمیدارم.
    هنوز کار داره دی اس به مهندسی نیسان برسه.

    forza lamborghini

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    اصلا این مدل اینفینیتی معرکس پلتفرم مشترک با مرسدس و ارتقا یافته توسط رنو نیسان طراحی محشر واقعا محشر 😍 و در این حد به جزییات دقت شده به شکل کنسول بین دو صندلی نگاه کنین یه طراحی ارگونمی شده ای داره که دست راننده کاملا تا مچ روش قرار بگیره و دست حالت معلق نداشته باشه و خیلی راحت راننده با خم کردن مچش میتونه دست اون جویستیک چرخشی وسط برسونه و جای دست برای شاگرد به شکلیه که جای لیوانی عقب تر از اون جویستیکس تا کنترلش رو جا لیوانی ها باشه در این حد نیسان تو طراحیش به جزئیات دقت کرده کاری که هر کمپانی تولید کننده ماشین های لوکس باید توش خوب باشه نیسانم که لازم نیست از خوب بودنش بگیم انچه عیان است چه حاجت به بیان است

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل #ali.m#
    #ali.m#
    سوابق: (612 دیدگاه) ,

    شاید اینفینیتی از نظر لوکس بودن به پای رقبای ژاپنیش مثل لکسس یا المانیا مثل بنز نرسه ولی از نظر طراحی هیچی کم نداره و تو بعضی موارد حتی از اونا بهترم هست .
    طراحی Qx30 فوق العادست .واقعا عالیه .
    با وجودی که از ماشینای فرانسوی هم خوشم میاد اما به اینفینیتی رای دادم.

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (764 دیدگاه) ,

    من به دی اس رای دادم چون از ریبج‌حتی خیلی حرفه ای خوشم نمیاد

    پاسخ
    1. افرود
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      داداش فازت چیه دقیقا ریبج !!!اینفینیتی !!!!!!!

      پاسخ
  14. Amirhosein
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    تو فرانسوی ها رنو صد در صد آینده ی روشنی داره ولی پژو سیتروئن رو زیاد مطمئن نیستم طراحی هاشون هنوز عجیب و غریبه

    پاسخ
  15. Sardar
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    بیرون اینفینیتی رو بشدت دوست دارم حتی از لکسوس بیشتر . بنظرم هنرمندانه تر از لکسوس طراحی شده و دیرتر کهنه میشه اما نمای داخلی اینفینیتی اصلا در حد بیرونش نیست . دی اس هنوز کار داره این مدلش طراحی و مشخصاتش ضعیفه . کاش بیرون اینفینیتی و داخل لکسوس رو با هم پیوند می زدن عجب شاخی میشد

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل سياوش
    سياوش
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    کلاً اعتقادمن اینه که وقتی اسم کراس اور یا شاسی بلند رو برای یک خودرو درنظر میگیرن باید دو دف یا ۴چرخ باشه وگرنه دلیل خوبی نیست که ادم به خاطر ارتفاع بیشتر کراس اور رو به سدان ترجیح بده
    به همین دلیل اینفینیتى

    پاسخ
  17. مهدي
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    طراحی اینفینیتی تا حدودی شبیه مزدا cx5 هست بخصوص چراغ های جلو و عقب و در کل اینفینیتی از دی اس خیلی زیباتر و رای منم اینفینیتی هست

    پاسخ
  18. Ali
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    دی اس کمپانی تولید اشغال متحرک
    یک لحظه هم در انتخاب اینفینیتی شک نکردم
    از همه لحاظ بهتر از دی اسه ینی دی اس هیچ حسنی نداره

    پاسخ
  19. شایان
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    حیف اینفینیتی که بخواد با سیتروئن مقایسه بشه. از همه لحاظ سره و مهم ترین دلیل برای برتری اینفینیتی اینه که ژاپنیه و این ینی استهلاک حداقل

    پاسخ
  20. سرجیو لامبورگینی
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    و امروز نقطه عطفی در تاریخ است 😁😁
    چون اینفینیتی برای اولین بار در مقایسه ای با قاطعیت و حق تمام پیروز شد 😂😂
    دی اس ممنونم که با آشغال بودنت باعث شده این اینفینیتی اینقدر احساس یتیمی نکنه در مقابل لوکس ساز های جهانی
    آی لاو یوووووو اینفینیتی

    پاسخ
  21. كوروش
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    با سلام و احترام
    مقایسه خودروی شاخه ی لوکس نی سان “اینفینیتی ” با برند نوپای
    چینی الاصل شاخه ی لوکس سیتروئن گروه PSA فرانسه ؛ “DS” ؛ مقایسه دلبر و دیو می باشد .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x