دوئل فولکس‌واگن گلف آلترک و سیتروئن C5 ایرکراس

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور ششم، قسمت سوم، آخرین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین جیپ چروکی و مزدا CX-5

مجموع آراء: 1118

آراء جیپ چروکی: 526

آراء مزدا CX-5: 592

پیروز دوئل: مزدا CX-5 با کسب 53 درصد از کل آراء

 

هوندا CR-V

نیسان ایکس‌تریل

هوندا CR-V

فولکس‌واگن گلف آلترک

سیتروئن C5 ایرکراس

؟

جیپ کامپس

نیسان قشقایی

جیپ کامپس

فولکس‌واگن تیگوآن

میتسوبیشی اکلیپس کراس

فولکس‌واگن تیگوآن

رنو کاجار

پژو 3008

پژو 3008

جیپ چروکی

مزدا CX-5

مزدا CX-5

 

فولکس‌واگن گلف آلترک

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 3.3 از 5

 

سیتروئن C5 ایرکراس

تاریخ معرفی: نمایشگاه شانگهای 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: EMP2 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: –


مقایسهٔ مشخصات فنی

 

سیتروئن C5 ایرکراس

فولکس‌واگن آلترک

پیشرانه 1.8 لیتری I4 1.8 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 205 اسب بخار 180 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر 280 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.8 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.9 لیتر (ترکیبی) 6.7 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 53 لیتر 55 لیتر
وزن 1530 کیلوگرم 1462 کیلوگرم
طول 4.51 متر 4.68 متر
فاصلهٔ محوری 2.73 متر 2.63 متر
حجم صندوق بار 520 لیتر 605 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
رینگ و لاستیک 18 اینچی 235 17 اینچی 205
قیمت پایه 24,580 دلار 26,860 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Ahmad
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    با توجه به جدول مشخصات فنی سیتروئن ولی اگه شتاب و حداکثر سرعتش رو هم مینوشت بهتر میتونستیم انتخاب کنیم اما طراحی داخلی سیتروئن و همینطور ظاهرش نسبت به فولکس بهتره و البته قیمتش هم پایینتره.

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (764 دیدگاه) ,

    دوستان ی سوال ؟ سیتروئنه با این تیپ وحشی و شاسی بلندش که خیلی هم به نظر زیبا و خوش خط و خال میاد و عکسای حرفه ایی هم ازش تو مقاله گذاشتن درست چشمام دید که تک دیفرانسیله ؟!!!
    یعنی چی اونوقت ؟!!
    مگه شاسی بلند چینیه مثل همینا که تو ایرانه که از شاسی بلند بودن فقط ظاهر و ارتفاع به ارث بردن و خبری از اصل قضیه نیست . من خودم به فولکس رای میدم حداقل همه جا روئه و اهل بزک دوزک نیست .

    با تچکر

    پاسخ
    1. Hamid...Audi
      سوابق: (532 دیدگاه) ,

      گروه پژو سیتروئن ماشین دو دیفرانسیل نداره اصلا.حتی شاسی بلند های بزرگ این گروه هم دیفرانسیل جلو هستن.

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (764 دیدگاه) ,

        جالبه من خبر نداشتم . ولی ی نگاه به هیکل و شاسی سیتروئنه میکنی اولین ماشینی که جلوی چشات میاد رنو داستر خودمونه که هم تک دف داره هم دو دف . یعنی سیتروئن C5 بالا از رنو داستر کمتره؟!! وقتی شاسیش انقد شبیهه به رنو داستره و ما داریم از ماشینی بنام ایرکراس صحبت میکنیم چرا نباید دو دف باشه؟!!
        بازم ممنون از اطلاع رسانیت.
        با تچکر

        پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (967 دیدگاه) ,

    به قدمت و اعتبار اثبات شده فولکس اعتماد میکنم واز اونجایی که دو دیفرانسیلس خیلی کاربردی تره

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (1654 دیدگاه) ,

    به خاطر زیبایی به سیتروئن رای دادم به نظرم این سبک ماشین ها خیلی نیازی به چهار چرخ محرک ندارن با اینکه از نظر فنی فولکس گزینه بهتری هست ولی من انتخابش نمی کنم

    پاسخ
  5. Alireza
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    چرا پژو سیتروئن نمی تونه تکنولوژی دو دف رو بسازه

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      چون کسی که دو دف میخواد دنبال پژو سیتروئن نمیره D:

      پاسخ
  6. (Saeed(peugeot
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    خداییش من نمیگم فولکس واگن بد ماشینیه…
    یه برنده خیلی قوی…با اعتبار ….آلمانی با کیفیت…
    ولی من به شخصه عاشق فرانسوی ها هستم علل الخصوص گروه پژو سیتروئن…..
    ولی جدا از این حرفا این سیتروئن سرتره به این فولکس…چه ظاهری…چه طراحی داخلی و چه فنی..
    رای من سیتروئن c5 ایرکراس.

    پاسخ
  7. سروش
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    فولکس گلف با وجود دو دیفرانسیل بودن، طول بیشتر، وزنش کمتره و شتابش هم مطمئناً بهتره. قابلیت اطمینان فولکس. طراحیش رو هم تریجیح میدم به شلوغ کاری و بی کیفیتی سیتروئن

    پاسخ
  8. Landscape
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    طراح سیتروئن شکلات تخته ای زیاد دوست داشته

    پاسخ
  9. محمد رضا
    سوابق: (294 دیدگاه) ,

    من یک خودروی آلمانی رو به هیچی ترجیح نمیدم

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (227 دیدگاه) ,

      فکر کنم امدی تعریف کنی از بیخ و بن زدی خراب کردی داداش . خخخخ.

      پاسخ
  10. Genius
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    مقایسه خودروی طراحی شده در سال 2014 با رقیب معرفی شده در سال 2017 از اساس اشتباهه برای اینکه اونورآب ماه به ماه تکنولوژی پیشرفت میکنه ایران که نیست سی سال 405 فرتوت مونتاژ کنن!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.