سیتروئن

دی اس X E-Tense، تحفه‌ای فرانسوی از سال 2035!

لامبورگینی Egoista متعلق به حدود ۵ سال پیش را به یاد دارید؟ خودروی مفهومی لامبورگینی یک کانسپت کاملاً رادیکال و پرفورمنس با تنها یک صندلی بود اما تشابهات Egoista با جدیدترین محصول مفهومی دی اس فرانسه یعنی X E-Tense همین یک شباهت را دارد. برند لوکس پژو-سیتروئن از یک توپ کریستالی برای دیدن آینده مخصوصاً سال ۲۰۳۵ استفاده کرده است.


اگرچه جدیدترین کانسپت دی اس به عنوان یک خودروی تک نفره مجسم شده اما کابین منعطف آن می‌تواند برای جای دادن چند سرنشین اصلاح شود و بنابراین این کانسپت چشم‌نواز طراحی کاربردی‌تر سه‌نفره را به خود گیرد.


همان‌گونه که از یک خودروی مفهومی آینده‌نگرانه انتظار می‌رود، دی اس X E-Tense دارای حالت رانندگی خودکار پیشرفته بوده و در آن راننده می‌تواند به سمت سرنشینان روی برگرداند. خوشبختانه هنوز هم حالت دستی وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد تا حداکثر استفاده از قدرت دو پیشرانه الکتریکی که خروجی ۱۳۴۱ اسب بخاری دارد را ببرد. حداکثر خروجی این کانسپت تنها در حالت پیست قابل استفاده بوده و برای استفاده در جاده تنها ۵۳۶ اسب بخار در دسترس است.


کف شیشه‌ای الکتروکروماتیک این کانسپت ارتباط نزدیک‌تر راننده با جاده را امکان‌پذیر می‌کند. در کابین دی اس X E-Tense نیز عناصر چوبی و فلزی باعث ایجاد احساس اشرافیت کرده و صندلی‌های تهویه دار به همراه عملکرد ماساژ باعث بهبود تجربه سواری می‌شوند.

هنوز زمان زیادی تا سال ۲۰۳۵ مانده اما اگر کانسپت دی اس X E-Tense کمترین نشانه‌ای از خودروهای ۱۷ سال آینده را داشته باشد بنابراین دلایل زیادی برای هیجان‌زده شدن در آن سال‌ها وجود دارد. امیدواریم در آینده نیز اجازه راندن دستی خودروهای خودمان را داشته باشیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAXIMUS

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    به نظر من که جالب نیست !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (384 ديدگاه)

    عکس کابین مربوط به خبر دانگ فنگ است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا