سیتروئن

برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

DS؛ برندی که به عنوان یکی از زیرشاخه‌های سیتروئن در سال ۲۰۱۰ متولد شد و در سال ۲۰۱۴، کارلوس تاوارس (Carlos Tavares) آن را به یک خط تولید محصولات مستقل تبدیل کرد. امّا این برند PSA که سعی در تقلید از الگوهای آئودی دارد، در این مدت نتوانسته به جایگاه چندان مناسبی در بازار خودرو دست پیدا کند. در حالی که مدل «وحشی» DS عملکرد خوبی داشته، ولی DS4 خونسرد و آرام، در شیب نزولی حرکت می‌کند و مدل زیبا، امّا پر عیب و نقص DS5 در گوشه‌ای از بازار، به درون خودش فرو رفته است. علاوه بر این، شبکه نمایندگی‌های ناکارآمد، کیفیت ساخت نه‌چندان قابل‌دفاع و تصویر مبهمی که از تصویر این برند وجود دارد، همه اینها باعث شده است که کمتر بتوان DS را در سال ۲۰۲۰، در موقعیتی مانند آنچه بین فولکس‌واگن و آئودی دیده می‌شود، تصوّر کرد.

2015-ds-5-front-view
امّا در عین حال، این موضوع هدفی است «تاوارس» می‌خواهد دنبال کند و قرار است که در ۵ سال آینده، سری محصولات DS به صورت کامل تغییر کند. به جز نسخه جدید DS3 که در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید، ۷ محصول آینده DS، خودروهایی کاملاً جدید هستند و برخی از آنها، شاید یک معنای واقعی برای این برند به همراه داشته باشند.

2016 DS3 Performance
۲۰۱۶ DS3 Performance
مهمترین تغییر در سری محصولات DS، مربوط به ۳ مدل کراس‌اور جدید است. کراس‌اور متوسط DS X که برخی قطعاتش را از پژو ۳۰۰۸ به عاریت گرفته، قرار است که در سال جدید میلادی به بازار عرضه شود. مدل کوچکتر DS W که دارای سخت‌افزار مشترک با پژو ۲۰۰۸ MkII و سیتروئن ایر‌کراس است، در سال ۲۰۱۸ ارائه می‌شود. همچنین در اواخر سال ۲۰۱۹ و یا اوایل ۲۰۲۰ باید شاهد مدل ۷ سرنشینه DS Y باشیم که قطعاتی مشابه با مدل جدید پژو ۴۰۰۸ خواهد داشت. پژو ۴۰۰۸ همان خودرویی است که با داشتن پلتفرم EMP2، دوقلوی جایگزین آینده اوپل زافیرا، یعنی گرندلند X نیز محسوب می‌شود.

2016-ds-4-crossback-headlamp
گفته می‌شود که هر سه این مدل‌ها با درنظر گرفتن نیازهای بازار ایالات متحده طراحی می‌شوند. با این وجود، در مورد اینکه این خودروها در این کشور در معرض فروش قرار گیرند، اطمینان قطعی وجود ندارد. البته «تاوارس» قبلاً از برنامه‌ریزی PSA برای بازگشت به بازار امریکا سخن گفته، ولی در عین حال به این نکته نیز اشاره کره که این یک پروژه ۱۰ ساله بوده و شامل حضور اولیه کمپانی به عنوان تأمین‌کننده ناوگان (راه‌اندازی سرویس نقلیه از محصولات کمپانی‌های دیگر) می‌شود. همچنین هیچ تصمیمی مبنی بر اینکه کدام یک از برندهای PSA عمل بازگشت را انجام خواهد داد، گرفته نشده است. با این وجود، با توجه به خروج «مفتضحانه» سیتروئن و پژو از امریکای شمالی، به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰، ورود برند پرمیوم و بدون پیش‌زمینه قبلی DS، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

2015-ds-5-cabin
یکی از محصولات DS که شاید بتواند در بازار امریکای شمالی سر و صدا ایجاد کند، DS 7 است که برای اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. این خودرو که توسط سازنده‌اش با عنوان یک «نئو-سدان» توصیف شده، با نیروی درگ پایین و طراحی برجسته، این شایستگی را دارد که خود را به عنوان یک جایگزین آئودی/‌ب‌ام‌و/ مرسدس مطرح کند. DS 7 در واقع یک نسخه مدرن از خودروی بسیار پیشرفته سیتروئن DS مدل ۱۹۵۵ به شمار می‌آید.

2015-ds-5-front-three-quarter
در DS 7، برای اولین بار یک تکنولوژی سیستم تعلیق جدید با نام «ایر-کامفورت» به بازار جهانی معرفی می‌شود. همچنین این خودرو از یک آپشن سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید با یک موتور الکتریکی که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد، برخوردار است و برخی پیشرفت‌های قابل‌توجه در مزینه ارگونومیک، ارتباطات و تجهیزات دیجیتالی را به نمایش می‌گذارد.

2014-citroen-ds4-side-profile-in-motion
هاچ‌بک‌های DS4 و DS5 به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر ادغام شوند و یک مدل جدید با نام DS5 عرضه شود؛ مدلی که بر طراحی «معنا دار»، فضاسازی هوشمندانه و ویژگی‌های لوکس خلاقانه تأکید خواهد داشت. شاید بزرگترین غافلگیری در سری جدید محصولات برند لوکس فرانسوی، DS1، یک خودروی تمام‌الکتریکی است که احتمالاً تا قبل از سال ۲۰۲۰ از خط تولید این کمپانی بیرون خواهد آمد. این مدل بانمک و زیبا که مخصوصاً‌ برای سرعت بخشیدن به ترافیک شهرهای بزرگ طراحی شده، قرار است که فضای خالی بین اسمارت فورتو و فورفور را پُر کند.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6807 ديدگاه)

    ماشین زیبایی هستش اما افسوس که تو ایران نیست یا اگر هم باشه با یه قیمت الکی میاد که کسی نمیخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3048 ديدگاه)

      دوست عزیر آدم مغز… نخورده که بره 200تومن بابت این بده. هیچ افسوس هم نداره. مثلا شما 200تومن داشته باشی و بتونی آکورد یا کمری2017 بگیری، میری شب خونه و پیش خودت افسوس میخوری که ای خدا چرا DS نیومد ایران که این پولو برای اون بدم؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یوسف

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (743 ديدگاه)

    علیرغم تمام تلاش های خودروسازان سه گانه فرانسوی( پژو، سیتروئن و رنو) برای ورود به سطوح لوکس بازار تا این لحظه همه تلاش ها با شکست مواجه شدن. شاید DS بتونه این معادله رو تغییر بده ولی بهتره خودروسازان فرانسوی روی تخصص اصلیشون که ساخت خودروهای جمع و جور اقتصادی و اسپرت هستش تمرکز کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نمیتونه.
      تا وقتی بنز و ب ام و و لکسس هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        خود لکسس هم ازش خبری نبود!
        تویوتا تلاش کرد و تونست
        بعید نیست این شرکت ها هم بتونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPH

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (419 ديدگاه)

          دقیقا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امپراتور لامبورگینی

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          لکسس فرق داره
          ار لکسس خبری نبود ، ولی در دورافتاده ترین روستاهای ایران هم مردم برای تویوتا احترام زیادی قائل بودن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. amir

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (522 ديدگاه)

    کار بسیار سختی داره.در کلاس خودروهای لوکس رقابت واقعا سخته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اون نوار کروم از چراغا تا شیشه رو اعصابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ونوم

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اقا به نظر من اگه تمام اپشن های دنیا رو هم داشته باشه موفق نمیشه مگر اینکه یه موتور حداقل شش سیلندر داشته باشه (خود پدال بارها نوشته خارجی ها هم لوکس میخرن به دنبال هشت و دوازده سیلندر هستن) اگه این کار رو بکنه قطعا اوضاع فروش خیلی بهتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      کاملا درسته.دی اس اصلی ترین مشخصه یک سدان لوکس که موتور با حجم بالا و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقبه را نداره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. DODGE

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    امیدوارم موفق باشه و باعث بازگشت شکوه مندانه ی PSA بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mahdi

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    برند DS برنده خوبیه و به احتمال زیاد آینده خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. C ar love

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با این کار پژو سیترویئن کارشون رونق پیدا می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا