سیتروئن C5 ایرکراس جدید، راحت‌ترین شاسی‌بلند کامپکت اروپا

سیتروئن از نسخه اروپایی C5 ایرکراس رونمایی کرد. این شاسی‌بلند کامپکت جدیدترین نمونه‌ای است که سال پیش در نمایشگاه شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفته بود.


این خودرو در تلاش است به لطف راحتی، جاداری و انعطاف بالای خود در کلاسی شلوغ و رقابتی برجسته باشد. مشتریان سیتروئن از جدیدترین سیستم تعلیق این شرکت با بالشتک‌های هیدرولیک گیرا که به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های C5 وجود خواهد داشت لذت خواهند برد. این خودرو همچنین دارای صندلی‌های راحت پیشرفته‌ای است که اولین بار در C4 کاکتوس فیس لیفت دیده شده‌اند.


کابین کاربردی این خودرو همچنین دارای صندلی‌های عقب شخصی، لغزشی، تاشونده بوده و همچنین فضای محفظه بار 580 تا 720 لیتری آن در کلاس خود بیشترین میزان می‌باشد. سیتروئن C5 ایرکراس جدید در کل دارای 30 ترکیب گوناگون است که شامل مواردی همچون 7 رنگ بدنه، سقف دو رنگ و سه مجموعه رنگ برای سپر چلو، ایربامپ های روی درب‌های جلو و میله‌های سقف می‌باشد.


پشت آمپرهای این خودرو دارای صفحه دیجیتال 12.3 اینچی TFT است که سه استایل متفاوت را داشته و البته یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8 اینچی هم بهترین گزینه‌های ارتباطی همچون اندروید اتو، اپل کارپلی و میرور لینک را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.


سیتروئن می‌خواهد C5 ایرکراس یکی از راحت‌ترین شاسی بلندهای کلاس خود باشد و به همین خاطر شیشه‌های جلوی آن از نوع دولایه می‌باشد. همچنین توجه ویژه‌ای به سرکوب صدای پیشرانه شده است.


جدیدترین شاسی‌بلند این خودروساز فرانسوی با طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده همچون ترمز ایمنی فعال، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ریسک برخورد، دستیار راننده در بزرگراه و… عرضه می‌شود.


مشتریان اروپایی می‌توانند این خودرو را با دو پیشرانه بنزینی (پیورتک 130 S&S با گیربکس 6 سرعته دستی و پیورتک 180 S&S با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک) و سه پیشرانه دیزلی (بلو HDi 130 با گیربکس 6 سرعته دستی، بلو HDi 130 S&S با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و بلو HDi 180 S&S با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک) خریداری کنند. سیتروئن گفته نسخه پلاگین هیبریدی C5 ایرکراس نیز در اواخر سال 2019 عرضه می‌شود.


انتظار می‌رود فروش این خودرو از پایان سال جاری کلید بخورد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    سیتروئن همیشه راحت ترین ماشینارو داشته
    تو نمایشگاه خودروی تهران توی همه ی ماشینایی که میشد نشستم , سیتروئن c3 و سدانش راحت ترین ماشین نمایشگاه بودن!
    این ماشین اگه یخورده حالت کوپه داشت بنظرم قشنگ تر میشد.

    پاسخ
    1. پویان
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      یکی از بزرگترین عجایب برام کم بودن فروش سیتروئن در دنیا و عدم فروشش در امریکاست .

      پاسخ
    2. Genius
      سوابق: (315 دیدگاه) ,

      سیستم تعلیق پنوماتیک سیتروئن بی نظیر بوده از ژیان CV2 تا الآن

      پاسخ
    3. علیx76
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      کاش سیستم هیبرید ایر روش استفاده بشه
      یا یچیزی مثل هیبرید خفیف بنز
      برای کراس اور های بزرگ پژو سیتروئن موتور ۱.۶ لیتری ۱۶۰ اسبی یکم ضعیفه و نسبت ب قیمت پرداختی انتظار بیشتری داریم
      کاش ۲ لیتری ک روی 308GTI گذاشتن رو اینام بزارن

      پاسخ
  2. Mohammad
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونی بچه گانه ای داره این سیتروئن . یکم بهش ابهت بدن چیزی نمیشه . حداعقلش اینه که ادم حس سوار شدن به یه اسباب بازی بهش دست نمیده . عین نقاشی میکنن ماشین رو

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (160 دیدگاه) ,

      خدایا به کدامین گناه با این زامبی تو یه مملکت افتادیم????

      پاسخ
    2. SAEED
      سوابق: (277 دیدگاه) ,

      نمیدونم چرا وقتی یه حالتیو دوست دارین خوشتون میاد به تمام خودرو های روی کره زمین هم تعمیم داده بشه
      چرا واقعا همه باید شبیه هم باشن؟؟

      پاسخ
  3. KamyR
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    تقریبا دو سال پیش از هیچ ماشین فرانسوی خوشم نمیومد . اما نمیدونم چیشد که همشون اینقدر پیشرفت کردن طوری که کم کم دارم به فرانسویا علاقه مند میشم.

    پاسخ
  4. مهیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط یک کلام.فوق العاده هست.ای کاش زودتر بیاد ایران من بتونم ب.یرمش????

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.