سیتروئن

معرفی سیتروئن C5 X جدید، تلفیقی از سدان، استیشن و کراس‌اوور

سیتروئن مدل کاملاً جدید C5 X را به‌عنوان پرچم‌دار جدید خود معرفی کرده و آن‌را ترکیبی از سدان، استیشن و کراس‌اوور توصیف کرده است. در طراحی C5 X از کانسپت CXperience سال ۲۰۱۶ الهام گرفته و به همین دلیل از بدنه‌ای استیشن مانند با سقفی شیب‌دار سود می‌برد. در جلو و عقب خودرو نیز از چراغ‌های V شکل سیتروئن استفاده شده که اولین بار در C4 جدید آن‌ها را دیدیم.

خط کمر بالا، کاپوت کشیده و خطوط سیال هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این ساختهٔ جدید فرانسوی‌ها هستند. سیتروئن C5 X جدید با ۴,۸۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۵ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی مشابه فولکس‌واگن پاسات دارد. در همین حال، فاصلهٔ محوری این خودرو نیز با ۲,۷۸۵ میلی‌متر، کاملاً کشیده بوده و به گفتهٔ سیتروئن فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

در داخل C5 X نیز مطابق چیزی که از سیتروئن انتظار می‌رود، شاهد فضایی مدرن و منحصربه‌فرد هستیم که یک نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی وضوح‌بالا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکی از ویژگی‌های اصلی آن است. این سیستم از قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر قابل تنظیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار بوده و چهار پورت USB و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم آن‌را همراهی می‌کنند.

C5 X همچنین به نمایشگر سربالا با صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌رنگی روی شیشهٔ جلو هم برخوردار است که تجربهٔ رانندگی راحتی را فراهم می‌کند زیرا دیگر نیازی نیست راننده چشم خود را از مسیر بردارد و اطلاعات مهم همیشه در مقابل او هستند. علاوه بر این، پرچم‌دار جدید سیتروئن به لیست بلند بالایی از سیستم‌های ایمنی فعال مثل دستیار رانندگی در بزرگراه (در اصل سیستم خودران سطح دو)، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم مجهز شده است.

سیتروئن C5 X با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی مختلفی به بازار عرضه می‌شود که بالاترین آن‌ها یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

C5 X اولین محصول سیتروئن محسوب می‌شود که به سیستم تعلیق فعال جدید سیتروئن بنام Advanced Comfort مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود، وعدهٔ کیفیت سواری مشابه قالیچهٔ پرنده را داده است. این سیستم سه حالت مختلف را ارائه می‌کند که در نرم‌ترین حالت، خودرو را تبدیل به کشتی روی جاده می‌کند و در سفت‌ترین حالت کنترلی دقیق و تیز را در هنگام پیچیدن فراهم می‌کند.

علاوه بر این، C5 X به صندلی‌های ویژهٔ Advanced Comfort هم مجهز است که با استفاده از بالشتک‌های مخصوص، فوم ضخیم و لایه‌ای با چگالی بالا، حتی در سفرهای طولانی هم راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. سیتروئن C5 X جدید از اواخر امسال در اروپا عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خیلی خوبه.فرانسوی ها هم پس از مدت ها دارن یه حرکتایی می زنن.

    موافقم ۶۹
    مخالفم ۲
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5473 ديدگاه)

      فرانسوی‌ها بالای ۱۰۰ سال قِدمَت خودروسازی دارند !
      پس به این ترتیب دیگر به چینی‌ها با موتور ۱/۵ لیتری و ایرانی‌ها با موتور ۱/۸ و ۱/۶ لیتری ، هیچ خورده‌ای نمیگیریم و ستایششان میکنیم !

      فرانسوی‌ها ۱۰۰۰ تا خودروی جدید هم که بزنند در عمل یک خودرو به حساب میاد چون یه موتور ۱/۶ گرفتند دستِشون و از دوچرخه گرفته تا خودرو ، هواپیما ، کشتی نصب میکنند و خیلی زرنگ تشریف دارند یا شاید هم گِدا !!!

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳۵
  2. (ali (Porsche 911

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چقد طراحی داخلیش شبیه بی ام و شده!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴۴
    1. Nima RST

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      من که نمیبینم همچین چیزی 🤔

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
  3. Ramin

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    از اقای شاهین در مورد اینکه نمایشگاه شانگهای آیا ۱۹ آوریل هست یا نه سوال کردم.
    ایشون پاسخ نداد چون کامنتم تازه منتشر شده ولی رفتم وبسایت رسمی دیدم.
    ۶ روز دیگه نمایشگاه شانگاهی شاهد خودرو عجیبی خواهیم بود !

    اگه شایعات درست باشه. شاید اولین ابداع یه کمپانی معروف خودرو سازی خواهیم بود. ابداعی که در ظاهر مسخره هست. اما واقعا جذابه.

    خواستم بگم ابداع جالب سیتروئن که استیشن سدان کراس اوور هست در برابر اون ابداع اصلا عددی نیست. 😅

    شاید شایعات الکی باشه. خب اگه شایعه باشه که هیچی… ولی اگه درست باشه…

    از این موضوع بگذریم.
    در مورد این سیتروئن.
    طراحی بیرون و داخلش خوبه و جذاب هست. از امکانات خوشم اومد. اما موتور هیبریدش خیلی قدرت تولید نمیکنه. به نظرم جا داشت مجموعا تا ۲۸۰ اسب قدرت بود. ولی همین هم خوبه. از سیتروئن زیاد خوشم نمیاد. اما این ابداع که کرده و این خودرویی که ساخته بسیار خوب شده.
    معلوم نیست قیمتش چند هست. اما من ۸ میدم از ۱۰. اگه قیمتش زیر ۴۰ یا ۳۵ هزار دلار باشه. نمره ۹ از ۱۰ میدم. حالا باید وایسیم قیمتش در بیاد بعدش نظر بدیم.

    ولی اگه قیمت رو در نظر نگیریم ، من ۸ میدم از ۱۰.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳۰
    1. Angus_812

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (64 ديدگاه)

      خداروشکر سیتروئن تونست از
      موسسه انتقادی خودرو های رامین ۸ بگیره
      دیگه تمام!!!!!سیتروئن باید افتخار کنه که رامین تاییدش کرد
      اقا رامین همین تکنولوژی رو من بهت میدم
      اگه ۲۸۰ تا کشیدی بیرون کلن از دنیای ماشین خدافظی میکنم
      سیتروئن یعنی به فکرش نرسیده بیشتر بکشه بیرون؟؟؟؟؟

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۳
      1. Ramin

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1385 ديدگاه)

        دوست عزیز اقای با نام Angus_812

        بیا من ۴۰۰ اسب از همون موتور میکشم بیرون + مصرف سوخت کمتر !!

        من نگفتم موتورش بده. گفتم موتور ۱.۶ لیتری پلاگین هیبریدی هست تازه قدرتمند ترین موتوره واقعا ۲۲۵ اسب بخار داره. خب کمه…
        نکته بعد ابعاد این خودرو بزرگ هست. گفتم تا ۲۸۰ اسب قدرت میداشت عالی میشد.

        البته خیلی آپشن داره. نقطه قوتش همینه. ولی در کل نمره ۸ از ۱۰ دادم

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۸
        1. RezaRs

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (905 ديدگاه)

          تو ۴۰۰ اسب بکشی رامین مگه کشکه 🤦🏼‍♂️😑

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۴
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (769 ديدگاه)

          ۴۰۰اسب میکشی بیرون +مصرف کمتر؟؟؟!!!! میشه بفرمایید چجوری؟نکنه فکر کردی مثل برقه یه جرقه بزنی ولتاژش بالا میره🤣🤣🤣🤣🤣
          همین کامنت خودش نشون میده از ماشین سر در نمیاری….

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۹
        3. Angus_812

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (64 ديدگاه)

          ببخشید که خودرو کامپکته
          ۴۰۰ اسب میخواد چیکار ؟؟؟؟
          شما همون موتور ۱.۶ چانگان خودتو هیبرید کن اصلا ۵۰۰ بکش بیرون
          ولی لطفا از شرکت با اصالت و تجربه سیتروئن ایراد نگیر
          مصرف سوخت کمتر یعنی راندمان کمتر
          یعنی فشار کمتر
          خب پس مصرف کم و قدرت ۴۰۰ اسب
          دیگه به چه کارت میاد؟؟؟؟
          یعنی تو پدال گازو تا اخر فشار بدی
          حتی اگه ۱۰۰۰ اسب هم داشته باشی
          اندازه ۲۰۰ اسب تحویل چرخ میده چون مصرفو کم‌کردی و قدرت خیلی کاسته میشه
          اون مطلب پدال راجب گشتاور و اسب بخارو بخونی کاملا متوجه میشی

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۵
        4. Angus_812

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (64 ديدگاه)

          اگه به اپشنه چرا جنسیس هنوز اندازه نصف لکسوس فروش نکرده؟؟؟
          پس مطمعن باش هر چی اپشن داشته باشه به معنی ماشین خوب بودن نیست
          نمیگم‌جنسیس بده دوستان کره ای فن حمله نکنید
          ولی لطفا منطقی باشید که هر کاری کنی
          اصالت و برند حرف اولو میزنه

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۶
        5. Amir

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (237 ديدگاه)

          رامین جان تو لطف کنی و فرق میل لنگ و سر سیلندر رو بدونی برای ما کافیست
          نیازی به زحمت شما نیست که از یه موتور ۱.۶ لیتری ۴۰۰ اسب بخار اونم با مصرف کمتر بکشی بیرون
          اینقد نخبه تو این مملکت داریم اونوقت هنوز ایران خودرو موتور تی یو فایو ۱.۶ لیتری ۱۰۰ اسبی تولید میکنه!!
          فرار مغز ها به سوی چین ندیدیم که دیدیم!!

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۴
        6. mahan

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1269 ديدگاه)

          رامین منظورش از اسب کشیدن فکر کنم پرورش اسب بوده وگرنه استاد بخصصش تو هوش مصنوعیه و ای تی!

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
        7. mahan

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1269 ديدگاه)

          جهالت و جنون حد و مرز نداره!

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  4. - A M I R -

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    طراحیای سیتروئن همیشه ساختار شکن بودن و به همین دلیل کمتر پیش میاد که بشه از کلمه زیبا و متناسب برای طراحیاش استفاده کرد.
    اما به نظرم این مدل از همون طرح های جذاب سیتروئنه. با این که استایلش منحصر به فرد و خاصه اما در عین حال تناسبات جذابی داره.
    عملا میشه گفت نسخه تولیدی کانسپت citroen cxperience هستنش که زمان معرفی این کانسپتم نظرات نسبت بهش مثبت بود.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (769 ديدگاه)

      دقیقا،اون از ژیان و مهاری در زمونه خودش که خیلی عجیب بود،اون از xm،اون از سیتروئن ترکسیون آوان که اولین ماشین دیفرانسیل جلو بود،اون از سیتروئن dsکه چیز عجیبی بود….
      اما بازم اونقدرام پیشرفت نداشتن،مثلا ترکسیون آوان با وجود اینکه موتور جلو بود خیلی قدرت کمی داشت،موتور ۲,۹لیتری داشت با حدود قدرت ۲۰اسب!!ژیان و ۲cv هم ۹اسب داشتن اون اوایل! درحالیکه یه ماشین آمریکایی هم رده با ترکسیون آوان حداقل ۵۰و۶۰اسب قدرتش بود!باور نمی‌کنید میتونید برید توی اینترنت آگهی های قدیمی شورولت،پونتیاک رو ببینید تا بفهمید قدرتش چقدر بوده،درکل یه جاه طلبی هایی داشتن شاید بدرد مردم خودشون بخوره…

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
    2. Ramin

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1385 ديدگاه)

      (( مصرف سوخت کمتر یعنی راندمان کمتر ))

      اقای angus 812
      این کامنت نشون میده هیچی از خودرو نمیدونی.

      تکنولوژی وجود داره که توربو شارژ نیست اما مصرف سوخت را تا ۲۵ درصد کاهش میده. اما قدرت هم افزایش میده.
      تکنولوژی جدیدی هم نیست. ۲۰ سالی هست تو بازار هست اما فقط ۴ شرکت ازش استفاده میکنن.

      اقای آبتین. شما اطلاعی از صنعت خودرو نداری نگو نمیشه. هیچ چیز نشدی نیست.
      فقط بعضی شرکت ها توانایشو ندارن.

      پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس..

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۵
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (769 ديدگاه)

        من اطلاعی ندارم؟یا آقای Angus 812هم هیچی از خودرو نمیدونه؟؟!بابا دمت گرم مثل چینیا مرز های ت و ه م رو هم جابه‌جا کردی!
        توی دنیای خیالی خودت خوش باش!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        موافقم ۵
        مخالفم ۶
        1. mahan

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1269 ديدگاه)

          وقتی همه زندگیت میشه یک چانگان.من ۳ سال عمرمو گذاشتم تو پدال تبلیغش.من میدونم اون برام ماشین نمیشه.میدونم بعد مسافتی دیگه راه نمیره ولی من الان دلللللللللللمممم پر میکشه واسه یک بار دیگه بتونم بفروشمش.
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
  5. زیزیگولو

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    به نظر من سیتروئن C5X رو باید یک از قدرتمندترین ماشینای این کمپانی تا الآن دونست که پیشرانه هیبریدی تقریباً قدرتمنیم داره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  6. Reza Hosseini

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به نظرم شاید توی آینده قدرت های خودرو سازی عوض بشن
    هیچ وقت هیچ کس و هیچ چیز در صدر نمی‌مونه
    به نظرم قدرت های آینده خودروسازی، از فرانسه، فرانسوی ها، آئودی،‌ کره با جنسیس و یک سری برند های چینی خواهد بود و همچنین شاهد بازگشت آمریکا دوباره به اوج خواهیم بود

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  7. Mehdi

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    انصافا طراحیش متفاوته و شخصیت داره.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    در مورد توان موتور هم به این نکته دقت کنید قوانین راهنمایی رانندگی توی اروپا که بازار اصلی پژو سیتروئن هست در ۹۵ درصد مکانها اصلا به طرف مجال این رو نمی‌ده که از ۱۰۰ اسب بخار ماشین هم استفاده کنه… عموما محصولات این گروه بهترین انتخاب برای یه خانواده اروپایی هست که تمام فکر و ذکرشون مالیات کمتر، بیمه کمتر و عوارض کمتر در کنار کارایی و کیفیت خودرو هست سرعت و شتاب اولویت دهم همچین خانواده ای هم نیست که از این نظر کمتر خودروسازی رقیب محصولات پژو سیتروئن میشه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  9. یوسف

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    از سیتروئن C4 که چندی پیش رونمایی شد به مراتب زیباتره. همون طراحی آوانگارد همیشگی با سیستم تعلیقی که به نظر میرسه همون نرمی و راحتی فوق العاده همیشگی رو داره.سیتروئن پیش از این گفته بود با معرفی C5 فصد داره مفهوم جدیدی از طراحی سدان و استیشن رو عرضه بکنه. باید دید بازخورد کارشناسان و خریدران چه خواهد بود.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اسم پیشنهادی برای این ماشین : کراس بک – مثل بک اسلش /
    اسم پیشنهادی برای مزاح : کراس تو سری خور

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
  11. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (726 ديدگاه)

    خیلی کارشون عجیب بوده ماشین خیلی عجیبی نیست ولی خیلی یه جوریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
    1. Hadi

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2193 ديدگاه)

      کلاس و ظاهر باحالی داره 👌
      بیشتر شبیه به شاسی بلند کوپه شده تا استیشن قد بلند…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  12. محمد مختاری آذر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    واقعا خیلی زیبا هستش یک خودرو با قیمت مناسب و خیلی زیبا طراحیش به دل آدم میشینه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. Amirreza

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    زیاد از طراحی جانبیش خوشم نیومد انگار معلوم نیست چیه ولی جلو و عقبش قشنگه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. mahan

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    درسته فرانسوی ها دارند پا میشند اول رنو و بعد پژو و الانم سیتروئن ولی در واقعا ظاهر هارو بزک کردن روح ماشین همون ماشین هاست و از دیدگاه خودشون پایین نیومدن و همون موتور های مثقالی!البته زیبایی سلیقه ای هست من زیاد از طراحی های شلوغ خوشم نمیاد

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  15. حسین دهمرد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    خوبه ولی نه برای پرچم داری یک برند.
    پرچم دار تعریفش فرق میکنه. بعضی کمپانیا پرچمداراشونو حتی با سود کم میفروشن ولی یه چیز خفن، جاه طلبانه و آبرومندانه میسازن فقط برای بالا بردن پرستیژ و اعتبار و وجهه ی برند. اینجوری محصولات ضعیفش هم بهتر فروش میره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا