سیتروئن

معرفی نسل جدید هاچ‌بک لوکس دی‌اس ۴ با ظاهر و داخل چشمگیر

برند لوکس دی‌اس نسل جدید DS 4 رونمایی کرده است که در دو نسخهٔ مختلف هاچ‌بک و کراس تولید خواهد شد. نسخهٔ اول خودروهایی مثل آئودی A3 و مرسدس بنز A کلاس را هدف قرار داده درحالی‌که نسخهٔ کراس با کراس‌اوورهای همچون لکسس UX و مرسدس بنز GLA به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو که روی پلت‌فرم جدید EMP2 ساخته شده، از طراحی بیرونی چشمگیر با تناسباتی زیبا بهره می‌برد که از کانسپت Aero Sport Lounge الهام گرفته است. به گفتهٔ مدیر محصولات دی‌اس، این خودرو برای تعریف مجدد سگمنت C پریمیوم طراحی شده و خریدارانی را هدف قرار داده جذب دو شکل بدنه یعنی کراس‌اوور کوپهٔ جدید و هاچ‌بک کامپکت سنتی می‌شوند.

DS 4 به چراغ‌های جلوی جدید LED ماتریکس دی‌اس مجهز شده که در هر طرف با دو ردیف ال‌ایی‌دی S شکل به‌عنوان دی‌لایت تکمیل شده‌اند. گلگیرهای عقب عضلانی، دستگیره‌های در مخفی و خط سقف کم‌ارتفاع هم از ویژگی‌های پروفیل جانبی این هاچ‌بک لوکس فرانسوی هستند. برند لوکس سیتروئن همچنین طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های فنی را هم برای این خودرو ارائه کرده که معمولاً در مدل‌های گران‌تر یافت می‌شوند. یکی از این ویژگی‌ها سیستم تعلیق با اسکن فعال است که از یک دوربین برای خواندن جاده و تنظیم تعلیق بر اساس آن استفاده می‌کند. ویژگی دیگر هم یک نمایشگر سربالای پیشرفته است که چهار متر جلوتر از شیشهٔ جلو به نمایش درمی‌آید.

همان‌طور که از دی‌اس انتظار می‌رود، کابین DS 4 جدید هم خاص و متفاوت است. دریچه‌های تهویهٔ نامرئی که با کنترل‌های سیستم تهویه یکپارچه شده‌اند به همراه دکمه‌های پنجره‌ها که داخل درها نصب شده‌اند از ویژگی‌های داخلی منحصربه‌فرد این خودرو هستند. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی قرار گرفته که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را با رابط کاربری جدید و قابلیت کنترل با صدا و اشاره را ارائه می‌کند. همچنین خریداران می‌توانند از بین تودوزی‌های چرمی ناپا و آلکانترا و همین‌طور تریم‌های چوبی قهوه‌ای یا کربنی فورج‌کاری شده یکی را انتخاب کنند؛ بنابراین اگر تاکنون می‌خواستید بدانید داخل یک کیف پول گران‌قیمت چه احساسی دارد، دی‌اس ۴ جای خوبی برای این تجربه به نظر می‌رسد!

لیست پیشرانه‌های دی‌اس ۴ جدید شامل موتورهای بنزینی و دیزلی معمولی و همین‌طور یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید می‌شود. این لیست با موتورهای بنزینی با قدرت‌های ۱۳۰ اسب بخار، ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۵ اسب بخار آغاز می‌شود و یک موتور دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری را هم به دنبال دارد. قوای محرکهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی که E-Tense نام دارد هم از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۵ اسب بخار قدرت و است بُرد تمام الکتریکی بیش از ۵۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. انتقال نیروی همهٔ موتورها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

نسخهٔ کراس دی‌اس ۴ برخلاف چیزی که انتظار می‌رود ارتفاع بیشتری نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک ندارد و ویژگی‌های آن صرفاً به تزئینات مشکی مات روی قسمت‌های مختلف بدنه، اضافه شدن ریل‌های روی سقف و یک سیستم کنترل کشش با حالت‌های خاص محدود می‌شود. فروش دی‌اس ۴ جدید از سه‌ماههٔ چهارم امسال در سراسر اروپا آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. ..Hossein

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بسیار جذابه
    طراحیش که خیلی عالیه امیدوارم کیفیت رانندگیشم خوب باشه

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۲
    1. S

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (352 ديدگاه)

      طراحی جلوش یچیزی بین دنا و لکسوسه😂

      موافقم ۹
      مخالفم ۳۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5419 ديدگاه)

      مطمئناً در جزئیات طراحی و کیفیت متریال حرفی باقی نگذاشته .
      اما موتور ۱/۶ cc !!!
      فرانسوی‌ها هم مثل چینی‌ها شور این قضیه را در آوردن و انتطار هم دارند از ماشینشون استقبال بشه ولی نمیشه !!!

      خُب مشخصه که نمیشه ، بعد از هر خوشگلی‌ای نیاز به یه موتور پرجون هست که حال آدم را جا بیاره و نه اینی که ورداشتن از تانک جنگیشون استفاده میکنند تا سه‌پاچه‌های گُل فروشی‌شون !!!

      یه دوست دختر خوشگل تا یه هفته‌ی اول جذابه ، بعد از یه هفته اون اخلاق و رفتارش هست که جذاب نگهش میداره و نه چشم و اَبروش !

      قشنگ پیداست که فرانسوی‌ها یا منتظر عصر برقی شدن هستند و نمیخواهند از موتورهای قدرتمند مختلف استفاده کنند یا اصلاً توان ساخت یه موتور خوب را ندارند یا پول خرج خرید یه موتور خوب ژاپنی یا آلمانی نمیکنند یا خاک‌بر‌سرشون با این ۱/۶ CC که گیر سه پیش دادن به نگهداری و آبدیت کردنش ، قشنگ مشخص هست رفیق ایرانخودرو هستند که یه موتور گرفتن دست میچپونن تو هرچی از خوب تا بد که میسازند !!!

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۲۸
      1. حسین

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (354 ديدگاه)

        فکر کنم پژو جایزه‌ی آلودگی کم گرفت.اون فولکس واگن‌هم می‌بینی موتور گنده میندازه شاید جریمش کنن.تو فرانسه خیلی سختگیرانه هست.آلمان‌که پارتی بازیه‌و…هست.

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۷
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5419 ديدگاه)

          مگه فقط مُختص بازار فرانسه تولید میکنه ؟!

          دیدیم که ، حتی تو ایران هم که هر چی بیارن میفروشند ، فروش نداشت با این که همه چیزشون عالیه به جز موتورشون!!!

          با اینکه گیربکس خوبی هم داره ولی نیاز به موتورهای متنوع داره تا کسی نگاهش بکنه !

          ما داریم از خودرو صحبت میکنیم و نه یه اثر هنری که به عنوان دکور بگذاریم گوشه طاقچه نگاهشون کنیم !!!
          Ds در چنین سطح کلاسی اگر میخواد موفق باشه ، باید چندتا موتور خوب و قدرت‌های حدوداً ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسبی بده بیرون و اگر نه که در سطح اقتصادی‌های کره‌ای ژاپنی هم نیست ، چه برسه به آلمانی‌ها که اصلاً در برابرشون عددی به حساب نمیاد !!!

          پس برای چی باید Ds بخریم !

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۱۲
      2. Hadi

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2193 ديدگاه)

        واقعاً عجب طراحی و هنر و ظرافت و دقتی توی ساختش به کار رفته…
        واقعاً اگه این ماشین با این طراحی مهندسی آلمانی ساخته میشد عالی میشد…
        واقعاً اینسطح از طراحی برای سدان های لوکس هست نه یه هاچ بک یا کراس بک…
        خیلی عالیه این ماشین 👌…

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۸
        1. Reza.M

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (265 ديدگاه)

          یه اثر هنری متحرک دیگ از دی اس…واقعا باید ممنون دار برند هایی مثل دی اس و الفارومئو باشیم که با چنین طراحیایی خصوصا الان که همه کار کمپانی ها شده جلو پنجره بزرگ کردن(منظورم ماشین هایی هست که مردم عادی میتونن بخرن نه بنتلی)…نوید جان دی اس هم همونطور که لکسوس به تویوتا وابستس این هم (حداقل فعلا)به سیتروئن وابستس برای همینم مجبوره از برنامه هاشون تبعیت کنه ولی خوشبختانه قراره یه برند مجزا بشه مثل لانسیا تو پروژه استلانتیس…اونوقت دیدنی میشه

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۴
      3. علی

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        اولا این ماشین بزرگی نیست که نیاز به موتور خیلی قدرتمندی داشته باشه.

        دوما قدرتش تو نسخه نهایی به اندازه ی بنز E250 و یه مقدار کمتر از ب ام و ۷۳۰ هستش.
        در مورد این دو بزرگوار هم همچین نظری داری؟

        سوما هر برند و شرکتی دنبال رشد، درامد و توسعه ی خودشه و بازار هدفش رو بهتر از بقیه می‌شناسه. اگر بازار طالب DS 4 پونصد اسبی بود، چرا به این تقاضای بازار جواب ندن؟
        همین الان هم بیشتر فروش پژو سیتروئن رو موتور ۱۳۰ اسبی تشکیل می‌ده، و این شرکت هم انجین هاشو بر همین اساس [تقاضا] توسعه می‌ده.
        ارادت

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۷
      4. یانکی

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1294 ديدگاه)

        ایراد علکی نباید گرفت.موتور ۱.۶ گروه پژو سیتروئن فقط رو ماشینهای بزرگش رو مخه و اعصاب رو خراب میکنه.ولی تو این رده از ماشینهاش معرکس.همین موتور تا ۲۷۰ اسب هم ازش قدرت گرفته پژو رو محصولات پرفورمنسش.نکته مهم اینه که اگر تمام دنیا تو طراحی به بن بست بخورن فرانسویها هرگز.و اینکه دی اس تنها برند دنیاست که اصلا نمیشه حتی یه قسمت کوچیک کپی کاریاز بقیه برندها درش دید.

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۵
        1. حمید عاشوری

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (227 ديدگاه)

          چون طراحی های رادیکال دارن..

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5419 ديدگاه)

          ایراد اَلَکی نیست !!!
          اتفاقاً چون این برند را دوست داریم ، دلسوزانه نقدش میکنیم !

          چون واقعاً هِیف از این خودروی زیبا و باکیفیت هست که با یه موتور مسخره از کوچیک تا بزرگش ارائه میشه !

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
      5. مسعود

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (218 ديدگاه)

        گیر سه پیچ!
        در ضمن ۲۲۵ اسب بنظرم کافیه و توان قابل قبولیه !!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
      6. (Saeed(peugeot

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (372 ديدگاه)

        دوست عزیز من هم موافق پیشرانه قوی تر هستم ……

        ولی یه ویدیو از هرمیداس اتابکی دیدم ، میگفت اصلا تو خودروسازی فرانسه ، حالا یا استانداردهای سخت گیرانه هست ، یا هر دلیلی ، پیشرانه با حجم بالا دیگه نمیسازن ….وگرنه پژو ۶۰۷ که یه دستگاه هم ازش زیر پای رئیس جمهور خودمون هست واسه ۲۰ سال پیشه ، از پیشرانه ۶ سیلندر حدود ۳ لیتری استفاده میکرده ….
        الان رنو هم ۲ لیتر توربو بیشتر نداره …..

        حتی فولکس و اشکودا و بقیه هم ۹۹ % پیشرانه هاشون تو اروپا حداکثر تا ۲ لیتر هستند ….

        ولی اگه پژو قرار باشه به امریکا بره ، حتما یه موتور حجیم تر میخواد ….
        در ضمن همین خودروی لمانز پژو ، یه موتور هیولا توئین توربو با حجم بالای ۲/۵ لیتره فکرکنم …..

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
    3. دی جی70

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (146 ديدگاه)

      فقط فرمونش وسطش خیلی بیرون زده

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
    4. مزدا

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1741 ديدگاه)

      انصافا خیلی جذاب هست .بیشتر شبیه کراس اوور هست تا هاچ بک.
      کاش نسل جدید دی اس۷ رو هم اینجوری طراحی کنن از جمله کابینش رو

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. (Saeed(peugeot

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    ای جانم …. مرسی پدال جان

    طراحی داخلی خودرو خارق العاده طراحی شده ….

    دیوانه وار / خاص / منحصربفرد

    دی اس ، با سرعت فوق العاده ای رو به پیشرفت هست ..‌‌.
    ایشالا واردات باز بشه و این جواهر به خیابونهای ما هم برسه.

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  3. R@m!n

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    الحق و الانصاف خیلی خوشگله

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
  4. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (354 ديدگاه)

    به نظرتون اگه دی‌اس بره آمریکا بیشتر از جنسیس می‌فروشه؟می‌گن رانندگیش لذت بخشه.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۸
    1. (Saeed(peugeot

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (372 ديدگاه)

      شک نکن جنسیس و صاف و میکنه و از روش رد میشه …..

      جنسیس تا الان افتصاح بوده تو امریکا ….‌

      باز این دی اس تو اروپا با دوتا مدل دی اس ۷ و دی اس ۳ کراس سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه ماشین میفروشه …. دی اس ۹ و و همین ۴ کراس هم تا آخر امسال اصافه میشن

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱۰
    2. ツSAMURAIツ

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      آره به نظرم بیشتر میفروشه
      فقط باید برای آمریکا روش موتور قوی تر بزارن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  5. مرسدس فن

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (94 ديدگاه)

    خیلی شیکه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  6. Farzad

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    هیچ شانسی در رقابت با آلمانی های گردن کلفت نداره ، به قول یارو ‌گفتنی : مونده تا برسه .

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۴
  7. SF90 STRADALE

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3004 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، مطمئن
    فقط نمیدونم هاچ بک هست یا نه ؟؟
    .
    .
    از این فرانسوی بچه خوشگل که بگذریم می رسیم به رکورد پشم ریزون SF90 استراداله که حدس ها رو به واقعیت تبدیل کرد و رکورد LaFerrari افسانه ای رو شکست
    ۱/۴ مایل ۹.۶ ثانیه 😈😈

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. Farzad

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      غیر از اینم انتظار نمیرفت ، SF90 استراداله یه جادوگر تمام عیاره ، با تکنولوژی های پیشرفته .
      بعضی وقتا به این فکر میکنم که جانشین لافراری چه اعجوبه ای میخواد بشه ، کرک و پرم میریزه .

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
      1. SF90 STRADALE

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3004 ديدگاه)

        اوج کار فراری هست دیگه جانشین LaFerrari
        فقط الآن یک سوال برام پیش اومده
        SF90 استراداله در خیابان ۹.۶ زده
        مجری dragtimes میگه توی پیست درگ رکورد بهتری میزنه قطعاً
        ولی این ماشین AWD هست و شاید نتونه رکورد بهتری بزنه ؛ اینطور نیست ؟؟؟؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
        1. Farzad

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1893 ديدگاه)

          اگه اون دیونه اینو گفته حتما میتونه 😀 بالاخره ماشینو تست کرده و چیزای زیادی ازش فهمیده ، باید صبر کرد و دید چی پیش میاد .
          من فقط منتظرم بره پیست بعدیو به آتیش بکشه 🔥

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        2. OMID

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          قطعا بهتر که میشه ولی تفاوت چندانی نداره احتمالا
          مثلا شاید یک دهم ثانیه سریعتر بشه
          واقعا دیوونه کنندس که به عصر سوپر اسپورت هایی رسیدیم که توی خیابون ۱/۴ مایل رو زیر ده میزنن
          هایپر کار های نسل قبل این رکورد هارو توی درگ استریپ میزدن
          سوپر اسپورت ها که کلا توی درگ استریپ هم نزدیک این اعداد نمی‌شدن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  8. Alireza

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    واقعا که حیف تکنولوژی آلمانی که با اون طراحی های احمقانه بنز و بی ام و هدر میره حیف طراحی فرانسوی ها که با تکنولوژی عقب موندشون هدر میره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۳
  9. ارشیا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (241 ديدگاه)

    Ds داره با اضافه کردن حالت awd روی نسخه های ای تنسه از ماشیناش بهترین هارو میسازه خصوصا که طراحیاش عالیه.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  10. Aryan kia

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (340 ديدگاه)

    وای خدا چقد خوشگله بعد از طراحی های لکسوس این طراحی منو خیلی مجذوب خودش کرد واقعا شاهکاره

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  11. samurai

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    همین که هویت خودشو داره و مثل کرره و چینیا کپی کار نیست ارزش خرید داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا