سیتروئنهفته نامه

مقایسهٔ سدان جدید دی‌اس ۹ با رقبای اصلی

برند لوکس سیتروئن یعنی دی‌اس به‌تازگی سدان کاملاً جدیدی بنام DS 9 را رسماً برای بازار اروپا رونمایی کرده است. این خودرو که نخستین سدان دی‌اس در بازار اروپا محسوب می‌شود، بر اساس پژو ۵۰۸ L ساخته شده اما مردان دی‌اس سعی کرده‌اند تا حد امکان DS 9 را از عموزادهٔ پژویی آن جدا کنند. طبق سنت اخیر گروه پژو-سیتروئن، این سدان لوکس صرفاً با پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری بنزینی توربو و قوای محرکهٔ هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. قوی‌ترین قوای محرکهٔ دی‌اس ۹ یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک است. دی‌اس فعلاً جزئیات این قوای محرکه را اعلام نکرده اما احتمالاً از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده که وظیفهٔ نیرو دادن به چرخ‌های عقب بر عهدهٔ یکی از موتورهای الکتریکی است.

دی‌اس ۹ اما در بازار اروپا با رقبای بسیار سرسختی مواجه خواهد بود و کار بسیار سختی در پیش دارد چراکه این بخش تحت سلطهٔ سدان‌های آلمانی است و کمتر خودرویی حتی از لوکس‌سازان باسابقه توانایی رقابت با ژرمن‌ها را دارد. درهرحال تصمیم داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به اصلی‌ترین رقبای دی‌اس ۹ در بازار اروپا اما اینکه آیا سدان پرچم‌دار دی‌اس در این رقابت موفق خواهد بود یا نه را فقط زمان مشخص خواهد کرد. در این مطلب نسخه‌هایی از رقبا را انتخاب کرده‌ایم که از لحاظ قدرت با قوی‌ترین نسخهٔ دی‌اس ۹ در یک سطح هستند. لازم به ذکر است با توجه بااینکه پژو-سیتروئن فعلاً در بازار آمریکای شمالی حضور ندارد و دی‌اس ۹ در این بازار عرضه نخواهد شد، در این مطلب خودروهایی مثل کادیلاک CT5، جنسیس G70 و آکورا RLX که فقط در بازار آمریکای شمالی حضور دارند را در نظر نگرفته‌ایم.

 

مرسدس بنز E کلاس

مدل E450
پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۶۷ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان میان سایز لوکس در بازار اروپا، مرسدس بنز E کلاس است. این محصول باسابقهٔ مرسدس علاوه بر نسخهٔ سدان، در نسخه‌های کوپه، کابریولت، استیشن و آلترین هم ارائه می‌شود و تنوع بالایی دارد. نزدیک‌ترین مدل E کلاس به دی‌اس ۹ مدل E450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است.

 

ب‌ام‌و سری ۵

مدل ۵۴۰i
پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ

ب‌ام‌و سری ۵ یکی دیگر از سدان‌های میان سایز محبوب و شناخته‌شدهٔ اروپا است. این سدان باورایایی که در شهرت اعتبار هرگز کمتر از E کلاس نیست، در دو نسخهٔ سدان و استیشن به بازار عرضه می‌شود. قوی‌ترین نسخهٔ دی‌اس ۹ باید با ب‌ام‌و ۵۴۰i به رقابت بپردازد که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن قابل سفارش است.

 

آئودی A6

مدل ۵۵ TFSI
پیشرانه ۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

ضلع سوم مثلث سدان‌های میان سایز لوکس آلمانی را آئودی A6 تشکیل می‌دهد که در نسخه‌های سدان، استیشن و آلرود ارائه می‌شود و سال گذشته در آمار فروش بسیار به سری ۵ نزدیک شد. قوی‌ترین نسخهٔ A6 که ۵۵ TFSI نام دارد با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، با قوی‌ترین نسخهٔ دی‌اس ۹ مطابقت دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است. کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند اما باید سراغ مدل‌های S6 یا RS6 بروند.

 

جگوار XF

مدل ۳۰t 300
پیشرانه ۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

هرچند بخش عمدهٔ بازار سدان‌های میان سایز لوکس اروپا در اختیار ژرمن‌ها است اما خودروهای قابل‌توجه دیگری هم در این بازار حضور دارند که یکی از آن‌ها جگوار XF است. این خودرو در دو نسخهٔ سدان و استیشن راهی بازار می‌شود و یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های قابل انتخاب برای آن یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک همراه است.

 

ولوو S90

مدل T6
پیشرانه ۲ لیتری I4 توئین شارژر
قدرت ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

یکی دیگر از رقبای غیر آلمانی در این بخش ولوو S90 است. این خودرو که بزرگ‌ترین سدان ولوو محسوب می‌شود، صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر و یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود. البتهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی S90 قوی‌تر از دی‌اس ۹ است و مدل T6 آن به سدان لوکس فرانسوی نزدیک‌تر است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با هردو سیستم پرخوران توربوشارژ و سوپرشارژ مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. S90 T6 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

 

لکسس ES

مدل ES350
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو

نسل هفتم لکسس ES که برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد، اولین نسل ES محسوب می‌شود که در بازار اروپا عرضه می‌گردد. این خودرو که در اروپا جایگزین سدان GS شده، در دو نسخهٔ بنزینی و هیبریدی ارائه می‌شود. نسخهٔ بنزینی این سدان لکسس که ES350 نام دارد، از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این تنها خودروی تنفس طبیعی این کلاس محسوب می‌شود و برخلاف دیگر رقبا، از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بی‌بهره است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه

  1. محمد حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (479 ديدگاه)

    ای کاش مقایسه ای هم بین تعداد فروش این رقبا در بازار جهانی و بازار اروپا میذاشتین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. s.h

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (703 ديدگاه)

      مرسدس رو بزاریم کنار به عنوان پدر همه
      ولوو و خود دی اس خیلی جلو اند
      ائودی و مرسدس و بی ام تو یه کلاس بالاتر یعنی s63 , b7 ,a8 خیلی سر امدند وتو یه تیپ بالاتر s65 و فلاییینک و گوست و دوباره یه کلاس بالاتر اس۶۵۰ و فانتوم و خدابیامرز مولسان بودند که یه عده عقیده دارند میباخ تو این کلاس نیست و بنتلی و رولس تنها هستند که خب اشتباه میکنند

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. Pouyan

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    رقبا خیلی گردن کلفتن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. ایمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    عجب کلاس رقابتی هست این کلاس
    یکی از یکی بهتر و دوست داشتنی تر
    رقبای گردن کلفت ژرمنی هستن
    عبور ازشون بسی دشوار هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Farzad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1954 ديدگاه)

    بی ام و سری ۵ 👌
    به هر حال مام یکی انتخاب میکنیم که خوشمون باشه 😐

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. (Saeed(peugeot

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    این دی اس با همه مشخصات خوب و عالی که داره….کاره بسیار دشواری داره…..

    به نظر من از لحاظ فنی ( توان و …) چیزی کم نداره ….
    ولی اعتبار و عقبه رقباش خیلی بالاتره….

    اگه تبلیغات گسترده ای روش انجام بده ، به فروش خوب و راضی کننده ای میرسه ….و دی اس قطعا انتظار خیلی زیادی تو اولین قدم نداره ….( ولی به فروشی فراتر از انتظار تو این کلاس قلدر میرسه ) ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5439 ديدگاه)

    مطمئناً با جزئیات ترین ساخته در این گروه ds هست .
    قبلاً گفتم باز هم میگم که اگر موتور گیربکس مطمئنی همچون لکسوس es داشت بدون هیچ درنگی این خودرو را انتخاب میکردم .
    اما یه چیز دیگر که هست و باید در نظر بگیریم ، عمر مفید خودرو در اروپا فکر میکنم ۷سال باشه که برای خودروهای امروزه با این تکنولوژی و کیفیت شوخیست ، پس قطعاً با تمام علاقه ای که به لکسوس و بنز دارم ، ds را انتخاب میکنم ، فکر میکنم طراحیش رُکنی جدانشدینی در جزئیات را داره که یعنی اهمیت دادن به این خودرو .
    فقط هیف و صد هیف که موتورهای بدی برای این گروه خودروسازی استفاده میشه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Hamidreza

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1228 ديدگاه)

      حیف!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mad.z.Max

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (778 ديدگاه)

        از اساتید هنر و ادبه پارسی هستند ایشون : ))
        اصلا فک نکنی چاله میدونی حرف میزد تا پارسال ها…
        این هیف هم از دستش در رفته وگرنه اسپل کردن تمرین کردن این مدت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (5439 ديدگاه)

          Mad.z.max عزیز
          اینکه این روزها همه عصبی هستند یه طرف
          اینکه شعور خانوادگی ندارند طرف دیگر ماجراست .

          شما بشین ایراد بگیر ، من هم با خودروهام لذت میبرم و به ریشت میخندم 😂.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Mad.z.Max

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (778 ديدگاه)

      خانواده..
      شخص…

      به ریش خندیدن استعاره از به زخمی خندیدن و لذت بردن از زخم و درد طرف مقابل هست..
      زخم خاصی ازم پیدا نمیکنی غیر از دردِ دیدن بشر های بیشتر از دو رنگ (گفتم بشر، چون ظاهری از انسان به ارث برده). چند رنگ درواقع. هیشکی واقعی نیست.
      با خودروهات برو مرکز مشاوره، یاد بگیر کار به خانواده نداشته باشی وقتی دستت رو میشه. کلکسیونی از ماشینم نمیتونه اون حفره ی تهی که با لفظ قلم میای پنهانش کنی رو پر کنه.
      نهایتا این که پراید و پژو جزو خودرو نیس، والا من به پروتون خودمم نمیگم ماشین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. ♤Angus_812♤

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    دست کمی از رقبا نداره
    میتونه رقابت کنه و احتمال پیروزیش هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Saman

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (120 ديدگاه)

    قطعن لکسس از تمامی رقبا سرتره و بعد از لکسس هم ولوو S90. از نظر کیفیت و استهلاک و دوام و قابلیت اطمینان و راحتی ماشینی رو دست لکسس نخواهد آمد ، زحمت نکشید گشتم نبود نگرد نیست. لکسس= امپراطور

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. Abbas.Lambo

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (867 ديدگاه)

      #کمتر_جوگیر_بشیم😐

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. حمید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بی برو برگرد سری ۵ رتبه اول رو میگیره اینو من نمیگم بلکه تو تست های مجلات معتبر ثابت شده
    پس انتخاب سری ۵

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مانی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2179 ديدگاه)

      اون تستهای مجلات معتبره
      تو واقعیت وقتی که بیشتر فروش مال ۵۲۰i و‌E200 هست
      قضیه چیز دیگست و مرسدس معمولا جلوتره
      بماند که سری ۵ چند سالی‌ جوون تر از مرسدسه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. مودریچ خسته

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (237 ديدگاه)

    یاون روزی که پدال خبر رونماییشو کار کرده همه اونو از قشنگترین ماشینایی تاحالا دیدن میدونستن ولی الان در برابر بقیه الهه زیبایی نیست مخصوصا اینکه از نظر دوام و کارایی به پای اونا نمیرسه
    من باشم آئودی رو انتخاب میکنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. Farshad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نخیر هرجور حساب میکنم در حدشون نیست
    نکته مهم اینه دی اس رو در چین میسازن ن فرانسه
    رقیبش باید امثال جنسیس باشه نه این آلمانیای گردن کلفت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. Dante

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    رقبا را دیدم گرخیدم
    مگر اینکه طرف یه فرانسوی خیلی پولدار باشه که اینو بخره
    ظاهرا ساخت چین هم هست
    کسی میدونه سواریش در چ حده ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Dante

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    DS7 که اصلا جواب نداد
    یه کلیپ دیدم با آئودی مقایسش کرده بودن حرفی برای گفتن نداشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. نقی معمولی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ول کن دیگه.پژو سیتروئن هرماشین جدیدی که میسازه و انتظار داره با رقبای گنده سرشاخ بشه همین موتور ۱.۶ لیتری رو میزاره. بقیه رقباش همه شبیه غولن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. رحیم

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ب ام و سری ۵ ، ولووو اس۹۰ و دی اس۹ زیباترین و گیراترین طراحیها رو دارن که با گذشت زمان کهنه نمیشن.
    بعضی ماشینها هم کهنگی طراحی و ظاهرشون الان هم معلوم مخصوصا بنزE و جگوارxf

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. آریا ماشین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (495 ديدگاه)

    انتخاب من آئودی A6 مخصوصا مدل پلاگین هیبریدش که سریعترین A6 سدان توجه کنید سدانی هست که میتونی گیر بیاری
    اتفاقا چون دی اس ۹ هم پلاگین هیبریده بهتر بود مدل های هیبرید سری ۵ و e کلاس و A6 گذاشته میشدن
    ❤AUDI A6 55 TFSI E QUATTRO❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. رامتین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    در اینکه ds خودروی خوبی هست شکی نیست اما بین این رقبا یعنی بی ام و، بنز، آئودی، لکسوس، جگوار بیشک رتبه آخر را خواهد داشت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. Me

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    تالیسمان و اینسیگنیا رو فراموش کردید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      تالیسمان لوکس نیست
      اینسیگا هم زیاد رقیب حساب نمیشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. احمدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    فقط ولوو خوب بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. R@m!n

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    من اگه باشم یه سری ۵ می گیرم میرم واسه خودم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. علی نورزاده

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین انتخاب برای ایران به خاطر بنزین و اینکه حداقل خودرو باید تا ۲۰ سال استفاده بشه لکسوس تنفس طبیعی با قابلیت اطمینان بالا هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. samurai

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (267 ديدگاه)

    نظر شخصی به ترتیب پولشو داشته باشم بخوام بخرم
    ۱. لکسوس
    ۲. بی ام و
    ۳. ایودی
    ۴. بنز
    ۵. ولوو
    ۶. other
    لکسوسو بخری فقط باید روغنو ابو تنظیم کنی خرج دیگه هم نداره (تنفس طبیعی)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. مهرداد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    از لحاظ برند قدرت کافی رو نداره و بنده اگر در موقعیت خرید می بودم از روی ظاهر و طراحی آخرین گزینه برام محسوب میشد. همه ماشین های لیست طراحی اصیل و مخصوص به خود دارن. حتی لکسوس هم تو سال های اخیر طراحی خاص خودشو پیدا کرده. اگر از آلمانی ها که تو این کلاس انتخاب اصلی هستن بگذریم ، جگوار ، لکسوس و ولوو هم چند سر و گردنی زیباتر و باکلاس تر هستن. دی اس شاید توان رقابت با جنسیس رو داشته باشه ولی بین این قول ها از آخر اوله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. Hadi

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2193 ديدگاه)

    فقط اون لبخند مرموز سری ۵…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. Saeed

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (746 ديدگاه)

    ولوو S90
    این سوئدی خوش تیپ!😘😘😘

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. حميدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    فروش دی اس در چند سال گذشته خیلی افت داشته و شاید دلیلش هم نمایندگی های بیشتر خودروهای آلمانی دراروپا باشه درسته خودروهای دی اس خیلی خوش چهرن و شیک ولی اگر بنا به انتخاب بین همه لیست بالا باشه خود من یا ولوو رو انتخاب می کنم یا لکسوس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا