نگاهی به تست داینوی شورولت SS هنسی

دل ما برای شورولت SS تنگ شده است. یک سدان 8 سیلندر دیفرانسیل عقب که به آمریکایی‌ها مزه‌ی یک سدان عضلانی خاطره‌انگیز را چشاند.


اما هنسی پرفورمنس در تگزاس این خودرو را فراموش نکرده است. کانال یوتیوب این تیونر مشهور ویدئویی از تست داینوی شورولت SS سوپرشارژردار را در تأسیسات خود منتشر کرده است. پیش از آنکه نتایج این تست را اعلام کنیم بیایید نگاهی به مشخصات نسخه‌ی استاندارد SS داشته باشیم.


شورولت SS که به عنوان مدل‌های سال 2014 تا 2017 در آمریکا به فروش رسید در حقیقت نسخه‌ی ریبج شده از شاسی VF هولدن کومودور بود. این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 415 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک بهره برده و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد.


البته فروش شورولت SS در طول عمر نسبتاً کوتاه خود خیلی زیاد نبود. ظاهراً خریداران علاقه‌ی زیادی به یک سدان پرفورمنس دیفرانسیل عقب نداشتند. فکر نمی‌کنیم که در زمان خاتمه‌ی تولید SS افراد زیادی از این واقعه مطلع شده باشند. این موضوع واقعاً جای شرمساری دارد چراکه شورولت SS حقیقتاً خودروی فوق‌العاده‌ای بوده است.


با در نظر گرفتن 15 درصد تلفات قدرتی، احتمالاً نسخه‌ی استاندارد این خودرو حدود 350 اسب بخار را تحویل چرخ‌های عقب خواهد داد؛ اما خودروی حاضر در تست قدرت 373 اسبی را نشان می‌دهد. شاید قوای محرکه‌ی SS مورد بحث کاراتر بوده و راندمان بالاتری داشته و یا اینکه قبل از نصب سوپرشارژر هم برخی تغییرات در آن صورت گرفته است.

اما هنسی چند اسب بخار را به SS هدیه کرده است؟ زیاد! نتایج به دست آمده نشان می‌دهد این خودرو قدرت باورنکردنی 584 اسب بخاری دارد. به این ترتیب قدرت خودرو بیش از 200 اسب بخار افزایش یافته که کاملاً قابل‌توجه است. مالکان کامارو، موستانگ و چلنجر به این نکته توجه کنند که حتماً در صورت مواجه شدن با شورولت SS هنسی بی سر و صدا از کنار آن عبور نمایند!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    به به لذت بردیم شاهین جان.
    به این میگن تیونینگ خودرو .
    ما فقط یاد گرفتیم ارتفاء ماشین برسونیم به زمین و یه بوق دری وری بزاریم روش .
    حرف هم بزنی میگن ماشین باز نیستی .
    صد البته که امکانات و محدودیت اینجا زیاده . ولی … این کار هم ماشین بازی حساب نمیشه

    پاسخ
  2. Sajjad
    سوابق: (1476 دیدگاه) ,

    ((( مالکان کامارو، موستانگ و چلنجر به این نکته توجه کنند که حتماً در صورت مواجه شدن با شورولت SS هنسی بی سر و صدا از کنار آن عبور نمایند!)))
    کل کل بین طرفدارای این سه برند واقعا جالب و هیجان انگیزه
    حتی بین خریداران پیکاپ تراک ها هم کل کل وجود داره
    اونا خیلی چیزا دارن که بهش بنازن ولی ما اینجا سر پارس و ال نود و دنا کل کل میکنیم که نهایتا شتابشون به 10 ثانیه میرسه
    اونا با 19 هزار دلار کامارو میخرن و از همه چیزش لذت میبرن، ما با 130 تومن باید پلتفرم 30 سال پیش پژو به همراه سانروف بخریم و خوشحال باشیم که ماشینمون آپشن داره! (جدیدا با قالپاق عرضه میشه)

    پاسخ
    1. sina7
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      اره واقعا
      همین ماشین اگه میومد ایران به شخصه یدونه ازش میگرفتم(یه ‘اگه’دیگه هم داره و اونم اینه که اگه بازار ایران مث بازار آمریکا بود)
      امروز یه نفرو دیدم چنان از پرشیا 86 خودش تعریف کرد که یه لحظه فکر کردم درباره کامارو داره حرف میزنه
      این 207 جدیدا که با قالپاق میبینیم هم سوژه ایه واسه خودش
      ازون بدتر رانندشه که سیس بنز میگیره پشت فرمون =)))

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.